Jump to content

Filtru motorina - probleme


valioglu

Recommended Posts

Am schimbat alaltaieri toate filtrele la masina, uleiul si placutele. Imediat cum am iesit la drum am simtit ca nu mai trage masina. Am scos mufa de la MAF si merge si mai prost. Am inlocuit MAF-UL si nici o schimbare. Am obturat vacuumul de la EGR si nici o schimbare. Masina nu scoate fum si pe tester arata ok si turbina si injectoarele.

Ultima solutie ar fi cred sa schimb iar filtrul de motorina - sau oringurile. Va rog daca aveti sugestii sau opinii ajutati-ma. :banghead:

Nu este infranata (pe liber se misca f usor).

Edited by valioglu
Link to post
Share on other sites

S-a mai discutat, pot fi o-ring-urile din filtru.

Link to post
Share on other sites
S-a mai discutat, pot fi o-ring-urile din filtru.

Daca e cineva amabil sa-mi explice si mie ce sunt alea O-ring. :banghead: si cum influenteaza ele mersul motorului. Ceva garnituri, duze ?

Link to post
Share on other sites

O-ringurile sunt niste garnituri rotunde. Daca nu sunt puse sau daca nu sunt cele exacte, se poate trage aer fals pe langa ele.

Link to post
Share on other sites

Si rezultatul ar fi ca nu merge motorul cum trebuie? :banghead: In cazul meu nu are putere in majoritatea timpului, desi aud turbina si aceasta baga presiune. Uneori isi revine pentru scurt timp. Intrerupe uneori, in special in sarcina dar nu cu socuri foarte puternice, prinde viteza, dar nu mai mult de 140 si nu se accelereaza puternic, indiferent de turatie (inainte era racheta). Zgomotul motorului nu s-a schimbat prea mult. Senzorul de temperatura e ok. alti senzori nu raporteaza erori.

Oricum multumesc pentru raspuns, daca e doar o garnitura scap ieftin.

Mai am o intrebare. Nu ar trebui sa curga pe undeva, sau se duce motorina pe retur si la injectoare nu ajunge cu presiunea care trebuie sau cu aer?

Edited by valioglu
Link to post
Share on other sites

ai amorsat filtrul de motorina?are dedesubt un ventil,vezi sa fie strans,ferifica si furtunele la filtru,ai aer pe conducte (bule)se vad?daca trage aer fals e puturoasa.daca sunteti din bucuresti putem verifica

Edited by Spankyro
Link to post
Share on other sites

Era aerisit.

S-a rezolvat. Am schimbat filtrul prost cu unul MANN si si-a revenit.

Cu ocazia asta am cumparat si un MAF no name cu 170 RON - carcasa si senzor, dar nu functioneaza aproape deloc. Atentie la gunoaiele de piese care se gasesc pe piata noastra, mai bine dati banii pe ceva corespunzator (de firma) decat sa-i aruncati pe geam.

Multumesc pentru ajutor.

Edited by valioglu
Link to post
Share on other sites
Era aerisit.

S-a rezolvat. Am schimbat filtrul prost cu unul MANN si si-a revenit.

Cu ocazia asta am cumparat si un MAF no name cu 170 RON - carcasa si senzor, dar nu functioneaza aproape deloc. Atentie la gunoaiele de piese care se gasesc pe piata noastra, mai bine dati banii pe ceva corespunzator (de firma) decat sa-i aruncati pe geam.

Multumesc pentru ajutor.

ce marca era filtrul nasol?

Link to post
Share on other sites

Am pus si eu un filtru de motorina de o calitate mai indoielnica. De-abia luasem masina si nu stiam ce si cum. Azi am schimbat filtrul de aer, pe cel de polen si uleiul din CV. Luna viitoare cred ca mai rup ceva si cumpar si alt filtru de motorina. Pana una alta as vrea sa stiu si eu unde se monteaza O-ring-urile alea, ce rol au, si daca se gasesc de cumparat.

Link to post
Share on other sites

Pt peteru: Nu am retinut. Avea un cod ceva cu z4 si venea intr-o cutie galbena cu albastru. Costa cam 25 ron.

pt Inginerul: Vin cu filtrul. Daca stii filtrul de ulei de la dacia atunci stii ca are o garnitura de cauciuc cam de 4 -5 cm diametru. La filtru de motorina e una asemanatoare si mai e una ma mica (2 cm diam) asezata concentric.

Edited by valioglu
Link to post
Share on other sites

Pentru conformitate, iata alte doua topic-uri despre filtre de motorina si oring-uri.

http://vwforum.ro/index.php?showto...47&hl=oring

http://vwforum.ro/index.php?showto...l=doua+oringuri

MAF-urile cele mai bune sunt cele Bosch si Pierburg. Diferenta este ca la Pierburg este o singura varianta compatibila cu toate tipurile motoarelor si puterile, iar cele Bosch difera intre ele (exista de 90CP, 115CP, etc.). Din cate am aflat, MAF-urile Pierburg au ceva electronica in plus care face un schimb de 'idei' cu ECU.

Link to post
Share on other sites

Stiu filtrul de ulei de la dacia, stiu de garnitura aia, dar nu-mi dau seama aici unde se monteaza acea garnitura, aici adica la filtrul de motorina. Eu l-am cumparat capsulat, asa era si cel pe care l-am dat jos. Poate nu avem acelasi tip de filtru. Al meu arata ca cel din poza.

post-10294-1180158046_thumb.jpg

Edited by Inginerul
Link to post
Share on other sites

@ingineru'

ai un t de plastic care este prins cu o siguranta ca un fluture,teava care intra in filtru de la t are niste garnituri mici,despre acelea este vorba

Link to post
Share on other sites

Acuma stiu :icon_thumright:. Ma gandeam eu c-ar trebui schimbate si alea :icon_cool:. Deci cat costa si ce cer de la magazin ?

Link to post
Share on other sites

Eu am un model diferit, fara tevile ale deasupra.

Link to post
Share on other sites

Inginerul, ceri Mann sau Mahle. Foarte bune.

Link to post
Share on other sites

Aia stiu, dar ma refer daca se gasesc separat acele o-ringuri.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

De o vreme masina a inceput sa nu mai traga bine!Merge bine cam 2-3 km apoi pierde din putere(nu mai accelereaza normal! pierdere brusca de purete apoi revine!). Vad ca pe furtunul ce pleaca din filtru catre motor sunt bule de aer! Aparitia acelor bule de aer este normala? A mai avut cineva problema asta? Filtrul are mai bine de 20 000 de km!

PLEASE HELP!

Link to post
Share on other sites

Problema Bulelor de aer s-a mai discutat aici http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0&start=0

Acele garnituri care se pun pe supapa de retur, la filtrul de motorina, se gasesc in cutia filtrului : cel albastru se pune sus iar cel negru jos. Mai bine schimbati voi filtrele, nu e greu, la service-uri din comoditate nu schimba acele garnituri... turnati putina motorina de pe conducta de retur din filtrul vechi in cel nou, montati conductele si ii dati cheie. Lasati cateva minute motorul pornit si gata... un filmulet ajutator (se vad si acele 2 garnituri): http://www.cincitdi.com/richc/fuelfilter.html

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Salut la toata lumea.

Acum 1 saptamana intr-o dimineata cam geroasa sa zic, cand am pornit masina ....surpriza.Nu se accelera si pace, parca galopa, ba dadea sa se accelereze ba sa moara.Intr-un final a pornit.In drum spre servici nimic deosebit, se comporta normal.Ajuns la servici m-am uitat in filtru de motorina pe la supapa de retur(motor 1,9 tdi ALH) si filtrul gol(nu stiu cat dar nu se vedea motorina in el).La alti prieteni cu accelasi motor pe masini, filtrul era plin.Precizez ca filtrul avea 1 luna de cand fusese schimbat(maxim 2000km). M-am dus la un service si mi-au spus ca filtru ar fi de vina si l-am schimbat.Masina a mers bine in continuare cu exceptia chestiei de la pornire.De atunci am facut cam 500 de kilometrii (si condus putin cam agresiv) , dar cand am deschis din nou filtrul de motorina...surpriza.Filtrul gol.:D.

M-am cam speriat si am facut urmatoarele:

-scos sorb din rezervor si spalat (cu diluant), cu toate ca nu parea sa aiba probleme

-suflat furtun tur (rezervor - filtru motorina) cu compresorul si e ok

-inlocuit supapa de retur de pe filtru de motorina cu alta de pe alta masina

-garniturile de pe supapa de retur au fost inlocuite

-completat filtrul cu motorina de fiecare data

Si dupa toate astea am desfacut din nou filtrul si iar l-am gasit gol.

Am citit celelalte topic-uri legate de bulele de aer de pe conducta de tur care este transparenta, dar nu am inteles daca este normal sau nu.

La mine au fost momente cand le-am cam vazut.

Nu stiu daca este o situatie normala. Va rog lamuriti-ma si pe mine.

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites

Si eu am bule de aer pe acel furtun si masina merge foarte bine. Acele bule apareau si cand masina a fost noua.

Link to post
Share on other sites

nu uitati cand schimbati filtrul sa verificati busonul de la baza filtrului sa fie strans ca altfel pierde motorina

Link to post
Share on other sites

Am fost la service si mi-a spus "meseriasul" ca este sorbul din rezervor.Nu tine. In momentul cand scot supapa de retur din filtru de motorina ii dau voie la motorina sa se scurga in rezervor.E o explicatie logica spun eu mai ales ca am suflat pe conducat de tur spre rezervor si suna :lol: "ca in butoiul cu varza cand o pitrocesti".Sper sa fie asta cauza in ideea ca nu-mi face probleme nici la pornire si nici in timpul mersului.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri