Jump to content

Display BC - linii verticale lipsa


B-52-JGP
 Share

Postare recomandată

Salut

Am un prieten care si-a luat acum un golf IV 1.6 135.000 KM 7.500 Euro neunmatriculat an 2002

Si am facut eu o tura cu el si am observat o chestie la computer in sensul ca cand pui contactul se aprind respectivele becuri astept pana se sting si pornesc. Problema e ca, calculatorul se aprinde mai tarziu, la golful meu se arpinde calculatorul cand pun contactul

Este vreo probleme cu calculatorul lui?

Stie cineva?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    21

  • C o s m i n

    19

  • B-52-JGP

    17

  • RO-VW

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru cine are probleme cu display-ul, azi am aflat si pretul de magazin al unui instrument cluster nou, cu BC Maxi DOT.

- cu clusterul vechi la schimb - 2500 ron.

- fara clusterul vechi dat la schimb - 4000 ron.

Totusi nu cred ca va ajunge cineva sa-l cumpere vreodata. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cunoasteti pe cineva care ar putea face lucrul acesta si pt masinile noastre?

Revin si eu cu aceeasi intrebare,e cineva care poate face asta si pentru noi astia mai novice in electronica?

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim Cosmin pt info. Nici eu nu cred ca va cumpara cineva clusterul doar pt problema asta.

Eu mi-am comandat in Germania la Tachopix(banuiesc ca stiti toti povestea cu firma asta)...l-am primit bine merci (ma rog, cu ceva incurcaturi la vama) dar acum tot caut pe cineva care sa ma ajute cu montajul.

Problema ar fi asta: cei ce se pricep sa-l "lipeasca" acolo nu se baga la desfacerea bordului(se pare ca la Passat e jale) in timp ce aceia care pot da jos bordul nu se baga la astfel de lipituri. Nu-mi ramane de facut decat sa trag masina pe margine 2-3 zile si sa fac operatiunile pe rand. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai listeaza pozele din topic-ul asta (nu cer nimic pentru drepturile de autor :lol: ) si du-te cu ele la ala ce nu se baga sa scoata clusterul din bord.

Sau vino la Zalau :offtopic:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine are probleme cu display-ul, azi am aflat si pretul de magazin al unui instrument cluster nou, cu BC Maxi DOT.

- cu clusterul vechi la schimb - 2500 ron.

- fara clusterul vechi dat la schimb - 4000 ron.

Totusi nu cred ca va ajunge cineva sa-l cumpere vreodata. :(

:huh: Cosmine draga la pretzul asta imi dau jos luneta si imi pun o plasma full HD..si tot imi mai ramin vreo 3-4 miilioane lei vechi sa mai iau si un dvd player... Da nu inteleg totusi ce fac cu ala vechi, cu bordul vechi...daca-l dau lor il repara si-l vind la urmatorul om necajit in cautare de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asa cred. Cu ambreiajele vechi ce crezi ca fac astia de iti dau piese la schimb cu alea vechi? Acelasi lucru. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare..Am si eu o asemenea problema cu display-ul.

Am obsesrvat ca imi lipseste o linie orizontala pe display, insa aceasta dispare aleator sau se muta mai jos. Aceste linii imi apar sau dispar aleator, cateodata am o linie lipsa, cateodata am tot display-ul complet. Nu stiu care sunt cauzele: banuiesc ca ceva gropi sau caldura...Nu am idee...poate ma ajuta cineva cu o idee....

Modificat de Ballack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta-i inceputul sfirsitului pt display. O sa faca si o sa fie din ce in ce mai grava situatia cu el. Trebuie inlocuit ori tot clusterul ori numai afisajul..depinde de ce varianta preferi si ai la indemina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Sper ca nu deranjez vreun moderator pe aici chiar daca e topicul necompletat de un an si sper sa nu fie considerat ca ma bag in seama dar .....de ce displayul meu fadeaza o data ce se incalzeste in masina sau e temperatura mai mare vara fadeaza si catedata am linii lipsa . De ex dimineata e super puternic si ca nou. ce recomandati sa fac?

Fara suparari din partea moderatorului daca e dupa un an , poate mai citeste cineva pe aici.

Mentionez ca am Maxi Dot (mare).

Modificat de Revenger GTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vezi si prin topic, nu ai ce sa-i faci. Decat sa-l schimbi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu deranjez vreun moderator pe aici chiar daca e topicul necompletat de un an si sper sa nu fie considerat ca ma bag in seama dar .....de ce displayul meu fadeaza o data ce se incalzeste in masina sau e temperatura mai mare vara fadeaza si catedata am linii lipsa . De ex dimineata e super puternic si ca nou. ce recomandati sa fac?

Fara suparari din partea moderatorului daca e dupa un an , poate mai citeste cineva pe aici.

Mentionez ca am Maxi Dot (mare).

Ok, desi a mai fost data explicatia pentru anomaliile de functionare ale afisajului BC, o sa readuc raspunsul mai in actualitate...

Intre placa de baza a clusterului (al ceasului de bord) si afisajul respectiv exista o conexiune cu o banda transparenta (celuloid) prin care trec traseele intre Placa de baza si "ecran" conexiunile, (aproximativ 20 trasee). Pe acest traseu, pe aceasta conexiune din celuloid este intercalat un circuit integrat cu rol de a decoda semnalul furnizat de procesorul clusterului si in a-l transforma in logica de afisaj pentru respectivul afisaj (explicatie bruta, dar nu asta e important).

Problema este ca respectivul circuit integrat decodor este fixat direct pe acea banda cu contacte de celuloid si de aici apar toate problemele legate de afisaj. Din cauza diferentelor de temperatura relativ mari (iarna-vara) de-a lungul timpului (in citiva ani de folosinta a masinii) contactele dintre respectivul circuit integrat si banda de celuloid se deterioreaza, se crapa, si chiar se intrerup.

Astfel, pe timp friguros, cind e rece in masina, prin contractie la frig aceste contacte se "refac" si deci afisajul da semne de insanatosire iar imediat ce se face cald afara sau in masina, prin dilatare aceleasi contacte se desfac partial si determina o functionare defectuoasa a afisajului, prin intreruperea unui sau mai multor trasee pe relatzia cluster - circuit integrat - afisaj.

De lipit sau refacut conexiunile defecte nici nu poate fi vorba (nu se poate lipi din cauza dimensiunilor reduse si suportului de celuloid, care se topeste la o astfel de interventie. In plus intreruperea poate fi undeva in adincime si nu la suprafatza, vizibila...

Din pacate, asa cum s-a mai spus, nu exista rezolvare decit prin inlocuirea afisajului (comandat de la tachopix) sau un alt instrument cluster complect (si la care trebuie schimbat IMO)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze dar nu am gasit topicul asta ispre....se pare ca postul mi-a fost mutat de dragul nostru moderator ..cozmin...(multumesc) ....acum stiu tot despre displayul meu...si in cazul in care vreau sa-l schimb stiu ce am de facut...oricum il schimb singurel pt ca am avut cu totii schema primita de colegul nostru ...multumesc.

Mai intai sa montez cutia si apoi mai vedem...

ps : nu e bagare in seama..e multumire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....acum stiu tot despre displayul meu...si in cazul in care vreau sa-l schimb stiu ce am de facut...oricum il schimb singurel pt ca am avut cu totii schema primita de colegul nostru ...multumesc.

;) Nu cred ca e bine sa te apuci sa-l schimbi singur. Din pacate cei ce au facut sistemul de conectare al afisajului la placa de baza a clusterului au dat dovada de suficienta "intzelepciune" incit sa dea batai de cap cuiva care n-are scule adecvate. Astfel, banda de contacte ce vine de la afisaj nu intra (cum ma asteptam si eu cind l-am desfacut pe al meu) deci nu intra intr-un conector ci e lipita direct pe placa de baza printr-o metoda mai putin folosita uzual. Chiar daca reusesti sa o dezlipesti pe cea veche (de la afisajul defect) fara sa distrugi circuitele (cablajul placii de baza) o sa fie ff dificil daca nu chiar imposibil sa faci o conexiune buna si de durata la cel nou...decit daca apelezi la cineva care are o astfel de scula de lipit termic. Poate daca apelezi la un depanator de telefoane mobile...si ai noroc sa aiba asa ceva. Cea mai buna si sigura metoda e sa trimiti afisajul la cei de la Tachopix in Germania si sa-l monteze ei.. e sigur si ai si garantie. In plus poti opta pentru varianta cu afisaj protejat la temperaturi mari sau mici de tot, pentru citiva euro in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema la Sharan,cand e cald scade intensitatea scrisului,dar liniile acelea orizontale se vad bine,se schimba doar displayul acela?cam cat ar costa?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da oare daca citesti tot topicul inainte de-a pune intrebarea asta, nu ai da dovada de mai putina lene?? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci RO -VW....buna ideea cu aia de la telefoane....ca sunt baietii care repara/inlocuiesc afisaje de telefoane care sunt cu multi pixeli (ecran pt poze) deci cu o rezolutie mult mai mare si colora...ca totusi afisajul cu pricina este monocrom...(este?) , deci nu cred ca ar fi o problema asa grava.Oricum as putea sa experimentez tot cu cel de pe masina in cazul in care vreau sa fac treaba....daca se dezlipeste de acolo frumos pot sa incerc sa-l pun la loc sa vad daca merge, astfel imi perfectionez tehnica . (dar mai intai cutie in 6)

PS : fara suparare moderatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Stie cineva dc intensitatea luminii displayului de la ceas scade (pe timp de noapte) pana nu se mai cunoste nimc? Pana displayul respectiv este tot o "ceata". Pe timp de zi n-am nici o problema, numai noaptea; din aceasta cauza suspectez lumina displayului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Multumim Cosmin pt info. Nici eu nu cred ca va cumpara cineva clusterul doar pt problema asta.

Eu mi-am comandat in Germania la Tachopix(banuiesc ca stiti toti povestea cu firma asta)...l-am primit bine merci (ma rog, cu ceva incurcaturi la vama) dar acum tot caut pe cineva care sa ma ajute cu montajul.

Problema ar fi asta: cei ce se pricep sa-l "lipeasca" acolo nu se baga la desfacerea bordului(se pare ca la Passat e jale) in timp ce aceia care pot da jos bordul nu se baga la astfel de lipituri. Nu-mi ramane de facut decat sa trag masina pe margine 2-3 zile si sa fac operatiunile pe rand. ;)

Salut.

Reiau un pic povestea mea...cred ca e bine s-o stiti si voi.

Dupa ce am trecut prin toate fazele premergatoare(linii lipsa, alternante intre perioadele in care mergea bine si lipsa totala), in final display-ul a cedat. Am ramas doar cu o lumina de fundal...atat.

Bun...am zis ca un nou cluster e prea scump si am urmat sfatul celor de aici: am comandat un display la Tachopix.

L-am primit...totul ok...insa nu l-am montat pana acum din diverse motive. Acum, sunt practic presat de dorinta de a vinde masina....deci m-am decis.

Asadar, ieri am fost la Bundy si am incercat sa facem treaba.

Pe scurt: desi am pus noul display...NU S-A SCHIMBAT NIMIC !! deci se pare ca alta e cauza.

Cred ca nu mai am variante...decat sa-mi iau un alt cluster! iar pe display am dat degeaba aprox 160 eur

Vorba d-lui Forest Gump: niciodata nu sti ce gasesti intr-o cutie de ciocolata :sbine: asta ca sa termin intr-un ton optimist.

bafta

ps Multumesc Cristi(Al Bundy) pt rabdare si profesionalism !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar e ceva munca sa desfaci IC, si mai ales sa lipesti acele contacte din banda de celuloid. Singura chestie e ca nu am gasit pe afisaj a 2-a folie de protectie, am gasit si deslipit doar una. Nu am deslipit vechile conexiuni, doar am indoit la 180 grade acea folie de celuloid si treaseele de cupru s-au rupt foarte usor. Am aplicat aliaj de lipit peste locurile ramase pe placa, am suprapus noul cablaj de la afujaj si am lipit fiecare traseu cu un letcon de 20W, oricun era prea puternic pentru acele lipituri. Din pacate nu am obtinut rezultatul scontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De reparat folia e foarte greu pentru ca sunt foarte fine traseele. Displayurile noi vin cu tot cu folie care e mai usor de schimbat decat de reparat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca am incercat repararea foliei. Am taiat folia acolo unde elipita de placa IC, deci contactele de pe vechea folie au ramas lipite pe placa, nu le-am deslipit sa nu stric placa IC. Pe vechile contacte am lipit contactele foliei noi de la afisajul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum. Credeam ca ai incercat sa repari folia udne e intrerupta :)) Incearca eventual cu un letcon reglabil , ar trebui sa mearga.... teoretic :))

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...lipiturile par ok(s-a chinuit ceva Bundy).De aici si frustarea noastra, caci eram convinsi ca odata cu noul display o sa fie totul ok.

Si pt ca acum am exact aceleasi simptome ca inainte de schimbare, ne-am gandit ca nu display-ul ar fi de vina...ci altceva din placa IC.

Dar nu stim ce...asadar, ma apuc de cautat un alt cluster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmariti cu atentie circuitele sa vedeti daca nu sunt intrerupte, dar m-as mira sa fie din placa si nu din folia displayului.. Cat te-a costat folie+display

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!