Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Acum nu stiu daca in cazul in care i-as fi dat mai multe talpi consecutive ar mai fi scos la fel de mult fum. Si eu m-am gandit ca o fi asa cum ai spus tu, adica se curata depunerile ce s-au strans in timp atunci cand merg in oras (cu toate ca si in oras incerc sa schimb pe cat posibil pe la 2.700 - 2.800 de ture, deci sa nu merg subturat, dar, de, nu e mereu posibil).

Oricum, pentru linistea mea sufleteasca am vorbit cu Dragos si o sa ma vad luni cu el, o sa-i facem un log in mers, o sa verificam cum e cantitatea de motorina injectata actual la WOT fata de cea recomandabila, o sa mai ajustam si om vedea cum evolueaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit algoritmul corect: blana -> shpritz -> shpan -> danf -> fummmm :D

In rest cand e rece menajatzi-o ca sare turbina in aer de nervi. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimbi la 2800 rpm viteza si ajungi constant la aceasta turatie fara sa calci tare acceleratia, nu va scoate fum. Scoate fum cand ii dai blana pt ca tre sa evacueze multe gaze imediat si o face scuipand brusc afara ce resturi au ramas pe acolo. Asa ca tre s-o mai calcati mai tare din cand in cand, mai ales inainte sa intrati pe poarta service-ului unde faceti ITP :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la Dragos Voinea si am mai reglat un pic debitul de motorina la WOT. Ca rezultat, cand am plecat de la el i-am mai dat o talpa in a 3-a si a mai scos un pic de fum (dar mult mai putin decat inainte), iar mai tarziu i-am mai dat o talpa sanatoasa si nu am mai remarcat nici un fum in oglinda retrovizoare. Asa ca acum totul este OK :lol: , cu multumirile de rigoare pentru Dragos :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o cunostinta (o tipa) care are un peugeot 207 1.4 hdi. Ideea este urmatoarea, ea schimba, asa cum am vazut pe multi scriind aici, la 3000 rpm. Nu stiu cum face, dar parca numai la turometru se uita atunci cand schimba. Nu vrea nici in ruptul capului sa schimbe mai devreme.

Ok, sa zicem ca face bine ca schimba asa, dar problema mea este ca merge mult timp cu masina turata in treapta a 3-a pe la 2800 rpm. Pur si simplu nu vrea sa schimbe intr-a 4-a, zice ca prin Bucuresti n-ai pe unde sa-i dai asemenea treapta de viteza :(, sau "de ce sa schimb, ca sa franez 50m mai incolo?" :( :Driver: ;). Cum s-o conving sa nu mai faca lucrul asta, ca ma doare sufletul cand aud motorul asa de turat. Va rog argumente serioase si convingatoare, n-am nevoie de glume proaste.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cunostinta ta face foarte bine CA SCHIMBA dar nu zice nimeni sa mentii viteza acolo e bine sa schmbe la acea turatie pentru ca apoi cade " in cuplu " unde trage cel mai bine masina ea trebuie sa faca crusing sa zic asa in jur de 2000 - 2300 ideal si chiar mai jos pana in 1700 zic eu ca e bine nu mereu 2800 sau 3000 cum zici tu acolo .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
problema mea este ca merge mult timp cu masina turata in treapta a 3-a pe la 2800 rpm. Pur si simplu nu vrea sa schimbe intr-a 4-a, zice ca prin Bucuresti n-ai pe unde sa-i dai asemenea treapta de viteza :D, sau "de ce sa schimb, ca sa franez 50m mai incolo?"

Pai si care e problema ta? :D Face foarte bine ca nu merge cu a 4-a in Bucuresti. Eu schimb intr-a 4-a numai la viteza de MINIM 70, iar daca viteza scade aproape de 60, schimb intr-a 3-a. Iar daca viteza scade aproape de 40, schimb intr-a 2-a. Nu merg NICIODATA cu motorul sub 2,000 turatii. Pina acum motorul merge perfect, ae un zgomot (dupa ce s-a incalzit) de zici ca e pe benzina.

Daca vrei sa conduci LEGAL in localitati, nu ai cum sa folosesti viteza a 4-a, indiferent daca masina e diesel sau benzina. Viteza a 3-a e mai mult decit suficient.

Se pare ca tipa respectiva stie sa conduca... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, eu sunt de parere k poti merge lejer si "subturat" numai sa nu ai momente in care apesi brusc pedala de acceleratie, fortand astfel turbina sa lucreze de la ture foarte joase, e adevarat k dupa stulul fiecaruia de mers conteaza si rezistenta motorului, iar eu sunt de parere k daca ai un stil agresiv, sportiv de mers masina ta poate rezista mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa mergi legal in localitate poti avea cel mult 60 km/h. Asta in conditiile in care pe portiunea respectiva nu este vreo restrictie sau relaxare la viteza. La viteza asta nu este necesara treapta a 4-a. Cu atat mai mult cu cat nu vei merge prea mult si va trebui sa incetinesti.

Pe de o parte, un motor la 2800 RPM nu este prea turat. Pe de alta parte, mersul subturat duce la depunerea de reziduri pe turbina. Cum in localitate nu ajungi sa mergi constant cu turatii de peste 3000, prefer sa merg in treapta a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Asta seara am citit aproape tot topicul.

Am facut peste 200K kilometrii in patru ani cu masina din casuta (si poate 7- 800K cu altele) si nu am avut prea mari probleme cu morotul, mai putin cu actuatorul blocat de la turbina- care s-a rezolvat tocmai astazi.

Parerea mea este ca nu trebuie neaparat sa conduti turat, adica peste 2500- 2800 rpm, ci sa schimbi vitezele pe la 2800-3000 rpm, dupa care turatia poate sa scade la 2000 rpm. Masina la 2200 rpm in viteza a 5-a are cam 100km/h. Sa fim realisti, 100- 110 km/h este viteza de croaziera pe drumurile noastre. Atfel tot timpul trebuie sa franezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit cateva pagini bune din acest topic si mi se pare foarte interesant.

obijnuiam sa stau mult timp (5 minute) la relanti pentru a se incalzi motorul(iarna). acum plec dupa 1-2 minute dar schimb la 2000-2200rpm la rece si cresc turatia pe masura ce motorul se incalzeste.(intre 2500-3200 la cald - 3500 cand e nevoie)

nu schimb niciodata peste 3000 daca nu merg "in forta".

nu accelerez brusc daca rulez sub 2000.(nu folosesc Talpa! :lol: ) si rulez prin oras cu a3a de la 1500 pana la 3000. simt ca nu se chinuie/subturata.

am un condus linistit in oras, accelerez constant si reduc din timp.

o intrebare generala: cum schimbati a1a? regimul de turatie :lol: sunt curios

bafta, Gabi :vaidecapulmeu:

LE: 177kkm, ca fapt divers!

Modificat de Brabus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu schimb din treapta 1 in 2 pe la 2500 rpm, alta data si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragi de 1-a pana la 2500 si chiar mai mult?

Nu e prea mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu, dupa ce se incalzeste corect motorul, urc in treapta 1 pana pe la 2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in treapta 1-a, imi da senzatia ca este FOARTE scurta, zici ca se rupe ceva :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DArtangnan

Sunt obisnuit sa conduc "dupa ureche". La turometru ma mai uit din cand in cand de curiozitate. Nu mi se pare deloc mult 2500 rpm in treapta 1. Daca sunt mai grabit o duc chiar in 3000 rpm. Atentie, e vorba de schimbatul treptei cand iau demaraj, deci nu o tin acolo. Cu alte cuvinte, motorul sta f, putin la turatia respectiva. La un condus lent, in aglomeratie, mers in coloana, schimb mult mai repede, pe la 2000. Deci depinde de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in treapta 1-a, imi da senzatia ca este FOARTE scurta, zici ca se rupe ceva :-)

Poate depinde si de cutia de viteza. Eu am cu 5 trepte, iar tu, dupa motorizare, cred ca ai cu 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai cu 6.

corect...cand trag de a 1-a, zici ca sta sa se rupa pedala de acceleratie...e o senzatie naspa, restul vitezelor lungesc dupa 2500 ~ 3200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce stiu eu ..este ca nu e indicat sa o tii prea mult in prima treapta, si nici sa o accelerezi prea tare. Asta deoarece fortele ce intervin sunt mai mari fata de celelalte trepte de viteza si astfel se evita solicitarea excesiva.

eu o duc pana in maxim 2000 ture, dar am facut si cateva exceptii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce trebuie sa stii este ca in treapta 1, efortul motorului de a misca masina e minim. cred ca solicitarile sunt mai mari cand accelerezi in treapta a 2-a de la 1200 rpm sa zicem, decat in trepta 1 la 25000rpm. asa ca eu prefer sa o duc mai sus in treapta 1 ca sa nu o iau de jos cu a 2-a...

daca schimbi a-ntaia la 2000, de la cat incepe a 2-a?

eu inteleg prin "sa o tii prea mult in prima treapta" faptul ca mergi mult in trapta 1, dar daca accelerezi pana in 2500 rpm si acolo schimbi, nu mi se pare ca ai mers prea mult...

ps. chiar asa turata vi se pare in treapta 1 la 2500rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nicidecum. sincer si eu schimb la 2300-2500 dar nu inseamna ca accelerez brusc, ci constant a.i. treapta a2a sa intre cat de cat la o turatie acceptabila.

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ma referam la solcitare ... aveam in vedere planetare, brate ..si alte angrenaje, nu motor.

Nu condam ca schimbati pe la 2500 rpm.

Daca schimb la 2000 .. pic la 1200 - 1300 si nu o calc prea tare.

Desigur ca atunci cand trebuie sa merg mai in forta o duc la mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Eu schimb intr-a 4-a numai la viteza de MINIM 70, iar daca viteza scade aproape de 60, schimb intr-a 3-a. Iar daca viteza scade aproape de 40, schimb intr-a 2-a. Nu merg NICIODATA cu motorul sub 2,000 turatii. Pina acum motorul merge perfect, ae un zgomot (dupa ce s-a incalzit) de zici ca e pe benzina...

Asa se merge corect, parca l-as fi scris eu, si eu merg exact la fel cu specificatia ca eu schimb din a 4-a in a 3-a cind scade viteza la 70.

Cred ca eu am cutia mai lunga, la 2.000 rpm vit a 3-a, am 60 km/h.

De obicei a 3-a la 60 km/h

a 4-a la 80 km/h

a 5-a la 100 km/h

a 6-a la 120 km/h

La vitezele astea am 2000 rpm in treptele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!