Jump to content
Sign in to follow this  
Vlad MHL

Cu S3-urile Prin Oras!

Recommended Posts

Vlad MHL

Acesta va fi un loc de discutie pentru posesorii si admiratorii de S3. Deja S3-urile pe forum au ajuns la 5-6 exemplare, asa ca merita sa avem un loc in care sa scriem despre evolutia masinii.

Si ca sa incep eu, dupa cateva seri petrecute prin oras cu nadir, S3-ul ramane in top. Chiar daca se zvonea ca masini precum Nissan 350Z(300CP), Slk 350(272CP), BMW 335i(306CP) sau 330xd(231CP) bat S3-ul, nici vorba de acest lucru. Sa pleci cu tractiune spate si putere mare nu este nici o filozofie, dar nici usor nu e. Intr-adevar, se pleaca destul de greu si cu S3-ul, ca deh, haldex e un compromis frumos: 90% fata si 10% spate, asa in conditiile optime. Dar tot se impune.

In rest, un lucru interesant este ca pe ud masina se comporta cum vrei tu. Poti subvira, supravira si cel mai important, daca ai gresit si te infigi in frana, te opresti. Sistemul de franare este incredibil.

Asteptam in continuare impresii de la posesori si alte impresii, idei, curiozitati, rugaminti, etc. de la colegi.

Edit: Tot aici vom pune si poze cu toate S3-urile impreuna sau cu alte masini de pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Desi inca n-am pus mana pe covrigu de S3, intr-adevar singurul lucru care e mai tare decat puterea bruta e sistemul de franare... ce folos sa faci o masina puternica si stabila daca nu o si opresti eficient.

Cred ca oricum tu ai acum o imagine destul de clara despre ce poate masina ca doar ai facut ceva kilometri cu ea. Eu mai am de stat pana sa postez concluzii de pe urma experientelor proprii. Ma bucur ca ai deschis topicul ca sa nu mai deviem in detalii tehnice pe aria"Masina mea".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

Adevarul este ca nici eu nu ma asteptam la S3 sa fie atat de rapid. Initial am facut un test drive "la limita" cu un Golf 5 R32 si am fost placut impresionat de masina fiind doar la un pas sa plasez comanda. Insa m-am gandit ca trebuie sa apara S3 care teoretic va trebui sa fie putin mai rapid. Dar se pare ca m-am inselat deoarece S3 nu este putin mai rapid decat R32, este mult mai rapid.

P.S. Este chiar mai rapid decat o Impreza STI de 2.0 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbm
P.S. Este chiar mai rapid decat o Impreza STI de 2.0 :)

daca tu asa crezi, cind ajungi in buucresti da un telefon, iti gasesc eu un STI stock care sa ti dea 2 tiruri pe 400 de m

sa nu ma intelegi gresit, imi place mult s3 din toate punctele de vedere dar......nu te imbata cu apa rece, sti este o bruta

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Eu ma gandeam ca remapat pe la 300 de cai sa fie pe acolo cu STI-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shtrumf2k

poate pe la 300 de cai sa fie destul de apropiate, tractiunea integrala de la STI este peste haldex si arhitectura motorului este indreptata mai mult spre performante mai mari, totusi pana cand nu le vedem la treaba sunt doar supozitii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

@bbm,

eu nu cred ca bat un STI 2.0, eu stiu ca il bat deoarece am facut-o la curse in ungaria. Am pus si un film cu intrecerea pe topicul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

Aici e si filmul: S3 (eu) vs STI 2.0.

Sunt curios cum stau fata de un STI 2.5 sau un EVO IX (evident standard). Time will tell.

Share this post


Link to post
Share on other sites
shy
Aici e si filmul: S3 (eu) vs STI 2.0.

Sunt curios cum stau fata de un STI 2.5 sau un EVO IX (evident standard). Time will tell.

aicule, daca ai batut O impreza STI de ce generalizezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

sa punem si nisanul de 280 ;))

si ar mai fi vechiul s3 ;))

oricum masina e o adevarata bomba si ma conving de asta pe zi ce trece!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

sa nu uitam de noul cupraR m-am dat si din mers si de pe loc

de pe loc il bat mai evident din mers ceva mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

@shy, nu am generalizat ci doar am adus argumente pentru a-mi sustine afirmatiile. Mi s-a spus ca un STI 2.0 imi da doua tiruri, iar in realitate i-am dat eu cam 1-1/2 lungimi de masina. Atat si nimic mai mult. De asemenea unui Nissan 350Z Roadster (versiunea de 306 Cp) i-am dat cam 2-3 masini (vezi aici).

Si sa va mai spun ca in ambele cazuri am avut plecari mediocre? Adica in cel mai fericit caz in cadea turatia dupa start la 2.500-3.000 rpm ? Sa va spun si acest lucru ? Nu va mai spun, deoarece vad ca nici asa nu prea ma credeti. Zici ca as fi pe Subaru forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Eu te cred mai... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeff

Aicu sta foarte bine pe sfert de mila, a scos 13.8 secunde cu masina inca nelasata si cu plecari destul de putin exersate, sa zic asa. Eu scoteam 13.4 atunci cu Evo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
shy

Pai daca tu ai plecat mediocru, poate cel cu subaru a plecat prost :)

In fine, eu nu te contrazic, am vazut filmuletul si e clara treaba dar de acolo si pana a zice ca bati orice impreza de 2.0 e cale lunga. Oricum, felicitari pt masinuta si pt. timp. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

shy e Toma necredinciosu' ...a zis omu ca facut subaru sti 2.0, si din film reiese ca a avut dreptate.O sa se mai dea probabil si cu altele in viitor si ne va informa si pe noi de rezultat (pozitiv sau negativ), dar pana atunci sa ii dam o bila alba ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

Adevarul este ca nici eu nu credeam inainte ca pot sa bat un STI 2.0 , dar in fond si la urma urmei e tot un 2.0 4x4 de 265 CP ca si S3.

Oricum, imediat dupa ce am ajuns acasa de la acel concurs am studiat montajul video ca sa vad ce timpi a mai scos acel STI. Si culmea, de fiecare data +14 sec. Acum Shy va spune ca soferul STI-ului era neindemanatic (desi aici vorbim de un Drag Event, nu de o [cenzurat] spontana la semafor). Dar chestia este ca mai era un STI 2.0 gri care scotea tot +14 sec. Probabil ca acum Shy va spune ca amandoi au fost neindemanatici. Probabil ... :D

Dar atunci cum se face ca cei de la Autohoje cand au testat Impreza STI 2.0 au masurat 13.8 cel mai bun timp ? (vezi foto)

Exact cat am scos eu cu motorul neasezat si cu plecare mediocra. Pentru mine unul este clara treaba.

post-8096-1181227939_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
shy

Probabil...ca nu :(

Ideea era ca imi vine(venea) greu sa cred ca o masina cu aceeasi cilindree si putere, dar cu o masa mai mare si cu un sistem de transmisie inferior poate castiga un drag race :(

Nu sunt gica-contra, dar felul in care ai pus problema nu era obiectiv, cel putin pentru mine suna ceva de genu: am batut o impreza de 2.0 sti, deci s3 e mai tare decat impreza.

Din ce zici tu si dupa cum vedem in filmuletul postat => s3 bate impreza, deci, pana la proba contrarie s3>sti :)

si acum :(

Am auzit ca la impreza ambreiajul se schimba la 40k km iar placutele costa undeva la 5-600 euro. La S3 e asemanatoare situatia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Sincer eu cred ca asta depinde de felul cum e exploatata masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

nu vreau sa te superi pe mine dar ori a ras de tine cineva ori nu stiu ce sa zic!

1.nu este deloc imposibil sa bati o masina de aceiasi putere sau de o putere mai mare!

conteaza foarte mult si soferul!

iar 2 40k poti sa faci cu orice masina stock daca mergi usor si la drum intins daca esti "racer" nu vei putea face asta sau poate ca da daca te dai doar din mers :)

apoi faza cu placutele care costa cat costa astea sunt sf`uri sau poate shia schimbat sistemul de franare cu niste discuri de frana mai mari etriere cu 8 pistonase si ii tre la o roata 4 placute si pe langa toate astea shia pus placute carbon lorraine ultra race!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian@revo

Pe langa datele clasice (kg si cp) sunt mult mai multi factori care influenteaza rezultatul unei curse pe 400m:

- Curba de cuplu. La S3 valoarea maxima este atinsa mult mai jos decat la un STI 2.0, si o tine relativ constanta pana in redline.

- Puterea medie. Multa lume crede ca tot ceea ce conteaza este puterea maxima, in schimb cu adevarat importanta este puterea medie pe ultimele 1.500-2.000 rpm.

- Rapoartele cutiei de viteze

- Sistemul 4x4. Haldex-ul nu este sora mai saraca si mai toanta a Torsen-ului (marele Porsche 959, al carui sistem 4x4 este considerat drept cel mai bun sistem 4x4 ever made, avea un diferential controlat electronic pe baza de ambreaje in baie de ulei - similar Haldex-ului) . De asemenea pierderile prin transmisie in cazul unui Haldex sunt mai mici decat in cazul unui Torsen, deci daca avem doua masini cu puteri similare, masina echipata cu Haldex va avea mai multa putere la roata decat cea cu Torsen (si cum 4x4 conteaza doar pe primii 50-100m ... ). Asadar fiecare sistem are avantajele si dezavantajele sale.

- iscusinta soferului

- etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

care vrea sa faca poza cu maimutzele :icon_thumright: adica s3`urile din ro sa dea un tzr

noi in principiu ne vom vedea in seara asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

La Impreza STI se schimba placa de presiune de la ambreiaj, discurile si placutele de frana pe la 20.000 km. Pretul pentru placutele fata este 600 euro. Sper sa imi aduc bine aminte ce am discutat cu un oficial Subaru.

In legatura cu S3, tare sunt curios care isi va modifica masina mai tare. Roby are deja evacuare si urmeaza sa puna si soft, turbo nou, injectoare. Nadir are si el ganduri mari. Bravo baieti, tot asa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Si eu care ma gandeam ca masina e suficient de tare si stock...

Maine se face o saptamana de cand astept :lol: :lol: dar mai e destul in fata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALEX4RAL

Salutare la toti !!!

Sunt si eu posesorul unui monstruletz (Audi S3) din 2001 si 154Kw,si sunt foarte bucuros ca s-a deschis un topic special pentru aceasta masina.L-am achizitionat in martie si pana in ziua de azi, simt ca nu i-am atins limitele(si drumurile sunt proaste).

Ce ma roade cel mai mult, e ca imi vibreaza volanul dar numai la franare de la viteza mare.Cred ca sunt de vina discurile de frana :lol:

Ce imi recomandatzi sa cumpar?

In rest merge bestial :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri