Jump to content

Display BC - linii verticale lipsa


B-52-JGP
 Share

Postare recomandată

Display-ul a venit cu totul...banuiesc ca tu cand zici folie te referi la acea banda ce vine lipita pe placa...asadar pana la "pieptenele" din contacte.

M-a costat in jur de 160 eur+ 5 sau 10 eur taxe posta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    21

  • C o s m i n

    19

  • B-52-JGP

    17

  • RO-VW

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Referitor la montarea unui nou display..va spun din proprie experienta, cum am procedat eu si deja am montat doua care au functionat si functioneaza fara probleme. Daca vreti citeva sfaturi-idei..cu mare placere.

1. stiu ca pare dificil si riscant si multi ar privi si trata cu teama o incercare de dezlipire a vechiului contact-banda de pe "placa de baza" si vor incerca tot felul de alte modalitati de conexiune..si care se vor dovedi ineficiente inafara de metoda "originala" care o folosesc cei de la Tachopix.

Asadar, fara nici o teama, cu blindetze si atentie trageti de banda afisajului vechi. Taiati cu o foarfeca bada in apropierea afisajului, apoi o pliati peste placa clusterului si trageti in directia opusa locasului afisajului dar cu banda pliata pe placa si nu direct in sus sa nu se smulga traseele de cablaj. Apoi folosind o lupa si un cutter (cu cantul acestuia nu cu lama) indepartati resturile ramase pe cablaj. Cu un smirghel foarte fin (cea mai mica granulatie) fara sa se apese tare se curata si slefuiesc contactele pentru a fi curate si uniforme. Cu vata si alcol se degreseaza si curata dupa slefuire.

2. Folosind o sursa de lumina pe care o asezati sub placa clusterului aliniati noua banda a afisajului perfect peste contactele placii si fixati cu banda (transparenta) adeziva folia afisajului in pozitia finala, corecta.

3. Intr-un post mai vechi al meu am pus poze cu montajul si fixarea finala, o metoda de comprimare si presare a benzii de contacte pe placa si care foloseste cele 2 gauri aflate in imediata vecinatate a contactelor. Daca aveti alte ideii de fixare e ok, merge si altceva cu conditia sa preseze peste contacte intr-o oarecare masura.

Cam asta ar fi...

BTW...Aveti grija in schimb la pozitia corecta a afisajului vechi si a celui nou sa nu-l montati invers...ultimul afisaj montat l-am pus din neatentie si graba pe "dos" si abia dupa 2 ore de chin ca nu mergea nimik, pe cind ma pregateam sa-l bag in cutie si sa-l trimit la Tachopix :D am observat ca afisajul nou avea marcajul pe cealalta parte a benzii si asta m-a dus in eroare si-l montasem invers :Driver: ..l-am pus corect si a functionat si imi functioneaza si acum fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ serdo 250 de euro era cluster cu totul si cu montaj, mi se pare mult rau 160 de euro in ecran, banuiesc ca vorbesti de cel mare nu de cel mic...., un scan a-i facut cumva sa nu apara cumva un scurt ceva prin el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe o parte acea banda are o folie albastra care ramane lipita pe ea si acea folie trebuie sa fie in afara, adica sa se vada. Tot prin folie e un loc pe unde e spatiu mai mare intre trasee, si ecranul are o latura neagra mai mare care vine in pertea de jos. Deci nu cred ca l-am pus invers. :blah:

Nici inainte de schimbare si nici acum nu e vreo eroare pe IC.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragos2007, acum ce sa mai zic? in plus, eu n-am auzit de pretul de care zici tu...poate la SH, dar nici asa n-am gasit atunci. Iar daca-mi amintesc bine in cluster nou era peste 700 eur.

Acum nu stiu ce sa zic, Bundy a lucrat excelent, cu mare grija. Nu cred ca l-am pus invers...si nici alte erori nu apar, asa cum a scris si Bundy.

Multumesc @RO-VW pt postul tau...asa cum a descris Bundy noi am folosit o alta metoda. In final credem ca lipiturile sunt corecte...dar tot nu merge.

Asta e acum...sa vad ce variante mai am.

multumesc tuturor pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine v am regasit,

Serdo vroiam sa te intreb ce metoda ati folosit pentru lipirea cablajlui flexibil pe placa clusterului? este foarte important poate era scris pe undeva dar m am uitat in graba si nu am vazut.

Tin sa va anunt ca din 18 displ schimbate am gasit si 2 cu probleme de noi unul dintre ele care chiar nu afisa nimik si da exista o metoda de a il testa dar mai intai trebuie sa lamurim cum a fost montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, salut...bine ai revenit. Chiar n-am mai citit nimic de la tine demult.

Cum eu sunt nepriceput in chestiile, iata cum descrie Al Bundy operatiunea, cateva posturi in spate:

Nu am spus ca am incercat repararea foliei. Am taiat folia acolo unde elipita de placa IC, deci contactele de pe vechea folie au ramas lipite pe placa, nu le-am deslipit sa nu stric placa IC. Pe vechile contacte am lipit contactele foliei noi de la afisajul nou.

Orice idee e binevenita...daca trebuie sa mai desfacem inca odata bordul...ok cu mine. Macar sa mai fie speranta :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie ok desi eu nu as fi facut si nici nu am facut asta daca ar fi fost si o poza ar fi fost si mai bine - este posibil ca problema sa fie in alta parte - foliile au fost cositorite si daca da cu ce anume? este posibil sa se fi distrus circuitul integrat de pe display din cauza "sculei" de lipit eu am recomandat si recomand utilizarea unei statii de lipit cu transformator sau cu impamantare la samota rezistentei tocmai pentru a evita astfel de neplaceri - si se poate testa si oarecum detecta problema folosind VAG-COM-ul - la intruments la sectiunea output tests-03 exista un test pentru display - verifica daca misca ceva cand se face testul si eventul pune si niste poze si in plus verificati cu atentie lipiturile (lipituri reci sau scurturi)

Sper sa nu fie ceva grav si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pt sfaturi...o sa vorbesc cu Bundy sa incercam si testul.

:blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipiturile au fost facute cu letcon de 20w cu varf ceramic, deci incalzire prin convectie, nu cu pistol de lipit. S-a indoit la 180 grade vechea folie cu afisaj si apui s-a tras de ea paralel cu placa si s-au rupt foarte usor. S-a dat cu pasta pe contactele de pe placa, s-au incarcat usor cu fludor, s-a pozitionat noul afisaj cu contactele foliei exact peste cele vechi, si s-a incalzit fiecare contact in parte pentru mai putin de 1 sec si s-a lipit de circuitul de pe placa. Cam asta a fost operatiunea.

Am dat si output test dar nu se aprinde afisajul. MAi e si alta metoda de testare ?

M-am uitat de 2 ori, nu sunt scurturi intre trasee si nici lipituri reci.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, dupa parerea mea este mai mult decat ok - acum sunt mai multe posibilitati: banuiesc ca de pus display ul invers nu se pune problema, sa inteleg linia de contacte a ramas pe placa de la display ul vechi si tu l ai lipit pe cel nou de ea - exista vreo posibilitate sa se fi zezlipit bucata veche de pe placa atunci cand ai taiat o sau ai indoit o? - si mai este posibil ca pur si simplu display ul care a venit de la ei sa fie defect si poate fi trimis inapoi dar inainte de asta trebuie verificat cu atentie pamblica display ului sa nu fie intepata/taiata pe undeva si integratul de pe display sa fie intreg (sa nu fie ciobit sau dezlipit) pentru ca nu l vor primi.

De testat da mai exista o posibilitate - am o interfata rudimentara facuta de mine care il aprinde tot...

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare contact de pe panglica este bine lipit pe placa IC. CA sa-l testezi cu interfata ta trebuie deslipit de pe placa? PAnglica displayului nu e intrerupta, taiata si nici integratul nu e distrus mecanic. Acum e cam greu de dat jos. Si sunt sigur 99% ca e montat cum trebuie, nu invers. Afisajul cu panglica are pe o parte o folie albastra care ramana acolo si e montat cu folia in sus.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci vom tine legatuta pe PM,daca nu te deranjez...ca sa nu "poluam" topicul acesta.

Eventual vom posta rezultatele, pt a fi cunoscute si de alti colegi.

multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

hello. am si eu un passat din 2001. 1.9 tdi, 130 cp, tiptronic si nu-mi mai merge bc. nu prea mai afisaza mare lucru. stie cineva de unde pot cumpara unul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste topicul si vei afla!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta pe careva, pun o schema de dispunere a contactelor dintre placa baza cluster si folia cu contacte de la BC

post-18084-1266748720_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta la Cluster cu BC Maxidot. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Publicat (modificat)
Daca ajuta pe careva, pun o schema de dispunere a contactelor dintre placa baza cluster si folia cu contacte de la BC

Da mi voie sa te contrazic un pic, in afara de primul si ultimul pin, restul sunt folositi toti.... si spun asta din experienta :icon_thumright:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mi voie sa te contrazic un pic, in afara de primul si ultimul pin, restul sunt folositi toti.... si spun asta din experienta :blink:

Nu exclud posibilitatea ca la unele modele sa fie folosite si alte contacte dar la modelul care-l am eu, respectiv pentru 3BO 920 842 A, cu siguranta doar ce am desenat si trecut in desenul atasat in postul precedent, este conexiune activa sau inactiva. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O intrebare.

Am observat cateodata afisajul la comp. de bord (cosum % la 100/km, viteza in care ma aflu etc) se vede foarte slab, adica daca este zi afara am probleme descifrand cifrele.

Acesta fenomen apare ori cand fac drumuri lungi (gen 50-100 km) sau cand plec cu masina dupa ce a stat in soare.

Mai a patit altcineva asa ceva? Stiti cumva motivul? Pot aparea efecte secundare?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face vara, cand afisajul incepe sa fie pe duca. Pe masura ce masina sta in soare sau faci drumuri lungi vara (se incalzeste in habitaclu) se vede din ce in ce mai sters. Oricum o poate duce asa mult timp de acum inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa imi face si mie cand sta in soare puternic si am inteles ca este normal si ca sunt foarte multe masini care au simptomul asta.Si nici nu cred ca ar fi pe duca acel display.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishulake, nu e normal sa faca asa. Problema e una de proiectare a clusterului, pt al carui afisaj s-a ales o versiune indoor, si nu una rezistenta la variatii mari de temperatura. Din cate stiu eu (nu garantez 100%), dupa 2003 au remediat problema. Oricum, cel mai autorizat sa ne vb despre acest afisaj, este B-52-JGP.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

Am si eu un passat b5, 2500cmc v6, tiptronic; am defect la el displayul micut dintre ceasurile de bord (imi arata numa puntulete si fractiuni din ceea ce ar trebui sa arate), din cate se vede este maxidot ( am inteles ca asa se numeste :huh: , masina are navi, climatronic ...)

Se poate repara sau trebuie schimbat? Schimbarea se face cu bordul complet sau numai dispayul acela si cam la ce bani ar fi reparatia / displayul ?

Merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi prin topic. Scrie tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!