Jump to content
toni

Cat de important este schimbul lichidului de frana?

Recommended Posts

Al Bundy

Si daca tu ai merge cu uleiul 3 ani si nu il schimbi ar fi acelasi lucru ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

CRed ca se poate testa lichidul de frana daca mai rezista, dar nu cred ca merita deranjul, mai bine il schimbi.

Sa mergi cu ulei uzat e nimic, cu frana iti risti viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscbn
în urmă cu 20 ore, buiecg a scris:

Ce ziceti ca, de 10 ani masina are acelasi lichid de frana. Lichidul cu care am cumparat masina! Frana functioneaza perfect fara probleme. De fapt am iintrat sa verific discutii despre volant ca aia plange si am dat peste altele. Nu pot sa ma abtin sa nu va zic . Auzi 2 ani...

 

Mi-ai descreti fruntea cu asta....:))))))
Oare fabricantul e de acord cu asta???
Daca te respecti pe tine si cotetul faci ceea ce scrie la manual si ceea ce-ti recomanda fabricantul....pana la urma e viata ta si a pasagerilor din cotet in joc pentru suma "exorbitanta" de 100Lei la 24 de luni.
 

Edited by mariuscbn

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariusPD

Eu am 5 ani cu masina si 220 mii km si niciodata nu am schimbat lichidul de frana! Franele tin ca la inceput..cand calc frana acolo ingheata..😊

Edited by MariusPD
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

probabil se observa la o folosire agresiva/indelungata, cand eventuala apa din instalatie fierbe.

la o frana brusca in fata blocului, se comporta la fel. doar sa o mai aerisesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Pune 1 poza cu hartiile de la itp/tuv cu sistemul de franare sa vedem aceleasi valori in acesti 5 ani.

 

Lichidul de frana datorita substantelor din compozita sa, are proprietati higroscopice. Asta înseamna ca preia umezeala din mediul înconjurator - mai ales prin peretii furtunelor din cauciuc -. Rezultatul este o crestere a cantitatii de apa în lichid, ceea ce duce la scaderea punctului de fierbere. Cand cantitatea de apa în lichid atinge 3,5%, este atins si asa numitul punct de fierbere "umed". Acesta este momentul cand lichidul de frana trebuie schimbat.

 

Exista aparat care masoara cantitatea de "umezeala" din lichidul de frana, asta daca sunteti sceptici ca trebuie schimbat la 2 ani.

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariusPD

Tocmai am facut acest an revizia.. totul ok! Si nici la frane bruste..masina este  ff ok!

Muale..in fata blocului?,😂😂ma faci sa rad...

Edited by MariusPD

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

2 ani nu e foarte critic. Dar la maxim 4 ani trebuie inlocuit. El merge si 10 ani, fara probleme, dar se inegreste de la furtune, garnituri, incepe sa lase depuneri in sistem, etc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cascadoru

postez si eu aici o problema intampinata dupa schimbare lichid frana.

daca nu e bine aici, rog un coleg sa-l mute in alta parte ( eu nu am gasit unde sa scriu despre asta ).

deci, am schimbat lichidul de frana intr-un service cu instalatie dedicata ( prin presiune ) , lichid de la ATE - SL6.  facut test frane, frana tinea f bine si sus.

timp de 3 zile totul a fost ok.

 nu am mai circulat cu masina 3-4 zile si cand am plecat dupa 3-4 zile de stat cu masina, pedala tinea la jumate si se ducea spre fund.

 am verificat sa nu am pierderi pe undeva, nu pierde pe nicaieri - nivelul in vasul cu lichid este fulll.

am plecata asa cu ea ca aveam urgenta, am mers cu inima cat un purice ca prindea frana intre jumatatea cursei si pedalier, am revenita acasa, am mai facut cateva pedale si am lasat-o in pace.

dimineata, de curiozitate, ma urc, calc pedala, frana tine ca in vremurile bune.

pornesc motorul, calc frana, pedala f buna.

mai incerc dupa 3-4 ore, totul ok cu frana.

sunt tare nedumerit ....

pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

posibil sa fie nevoie de o aerisie a pomp[ei de ABS. Sau ceva probleme la partea mecanica a franelor (pompa, etrieri)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cascadoru

cred ca era mai bine sa fi postat aici  '' Inlocuire Lichid De Frana ".

imi cer scuze si rog pe  cineva sa-l mute

multumesc

 

si pompa abs cum se aeriseste... sau unde sa merg ptr asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

daca esti din Bucuresti vorbeste cu Al Bundy si poate rezolvi.Si eu am in vedere schimbarea lichidului de frana (schimbat acum 4 ani la service a iesit negru ca uleiul de motor),cred ca merg pe Ate Sl 6,schimbat garnituri de presiune si prraf etrieri,garnituri culise dupa Diy facut de video Sergiu.Intreb daca mizeria sau rugina se poate indeparta de pe pistonas cu schotch brite sau smirgel fin de ce granulatie,daca pot spala locul de culisa etrier cu alcool tehnic,si daca instalatia se va goli se goleste si pompa de Abs?

Drumuri bune fara probleme!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
grandtourismodiesel

@techmaster34 foloseste pentru spalat piesele din instalatia de franare, brake cleaner sau spray pentru curatat franele.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri