Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

nu numai cu CIP. ci si cu toate componentele duse catre limita.

cutia merge la consum, de aia schimba in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact pt situatii de genul celei cu volvo, cutia tiptronic are manual...sau la automata exista treptele 4-3-2-(1) dupa D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o dai pe manual ca sa o tii in cuplu. turata! orice cutie automata are si treptele 3-2 exact pt situatii de aceste gen. nu mai ma repet!! cum e normal? sa urci un deal la 1300 de ture in 5, sau la 2000 in 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sandumbogdan - de acord cu tine... Nu trebuie facute reguli despre a se merge turat. Nu sunt de la greenpeace, dar am vazut ce poate un motor de 1.9tdi pe un audi A4. Cu 4 persoane si bagaje in masina, la 1500-2000 rpm (zona de cuplu), intr-a V-a, nu se simtea deloc ingreunat pe coaste cu inclinatie 7-10 %. Si este un audi, golful avand caroseria mult mai usoara. Concluzia este ca pt cei care nu stiu sa mearga cu o masina, acceleratiile bruste in trepte superioare de viteza, produc surge-ul. Asta se intampla si cu batrana dacie care, neavand turbina, risca indoirea tijelor sau dereglarea distributiei. Ideea este ca pentru mersul sportiv, poate chiar si usor agale, trebuie evitate acceleratiile bruste si totdeauna retrogradarea in treapta.

Cat despre mitul ca "hai sa nu le scoatem din 3000 rpm"... hei, nu suntem la F1. Pt cei care afirma asta... ati vazut vreodata o turbina in sectiune sau din ce materiale este confectionata? Haideti sa fim seriosi, or fi produse la Turbonetica bucuresti, dar nu sunt facute din plastilina, cat despre calamina ce descentreaza axul... povesti / Cei care au turbine crapate in mai putin de 100K, nu au avut noroc, dar o turbina pusa de fabrica pe masina, fie ca are geometrie fixa sau variabila, trebuie sa tina o viata.

asa ca baieti, hai sa nu ne mai facem griji, la urma urmei avem una din cele mai rezistente masini de pe piata... nu le turati excesiv, dar cand o faceti, faceti-o cu cap!!! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... pai problema e ca se mai da talpa pentru a face ca vanele turbinei sa lucreze din cand in cand la maxim pentru a nu permite blocarea lor ulterior. Nu e asa ?

LE:asta pt. turbina cu geometrie variabila.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfaholic

Da am vazut multe turbine la viata mea si toate aveau palele "mancate" deci cum sta treaba ca tin o viata ? Viata cui ? Turbinele de care zic sunt pe motoarele de 1.6TD si 1.9TD motoare care nu au vazut in viata lor de la turbina presiune mai mare de 0.6 bar . Acum turbinele moderne trebuie sa ridice peste 1 bar si tu zici ca rezista o viata ?

Asta este purul adevar, pentru a scoate putere dintr-un motor trebuie sa faci sacrificii la fiabilitate .

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_g / mai verifica inca odata presiunea injectiei la motoarele tdi... este undeva la 2 bar / scrie si in pliantul vw golf V... iti spun deseara exact :Driver: numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o turbina pusa de fabrica pe masina, fie ca are geometrie fixa sau variabila, trebuie sa tina o viata.

Asta daca nu traiesti mult :Driver:

Sunt de acord cu tine, nu chiar o viata, dar trebuie sa tina destul de mult (spre 250.000 - 300.000 km), daca este exploatata corect.

Dar, asa cum a spus si wolfydRg, mai trebuie data din cand in cand cate o talpa (bineinteles, nu sub 2000 rpm) pentru a face toate componentele turbinei sa se miste, sa lucreze pentru ca, in timp, sa nu-si diminueze cursa din cauza depunerilor ce se intaresc si pot bloca anumite miscari ale acestora. De asemenea, cum spunea alt coleg, nu conteaza numai turatia la care schimbi viteza, ci si modul de a ajunge la acea turatie. De aceea este indicat ca pedala de acceleratie sa fie apasata ferm. Nu violent, nu brusc, dar cu fermitate, fara frica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tendinta moderna este la cutia automata sa se puna si modul de condus manual.

de exemplu in oras cutia nu e bine sa fie tinuta pe D, ci in treapta 4 (3, dupa caz) pt a nu lasa cutia sa mearga mult subturata. ea schimba automat in sus o treapta si din cauza consumului. pt a evita sa merg subturat, tin cutia in treapta 4 (adica cutia schimba singura primele 4 trepte de viteze, fara a 5a) si gata. oricum motorul cu cutie automata nu prea stie sentimentul de SURGE.

In primul rand in oras nu ai unde sa-i dai a V-a totusi (tinand cont ca a V-a intra la 70-75), teoretic peste viteza maxima in oras (ahm ;)), poate la voi la ploiesti Bogdon unde nu e insane agolomeratie, aicia este norocos sa bagi a IV-a :P

Lasand gluma o parte poti seta cu cutia cand se schimbe pe viitor facadu-i setarile.

Mi-a explicat theo la intalnire. Cu motorul oprit si contactul pus tii apasat de vreo 3 ori parca pana la kick-down. Si apoi unde schimbi tu urmatoarele zeci de ori atunci v-a schimba ea. Deci poti s-o faci sa schimbe numai la 2500 de exemplu. Mai mult se poate seta dintr-un program gen VAG seterile pt cutiei adica economie, sport, normal etc.

M-am plimbat la intalnire cu cipos (de fapt m-a plimbat el cu masina lui) si mergea extrem de agresiv si-mi indica ca asa ar trebui sa merg si eu, pentru sanatatea turbinei. Dar sincer daca merg asa zilnic pai dupa 2-3 drumuri prin bucuresti sunt deja obosit. Sunt subiectiv caci mie imi place mersul relaxat, chiar batranesc si mai mult, nu vad cum sa schimb in oras la 3000-3500 c-ar inseamna sa merg a I-a , a II-a si gata... sau asa ceva...

Numai bine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
cum e normal? sa urci un deal la 1300 de ture in 5, sau la 2000 in 4?

La... 2500 in 3 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia lu cipos schimba mai agresiv! :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cipos e special el simte turbina ca si cand ar fi parte din el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_g : "conform principiului pompa-injector, motorina poate fi injectata in camera de ardere la o valoare extraordinara de 2050 bar." (motoare tdi / manual vw golf, editat iunie 2006.) Spune-ne te rog si noua, unde sunt turbinele de care vorbesti tu care nu au vazut in viata lor mai mult de 0.6 bar? Si referitor la faptul ca ai vazut multe turbine la viata ta, cate sunt de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are presiunea de injectie cu presiunea de turbina ? Absolut nici una (aparent)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfydRG: ar trebuii sa ii explicam omului ca noi vorbim de presiune bagata peste cea atmosferica: adica 1bar. Iar atunci ar intelege ca vb aceeasi limba: 1+0.6 - 1+ 1 :D. Oricum nici eu nu vad vreo legatura cu presiunea de injectie.

@golfaholic: te rog frumos numai dezinforma. Turbinele pica in general datorita modului de a sofa, nu prea pica datorita uzurii fizice; si daca pica datorita uzurii fizice pica pe la 400-500 poate mai sus. Modul de a conduce are cel mai greu cuvant de spus in viata unei turbine cu geometrie variabila si nu numai. Daca vrei sa te lamuresti vb cu cipos si fixeaza o intalnire la el la garaj cand repara vreo turbina. Nu iti face griji de cate turbine a vazut unul sua altul pe forumul asta, pt ca o sa fii uimit cat vei afla adevarul.

Daca conducila 3000 de ture nu inseamna ca esti la F1 ci doar ca, conduci un pic mai sportiv. Eu spre exempl pt ca ma grabeam, 70-80% din distanta Nadlac-Bucuresti am facuto turat peste 3000 si nu am avut impresia ca sunt in vreun monopost.

Cat despre legatura intre presiunea de injectie si cea a turbinei nu vad inca nici o legatura.

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_g : "conform principiului pompa-injector, motorina poate fi injectata in camera de ardere la o valoare extraordinara de 2050 bar." (motoare tdi / manual vw golf, editat iunie 2006.) Spune-ne te rog si noua, unde sunt turbinele de care vorbesti tu care nu au vazut in viata lor mai mult de 0.6 bar? Si referitor la faptul ca ai vazut multe turbine la viata ta, cate sunt de fapt?

Sigur nu confunzi presiunea in turbo cu presiunea de injectie a motorinei? :D

Later edit: Vad ca mi-au luat-o altii inainte...

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfaholic, dupa cum bine nu stii, presiunea pe care o citesti cu VAG COMul cuprinde si presiunea atmosferica, adica 965-970 mbar. Cind vezi "Intake pressure" de 2050-2150mbar la un TDI inseamna ca turbina ridica undeva la 1.2 bar(1200mbar) deci nu 2bar cum spuneai tu . La motoarele mai vechi (1.6TD) presiunea ridicata de turbina era de 0.6 bar si acele motoare aveau si BOW si Wastegate deci probabilitatea de rupere ax din cauza presiunii era NULA .

Motoarele moderne au probleme mari la turbina din cauza mersului subturat, cind mergi subturat mii de km vanele de la mecanismul VNT se blocheaza si cind soliciti deodata turbina (ITP de exemplu) poti avea surpriza sa distrugi turbina . Nu cred in povestea cu calamina, am desfacut turbina mea pe la 200k km si nu avea nici urma de mizerie dar VNTul era blocat si aveam mari probleme . Oricum la viteza de rotatie pe care o are turbina, peste 200ooo rpm nu vad cum se poate depune calamina :))

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

christian1973
Sigur nu confunzi presiunea in turbo cu presiunea de injectie a motorinei? :beer:

Later edit: Vad ca mi-au luat-o altii inainte...

Sal. Vad ca te pricepi. Sti vreun dr de vw in bucuresti care sa nu ma jupoaie?

Am aceleasi probleme de putere si degeaba am citit toate mesajele, ca nu ma pricep deloc si nu stiu unde sa gasesc toate piesele de care vb voi

:lol:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa vorbesti cu cipos, poate te poate ajuta el.

P.S. Scrie si tu cum trebuie in profil... "Volksvagen Pasat" = "Volkswagen Passat"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La A6 2.5 TDI, 150 CP cum e mai indicat sa schimb vitezele? Pana se incalzeste am inteles ca se schimba cam pe la 2000, dar cand e motorul cald la cat ar fi indicat sa schimb ca sa nu fac rau motorului? Ma refer la turatia maxima. 10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni cu 2.5 TDI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, A6, dupa ce se incalzeste motorul schimb vitezle pe la 2500-3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimb la 4000 - 4200 (in a III-a) din cand in cand dauneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimb la 4000 - 4200 (in a III-a) din cand in cand dauneaza?

dauneaza grav sanatatii cand mergi asa in oras :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa schimb eu numai ca nu in a III a ca dauneaza rau, deja am peste 100km/h la acea turatie in a 3 a :P

Deci la drum intins e ok sa schimbi la peste 4000rpm dar in oras nu prea ai unde, si daca nu mergi tare ci doar te tarai intre semafoare nu merita sa schimbi asa sus, cred ca un 2500rpm e ideal DAR daca te grabesti poti schimba si la 4000rpm dar pe carnetul tau :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!