Jump to content

Scaune Pentru Copii


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Nu cred ca s-a mai abordat subiectul pe forum si (desi nu am copii) cred ca e extrem de important.

Hai sa discutam si despre scaune (mai ales cei care aveti brotacei si scaune), sa vedem teste, sa ii protejam cat putem mai bine.

Incep eu cu ultimele teste ADAC pentru scaune de copii

http://www.adac.de/Tests/Kindersicherung/K...ePageID=130822#

Este si un film in josul paginii, si "Tabelle" ne arata tabelul comparativ.

Asa NU:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma oftic ca nu am isofix la skoda mea si nu pot apela decat la prinderea cu centura. Si deja copilul fiind destul de mare ( mai ales ca inaltime ) nu mai sta bine

in scaun. Are varianta prin care ramane doar sezutul sa il ridice mai sus, dar ii vine centura prea sus spre gat si mi se pare periculos.

Stie cineva niste scaune/solutii mai bune pentru centura pentru un copil de 120cm?

Dar pentru copii de pana intr-un an? care e cea mai sigura varianta de transport?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai putut sa imi faci.. am cosmaruri acum. Trebuie sa imi reevaluez serios optiunile de securitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu stiu exact ce inseamna isofix si intreb (poate prosteste): nu poti sa "upgradezi" la isofix? Banuiesc ca sunt clemele alea (le-am observat in bancheta de la masina) de care se prinde scaunul, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt consolele alea ( asa le-as denumi ) in bancheta din spate.. din pacate eu nu le am. Asigura o prindere solidara cu masina.

Din filmul de la ADAC e crunt ce se observa cu copilul de 10 ani cum ii vine centura in gat la ciocnirea frontala.. nu cred ca poate supravietui. De asta

sunt bune niste chestii sa il ridice sa ii stea centura altfel si sa nu cumva sa alunece pe sub centura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania daca te prinde cu copil sub 12 ani (mai mici de 1,5 m) fara scaun, iei 1 punct (dar de ala nemtesc, ramane mult activ) si 40 eur. Iar asigurarea daca constata ca la accident copilul nu a fost in scaun, poate sa iti reduca mult cota suportata.

Am colegi care nu au isofix, si folosesc scaune care sunt prinse cu centura. Mie imi pare solida si robusta si solutia aceea.

Zilnic asist (langa mine este gradinita) la un adevarat ritual de scos/pus copii in scaune. Baietelul unui coleg urla pana il pui in scaun daca incerci sa pleci cu el in masina fara sa stea in scaunel :)

Ah, si mai e ceva ce am retinut plimband diversi bebelusi cu masina mea. Inchiderea centurii de siguranta e super bine daca este cu "schepsis". Au astia mici un talent de a le deschide de zici ca nu e adevarat. Iar pe de alta parte, nici prea complicata nu trebuie sa fie, in caz de accident un eventual salvator sa poata fi in stare sa o desfaca in timp cat mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Thheo , cand spui isofix te referi la modelul acela care are scaunul de copil direct din bancheta spate a masinii ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

No offense !

Mai am colegi si prieteni care se plang de lipsa acelui scaun . Cu toate ca si-au luat masini diin gama VAG acum maxim un an de zile , atunci cand le-au luat nu si le-au configurat asa cum le-ar vrea acum . Pe atunci nu aveau copii , acum ....

Da-i Doamne rromanului mintea cea de pe urma . :)

In alta ordine de idei , nu exista posibilitatea de a face un " upgrade " la bancheta spate ? Adica sa iei una cu optiunea isofix ? Cam ce ar presupune aceasta ?

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e o confuzie, sau ma insel? Isofix = urechi in bancheta din spate, de care se poate prinde _orice_ scaun de tip isofix.

Thheo nu cred ca vorbeste de scaunul de copil ca si optionala de la VAG, nu?

Uite ce fericit e individul asta in scaunul sau Isofix, montat in fata :) Iar taticul sa nu uite sa dezactiveze airbagul fata :P

post-74-1182114103_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Multumesc pentru " iluminare " , altfel ramaneam pe intuneric . :)

Asa e cand ai copii carora nu le mai trebuie alte scaune in afara celui de la volan . :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

finutul meu poseda un scaun de genul celui din poza; se amplaseaza pe centrul masinii iar spatarul este ancorat la partea superioara cu 2 chingi de platforma (nu imi vine acu in cap alt termen ) din spatele banchetei (montajul e intr-o berlina passat)

E bine ca pina intr-o anumita virsta, bebelusii trebuie transportati in pozitia asta ...de ce nu stiu...poate ca le fug prea multe prin fata ochilor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma oftic ca nu am isofix la skoda mea si nu pot apela decat la prinderea cu centura. Si deja copilul fiind destul de mare ( mai ales ca inaltime ) nu mai sta bine

in scaun. Are varianta prin care ramane doar sezutul sa il ridice mai sus, dar ii vine centura prea sus spre gat si mi se pare periculos.

Stie cineva niste scaune/solutii mai bune pentru centura pentru un copil de 120cm?

Dar pentru copii de pana intr-un an? care e cea mai sigura varianta de transport?

Stiam ca la Superb exista posibilitatea de a monta scaun de copil tip isofix. Oricum un astfel de scaunel costa mult mai mult decat unul normal, exclusiv datorita sistemului de prindere, altfel (d.p.m.d.v) este mai putin confortabil decat unul facut de producatorii dedicati.

Solutia la prima problema pusa de tine, care imi da si mie batai de cap, nu este una f clara si usoara. La mine de ex, desi are cel mai bun scaunel de copil de la firma Chicco (care se prinde/fixeaza cu centura masinii, iar copilul cu centurile scaunelului), care este pt grupa de greutate 9 - 18 kg, copila mai avand destul pana la a se apropia de limita superioara, nu prea mai sta f bine in scaunel, in pofida multiplelor reglaje, datorita inaltimi ei. recunosc ca in Fabia eu merg cu scaunul de la sofer dat mai in spate, iar scaunelul copilei se afla chiar in spatele meu.

O varianta ar fi sa vand acest scaunel, desi este practic nefolosit, si sa cumpar unul din grupa de greutate superioara (18 - 36kg), unele dintre acestea avand spatarul detasabil, ramanand doar sezutul pe post de inaltator. retinerea mea fata de acestea se datoreaza exact faptului ca acestea nu sunt prevazute cu centuri proprii, fiind obligat ca si scaunelul si copilul sa fie asigurati doar cu centura masinii, iar varsta copilei fiind putin sub ceea ce ar fi tocmai bine.

Cat despre transportul unui copil sub 1 an (depinde cate luni) sunt urmatoarele variante:

- daca are pana in jurul a 6 luni doar in landou, unul care sa poata fi fixat cu centurile masinii

- daca are peste 6 luni in scaunel de tip scoica, de preferinta orientat cu spatele la directia de mers. Si cum bine a subliniat Rvacaru, daca se monteaza pe scaunul din dr fata, sa NU uitati sa dezactivati airbag-ul pasagerului.

- daca este in apropierea varstei de 1 an, si/sau inaltimea si greutatea sunt usor peste medie, se poate opta pt scaunel normal, din grupele : <9 kg ; 0-18 kg ; 9 -18 kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau numai sa va imparatasesc parerea mea dupa 2 scaune de copil. Unul era second-hand (primit imprumut de la prieteni) dar era de marca (Roemer).

Acum am luat unul nou de 10-18 kg si nu-mi place de loc calitatea centurii cu care se prinde copilul.

Deci un sfat e sa va uitati sa fie rigid ca si centura de la masina altfel se rasuceste de X ori si devine problema sa-l cuplezi cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca la Superb exista posibilitatea de a monta scaun de copil tip isofix. Oricum un astfel de scaunel costa mult mai mult decat unul normal, exclusiv datorita sistemului de prindere, altfel (d.p.m.d.v) este mai putin confortabil decat unul facut de producatorii dedicati.

Isofix este doar un sistem de prindere, scaunele tot de producatorii dedicati de care spui sunt facute. O fi la alte variante de echipare,

a mea e cea mai de jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Dar pentru copii de pana intr-un an? care e cea mai sigura varianta de transport?

Noi am folosit ceva de genul asta(fara isofix), e practic ca se poate folosi si la plimbare, nu doar in masina. Siguranta, din fericire nu am avut ocazia s-o testez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre transportul unui copil sub 1 an (depinde cate luni) sunt urmatoarele variante:

- daca are pana in jurul a 6 luni doar in landou, unul care sa poata fi fixat cu centurile masinii

NICIODATA nu se transporta copilul in landou. DOAR in scaun special pentru copii (Grupa 0/0+ -> pot fi folosite de la nastere/0 luni).

Montarea scaunului se face rear-facing pana cand copilul are 10-13 kg/12-15 luni pentru ca in cazul in care se franeaza brusc i se poate rupe gatul copilului (vezi primul link din primul post din acest topic).

NU se monteaza scaun de copil pe scaunul din dreapta/fata al masinii DECAT daca airbag-ul pentru pasager poate fi dezactivat. De asemenea, pe scaunul din dreapta/fata al masinii se pot monta scaune pentru copii DOAR in pozitie rear-facing.

Scaunele ISOFIX (LATCH in US) sint considerate cele mai sigure, pentru cei care au masini dotate cu prindere ISOFIX.

As recomanda ca atunci cand vreti sa cumparati un scaun de masina pentru copil sa-l cumparati de la un magazin unde puteti sa-l testati (sa puneti copilul in el ca sa vedeti daca sta ok).

Informatiile pe care le-am gasit utile la momentul la care am avut nevoie de scaun de copil pentru masina le aveti mai jos. Din punctul meu de vedere in momentul in care aveti nevoie de unul - alegeti un model si cautati review-uri pe net. Veti vedea ca o mare parte din cele care se vand la noi sint cotate destul de slab. Daca pretul e singurul factor dupa care alegeti un scaun de masina - nu pot sa spun decat ca fiecare face ce vrea cu copilul lui...

///////////////////

Types of Child Seats

[sursa: http://www.childcarseats.org.uk/types/index.htm]

This information is also available in PDF format (177kb)

An appropriate child restraint is one which:

conforms to the United Nations standard, ECE Regulation 44-03

is suitable for the child's weight and size

is correctly fitted according to the manufacturer's instructions.

Child restraints are divided into categories, according to the weight of the children for whom they are suitable. These correspond broadly to different age groups, but it is the weight of the child that is most important when deciding what type of child restraint to use.

Retailers often describe child restraints in terms of 'Stages':

Stage 1 = Groups 0 and 0+

Stage 2 = Group 1

Stage 3 = Group 2

Stage 4 = Group 3

Some child restraints are capable of being converted as the child grows and, therefore, fit into more than one group or stage.

The main types are:

Rearward-facing Baby Seats

Group 0: for babies up to 10 kgs (22 lbs) roughly from birth to 6-9 months, or

Group 0+: for babies up to 13kg (29lbs) roughly from birth to 12-15 months

They can be used in the front or rear of the car. It is safer to put them in the rear. DO NOT put them in the front passenger seat if there is a passenger airbag. Rearward-facing seats provide greater protection for the baby's head, neck and spine than forward-facing seats. So, it is best to keep your baby in a rearward-facing seat for as long as possible. Only move them to a forward-facing seat once they have exceeded the maximum weight for the baby seat, or the top of their head is higher than the top of the seat.

Forward-facing child seat

Group 1: for children weighing 9-18 kgs (20-40 lbs) roughly from 9 months - 4 years.

Once children have outgrown a rearwards facing seat, the best option is to use a Group 1 seat with an integral harness, the large area of the harness helps to reduce the risk of injury if there is a crash. The bottom attachment between the legs will also prevent the child from sliding under, and out of, the harness.

They can be used in the front or rear of the car, but it is safer to put them in the rear, especially if there is a passenger airbag in the front.

Once again, it is safest to keep children in this type of system until they have outgrown it. Only move your child to a booster seat once they have exceeded the maximum weight for the child seat, or the top of their head is higher than the top of the seat.

Booster seats and booster cushions

Group 2: for children weighing 15 - 25 kgs (33 - 55 lbs) roughly 4 to 6 years.

Group 3: for children weighing 22 - 36 kgs (48 - 79 lbs) roughly from 6 - 11 years.

Booster seats and cushions that only fit into Group 2 or only into Group 3 are no longer produced. Some Booster seats are designed to be converted into a booster cushion by detaching the back rest, and you should always check the manufacturers advice about when and how to do this.

Booster seats and booster cushions do not have an integral harness to hold the child in place. The adult seat belt goes around the child and the seat. So it is important that the seat belt is correctly adjusted. The basic points to note are:

the belt should be worn as tight as possible

the lap belt should go over the pelvic region, not the stomach

the diagonal strap should rest over the shoulder, not the neck

When children first move out of the forward-facing child seats into booster seats and cushions, initially, ones with backs may provide a better fit for the seat belt. Booster seats with side wings will also help to prevent injury in a side impact by protecting a child's head, and on several seats, the height of the side wings can be adjusted as the child grows.

Booster seats and booster cushions can be used in the front or rear of the car, but it is safer to put them in the rear, especially if there is a passenger airbag in the front.

/////////////////

Pentru scaune Grupa 0/0+ (Infant Carseats and Carriers):

- Use rear-facing up to 20-22 pounds. Some models go to 30 or 35 pounds.

- A 5-point harness is preferred, keep chest clip at armpit level and not on the neck or tummy

- Harness strap slots should be at or below the shoulders

- Newborns and infants should have a 45 degree maximum recline

- You must put the handle down while traveling on most models

[sursa: http://www.car-safety.org/basics.html]

/////////////////

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Laurentiu : exista si unele landouri care au ext din material/plastic dur, prevazute cu sistem de prindere pt centurile masinii.

Ex. concret: eu am cumparat (acum mai bine de 2 ani, pret de lista la vremea aceea 18.500.000 ron) Chicco Ct 01. Avand in componenta: carucior sport, landou, scaunel tip scoica, plus alte accesorii: husa termica, husa de ploaie, etc. Landoul are reglaje pt inclinarea suprafetei (in zona capului) si-n care am putu transporta copila in conditii de siguranta.

Nu uita ca pt o anumita perioada este indicat ca nou nascutii sa stea doar pe spate si pe o suprafata solida (pt coloana). Nu intotdeauna scaunelul scoica este indicat de la primele luni, indiferent de ce spun producatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topicul si discutia despre scaunelele de copii.

Cred ca ar trebui sa schimb scaunelul din masina,in care sta baietelul meu cu unul din alta grupa.

Infioratoare povestile de pe YouTube legate de siguranta copiilor in masina si interesante testele facute pe acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi am primit de la niste prieteni un Bebe Confort de la 0-18 Kg, si l-am folosit tot timpul, exact cum a descris Laurentiu.

L-am folosit de fiecare data caci siguranta juniorului este extrem de importanta pentru noi. Din pacate pe linga calitatea indoielnica a scaunelor care se vind pe la noi (mai ales cele la preturi accesibile) nu este un lucru usor nici sa le folosesti si nici sa-l tii pe junior tot timpul in ele.

Desi am urmarit sa am ISOFIX la masina, scaunul care l-am primit nu are suport de asa ceva, doar de centura. Pentru cei care au ISOFIX si planifica sa cumpere scaun va recomand din suflet sa cumparati un scaun ISOFIX pentru copil, pe linga ca sunt mai sigure, eliminati riscul de a-l instala gresit, va scutiti si de la o gramada de chinuri. Desi in timp m-am obisnuit deja cu legarea scaunului in centuri tot e o operatie chinuitoare.

Legat de Bebe Confort ce pot sa spun este ca arata extrem de solid, este foarte bine captusit si pare a fi destul de comod, in general nu avem probleme cu bebe sa stea in scaun si obisnuieste sa adoarma regulat in el :). Ce este inca important este ca are 2 mecanisme de reglare extrem de utile. Primul este pentru inclinare, poti sa-l adjustezi sa fie ca un scaun normal sau sa-l ridici putin spre orizontala in cazul in care doarme. Al 2-lea este pentru suportul de cap (urechiusele de sus) care poti sa le apropii sau sa le departezi, extrem de util si acela intrucit cind este treaz si vrea sa se uite pe geam i le eliberam putin, iar cind adoarme si de obicei capul tinde sa ii stea in pozitie incomoda i le apropiem sa il sprijine.

Un lucru insa la care injur si acum dupa aproape 1,5 ani este insa centura de la scaun cu prindere in 5 puncte, are un mecanism de inchidere atit de ne-intuitiv ca si acum imi mai prind urechile la el. Un lucru care nu mi-a placut este ca la centura in 5 puncte banda de jos pare a se descoase deja, restul insa sunt solid fixate.

BTW, daca mergeti pe ISOFIX cind cumparati scaunul masurati de siguranta distanta intre elementele de prindere sa se potriveasca cu cele din masina, am auzit ca au fost cazuri cind ISOFIX are mai mare legatura cu FIX decit cu ISO. De asemenea la unele modele si marci prizele ISOFIX sunt incluse in standard in altele optionale, la fel cu dezactivarea airbag pasager dreapta (tocmai de aceia este nevoie de dezactivare sa poti sa pui copilul acolo). Daca cumparati masina noua verificati aceste lucruri, de obicei diferentele de pret sunt mici daca sunt optionale.

Cam astea au fost experientele mele.

Modificat de RemusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Laurentiu : exista si unele landouri care au ext din material/plastic dur, prevazute cu sistem de prindere pt centurile masinii.

Ex. concret: eu am cumparat (acum mai bine de 2 ani, pret de lista la vremea aceea 18.500.000 ron) Chicco Ct 01. Avand in componenta: carucior sport, landou, scaunel tip scoica, plus alte accesorii: husa termica, husa de ploaie, etc. Landoul are reglaje pt inclinarea suprafetei (in zona capului) si-n care am putu transporta copila in conditii de siguranta.

Nu uita ca pt o anumita perioada este indicat ca nou nascutii sa stea doar pe spate si pe o suprafata solida (pt coloana). Nu intotdeauna scaunelul scoica este indicat de la primele luni, indiferent de ce spun producatorii.

Exista landouri din material dur, care pot fi prinse in centuri - corect. Cum se 'prinde' copilul in landou ar fi intrebarea mea? Daca pui o frana brusca ce se intampla cu copilul? Mmmmm...?

Faptul ca tu ai transportat copilul in landou nu inseamna ca e ok. Aveai si 'scoica' pentru masina - aia era varianta corecta. Nu stiu scoica de la Chicco Ct 01 cum este, insa ar fi trebuit sa fie Grupa 0 = potrivita de la nastere.

Dupa cum spuneam - fiecare cu copilul lui face ce vrea. Eu am ales pentru al meu sa-l pun in scaun Grupa 0/0+, potrivit de la nastere, cu fixare in masina cu ajutorul centurilor de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

A venit randul meu sa cumpar un scaun pt copii, azi am fost chiar prin magazine dar dezamagitor, in toate magazinele am gasit doar aceleasi modele ieftine si nasoale. Dupa ce am cautat putin pe goagal, am intrat si mai tare in ceata. Rog pe cei care au folosit/folosesc asa ceva, sa ma indrume in achizitionarea unui scaunel destept, conditiile ar fi cam urmatoarele:

-sistem de prindere isofix;

-sa poata fi folosit ca inaltator peste cativa ani (9-36kg)

-sa fie cat mai confortabil si cu materiale de calitate;

-Robotelul meu este cam lat in spate si are mai multe kg decat ar trebui

-ce era mai important, copilul are 1 an si 4 luni si cam 13 kg, dar in toamna trebuie sa apara versiunea 2.0 (mambo nr.2) si sper sa mosteneasca scaunul (si la propriu si la figurat) :blah_:

NU AM NEVOIE:

-de mp3 player incorporat;

-de scaun rotativ;

-de avertizare sonora de centura desfacuta.

La recomandarea unor colegi m-am uitat la acest produs, pare OK dar as vrea o parere de la cei care au folosit produsele acestei firme deoarece una vezi pe net si alta e live. Sau daca aveti vreo recomandare mai buna si mai ieftina, este binevenita.

Sen-Q.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!