Jump to content

Cuplaj Compresor Clima


PaulFFB
 Share

Postare recomandată

Eu am umblat de curand pe-acolo si am vazut ca exista o saiba intre cuplaj si fulia care este actionata in permanenta de motor. Trebui sa incerci sa rotesti de cea mica sa vezi daca o poti misca liber, daca nu ar trebui sa pui tu o saiba acolo unde iti lipseste, nu foarte groasa insa ca sa nu cazi in extrema cealalta. Eu nu am reusit sa scot discul acela de acolo din cauza unei bare groase care sustine motorul ceea ce face destul de dificila interventia. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    19

  • C o s m i n

    9

  • F l o r i n

    8

  • alexsanducu

    8

Ah deci saiba aia chiar conta la ceva.... Bun asa, o sa ma duc la un mecanic poate rezolv si problema asta ca ma enerveaza mai mult psihic :D Thanks !

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, trebuie pus o saiba, dar grosimea ei are o amre importanta, daca e prea dsubtire tot nu o sa decupleze, daca e prea groasa nu o sa cupleze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce tin minte avea cam 1mm saiba... poate o mai gasesc desi ma indoiesc... Si ma indoiesc ca exista piesa separata. Sa vad ce pot sa fac :cool: Ms mult de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Fiind tot vorba de clima,mi-am schimbat compresorul la ac si i-am facut un test si mi-a dat urmatoarele erori daca poate sa imi spuna cineva ce inseamna si in plus se aude mai tare acum clima decat cum se auzea normal(este vorba de un passat 2003),multumesc

Erorile sunt:

00603 - Footwell / Defroster Flap Motor (V85)

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut.

mie mi s au dus suportii motorului si acesta vine catre fata. de fapt balanseaza. din aceasta cauza , mi a rupt fulia compresorului de clima.

am fost la service si au constatat asta. m ar fi costat cateva ore de manopera in plus, spun ei, ca sa mi dea fata masinii jos sa vada daca este rupt axul compresorului.

a mai patit cineva asa ceva?

se poate inlocui doar fulia?

oare axul poate fi rupt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema cu siguratnta de la clima......mi se arde cand dau ventilatorul la maxim....asta numai la rece ...cand porneste compresorul...are cineva idee de la ce poate fi. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Montare total gresita. Saiba aceea se numeste distantier si are rolul sa tina cuplajul la 1 mm distanta si doar cind ii dai comanda sa porneasca atunci se face cuplarea.La tine in cazul asta sta tot timpul cuplat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la mine se referea.

Exact, la mine sta tot timpul cuplat.... Dar din ce-am vazut, saiba respectiva nu reprezinta o piesa separata ce poate fi achizitionata DECI... Nu stiu ce sa fac.

Momentan merg cu el asa ca nu ma deranjeaza f. mult... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,am si eu o problema la mine AC merge mereu ...nu conteaza daca e apasat butonul sau nu el merge! si ideea mea e un releu care e dus si sta pe cuplat...dar care?...dati-mi vreo idee ceva!Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat pe firul care duce la compresor sa vezi daca ai 12V tot timpul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am observat ca si cu releul lipsa care dupa cv timp l-am gasit tot la fel cum pui contactul direct curent pe firul de alimenteaza compresorul

,asta inseamna ca e pe direct,nu?

Si deci pe unde e dus firul si pus pe direct?(precizez asa am luat masina acum 2 ani dar nu prea m-a interesat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pot sa umblu cu cureau luata de-la compresor luata jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Aveti idee unde se afla senzorul 00792 - A/C Pressure Switch (F129) la o octavia 2 1.9 tdi?

Am incercat sa aflu un raspuns dar nu am gasit.

Multumesc,

radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari

am si eu o problema cu clima, respectiv compresorul de clima

am descoperit in aceasta vara ca la cuplarea climei se aude un huruit ingrozitor de sub capota, compresorul de clima era cauza. ideea e ca aerul nu era rece deloc.

am mers la mecanic care mi-a spus ca e de vina rulmentul de la compresor, prin urmare l-a comandat si la schimbat, dar huruitul nu a disparut si nici aerul nu s-a racit.

au urmat alte supozitii: nu am ulei in agregat, adaugat si ulei si nimic, nu am freon in instalatie, facut plinul cu freon si tot nimic.

a mai ramas sa comand compresorul cu totul si sa sper ca asta v-a solutiona problema, deoarece obligatoriu am nevoie de clima.

sincer imi este frica sa fac pasul asta datorita esecurilor de pana acum.

voi ce ma sfatuiti? ce problema ar putea fi in cazul meu?

masina e model 1.8, 125 cp an 1997, cod motor ADR, iar de pe compresor descifrez doar: HFC-134 (nu stiu daca asta e codul)

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Aveti idee unde se afla senzorul 00792 - A/C Pressure Switch (F129) la o octavia 2 1.9 tdi?

Am incercat sa aflu un raspuns dar nu am gasit.

Multumesc,

radu

Cum te uiti la masina, in spatele farului din stanga ta, mai jos un pic, pe langa lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare domnilor!

Scuze daca e vreo problema ca postez despre skoda in aria pt passat, dar problema mea e cat de cat generala.

De cateva zile se aude un zgomot de rulment la cureaua de accesorii.

M-am apucat de treaba si am scos cureaua...zgomotul vine de la fulia de la compresor (daca e oprit compresorul se aude zgomot, daca e pornit compresorul, nu se aude nimic). Am desfacut piulita de 14 de la ambreiajul compresorului si am reusit sa scot doar capacul acela (cel care are distantierul de 1mm), fulia care are firele electrice nu stiu cum se scoate de acolo sa vad care e treaba cu rulmentul de acolo.

Pana acum operatiunea a fost facuta pe masina, nu am demontat compresorul..

Va rog sa-mi dati ceva indrumari cum reusesc sa scot si fulia de la compresor.

Si totusi de ce cand este cuplat ac-ul nu se mai aude zgomotul? O fi din cauza ca se trage fulia catre ambreiaj?

Ambreiajul arata ca in poza urmatoare.

post-27738-0-26894700-1313184323_thumb.j

Modificat de Razvan_79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am patit o chestie foarte ciudata astazi.In urma unei franari destul de violente, dupa 50 de metri de la respectiva franare, a inceput sa-mi haraie ceva foarte urat de undeva din compartimentul motor.Ridicand capota am constatat ca ambreiajul de la compresor a sarit de la locul lui.Mentionez ca nu fulia pe care sta cureaua care angreneaza compresorul, ci ambreiajul propriu-zis de la compresor era desprins de la locul sau.Buuuun!!Neputand scoate acel ambreiaj sarit, am taiat cureaua care angreneaza compresorul, pentru a nu avea nefericita posibilitate de a mi-l arunca in distributie,radiator etc.

Intrebarea mea suna in felul urmator: Oare este posibil sa se poata prinde acel ambreiaj la locul sau fara a da compresorul jos si fara a pierde implicit freonul din instalatie sau nu este loc suficient pentru a insuruba din nou cu o noua piulita respectivul ambreiaj si a monta o noua curea in locul celei taiate?

Multumesc anticipat celor care au idee si care s-au mai confruntat cu o problema similara, si nu in ultimul rand ii multumesc lui Cipos ca a fost foarte saritor si m-a lamurit la fata locului ce s-a intamplat intrucat eu ma panicasem si intrasem in trepidaztii incat nu am reusit sa vad si ambreiajul compresorului sarit de la locul lui!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit si am montat la loc ambreiajul sarit ieri seara.Evident ca nu s-a rupt niciun surub, ci s-a desfacut singur.Am gasit si shurubul si shaiba in scut.Adica mai direct si pe romaneste nu a fost strans cum trebuie sau probabil ca nu a fost strans mai deloc .Bafta mea e ca nu s-a stricat nimic la compresor si functioneaza la fel de bine ca inainte de saltul ambreiajului de la locul sau.

Te doare capul pana gasesti un meseriah ca lumea in ziua de azi!!!Dar ce vorbesc eu!!!Au fost oameni care au plecat cu masini din service-uri cu suruburi nestranse la pivoti, asa ca astea gen ce-am patit eu sunt parfumerii!!

In concluzie, avertizez si pun in garda pe cei ce vor sa-si repare ceva la masina,sa aiba grija mare daca merg pe Brancoveanu la service-ul de climatizare auto de langa vulcanizare, pentru ca e un baietzash-mecanic care e cam plictisit de meserie (desi e tinerel!) si cam uita sa stranga anumite shuruburi si piulitze de mai mare sau mai mica importantanta!!!!Liviu (patronul) este un om de nota 20, dar daca ai cate-o cartitza din asta angajata, care nu strange shuruburile si piulitzele, incepi sa pierzi clienti!Si vestile, mai ales cele proaste, se raspandesc ca vantu' si ca gandu'!!! :icon_thumright:

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar a mai fost desfacut vreodata ambreiajul ?

Nu esti singurul la care s-a desfacut acea piulita, am mai vazut la Executron si el are tot passat b5.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul l-am schimbat anul trecut.Asadar la un an de la montajul pe masina la o franare mai brusca a sarit de la locul sau datorita faptului ca...foarte simplu si evident!!...nu a fost strans inainte de a fi montat pe masina!!Mai mult de atat eu nu folosesc compresorul decat vara 2-3 luni cand sunt calduri foarte mari!!Singura explicatie cand un angrenaj simplu si mecanic se desface, dintr-un surub/piulita, este ca nu a fost strans cum trebuie sau mai rau, nu a fost strans deloc!!Nu pot gasi si accepta scuze pentru greselile elementare din abecedarul mecanicului.Sunt evenimente care se petrec strict din grava neatentie la momentul montajului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si posibilitatea asta.....dar sunt multe persoane care au patit acest lucru, la VAG-uri. Mi-a venit cineva, ca nu ii mai porneste clima. Intra diagnoza, cauta, verifica.....cand colo...nu mai era ambreajul, pe compresor. Si asta la un Seat Toledo 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@misulake intelege ca la acea piulita nu avea de ce sa umble mecanicul. Ambreiajul vine pe compesor strans si reglat din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!