Jump to content

Airbag


GTZ*
 Share

Postare recomandată

salut! e normal ca nu mi-a sarit airbagul la faza asta? aveam cam 40-50km/h si mi-a taiat unul calea, am intrat fix in el. a fost o zdruncinatura pe cinste, centura mea a ramas moale.. :P

post-8590-1178786192_thumb.jpg

post-8590-1178786217_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da.Dupa fotografiile pe care le-ai postat , se pare ca, impactul a fost in lateralul masini, iar senzorii de aibag sunt undeva in bara, in partea frontala,ceea ce la tine nu s-a deformat deloc (vezi foto cu lateralul).Despre centura ,trebuia sa se intareasca,dar si acolo depinde de viteza cu care este trasa, se pare ca, ai atenuat tu, corpul tau, inertia data de impact . :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

centurile se blocheaza (definitiv) doar cand sar airbagurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

morpheus2006

Salut,

La mine se intaresc si treptat se blocheaza centurile in functie de cum apasa frana, asta fiind valabila la orice viteza. La faza cu airbag-ul sunt de acord cu pepe, dar cred ca ai avut o senzatie destul de aiurea ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

:Driver: mda.. senzatia a fost aiurea rau. mai mult am avut nervi.

iar despre centura: a tinut. a fost tare in momentu impactului. dar dupa ce am dat-o jos a ramas moale, in sensul ca nu s-a mai retras la loc, deci nu mai intra inapoi in stalp. asta am vrut sa zic..

Modificat de GTZ*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea poti sa spui despre o lovitura urmata de declansarea airbag-urilor daca a fost usoara sau tare. Airbag-urile sunt comandate de o unitate aflata undeva in fata schimbatorului de viteza. Acea unitate funcioneaza pe baza FORTEI DE DECELERARE a autovehiculului. Este singurul principiu, unitatea "citeste" permanent viteza masinii si daca sesizeaza o scadere brusca (care nu o poti atinge folosind frana btw) declanseaza airbag-urile, urmate si de centurile de siguranta (care sunt pirotehnice) si au rolul sa te tina pe spate in momentul declansarii airbag-urilor sa nu te beleasca. Deci inseamna ca unitatea a citit o scadere brusca de viteza. Repet, nu conteaza ca aveai 1 kmh sau 200 kmh, airbag-urile sar si cand masina sta pe loc.

Multa bafta!

P.S. am avut masini la care au sarit airbag-urile si cand era cheia scoasa din contact. Asta nu e ceva normal, dar ca idee.

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

morpheus2006

Da man, interesant ce spui tu, Sincer nu am mai auzit asa ceva pana acuma, auzisem numai versiunea cu senzorul pus in bara, sau undeva in fatza, dar asta cu unitatea din fatza schimbatorului este noua ... de cercetat :D. Imi imaginez ce stupid este cand te duci si tu la piata, de exemplu , lasi masina in parcare si cand dai sa pleci , vezi air-bag-urile sarite ... Eu facem gura pana la ceruri pt faza asta, adika e ceva ilogic si stupid, probabil cauzat de ceva nereguli la acea chestie electronica. Cum e sa iti iei o masina nou si sa iti faca asa ... adika :D .

Multa bafta

Modificat de morpheus2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bamsemad nu prea sunt de acord cu tine referitor la decelerare si chestii din astea.Recunosc ca ai postat pe acest forum multe chestii si solutii bune dar cu asta nu prea sunt de acord.Si sa-ti spun,"airbag-urile sar si cand masina sta pe loc" :Explica-mi ce mai masoara unitatea aia in situatia asta.Pentru ca decelerare in aceasta situatie nu exista,viteza este egala cu zero si automat si acceleratie este zero.Asa ca raman in continuare la ideea cu senzorii in bara care dau impulsuri unitatii de care zici tu, si da comanda catre airbaguri.

Daca gresesc cu ceva,imi cer scuze,pentru acest post !

:ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

explicatia pe care am primit-o la service este ca aveam sub 40km/h in momentu impactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa va raspund la toti.

- marea majoritate a automobilelor grupului VAG functioneaza pe baza unei unitati de airbag aflata de obicei in fata schimbatorului de viteze.

- mai sunt si altele care au dupa cum s-a spus un senzor in bara fata, usi, etc dar si ele au acea unitate de airbag

- principiul functionarii este cel care l-am spus, lucrez la un dealer VW si chiar pe "tamponari", m-am interesat demult si asta este principiul - decelerarea

- faptul ca se afla pe loc si i-au sarit airbag-urile tot de principiul decelerarii tine, faptul ca de la viteza 0 ajunge la 5 mult prea repede (defapt aici e vb de accelerare nu decelerare) insa acelasi este principiul.

Nu spun ca am in totalitate dreptate, asta e ceea ce mi s-a spus si mie, unitatile exista le vad zilnic pe masini. Daca sunteti siguri ca principiul nu este decelerarea, dati-mi o dovada sa le dau in cap la Bucuresti :rolleyes:

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La airbag-uri senzorii sunt de tip capacitiv,adica isi modifica capacitatea in functie de deccelerare.

Poti avea si 5km/h si sa iti sara airbagurile,daca deccelerarea este indeajuns de mare,este suficient.

In primul post s-a intrebat ceva.Raspunsul meu este "da".Mi se pare normal sa iti sara airbagurile si centurile nu ti s-au intarit pentru ca nu sunt pirotehnice.

Eu as inchide topicul,mi se pare ca s-a raspuns la intrebari.Daca mai are cineva ceva de obiectat sa o faca acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc negoctav in sfarsit cineva care-mi da dreptate. Desi daca nu ma insel cam toate centurile sunt pirotehnice ... :( la modelele recente.

Modificat de Michael_9N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La airbag-uri senzorii sunt de tip capacitiv,adica isi modifica capacitatea in functie de deccelerare.

Poti avea si 5km/h si sa iti sara airbagurile,daca deccelerarea este indeajuns de mare,este suficient.

In primul post s-a intrebat ceva.Raspunsul meu este "da".Mi se pare normal sa iti sara airbagurile si centurile nu ti s-au intarit pentru ca nu sunt pirotehnice.

Eu as inchide topicul,mi se pare ca s-a raspuns la intrebari.Daca mai are cineva ceva de obiectat sa o faca acum.

Fie nu m-am exprimat eu corect (de 2 ori chiar), fie nimeni nu a citit sau nu a inteles ce am spus eu. Am spus ca in momentul tamponarii centura a tinut (s-a intarit sau cum vreti voi sa ii spuneti procesului.. ideea e ca nu am intrat cu nasul in volan, bord, parbriz etc). Apoi a inceput sa miroasa a ars in masina (sunt 99% sigur ca de la centura). Deci... centura ESTE pirotehnica. In momentul in care am decuplat centura.. a ramas moale, ideea e ca nu a mai intrat la loc in lacash (nu s-a mai retractat sau...din nou... cum vreti sa va exprimati fiecare).

In primul post am intrebat "E normal ca nu mi-a sarit airbagul la faza asta?". Cum raspunsul tau este "da" din moment ce apoi spui ca ti se pare normal sa sara airbagurile?

Cu centurile sper ca am lamurit povestea.. sunt pirotehnice.. am vorbit la service si mi-au confirmat.. discutia era despre airbaguri.

Inca ceva.. e adevarat ca daca nu ai centura de siguranta nu sare airbagul? Asa am auzit. (ma refer strict la masina mea, bineinteles)

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postez si eu acuma o intrebare baraj:pe ce masini(an de fabricatie,tip) sunt montate unitatile de control airbag care au implementat sistemul de declansare la decelerare?ca eu unul stiu ca la masina mea(passat) daca scot scutul,se vad senzorii de declansare aflati undeva in dreptul unde se prinde bara de ranforsare fata...acuma daca cei care posteaza se chiar precep si nu am eu dreptate,ce sunt acei senzori cu 3 fire montati pe caroserie in dreptul barei fatza?

b5_wd71_airbag.pdf

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTZ* chiar daca nu ai centurile puse, airbag-ul tot sare.

calin_bm nu imi dau seama de ce senzori vorbesti (in jurul armaturii fata) insa categoric nu au legatura cu airbag-urile, la passat tot acea "centrala" din fata schimbatorului face treaba. Sper sa nu ma insel, repet, asa stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! e normal ca nu mi-a sarit airbagul la faza asta? aveam cam 40-50km/h si mi-a taiat unul calea, am intrat fix in el. a fost o zdruncinatura pe cinste, centura mea a ramas moale.. :icon_thumright:

daca aveai 40-50 km/h,era normal sa-ti sara...daca ai avut doar 30 km/h sau sub, era normal sa nu-ti sara... unitatea de control decide care airbag va fi detonat pe baza unor informatii primite de la senzorii de decelerare si in functie de viteza de deplasare(modul complet de functionare si conditiile toate nu se pot descrie in citeva rinduri)...unitatea de control e pozitionata in locul indicat de basemand,are inclusi senzorii pt decelerare frontala si un senzor de acceleratie laterala...senzorii de deceleratie laterala sint in pragurile laterale sau sub scaune(functie de model)...mai e o chestie care poate explica de ce nu ti-au sarit(daca ai avut peste 30 km/h)...airbagurile frontale sar daca masina e lovita frontal +/- 30 grade in ambele parti ale axei longitudinale...cele laterale sar daca masina e lovita lateral+/- 30 grade in ambele parti ale axei transversale...cum intre axa longitudinala si cea transversala sint 90 de grade, rezulta ca ramine un unghi de 30 de grade neacoperit...daca ai fost lovit exact din acel unghi,asta e explicatia...daca basemand lucreaza la vw si are acces la documentatie,poate confirma cele spuse de mine...

p.s.:airbagurile sar indiferent daca ai sau nu centura pusa...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate cineva sa-mi explice ce rol are centura pirotehnica? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata sau chiar un pic inainte sa se detoneze airbagurile se detoneaza si niste patroane de la centura care le strang foarte iute si tare

Scopul acestora este sa traga soferul in spate si sa-l opreasca din intertie, asta ca sa aiba pozitia potrivita pentru impactul cu airbagul.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbim si despre pozitia corecta la volan pe acest topic?

Ca ma gandesc ca si asta influenteaza foarte mult sansele de a scapa cu bine la impact.

Daca stau prea pe spate, si prea "intr-o parte", sau am o mana scoasa pe geam, etc... degeaba sunt ele pirotehnice, ca eu tot aiurea ma izbesc de airbag. Multi sunt si cei care stau prea "pe volan";nici pe acestia nu ii vad bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

statul cu mana pe geam in nici un caz nu e ceva foarte placut daca are loc vreo tamponare. eu inca n-am avut parte de airbaguri si sper nici sa nu fie cazul.. tot ce pot sa zic e ca la experientza asta nu m-am ales decat cu urme de centura pe piept si cu un genunki julit + vanataie. deci scaunul trebuia ceva mai in spate. kestia asta cu pozitia la volan e ceva destul delicat pentru ca pozitia optima dupa parerea mea e destul de greu de gasit. daca stai prea in spate, cu scaunul prea jos nu ai vizibilitate buna in fata, daca ai scaunul cum il aveam eu, strici genunchi.. asa ca.. sunt binevenite experiente si pareri. :icon_thumright:

am observat o gramada de oameni "cool" cu scaunul in jos la maxim, maxim o mana amplasata jmekereshte pe volan, carora abia daca le vezi scafarlia din masina. ma intreb ce vizibilitate au baietii. :Driver::lol:

Modificat de GTZ*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la aia ma gandeam si eu... ii loveste airbagu peste sapca :icon_thumright:

Citisem parca in cartea masinii ca e bine sa ai 25-30cm distanta de la piept pana la centru volan. Asa e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

fratilor ce at patit. Gasiti voi undeva scris care e pozitia optima la volan in momentul inpactului? TDI are dreptate maxima, capsa pirotehnica din centuri are rolul de a te tine legat de scaun in momentul impactului iar calculatorul airbag are un contact cu bila in el care masoara deceleratia. Daca nu credeti desfaceci un calculator si o sa va convingeti singuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in momentul iMpactului ar trebui sa stai cum arata in manualul masinii. Adica la mai mult de 30 cm de centrul volanului, varful tetierei pe aceeasi linie cu varful capului, mainile amandoua pe volan(?!) la ora 10 si ora 14. Eu nu pot sa conduc asa (cu mainile pe volan) dar banuiesc ca daca vezi ca o comiti, iti pui instinctiv mainile asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dac a vezi ca o comiti iti zic din experienta ca numai la pozitia corecta nu te vei gindi, eventual te gindesti cum sa eviti cit de mult sa iti salvezi pielea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!