Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

180.000 KM / 5 ani.

salut,

 

am cautat in manualul de service si n-am gasit sa scrie nimic referitor la ani, ci numai de kilometri.

ideea e ca eu dupa 5 ani am numai 75000 km si parca nu-mi vine s-o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar o luam de la capat.....

 

schimba omule la 180 000 km si gata ce tot atat bataie de cap , asa scrie in carte asa fa, de ce trebuie sa te iei dupa oameni nebuni de pe forum se vor sa isi vanda piesele inainte de termen.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune: tu ai merge 12 ani cu aceeasi curea, in ritmul in care merge el? Daca facea doar 5000 km/an, mergeai 36 de ani?

 

@Mihai ENE: In carte nu scriu multe lucruri... chiar si chestii care sunt "pe viata" dupa ce scrie in carte se mai schimba la 10 ani. Gen uleiul din cutie, etc. Dar oricum nu sunt descrise in mod detaliat toate procedurile de service. Eu in locul tau m-as mai risca maxim 1 an peste cei 5.

Nu uita un lucru - daca o sa crape, nu colegul Rune plateste reparatia, cu toate sfaturile autoritare pe care le da. Sau poate se ofera el sa dea garantie pe urmatorii 7 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Top.

Acum sa fiu rautacios vreau sa te intreb de unde stii/cine ti a spus/unde ai citit ca, distributia trebuie sa fie schimbata la 5/6/7 ani???

Nu cred ca e cineva autoritar/poate obliga pe cineva sa faca exact ce se discuta pe forum,fiecare poate lua sau nu in considerare discutiile/sfaturile de aici.

Daca se considera off.se poate sterge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ top,

 

Nu judeca niciodata un user dupa ultima postare! citeste postarile mele mai vechi si atunci vei intelege sensul ultimei postari!

 

Ceea ce iti pot spune despre cureaua de distributie suna cam asa: " niciodata nu vei reusi sa schimbi o curea de distributie prea devreme! "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

profund!:D

 

verifica-o din 6 in 6 luni cum se prezinta si in functie de asta iei o decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romytaxy: nu am vreun document oficial VW, dar sunt convins ca daca intrebi la orice reprezentanta VW raspunsul va fi ceva de genul 180k km / 4 ani. E plin pe forumurile din afara de oameni care au intrebat si au primit exact acesta raspuns.

 

Oricum, e destul de clar ca si cauciucul ala imbatraneste in timp, si o data si o data tot o sa crape - in ritmul prezentat de colegul de sus, de 15000 km/an, ar fi trebuit sa mearga 12 ani pana la 180000km.

 

Daca incalzeste cu ceva, uite o recomandare oficiala de la Contitech:

"If the manufacturer has not provided suitable specifications, ContiTech advises that timing belts be replaced after six years at the latest"

http://www.pressebox.com/pressrelease/contitech-ag/ContiTech-Age-also-plays-its-part-in-timing-belt-replacement/boxid/312040

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la pbn si mi-a zis ala ca la 5 ani trebuie schimbata.

Am sunat si midocar dar nu mi-au raspuns, mai incerc maine.

Si apropo de uleiul din cutie, cand am facut revizia la 2 ani, borfasii de la pbn l-au schimat. Din pacate am vazut prea tarziu ca sa ma iau de ei, ca au notat la sfarsitul caietului.

Asa ma gandeam si eu, pe la 90000 s-o schimb, adica la urmatoarea revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti ca deja suntem off toti, dar...dupa cum spuneam fecare face dupa cum crede ca e bine/dupa informatiile primite/citite, intr un cuvant in afara de nr.de km trecuti in planul service scris in cartea service primita altceva nu gasim scris(aici ma refer la ani).

Seara faina tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare;;

 

Tocmai mi-am facut ITP-ul la Golf V 1,6 MPI din 2005.

 

Am 84.000 km si ...anii :)

 

Mecanicul zicea ca ar fi timpul sa-mi fac distributia si totodata ambreiajul intrucat pedala e cam tare si sesizabila din prima.

 

Despre distributie zicea ca ar trebui facuta dupa 4 ani sau 90.000 km; despre distributie nu a zis ceva de rau decat ca e timpul...eu nu cred ca ma incadrez totusi in categoria aia defavorizata de timp si km.  :)

 

Ce ziceti ? Sa mai am liniste in exploatare ? Merg 80% in Bucuresti..un picutz agresiv :D

 

Daca da, ce marca de kit recomandati ca sa nu dau piesele originale pe vreo petarda.. ??

Modificat de zoloft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Atunci pune tot originale. vb aia,ale tale au sunt originale, dar de 9 ani si 84mii, nu e de parca-s noi.

Cureaua daca se prezinta bine, mai las-o, daca iti place sa joci periculos ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa fiu atent la anumite schimbari de sunet, etc cand distributia e obosita ? Nu de alta dar am facut si revizia de curand si masin aparca..zboara :D

 

Ce inseamna.. "original " ?? Ca am vazut ca pe piata se poarta Contitech la toti ...

 

P.S: ar fi culmea sa schimb tot mai putin cureaua :D Una e sa fi curajos si alta prost ;)

Modificat de zoloft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

original inseamna ambalat si vandut ca piesa VW-Audi, indeplinind niste standarde de calitate(care o fi ele in 2014).

Contitech, in cutie de conti e aftermarket.

Eu am kit contitech,montat de mine de vreo 45mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Am fost la masina la o mica revizie deerori vag+verificat nivele fluide, sters praf de pe motor,etc. Am facut niste poze la cureaua mai sus mentionata

post-34985-0-35023200-1402771709_thumb.j

post-34985-0-23295100-1402771711_thumb.j

post-34985-0-55375700-1402771712_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, insa nelamurirea era de ca naiba sa schimb distributie la nici 90.000 km la masina benzina din 2006 ?? Am citit posturile si faptul ca nicaieri nu e prevazut un termen maxim de ani ci mai strict pe km, stiu si faptul ca anii imbatranesc materialele...dar totusi.

Si reiau intrebarea: distributia da vreun semn de oboseala inainte de a ceda ? Ar trebui sa fiu mai atent la ceva anume ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

nu, nu da semne de oboseala sau imbatranire. se rupe pur si simplu. in 98.58% din cazuri.

iar semnele de batranete se vad, insa in 99% din cazuri sunt vizibile pe interiorul curelei, cea care atinge rolele, fulia, etc. Partea cu scrisu ramane faina multi ani. Sau putini ani, depinde de calitatea cernelei...

 

prin urmare, nu schimba distributia. mai asteapta putin, poate-ti pica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am achizitionat un VW Bora 1.9 TDI Combi,motor AJM,1J6,VIN:WVWZZZ1JZYW117550 si este din 2000.Are 190k km,ultimul schimb la distributie a fost facut in germania la 105k km la reprezentanta.

As vrea sa schimb distributia,filtre ,ulei,antigel,lichid frana,poate si cureaua alternator.

Mar putea  cineva ajuta cu cele mai bune variante pentru acest tip de motor AJM(1J6).

Daca ma puteti ajuta si cu un site serios de unde le pot achizitiona online,va multumesc anticipat! :)

Modificat de raduku84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am vorbit cu un mecanic mai de incredere si mi-a zis asa: la motoarele pe benzina cureaua SE VERIFICA la 90.000 km. In cartea tehnica nu scrie nicaieri ca se face distributia la x km; Se vorbeste doar de verificare curea si schimbarea ei pe la 180.000 km;

Mi-a zis ca nu conteaza nici anii chiar atat de mult, raportat la cei 8 ai mei, factorul principal fiind nr de km si starea vizuala a curelei.

Desigur ca pretul manoperei pt eventuala schimbare curea este este exact cat pt schimbarea intregii distributii, insa mi-a zis ca el personal nu a facut distributie la 90.000 km sau 8 ani la benzinar.

Ca atare am sa merg sapt viitoare la o vizualizare si ma las de prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 ani sunt totusi 8 ani, si eu as fi de parere sa ai in vedere schimbul ei....

 

@raduku84

recomandarea mea este sa cauti un service serios si sa cumperi piese de la ei.  Asa beneficiezi de garantie, fara prea mutle batai de cap

cat despre variante... vezi sus la inceputul paginii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat distributie la 175k si 9 ani, cureaua impecabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca distributia ar fi alcatuita numai din cureaua de distributie ar tine sigur si mai mult de 10 ani dar a dracu ca mai sunt si ceva role, rulmenti, pompa de apa etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer in ultima vreme am mai multa incredere in curele , decat in role.  Practic se vede o scadere clara a calitatii rulmentilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo andrei!

 

contitech, ina, gates, etc nu produc rulmenti, deci in toate kiturile de distributie se gasesc, plus/minus, rulmenti produsi de aceiasi firma la fel si in pompele de apa..... deci ?

 

Schimbat distributie la 54000km  si 2 ani, cureaua impecabila, rolele impecabile, pompa de apa impecabila, 4 ore de placere la maxim...incheiat cu un gratar si bere cu prietenii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, cam multe role ( in kit Conti, gates, etc) sunt in ultima vreme made in Koreea.  N-ar fi nimic gresit pana aici, dar de exemplu 2 role din kit-uri Conti au inceput sa faca zgomot la 2-3000 km dupa montare. La constatare s-a observat joc la rulmenti destul de pronuntat.  Dupa numai 2-3000 km.... Or fi ele exceptii.. dar la kit-urile de distributie nu au voie sa fie astfel de exceptii.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu personal imi schimb singur, de aceea consider ca pe langa limita de Km  este bine sa ai si o limita de timp.

 

In acelasi moment am si intelegere ptr cei ce sunt dependenti de garaj ptr inlocuirea distributiei si nu vor sa auda decat de limita de km, si precum intervalele de 30mii / 2 ani ptr service sunt un argument bun ptr a vinde o masina la fel si intervale de 180 mii ptr schimbarea distributiei este un argument foarte interesant ptr a vinde o masina, si atunci de ce sa platesca omul mai mult decat i-a fost promis la cumpararea masinii?

 

Ca producatorul a omis  sa precizeze un interval de timp ptr inlocuirea distributiei asta are de a face cu merketingul modern.

 

Acum fiecare cum poate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!