Jump to content

Probleme Cutie Viteze Leon1


criss_b
 Share

Postare recomandată

Ca sa vezi care e problema trebuie sa dai jos cutia si s-o desfaci. Asta inseamna cateva ore de munca si un schimb de ulei la cutie, pe langa defectele pe care le-ai putea gasi pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SosoCKX

    10

  • Cristian

    6

  • cosminionutn

    6

  • marywss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca e asa cum a spus omul acela, trebuie sa faci cum zice Cristian si sa inlocuiesti si pinionul ala. Insa imi vine greu sa cred asta. Intra din prima in marsarier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,mi am montat cutia de pe motorul de 90 cai si nu exista nici o diferenta intre rapoarte sau la viteza maxima,masina merge ca inainte de incident.

Modificat de cosminionutn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Vara asta , cand era foarte cald am avut oarece probleme cu cutia de viteze in sensul ca dupa ce mergeam mai mult cu masina , aici ma refer la 30 de min , nu distante scurte prin oras schimbatorul mergea destul de greu.Intra ok in viteze dar dupa cum am spus mergea greu.Spre exemplu , punctul mort este situat intre treapta 3 si treapta 4.Daca mutam schimbatorul pe liber intre vitezele 1 si 2 sau chiar in dreptul vitezei a5a , maneta nu mai revenea in punctul mort decat daca o duceam eu.

Acum de cand s-a mai racit totul functioneaza normal.Din cate am mai citit au mai fost cativa care au avut aceasta problema.Cum se poate remedia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate n-ar strica sa schimbi uleiul din cutie, daca nu se rezolva problema incearca sa te uiti pe la timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta vroiam sa si fac.Am citit pe forum dar nu am gasit pe unde se schimba/completeaza uleiul la cutie.Motorul este AZD iar cutia daca nu ma insel este ERT.Am mai intrebat si in alta parte dar nu am primit un raspuns concret referitor la completare.Stiu ca ar trebui sa intre 1.8 L de ulei in cutie.

Multumesc de sfat!

Modificat de andrei.toledo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceeasi problema am avut-o si eu. Intr-o parte am primit ca raspuns la aceasta problema ca ar putea fi timoneria de vina, unele articulatii erau intr-adevar foarte uzate. Au zis ca n-ar putea fi de la ulei, pentru ca schimbatorul era intepenit si cu motorul oprit...Insa eu cred ca tot de la ulei este.

O sa ma mai duc in weekend la cineva sa se uite la cutie si timonerie, poate reusesc sa si rezolv aceasta problema. Daca se rezolva, cu siguranta o sa va zic si cum. Dar am o intrebare: chiar si acum cand merge bine, nu agata totusi putin inainte sa ajungi la capatul cursei schimbatorului pentru a baga in viteza?

O singura data am patit-o foarte rau cu asta, nu mai revenea schimbatorul singur pe liber si trebuia sa trag foarte tare de schimbator, atunci m-am oprit jumatate de ora ca sa se mai raceasca pentru ca mi s-a parut mult prea anormal sa continui sa merg asa. Parca am mai scris aici: ca solutie temporara pentru asta am gasit urmatoarea: dai cu WD-40 pe articulatiile de la cutie pe care le vezi sub capota, iar daca ai putea sa le si cureti cu o perie de sarma sau altceva, ar fi perfect( presupunand ca si la tine sunt murdare ). Si apoi, scoti mansonul care imbraca schimbatorul si dai si pe nuca aceea de plastic si apoi misti de schimbator ca sa vezi rezultatul. La mine tinea chestia asta in jur de 1 saptamana si ceva, adica vreo 4-500 de km si apoi revenea problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa faca asta dupa o saptamana, WD40 e degripant si este foarte lichid, daca dadeai cu o vaselina nu aveai aceeasi problema. Ma gandesc ca totusi la o masina de 8 ani ar fi bine sa schimbi uleiul in cutie, dar sunt aproape sigur ca e de la timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa cum a spus omul acela, trebuie sa faci cum zice Cristian si sa inlocuiesti si pinionul ala. Insa imi vine greu sa cred asta. Intra din prima in marsarier?

da, de intrat intra din prima, chiar nu e problema din punctul asta de vedere. Doar in timpul deplasarii are un sunet ("clanc clanc clanc clanc").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se aude sunetul ala, ai piciorul ridicat de pe ambreiaj? Poate e vreo planetara, incearca sa asculti cand mai mergi cu masina daca auzi sunetul si pe curbe. Eventual accelereaza in curba ca sa-l fortezi sa iasa la iveala. Daca nu se aude asa, posibil sa fie pinionul ala cu un dinte rupt.

Dar am si eu o intrebare: Dintele ala unde a ajuns? l-a scos cineva din cutie sau se joaca pinioanele Pinball cu el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se aude sunetul ala, ai piciorul ridicat de pe ambreiaj? Poate e vreo planetara, incearca sa asculti cand mai mergi cu masina daca auzi sunetul si pe curbe. Eventual accelereaza in curba ca sa-l fortezi sa iasa la iveala. Daca nu se aude asa, posibil sa fie pinionul ala cu un dinte rupt.

Dar am si eu o intrebare: Dintele ala unde a ajuns? l-a scos cineva din cutie sau se joaca pinioanele Pinball cu el?

Pai daca era planetara nu suna si in timp ce mergeam in fata? sincer nu stiu ce e cu acel dinte, asa a zis acel mecanic, cum ca e posibil in momentul in care a bagat in marsarier, a "carait",sau a fortat marsalierul, si de aceea sa fie rupt "acel dinte". Din cate am auzit, m-ar costa cam 3000 RON toata chestia la un service, momentan nu dispun de acea suma, si de aceea caut aici pareri sau pe cineva care sa mai fi avut asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetara n-are nici o treaba cu schimbatul vitezelor, ea transmite miscarea de la cutia de viteze la roata. Daca chiar e un dinte rupt, nu e foarte bine sa mergi asa cu masina, e posibil sa faca mai mult rau decat e acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit ca e posibil ca mecanicul care a dat diagnosticul sa fi zis "doar asa" si sa fie alta problema, gen planetara. Dar daca nu face si cand merge in fata, nu e aia.

Un sfat cat se poate de lipsit de interes: decat sa dai 3000 de ron la service ca sa iti faca ce au de facut acolo, mai bine iti iei o alta cutie de la dezmembrari, pe care o poti gasi la 250-300 de euro, nu stiu exact pretul acesteia. Daca doresti, iti pot da un numar de telefon al cuiva de pe forum de la care am luat si eu niste piese, tot pentru 1.6 16v cand am avut masina lovita. Si am luat de la dansul radiatoare, electroventilator, un suport motor, niste furtune, alternator...ma rog, ideea e ca piesele au fost in stare de functionare buna.

In orice caz, din 2 cutii e imposibil sa nu faci una buna cu mult mai putini bani. Poti s-o cumperi acum, si s-o tii de rezerva pentru cand se duce asta de tot.

Persoana de pe forum de la care am luat piesele de Leon este user-ul Phoenix, poti cauta topic-urile lui la dezmembrari la anunturi online, dar daca nu raspunde pe numarul acela din profil, da-mi un PM ca sa-ti dau numarul unui coleg de-al lui.

Bafta!

Ma vad obligat sa spun, insa sper sa nu fie inteles asa cum nu trebuie! Eu nu am nimic de castigat, niciun comision, niciun profit din asta. Pur si simplu, incerc doar sa ajut!

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soso merci mult de info. O sa caut pe forum sa vad ce zice tipul respectiv, intre timp mi-a spus un mecanic ca arunca o privire sa vedem poate ii dam de capat. Cumva o sa fac, numa sa iasa bine. Merci inca o data de sfaturi tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii despre agatatul vitezelor. Ieri am avut ceva timp liber, si daca tot n-am avut ce face, mi-am pus la loc senzorul pentru temperatura(ala din bara fata) deoarece am gasit mufa si am tras fire, ma rog, totul e ok acum, merge!

Si m-am apucat si de timonerie. Am luat o perie de sarma( una mai mica pe care o foloseam eu ca sa-mi curat bujia de la scuter ) si m-am apucat de frecat p-acolo pentru ca erau articulatiile alea pline de pamant. Asa cum mi se spusese si la service, am jocuri foarte mari in articulatiile alea, dar atunci nu mi s-a parut asa mare lucru. Pana ieri cand dupa ce am curatat tot pe-acolo, am observat ca majoritatea pieselor pe care pivoteaza articulatiile alea sunt din plastic si ca jocul e mult mai mare decat imi imaginam eu. Pe ele se cunoaste inca, codul pieselor, pentru ca a fost protejat scrisul de stratul ala nesimtit de pamant care se depusese. Ma rog, am curatat atat cat am putut, apoi am dat cu vaselina, prin unele "nuci" am bagat vaselina cu o seringa de 20ML pentru ca nu am mai gasit nicio pompita de-aia pentru vaselina pe-acasa. Am folosit o vaselina verzuie pe care taica-miu o baga in burdufurile de la planetara la masina cand mai umbla pe-acolo. Am dat si pe nuca din cockpit cu vaselina, insa rezultate sunt minime, tinzand spre 0.

Dar a fost de bun augur pentru ca astfel mi-am dat seama ca de fapt nu cutia agata, ci articulatiile alea nu mai comunica intre ele asa cum ar trebui datorita jocului extrem de mare. M-as apuca sa-mi caut piesele, de fapt le gasesc sigur, dar nu prea cred ca o sa pot sa le schimb eu acasa pentru ca e o pozitie cam dificila pe-acolo, dupa ziua de ieri m-au durut genunchii grav pentru ca am stat sprijinit cu ei pe bara fata in prima instanta, dar apoi n-am mai rezistat de durere si m-am urcat pe masina, stand cu capul inspre locul cu pricina.

Ce parere aveti? sa-mi cumpar piesele si sa le schimb acasa sau sa-i las sa se chinuie pe baietii de la service? Nu cred ca ar costa asa o mare avere ce am eu de schimbat acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SosoCKX ai putea sa iti cumperi piesele si sa incerci sa le schimbi tu,ce vreau sa te intreb timoneria e aia ce am incercuito in poza?vad ca tu ai benzinar la mine e diesel e la fel timoneria?si la mine agata destul de rau...chiar nu imi dau seama ce sa i fac,daca vreau sa bag in viteza imediat dupa ce am calcat ambreiajul agata sau caraie urat,trebuie sa astept vreo 2 sec cu ambreiajul calcat si sa nu il fortez... sa il imping usurel asta numai la treapta 1....mai agata si a 3 slab da nu caraie

post-43313-1284231697_thumb.jpg

Modificat de lafamilia3003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti dai seama de traseul timoneriei, te uiti din partea dreapta a masinii in spatele motorului in partea de jos, si se vede o tija mai groasa care vine dinspre spatele masinii, care se prinde intr-un mecanism care are un surub cu piulita in partea de sus si strange acea tija imprejurul ei. Apoi urmezi traseul articulatiilor pana la cutie si aia e timoneria. Daca iti agata doar a 1-a si a 3-a, e posibil sa fie doar sarita de la punct. Pentru a o regla se slabeste acel mecanism cu surub si piulita in capat, care lasa tija aia sa se miste libera in interiorul lui in felul asta. Si apoi trebuie sa fie cineva in masina care sa masoare cat mai corect ochiometric distantele dintre maxim de stanga si maxim de dreapta a schimbatorului si sa pozitioneze schimbatorul chiar pe jumatate si apoi strangi la loc piulita aceea. Cred ca se poate face acelasi lucru si pentru distanta maxim in fata si maxim in spate a schimbatorului. Dar cel mai bine e sa verifici bine articulatiile inainte, ca sa nu o dereglezi tu daca nu e deja. Ai sa vezi ca unele au rol de pivot pe-acolo si au destul joc sus-jos, durand si mai mult sa bagi in viteza si angrenand celelalte componente in mod incorect, nu modul in care ar trebui sa se miste ele normal. Sper sa fi inteles ce-am zis aici, dar cred ca ai inteles, ca am vazut ca esti dibaci! :)

Imi pare rau ca nu pot sa pun poze ca sa-ti arat exact despre ce vorbesc, dar e simplu sa-ti dai seama cum functioneaza toate. Daca ai si pe cineva in masina care sa lucreze schimbatorul, o sa-ti dai seama cel mai bine unde e problema. Apropo, eu a trebuit sa dau capacul cu filtrul de aer jos ca sa am acces cum trebuie in spatele motorului, poate trebuie si la tine la fel ca sa ai loc destul.

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles metoda descrisa de tine e ok,am mai citit-o si eu pe undeva pe forum,ce am incercuit eu in poza inseamna ca e timoneria(eu credeam ca se afla in cutie :) )are si la mine niste jocuri marisoare,acuma miam adus aminte ca m-am uitat cu e timoneria la un seat toledo 1.6 sr si e complet diferit fatza de disel ,dar ce nu inteleg eu de ce caraie daca il bag fara sa astept 2 sec la treapta 1....tare ma tem sa nu fie ceva problema la placa de presiune sau rulment....asta desi nu patineaza deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers: la mine caraie doar cand incerc sa-i dau a 2-a mai din scurt. Am incercat si cu ambreiajul apasat in podea de tot, si cu el mai sus, dar daca n-am rabdare putin sa se reduca motorul din turatie, ii fac invidiosi p-aia cu DaciA 1310 la ce carait frumos are cutia. Se spune peste tot ca: asa face toate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit ca ar fi si ceva pompa de ambreiaj....tu ai auzit de asa ceva?....si treaba ca asa fac toate eu nu ma pot linisti cu ideia asta...ceva trebuie sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca ambreiajul e hidraulic in sinea lui, nu stiu daca se poate numi ca are o pompa. Nu cred ca e vreo problema de-aici, ca daca era asa, ar fi trebuit sa faca in toate treptele figura asta, daca debraia ambreiajul mai greu. Ti-am zis ca asa fac toate, multi cand si-au luat Leon-ul 1M de nou, s-au dus la garantie cu treaba asta si au primit ca raspuns ca "asa face toate". Cred ca mai tarziu cand o sa am timp, o sa ma apuc de citit si pe aria de G4 sa vad daca pe-acolo se plange lumea de asa ceva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e sa fie pompa de ambreiaj atunci uneori ar trebui sa ramai cu pedala jos(sau sa nu poti calca pedala) sa nu mai rrevina la pozitie, cel putin asa era la VW golf Tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sa intamplat niciodata sa ramana ambreiajul la podea,asta mia spus un mecanic bun ca e posibil sa nu il decupleze complet,dar mai degraba cred ca e timoneria,daca are uzura poate impinge intre viteze si de aia caraie uneori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut! am si eu o curiozitate legata de cutia mea de viteze..nu stiu daca e normal sa faca asa..adica: atunci cand este introdusa in oricare din treptele de viteza, in momentul decelerarii, se misca schimbatorul, lucru pe care nu l-am vazut la alte masini...si la voi la fel se intampla? mentionez ca se misca din nou atunci cand o accelerez iar..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu face. Misca motorul cu mana, poate trebuie schimbati suportii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!