Jump to content
toni

Cat de important este schimbul lichidului de frana?

Recommended Posts

toni

Conform cartii mele de service lichidul de frana al masinii mele a fost schimbat in august 2003 si apare ca fiind schimbat in fiecare an. Eu stiam ca se schimba la 2 ani. Este neaparat necesar sa il schimb ? si daca da la ce interval? 2ani sau 1an?

Daca cunoasteti cam la ce pret ajunge manopera pentru asa ceva nu va sfiiti :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Se schimba la 2 ani.

Manopera... sunt manopere si manopere. Tu vrei la dealer sau la mecanicul personal? La dealer nu stiu si nici nu ma intereseaza sa aflu, la mecanicul personal... 3-400k manopera + 3-400k / 1L lichid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogMW

La Avia manopera 500k + material.

Lichidul de frana se schimba cel tarziu la 2 ani, exista testere pentru starea lichidului de frana (punctul de fierbere).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfsburg

Salut,

Intr-adevar, producatorii de lichid de frana recomanda schimbarea acestuia la 1 an, MAXIM doi !

Daca vrei sa-l schimbi, sa stii exista mai nou pe piata si lichid de frana DOT 5.1 - ultima :scratch: in domeniu (racing shit).

Bafta,

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

ATENTIE!!! Trebuie pus lichidul de frana pentru care a fost conceputa instalatia. Daca pui DOT5 intr-o instalatie prevazuta cu DOT4 iti va roade garniturile!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfsburg

Servus,

Imi pare rau, dar nu ai dreptate. Cred ca il confuzi cu lichidul DOT 5 care e alta treaba.

Vezi link-ul http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.html plus specificatiile producatorilor (de pe eticheta produsului).

Advantages:

DOT5.1 provides superior performance over the other brake fluids discussed here. It has a higher boiling point, either dry or wet, than DOT 3 or 4. In fact, its dry boiling point (about 275 degrees C) is almost as high as racing fluid (about 300 degrees C) and 5.1's wet boiling point (about 175 to 200 degrees C) is naturally much higher than racing's (about 145 C).

DOT5.1 is said to be compatible with all rubber formulations.

Disadvantages:

DOT5.1 fluids (and Spectro's Supreme DOT4) are non-silicone fluids and will absorb water.

DOT5.1 fluids, like DOT3 & DOT4 will eat paint.

DOT 5.1 fluids are difficult to find for sale, typically at very few auto parts stores, mostly limited to "speed shops."

DOT 5.1 will be more expensive than DOT3 or DOT4, and more difficult to find.

Bafta!

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Intr-adevar DOT 5.1 este urmasul lui DOT4, iar DOT 5 e cel bazat pe silicon si care necesita sistem special conceput pentru asa ceva. Suna aiurea, dar ...

Cum la mine a fost schimbat vara trecuta, poate sa mai astepte inca un an, mai ales ca n-am probleme cu franele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Stiam ca DOT5.1 = DOT4+ <> DOT5, de aceea nu am scris "Atentie la DOT5.1" ci "Atentie la DOT5". Ceea ce am dorit sa fac a fost sa pun in garda pe oricine ar putea cadea in plasa "the higher, the better" sa fie foarte atent la ce baga in instalatie.

Ce-i drept puteam enunta mai explicit - multumesc pt. completari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
albanezu

Lichidul de frana trebuie neaparat schimbat cel putin o data la doi ani, altfel devine coroziv pentru instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo

Poate sa-mi explice cineva de ce imediat dupa inlocuirea lichidului de frana eficiente franei scade? Parca tre sa apesi mai tare ca inainte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Poate sa-mi explice cineva de ce imediat dupa inlocuirea lichidului de frana eficiente franei scade? Parca tre sa apesi mai tare ca inainte!

<{POST_SNAPBACK}>

:banghead: :banghead: poate daca ramane aer in instalatie??!

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Asta doar daca schimba dupa metoda DACIA, adica goleste instalatia si apoi reumple instalatia, cica "pentru a minimiza cantitatea de lichid de frana consumat". In mod normal lichidul se schimba prin introducerea de lichid proaspat concomitent cu golirea celui vechi. Se face cu o mini-instalatie speciala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
badmania98

De citi litri de lichid de frina as avea nevoie pentru masina din semnatura si de care tip? Am facut 2 ani si trebuie sa schimb lichidul defrina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
faraonu
De citi litri de lichid de frina as avea nevoie pentru masina din semnatura si de care tip? Am facut 2 ani si trebuie sa schimb lichidul defrina.

la a mea l-am schimbat anul trecut in octombrie si a intrat aproape un litru ... dar mai verific pe factura si iti spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2276417

Acesta este un link interesant despre problema in discutie.

Exista si un tutorial video foarte explicit pentru cei care vor sa incerce singuri. Din pacate noi nu avem ustensilele lor, dar cei mai priceputi sunt sigur ca se descurca.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Am sa ma duc sa-l schimb si eu pentru ca masinuta mea are deja 2 ani si o luna si nu e schimbat. Sunt tare curios cum o sa-l schimbe baietii de la Metrotehnica, prin ce metoda adica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
badmania98

Mi-am facut ITP-ul la masina , ieri, si in Alba Iulia am intrebat atit pe cei de laITP cit si pe toti meseriasii patroni de ateliere, despre schimbul de lichid de frina. Toti, dar absolut toti, se uitau la mine ca la negrii. La mine la serviciu am pus aceeasi intrebare (lucrez la o unitate cu profil de transport). M-am bucurat de aceeasi reactie. In concluzienu am schimbat lichidul de frina. Nu am la cine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
floriand

In toamna, cind am cumparat masina, am schimbat toate lichidele:ulei, antigel,frina, servo. In ceea ce priveste lichidul de frina, avea o culoare "gri petrol". Am golit toata instalatia, desurubind toate ventilele, inclusiv ventilul dela cilindrul receptor ambreiaj. Dupa golirea instalatiei, am pus lichid, am insurubat ventilele si am aerisit circuitul de frina, incepind cu cel mai departat punct. Apoi a urmat aerisirea cilindrului receptor ambreiaj. Pentru aerisire aveti nevoie de un prieten :D (pentru a apasa pe pedala frina, respectiv

ambreiaj)

P.S. La masina din semnatura este nevoie de 0,9l lichid de frina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alex1981

La orice service autorizat ar trebui sa aibe instalatia de care vorbea cineva mai sus, care pe o parte scoate si pe cealalta baga. In felul asta nu trebuie sa faci operatiunea de care vorbea Floriand si esti si mai sigur ca nu ai aer sau mai stiu eu ce pe instalatie. Operatiunea dureaza cca 20minute, ai nevoie de 1l de lichid, costa in jur de 70 Ron( manopera ). Trebuie neaaparat sa testezi franele dupa, pe bancul de proba pe care trebuie sa-l aibe aia la servive. Pretul probei este inclus in manopera de 70RON

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nautilus

Lichidul de frana se schimba la 2 ani fiindca absoarbe in timp vapori de apa si gunoaiele de pe instalatia de franare (cine zice ca nu sunt gunoaie intr-un sistem inchis nu are dreptate :scratch: ) colorandu-se din galbui cum e normal in brun sau chiar negru. Odata contaminat devine mult mai putin eficient, se evapora usor si vaporii reduc forta de franare ca si cum ai avea aer in instalatie.

Cei care se lauda ca au lasat multa vreme acelasi lichid la VW, Mercedes, BMW, Dacia, Volga sau orice altceva si nu s-a intamplat nimic spun asta fiindca nu obisnuiau sa mearga prea repede si la franarea de la viteza mica nu se simte diferenta. Pe autostrada e altceva.

DOT 5.1 e in teorie foarte eficient, mai ales la franari repetate de la viteze mari, dar nu stiu cat de mare e diferenta fata de DOT 4 la o masina care merge prin traficul normal.

Cei care se plang ca nu gasesc DOT 5.1 decat la "racing shops" sunt evident americani, care, din nefericire pt ei, n-au OMV :D pe un forum al Mercedesistilor de la ei a iesit cearta intinsa pe vreo 10-15 pagini asupra necesitatii schimbarii lichidului de frana, multi fiind convinsi ca nu trebuie si ca e o metoda inventata de dealeri pentru a te stoarce de ceva bani.

~Nautilus

Share this post


Link to post
Share on other sites
stegosaurus

Aveti idee ce lichid de frana se utilizeaza pe Altea 2.0 TDI/2005? Merge pus lichid de frana generic sau doar ceva brand recomandat de VW?

Share this post


Link to post
Share on other sites
starchaser

Trebuie lichid de frana cu specificatia DOT4. Brandul lichidului ramane la alegerea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Date tehnice SEAT; ALTEA (5P1); 2.0 TDI

Cantităţi de umplere şi specificaţii

Ulei de motor cu filtru

3,80 litru

Specificare ulei de motor

VW 505 01

Cutie de viteze manuală

6 treapta 02Q 2,30 litru

6 treapta DSG 02E, Cantitate de schimb 6,00 litru

6 treapta DSG 02E, Cu reumplare 7,20 litru

Specificaţie ulei transmisie manuală

6 treapta 02Q G 052 171

6 treapta DSG 02E G 052 182

Lichide de răcire

8,00 litru

Specificare lichid de răcire

p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariusino

Ce DOT trebuie la Seat Leon 1M ? A,si ce cantitate se foloseste? Daca imi mai spuneti si cum ati procedat, va pup pe portefel :icon_cool:

Edited by Mariusino

Share this post


Link to post
Share on other sites
rey toledo

Eu am Toledo 1M 2001 si la mine intra 2L DOT4, DOT4 trebuie sa fie si la tine si probabil aceeasi cantitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri