Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

Consumul de carburant este influentabil de stilul de condus, conditii de trafic, pneuri.

 

Un lucru simplu pe care il puteti face pentru a reduce consumul de carburant este folosirea intotdeauna a franei de motor.Cum anume ?

Pai spre exemplu atunci cand va apropiati de o coloana/semafor/trecere de pietoni circulata si veniti cu viteza, folositi frana de motor pana la o anumita turatie dupa care retrogradati viteza pana la turatia initiala la care ati retrogradat initial si tot asa pana aproape de oprire cand se va frana doar putin.

 

Aceasta experienta a fost recomandata de cei de la TG.

Eu am reusit sa imi adaptez stilul de condus in functie de asta.

 

de asemenea pentru protejarea motorului in general si TDI in special, ar fi indicat:

1.La prima pornire a masinii, indiferent ca e vara sau iarna, in primele 10-15 minute de functionare incercati ca nu turati mai mult de 2000-2500 rpm.

 

2.Nu apasati pedala de acc brusc daca nu sunteti in cuplu.In general nu e recomandat apasarea blana sau mai rau brusca a pedalei de acc.

Asta cu "dar eu vreau sa merg tare, sa demarez puternic sa bla bla bla ", din pct meu de vedere deci vorbesc in nume strict personal, mi se pare o chestie puerila.

Nu sunt masini de racing, nu au motoare dedicate pentru forjare, nu suntem la raliu.Daca vrei senzatii, haide sa vorbim de ceva mai multa putere si un intreg context corect pentru forjare si senzatii racing :)

Repet: vorbim in contextul descris de acest topic: motoare normale, conditii optime de consum si protejare motor.

 

Consum eu in weekend: 1.9 TDI 105 CP SK O2 Bacau-Bucuresti (aprox 280 de km) : 4.9l cu masina goala, mers maximum 120 km/h, 60 km/h in localitati, AC pornit 90 % din traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

Adevarat ca mai scade consumul daca folosesti frana de motor. De ceva timp mi- am schimbat si eu stilul in acest sens dar, de precizat ca, de exemplu, cand vad coloana oprita si sunt in treapta 3 cu vreo 50 km/ h, ridic piciorul de pe acc, ajung pe la vreo 1200rpm si opresc masina, consumul fiind zero, nu este nevoie sa mai reduc in tr2. Cu stilul asta dar si cu aglomeratie modesta, fiind perioada de concedii, am scos un consum de 4,7% la orele 7 dim, pe traseul loc. Chitila - Pasaj Basarab pe distanta de 12 km. schimbarea treptelor superioare se face pe la 2600 rpm de regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa cred ca prin opritul masinii te referi la punerea ei " pe liber" si nu oprirea fizica a motorului.

Nu de alta dar ai servo si pompe de servo care functioneaza corect si optim doar cand motorul e pornit :)

 

Da, depinde de distanta pana la franare totala.

Ideea era de folosire a pedalei de frana cat mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc des frana de motor, insa prietenul meu cel mai bun este tempomatul. La drum lung ma scuteste de oboseala, creste confortul si ma fereste de Uciga-l Toaca, prezent de obicei prin boscheti. Mergeam ieri spre Piatra Neamt si, aproape de intrarea in oras, la coborare de cca 200m, o tanti cu octavia 2 franeaza incepand de sus si paaaana jos, in curba la stanga. I-am aratat si colegului: uita, bai, cat franeaza asta, inchipuie-ti ce simt discurile, rulmentii... Mai vorbim noi ce vorbim, cand el observa ca era o tanti si, cu tot misoginismul, cadem de acord ca majoritatea femeilor NU au habar sa conduca. Si mai zici uneori: ba, deci am luat masina condusa de femeie, e bine ingrijita, s-a mers finut cu ea. Yeah, right (era si un clip pe youtube cu un golf rosu condus de o batranica, cred ca-l stiti).

In concluzie, la 130 km facuti ieri, cu tot cu un pic de oras si cateva volte scurte, media orara 65/h, consumul mediua pe bord arata 4,7%. 60 km cu doua persoane, restul am fost trei persoane, dar ala din spate era dublu fata de mine. Facusem vreo 310 km de la plin, mai aveam autonomie inca 1000 km in momentul respectiv (cand am ajuns acasa).

 

Concluzia este: daca STII cum sa conduci o masina, fara sa mergi subturat, fara forje cu motorul sub turatia de cuplu, fara frane inutile si MAI ALES folosind frana de motor (in special la vale), garantez ca va scadea consumul. Nu mai franati la vale, puneti cutia in treapta potrivita si lasati masina "sa curga", eventual o ajutati cu frana cand e nevoie. Cand plecati la drum, lasati motorul la relanti macar 30 secunde daca e cald afara, apoi accelerati usor, pana la maxim 2500 rpm. Cand ajungeti la destinatie, mai ales dupa un drum lung, lasati motorul sa mai mearga inca 1-2 minute inainte de a-l opri. Sfat prietenesc. Asa procedez de cand am luat prima masina personala (acum 11 ani) si nu am dat gres. Fiecare face cum vrea, in orice caz. Folosesc si ulei 2t in carburant, insa nu stiu cat de mare este influenta utilizarii acestui "aditiv" in ceea ce priveste consumul. Ma gandesc sa ii obturez EGR-ul pentru perioada verii, unii zic ca e bine, altii ca nu prea.

Modificat de Octavia_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

Skoct2 binenteles k ma refeream la "punerea pe liber".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ar fi turatia corecta pentru motorul 1.6 diesel de pe Octavia2 facelift ?

De exemplu masina mea consuma 3,8 cu a5a la 85 km/h undeva la 1500 de rotatii .Este prea subturat sa merg asa ? Am tot auzit legende de genul daca nu mergi cu 2500rot/min sau mai mult se infunda filtrul de particule.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a cincea la 85 km/h este clar ca esti subturat. Turatiie corecte de drum intins ar fi intre 2-2500 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine zis, legende ; atata timp cat alternezi mersul constat ( 1600 rpm + ) cu unul normal ( schimbat treptele la 2300-3000 rpm la mers normal ) nu ar trebui sa ai probleme. Dpf-ul isi face singur regenerarile, doar sa nu il stresezi prea tare in trafic 90% urban + bara la bara si drumuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am DPF, dar nici mers constant cu 1600 nu ii dau. Treptele le schimb de regula de la 2500 in sus, functie de necesitati. Doar treapta I pupa de regula cam 2000, apoi dau in treapta a II-a (am inteles ca treptei I nu ii face bine turatia mare, strica nu stiu ce minune prin cutie).

Am un motor de conceptie veche euro III, dar tot are o gramada de electronica pe/prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

Cornel_e, cred k mergi in Bucuresti cu 85 si pe portiuni scurte. Eu prefer sa o tin tot in tr4 putin mai turata pe portiuni scurte apoi sa reduc viteza luand piciorul de pe acc si intra intr-0 usoara frana de motor, in loc sa schimb in tr5, sa merg cateva sute de metri apoi sa schim intr-0 treapta inferioara. La drum intins intra tr5 pe la 95-100 km/h. De regula, prin Buc, incerc sa nu scad sub 1600 rpm si schimb pe la 2500-3000 pt k la trecerea in treapta superioara, acul scade cu aprox 1000 rpm. Cred k asta e un mers destul de sanatos in oras iar extra urban, tr5 cu peste 110 km/ h, functie de radare si trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 cornel.

In plus sub 1800 rpm motorul nu prea trage... calci acceleratia si nu se intampla nimic.

Personal, avand in vedere limita de max 60km/h din bucuresti, foarte rar schimb a 4-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motor si de parametrii de cuplu si turbo pentru care el functioneaza corect.

Conform Automarket pentru 1.6 TDI, cuplul de 250 de NM incepe de la 1500 de rpm deci la 1800 nu esti subturat.Esti in cuplu !

 

Cam asta e si ideea trendului modern de reducere a capacitatii motoarelor si pastrarea puterii -> Acelasi cuplu dar de la turatii mai joase, putere maxima la turatii mai mici.

 

Pentru motoarele 1.9 TDI de generatie E3, cuplul incepe de la 1900 de RPM.

Daca peste motor a mai trecut ceva ani si uzura si-a pus amprenta, cuplul nu mai are tenacitate :)

 

Deci sunt cele mai mari sanse ca la 1800 de RPM sa fii subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca mergi constant nu e o problema in a5a la 90. Daca vei accelera atunci o sa ai probleme iin timp. A mea la 70 e deja in a6a la 1300 rpm :lol:

Modificat de cata4u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Reinviu topicul,cu un consum pe termen lung la octavia 2 1.9tdi bxe.Kilometrii au fost facuti doar in oraș(Constanta) pe toată luna Decembrie 2016. Am avut un consum de 8.6 pe 384km

image.jpg

image.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De la sfarsitul lui ianuarie pana azi imi arata 11,5 consumul doar in oras. Nu e prea mare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice ca e cam mare.

O2 cu motor de 1.9TDI o conduce nevasta de obicei, si scoate in Bucuresti un consum de 7.5l/100km. Pe vremea cand o foloseam eu, intr-o luna de iarna, cu aceleasi jante de 18'', ajungeam la un consum de 10 - 10.5 l/100km. Eu conduc mai sportiv, sunt mereu pe fuga.

Nu stiu cum e traficul in Suceava, dar in Bucuresti e de vis - fac 10 km de la munca spre casa in 45-50 de minute la ora 18:30

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Suceava temperatura e mai scazuta decat la Bucuresti .

10-11/100km e un consum normal la oras pe distante scurte ,pe gerul  asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales daca sta si cu motorul la ralanti pana curata gheta de pe geamuri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Targu Jiu - Timisoara - Szeged si retur, 4.9 l/ 100 km, 900 km

facut plin la plecare si la intoarcere inca mai era 1/4 din rezervor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A mai scazut consumul de cand s-a inmuiat gerul. E 10,8 media acum. Saptamana trecuta la o tura prin oras a iesit 7,4. E in functie si de trafic. Mai mult de a 3-a nu prea am unde sa ii dau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu consumul meu la 1.9 tdi bxe pe toată perioada iernii.Consumul este doar urban(Constanta),n-am ieșit pe nicăieri toată iarna:))

Decembrie:8.6l pe 384km 20:05h

Ianuarie:10l(aici a stat mai mult la ralanti decât a mers) pe 140km 8:40h

Februarie:9.1l pe 197km 10:56h 18km/h

Cum ziceam,s-a circulat doar urban si pe distante scurte. Ce părere aveți de consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu consumul nu ai ce sa ceri pe distante scurte.

In schimb cred ca era mai sanatos pentru motor daca mergeai cu taxiul. Ca 140 de km lunar ....si motor diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut , imi cer scuze ca postez intr-un topic asa vechi , dar as vrea o parere referitoare la consumul realizat de O2 a mea.

Masina e Skoda Octavia 2 , 2.0tdi , cod motor BKD , fara filtru de particule (140 CP). Am facut recent Timisora - Sibiu tur , retur si aprox. 40 km in oras prin Sibiu , consumul mediu de pe CB a fost 6,6 l/100km . La relanti cu motorul cald consumul e de 0.8 l/h .

Am citit mai multe discutii din topic si vad ca valorile de consum realizate variaza drastic .

Intrebare mea este daca consumul obtinut e rezonabil ? avand in vedere  ca pe autostrada am mers constant 130-140 cu rare reprize de sportivitate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

image.thumb.jpg.8403a0278153e810c4f6daff064f4b42.jpgConsum:

Constanta - Maramureș(plimbat prin toata zona)-Cluj Napoca -Turda -Constanta 

4 adulți,AC 90%din timp pornit si portbagaj 3/4 plin

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Modificat de beidaud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: de ce nu am si eu la a mea Skoda acel ecran numerotat 2 cu consumul pe termen lung, am doar un ecran, care se reseteaza dupa un timp destul de scurt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!