Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

Brasov-Ploiesti-A3-Bucuresti-Constanta clima pornita, afara 38 de grade , portbagaj plin , 5,5 %

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buun consum, dar banuiesc ca asta e fara sa sari de 135-140 pe autostrazi si in rest mers normal dar accelerari treptate nu bruste. Corect? :D Cam ala e secretul pt consum asa, uneori scot si sub 5 daca merg asa :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tulcea-bucuresti , 290 km, viteza medie 75km/h, doar eu in masina + ceva bagaje, consum 4,9 l/100 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Traseu dus, clima 23 gr.C, singur, 15 kg bagaje, faza mica

post-65216-0-37587200-1360517649_thumb.j;post-65216-0-93500500-1360517649_thumb.j;post-65216-0-77113400-1360517648_thumb.j

Traseu intors(aceeasi ruta), aceleasi conditii

post-65216-0-14791800-1360517683_thumb.j;post-65216-0-70060400-1360517682_thumb.j;post-65216-0-54592400-1360517683_thumb.j

E bine?

Modificat de florica adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca consumul asta e in afara orasului mie mi se pare destul de mare pentru 1.9 TDI, dar depinde mult de conditiile de trafic, de cum mergi tu cu masina ... 

 

PS: Eu cu motorul asta in afara nici daca merg ca dementul nu sar de 6 litri/100 km, iar la mers lejer nu sar de 5, dar tu ai si 4x4 deci ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este 4x4 si combi,mai grea cu aproape 200kg.decat o berlina normala cu tractiune fata.si scazi 1l% ajunge cum ai spus si tu chiar mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recordul la mine este 4.0 l/100 km pe 200 de km de drum (cu inclinare aproape 0, deci drept) ... 

 

PS: Parerea mea este ca nu merita 4x4 pe o Skoda cu doar 105 cp. In coditii normale masina e FWD sau tot timpul o parte din putere este trimisa catre putea spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem ca  in conditii de mers cu carosabil uscat, 95% fata si 5% spate.

PS -Traseul a fost extraurban, drum drept+urcari, coboriri. Pentru cei din Tg-Jiu, traseul a fost Tg-Jiu-Hurezani.(drum foarte denivelat)

Modificat de florica adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu am si eu 4x4 la 105cp pe masina ,este f.buna optiunea in toate conditiile de trafic si sezon,este controlata electronic in functie de dificultatea drumului,face toti banii,doar cand o ai realizezi ce benefica este,pleci la drum pe orice sezon fara grija,te scoate din orice este ca un "Panzer"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 101 cai pe Octavia Combi Tour. Se misca binisor. in principiu nu e mare smecherie 4x4. Nu pot sa zic ca m-a scos din vreo situatie dificila tractiunea integrala. Insa stii ca e acolo si te poate ajuta. Dar nici nu o poti baga pe oriunde si sa astepti sa te scoata. Te ajuta sa iesi din parcarea inzapezita, sa urci bordura , sa pleci in rampa pe nisip sau pietris... 

Trebuie avut in calcul si consumul de combustibil suplimentar (1 - 1.5 litri in functie de conditii)  pentru ca sistemul de tractiune integrala este destul de greu (cutie de transfer, cardan, haldex, diferential spate, planetare spate).... si bucsele bratelor spate care se mai uzeaza.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu am si eu 4x4 la 105cp pe masina ,este f.buna optiunea in toate conditiile de trafic si sezon,este controlata electronic in functie de dificultatea drumului,face toti banii,doar cand o ai realizezi ce benefica este,pleci la drum pe orice sezon fara grija,te scoate din orice este ca un "Panzer"

 

Trebuie sa fii cel putin naiv sa crezi ca un sistem, care nici macar nu e state-of-the-art in materie de tractiune integrala te scoate din orice. Eu ma apropii de 200 000 de km cu masina si deci daca fac un calcul scurt observ repede ca daca aveam tractiune integrala dadeam pe motorina cel inca 10 000 - 15 000 RON si asta pentru ce ?, pentru un sistem care nu imi este util nici in 2 % din situatiile pe care le intalnesc in trafic si in care sa zicem ca as zice clar: Wow ce bine era daca avem 4x4. 

 

PS: Eu cred ca mai mult e facotrul psihologic la mijloc (cu vezi doamne am 4x4) ... pana acum iarna cu cauciucuri de iarna nu am avut acel wow cu ce bun era un sistem 4x4, iar vara pe un motor de 105 cp (fara vreo valenta sportiva) nici nu are rost sa vorbim de asa ceva ... 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian001,acum depinde mult de utilitatea lui pentru fiecare in parte,eu as avea nevoie de 4x4,au parintii o casa batraneasca la munte unde este o aventura iarna si cand este noroi.panta de 2km unde nu poti mai mult de viteza a1-2-a,abia urc cu lanturi si singur in masina,nu poti da tare ca sunt denivelari si atingi tot pe dedesubt,trebuie sa mergi constant cu viteza mica unde se pierde demaraj,apoi la pescuit unde merg mult pe margini de lac inclinate acoperite de iarba uda unde fuge de bot imediat si daca nu ar fi colegii sa impinga la greu ar fi probleme.Nu ma deranjeaza ca m-a invatat in 27de ani de mers cu tractiune simpla,dar se poate si mai bine.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E suficient sa te ajute o data acel 4x4 si tare ai sa-l apreciezi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru situatiile astea, simple... da, este de ajutor haldex-ul.  Insa mai mult ... nu, il depaseste.. plus ca o sa miroase destul de repede discul de ambreiaj daca fortezi in noroi, zapada mare, etc

 

Si cam atat ca deja suntem OFF TOPIC

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul Haldex nu este pentru off-road.

Insa are o functie extrem de utila. 

In clipa in care exista o diferenta de turatie (oricat de mica) intre puntea fata si spate, cupleaza puntea spate.

Acesta functie este mecanica (un disc montat pe capatul cardanului face presiune de ulei in sistem), deci nu exista intarzieri.

Mai pe romaneste, ori de cate ori accelelerezi se cupleaza puntea spate.

In curba, daca accelerezi ( cum se face la masinile cu tractiune spate) puntea spate cupleaza si te impinge din curba.

O masina cu Haldex este mult mai stabila dacat una fara.   

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui tu mestere ... Tocmai ca asta e un dezavantaj major al Haldex-ulu si anume este vorba de intarzierea specifica pe care o are pana electronica masinii trimite puterea spre puntea spate. Si spune si mie de cate ori rupi tu aderenta cu 1.9 TDI cand te afli in miscare pe carosabil uscat. 

 

Ia vezi aici in slow motion, se vede sau nu intarzierea ?

 

 

PS: Cineva sa mute ultimele discutii in topicul dedicat Haldex. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnica nu este aruncatul cu parerea prietene, invatata de la profesorii habarnisti de aztazi sau cules ici-colo de pe net.

Atasez un fisier, care descriere foarte frumos sistemul Haldex.

De la pagina 10 incepe sa explice cum se construieste presiunea, care sant fazele de functionare, etc.

 

4WD With Haldex Coupling (En).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor... suntem OFF-topic aici, dupa cum am zis mai sus

 

Si ca sa nu mai fie neintelegeri :

 

prima generatie de haldex (golf 4, octavia tour, audi tt, audi a3 etc - cum este si cel din filmul de mai sus) este de tip REACTIV (adica trebuie sa patineze rotile fata , ca se se activeze si el - REACTIONEAZA DECI LA O CONDITIE)

 

de la generatia IV in sus, au devenit PROACTIVE (transmit cuplu spre spate, fara a mai fi nevoie sa patineze rotile fata - anticipeaza tendita de patinare)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca O II are Haldex Gen. 2, sistem la care raspunsul nu e tocmai imediat ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 si 4 in functie de anul de fabricatie

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem OFF topic, intradevari exista mai multe topic-uri cu haldex...

Adrian001- linkul din postul meu precedent se refera la haldex gen.1

 

Deci daca il parcurgi, vei intelege ca la viteza mai mare,

nu are importanta pretensionarea sistemului hidraulic, care se gaseste numai la gen 3 si 4. 

Intarizerea este de un sfert de turatie la roata la gen 1 si 2.

 

Eu am vorbit de faptul ca in curba si la urcare in panta masina te impinge de spate si acesta este cel mai mare avantaj al haldexului. 

 

Aici gasesti descrierea cele toate cele 4 generatii.

Numai Jeti are gen4.

http://www.awdwiki.com/en/haldex/ 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Am si eu de cateva luni un tractoras de 1,9, cod motor BJB euro 3 de 105 cai. Merge bine, nu prea am ce-i reprosa. Alimentez doar de la doua firme: petrom (cel mai des) si uneori rompetrol (statie de aia mica, din localitate). Ultima data am pus de cateva zeci de lei (era aproape pe uscat, iar bani nu prea aveam) si vad ca, desi s-a mai incalzit un pic, consumul pe distante mici (am facut azi vreo 30 km, dar prin localitati, vreo cateva opriri) nu a scazut sub 6,4, plecat de acasa cu motor rece. Mixtul de cand o am (vreo 2000 si ceva de km) sta pe 5,8. E posibil sa nu ii placa un anumit sortiment de motorina? Cu petrom standard am scos cel mai bine 4,5 din Bv pana in Nt, iar consumuri sub 4,8 nu am mai vazut, in afara localitatii merg de obicei cu 110, iar prin localitati- cat se poate :D. Masina are cel mult doua persoane in 99% din timp.

Fac naveta, drumuri scurte, de 5-9 km dus. Acum astept sa se mai incalzeasca, vreau sa vad cum/daca mai scade consumul.

 

LE: schimb la 2500 pana se incalzeste motorul si la 3000 cand acul e la 90 de grade.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tot eu...

De ceva vreme (cateva zile) pun si eu ulei 2t in rezervor. Am impresia ca a scazut un pic si consumul, de tras- trage bine, nu vad cine stie ce diferente. Ieri am fost la Iasi (dinspre Totoiesti), la 200 si ceva de km am avut 4,8 la dus si 5,1 la intors, dar am avut ceva äccese :D. Azi am pus motorina de la o statie din localitate (cica omv/petrom, de aia mica), pus un pic de ulei (ochiometric) si am scos 4,6 la dus si 4,7 la intors (am avut ceva de urcat la intoarcere), iar prin oras nu am mers decat vreo 10-12 km. Consumul mediu, de la 177k km cat am luat-o a scazut de la 5,8 la 5,2%, consum care ma incanta. Ce e drept, o sa compensez cu naveta si, dupa ce repar clima, va mai sari cam cu 0,5%, cred. Probabil ca ar fi un pic mai bun daca as avea traseul intercooler intact (cica e un pic fisurat pe undeva, scapa un pic de ulei, dar eu nu am vazut, nici pe sub masina nu vad urme, nici la scut (de plastic).

 

Azi am mers ceva mai linistit, 3 persoane adulte in masina, am facut un calcul scurt si am zis ca 36 lei cat ar da sotia pana in Iasi si inapoi + inca 36 de la colega ei imi ajunge si imi si ramane la 200 si un pic de km, iar in plus- ma mai plimb si eu, nu frec menta acasa (sotia are examene la facultate). Km se aduna, dar cu motorina bunisoara, parca trec mai usor.

 

Ca fapt divers, la urcarea in curte cu I-a am observat consum instant 50%. Un om normal ar da fuga la service, insa eu ma amuz de indicatiile CB-ului :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de ce sa te amuze ?  atat era in acel moment consumul instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!