Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Eu folosesc zona respectiva pentru ca imi e cea mai la indemana, trec pe acolo cel putin de 2 ori pe zi cand plec si cand vin acasa. Despre radar acolo, am prins foarte foarte rar. Pe de alta parte, atunci cand ii dau, de obicei fac asta daca ma aflu in fata la semaforul de la Televiziune. Daca ar fi un radar, chiar daca ar fi pornit intermitent, cat as sta la semafor l-as prinde macar o data pe detector. Si atunci as sta cuminte. Plus ca am zis ca fac asta o data pe saptamana, nu in fiecare zi. Pe de alta parte, daca stiu ca urmeaza un drum in afara orasului ma pastrez pentru atunci. Sper sa fi lamurit cat de cat dilema :) Scuze de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da un Passat 131CP si un deal in rampa (destul de mare)

Intrebare: cum ii mai bine sa-l urc cu turatie mica (acolo unde am cuplu maxim) sau cu turatie mare (acolo un am CP maxim)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde daca te grabesti :icon_cool: In principiu orice e peste turatia de cuplu maxim este ok, eu as urca cu o turatie apropiata de cea de cuplu maxim, dar un pic mai sus, gen 2500. Pentru a-l urca la ~4000rpm (unde ai puterea maxima) chiar nu vad nici un motiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la mers in afara cum ii mai bine sa ai turatia de croaziera 2000rpm 2500....3000. Astept rasp atat dpdv al consumului(cum este mai bine) dar si dpdv al sprintului daca este nevoie. Si nu numai darsi dpdv al fc motorului si al turbinei. Adica daca is in a4a la 2000rpm reactioneaza mai puturos daca o accelerez brusc decat daca is in a4a la >2500rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt reguli chiar atat de stricte :vaidecapulmeu: pt croaziera cu consum nimic la mine e undeva pe la 90-100km/h consumul minim... asta vine pe la 2000 si-un pic in a 5-a... Si da, evident ca in a 4-a la 2000rpm va reactiona mai puturos decat in a 4-a la 2500. In orice treapta va reactiona mai puturos la o turatie mai mica decat la o turatie mai mare, atata vreme cat nu depasesti turatia de putere maxima (evident ca la 5000 nu va reactiona mai tare decat la 4000).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare, esti cumva unul dintre cei carora le cad mainile daca atunci cand depasesc schimba intr-o treapta inferioara si o calca? eu ajung instantaneu in fundul prea multor "depasireti" din astia, cu unii m-am mai injurat si spuneam ca erau cu pedala la fund si atat poate masina. mai sa fie... nu mai incerca chestii din astea in a 4-a al 2k si sa apesi la fund. daca mergi constant, poti avea si 1800 rpm (vb de mine), e ok, am cuplu, dar sub nici o forma nu voi accelera de acolo, din a 6-a dau a 3-a cel mai probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cine vorbeai? Si era doar o discutie teoretic despre unde trage masina mai bine, nu zicea nimeni ca face depasiri in a 6-a la 1800rpm....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu ma intrebam cu cine vorbea!

am citit si in sus si in jos si tot nu am inteles.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Dar la mers in afara cum ii mai bine sa ai turatia de croaziera 2000rpm 2500....3000.

Eu merg sa nu fie turatia sub 2,500. Iar la peste 3,000 merg numai intr-a 6-a

pt croaziera cu consum nimic la mine e undeva pe la 90-100km/h consumul minim... asta vine pe la 2000 si-un pic in a 5-a...

Eu am constatat ca la aceeasi viteza consumul e mai mic intr-a 4-a decit intr-a 5-a, chiar daca turatia e mai mare (ceva mai mult de 2,500)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu chiar asa depasesc uneori si daca tu vii in spate treaba ta, e riscul tau, ori astepti sa termin depasirea absolut cum vreau eu ori gura mica ca nici nu mai depasesti si te tin in spate

daca asa stii tu sa conduci, no comment.

Eu am constatat ca la aceeasi viteza consumul e mai mic intr-a 4-a decit intr-a 5-a, chiar daca turatia e mai mare (ceva mai mult de 2,500)

depinde de multi factori. incarcare masina, panta, vant, dar asta numai cand ai avea nevoie de putere mai multa, altfel nu se justifica la turatia aia. mai jos da.

Cu cine vorbeai? Si era doar o discutie teoretic despre unde trage masina mai bine, nu zicea nimeni ca face depasiri in a 6-a la 1800rpm....

era legat de topic :D prima linie era pt passat2002, cum poate intreba asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg sa nu fie turatia sub 2,500. Iar la peste 3,000 merg numai intr-a 6-a

Eu am constatat ca la aceeasi viteza consumul e mai mic intr-a 4-a decit intr-a 5-a, chiar daca turatia e mai mare (ceva mai mult de 2,500)

Se intampla asta pt ca esti la turatia de cuplu maxim in aIVa la viteza respectiva, pe cand in aVa la aceeasi viteza ai turatii mai putine, deci sub tur. de cuplu maxim.

Si eu am observat la mine chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Se intampla asta pt ca esti la turatia de cuplu maxim in aIVa la viteza respectiva,

Vrei sa zici ca la diesel turatia de cuplu maxim e peste 2500? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce bine e sa ai ALH, nu-i asa ICE, nu ai nevoie sa schimbi vitezezele la drum lung pt intotdeauna esti supraturat in treapta a 5 a :icon_thumright:

Ideea este ca nu toti schimba vitezele cind intra in depasire, asta se observa la drum lung cind in spatele Passat-urilor de 131CP se formeaza nori de fum, este clar ca sunt la o turatie joasa si dau talpa. Este destul de riscanta aceasta manevra pt turbina dar nu toti cunosc aceste probleme. Oricum cel mai bine este sa fii la 3000rpm si sa dai talpa, te duci ca din pusca, depasesti imediat si mai cureti turbina :frigbaitata:

Din pacate in oras nu prea poti respecta ce se spune in acest topic, adica nu poti merge tot timpul intre 2000-4000 rpm. Pt a merge legal trebuie sa mergi numai cu treapta a 2-a ceea ce este imposibil din pacate.

Oricum la iesiri in afara orasului recomand sa se mearga o perioada la 3500-4000 rpm, o sa vedeti in spate mult fum care o sa dispara dupa citiva zeci de km. Acest lucru chiar lungeste viata turbinei si nu costa mai mult de 2L motorina in plus . Eu cind merg spre munte pina la Ploiesti folosesc numai cu treapta a 3 a, dupa care incep sa merg normal, oricum se simte diferenta, masina nu mai scoate chiar asa mult fum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare. am condus tot weekend-ul un Touareg 3.0 TDI Tiptronic. Partea ciudata e ca atunci cand nu ii dai talpa considerabila cutia schimba foarte jos si motorul e subturat aproape tot timpul. Cum e oare programata cutia automata? Cum ramane, in situatia asta, cu calamina, egr-u si turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis sa nu fac un topic separat si m-am gandit ca este bine sa va intreb aici.Este bine sa tii 5-8 min motorul pornit la masina(iarna) pana sa pleci cu ea si ma refer la diesel-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad sensul, oricum nu se incalzeste decit in mers .

@Aviasol asta am observat si eu la mai multe masini VAG automate, oricum afara se merge mult in afara orasului asa ca motorul vede multa talpa, acest lucru este benefic pt motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare. am condus tot weekend-ul un Touareg 3.0 TDI Tiptronic. Partea ciudata e ca atunci cand nu ii dai talpa considerabila cutia schimba foarte jos si motorul e subturat aproape tot timpul. Cum e oare programata cutia automata? Cum ramane, in situatia asta, cu calamina, egr-u si turbina?

Pai nu ideea e ca Tiptronic urca mult in viteze (de genu la 55 baga a IV-a in oras cazand turatia la 1500 asa ceva, exemplu concret pe kiselev unde merg aproape zilnic si merg cu 60 constant cat e limita si sta linistita in a IV-a), dar cand apesi pe pedala imediat va retrograda intr-a III-a si la o turatie peste cuplu. Am observat ca e greu s-o faci sa accelereze de acolo de jos. Pana la urma cutia e mai desteapta ca tine, e doar o aparenta ca o bagi in manual si-o controlezi... :icon_thumright:

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa tii 5-8 min motorul pornit la masina(iarna)

Aparent s-a mai discutat pe vwforum si raspunsul ar fi ca e bine, se incalzeste si se fluidizeaza uleiul si asigura o ungere mai buna a turbinei. Nu ai observat ca pana se incalzeste motorul (fapt sesizat pe temperatura lichidului de racire) turbina are o alta tonalitate (mai joasa) decat cand e cald? Eu zic nu chiar 5-8 min, eu il tin cam pana cand consumul instantaneu la ralanti scade pana la 0.9-1.1 l/h (se aude un releu in bord - oprire bujii incandescente? - si motorul parca se invioreaza). Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna ii dai la cheie, apoi pornesti dupa max 30 de sec. Mare parte din zgomotul infernal este cauzat de avans. Bujiile merg in after-glow destul de mult timp, daca schimbi sub 2500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva intrebari ale unui proaspat posesor de leon 2.0 tdi (nu l-am ridicat inca!) :

- cam de la ce viteza (respectiv turatie) ar fi indicat sa merg cu a 6-a pentru un consum mai mic desigur?

- avand cuplu maxim intre 1750 si 2500 sa inteleg ca la urcarea unui deal (sau serpentine) ar fi ok o turatie peste 2000 (minim) dar sa zicem sub 2500?(mentionez ca nu am nici o jena in a-i da in goarna mai ales ca vin de pe benzinar si acolo eu unul nu concep sa urci o panta sub turatia de cuplu maxim dar ma gandesc ca masina va fi in rodaj si ca totusi nu prea stiu cu ce se mananca dieselul deocamdata)?

- tot legat de cuplul maricel disponibil pe aceasta plaja de rpm sunt curios daca fac vreun rau daca schimb in aceasta plaja de turatie in oras( cu conditia sa "pice" in treapta superioara tot in aceasta plaja de turatie ) ?

- si ultima :) : gresesc daca de la 2000 ii dau talpa? (stiu ca s-a mai discutat dar ma gandesc totusi ca trebuie sa fie ceva diferente fata de un ALH de exp de 90 cp)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... - cam de la ce viteza (respectiv turatie) ar fi indicat sa merg cu a 6-a pentru un consum mai mic desigur? ...

Pai depinde de situatie. Daca merg linistit (constant) la 110 o schimb pe a-6-a. Altfel o schimb pe la 130 si mai sus fara nici un fel de problema. Oricum mi-am facut un obicei sa o schimb pe la 130, rar schimb sub aceasta viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare. am condus tot weekend-ul un Touareg 3.0 TDI Tiptronic. Partea ciudata e ca atunci cand nu ii dai talpa considerabila cutia schimba foarte jos si motorul e subturat aproape tot timpul. Cum e oare programata cutia automata? Cum ramane, in situatia asta, cu calamina, egr-u si turbina?

tendinta moderna este la cutia automata sa se puna si modul de condus manual.

de exemplu in oras cutia nu e bine sa fie tinuta pe D, ci in treapta 4 (3, dupa caz) pt a nu lasa cutia sa mearga mult subturata. ea schimba automat in sus o treapta si din cauza consumului. pt a evita sa merg subturat, tin cutia in treapta 4 (adica cutia schimba singura primele 4 trepte de viteze, fara a 5a) si gata. oricum motorul cu cutie automata nu prea stie sentimentul de SURGE.

sandumbogdan, "miturile astea urbane" sunt dovedite de cei care au masinile duse mai la limita. nu etse bine sa mergi non stop la 1500 constant. mai bine dupa 2000. intre 2-3000.

si 5-8 min mi se pare cam mult. 1-2 min e destul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfydRq .. este totusi un motor mai puternic oare nu are vreo importanta?Banuiesc ca si alta etajare a rapoartelor in cv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva intrebari ale unui proaspat posesor de leon 2.0 tdi (nu l-am ridicat inca!) :

- cam de la ce viteza (respectiv turatie) ar fi indicat sa merg cu a 6-a pentru un consum mai mic desigur?

- avand cuplu maxim intre 1750 si 2500 sa inteleg ca la urcarea unui deal (sau serpentine) ar fi ok o turatie peste 2000 (minim) dar sa zicem sub 2500?(mentionez ca nu am nici o jena in a-i da in goarna mai ales ca vin de pe benzinar si acolo eu unul nu concep sa urci o panta sub turatia de cuplu maxim dar ma gandesc ca masina va fi in rodaj si ca totusi nu prea stiu cu ce se mananca dieselul deocamdata)?

- tot legat de cuplul maricel disponibil pe aceasta plaja de rpm sunt curios daca fac vreun rau daca schimb in aceasta plaja de turatie in oras( cu conditia sa "pice" in treapta superioara tot in aceasta plaja de turatie ) ?

- si ultima :P : gresesc daca de la 2000 ii dau talpa? (stiu ca s-a mai discutat dar ma gandesc totusi ca trebuie sa fie ceva diferente fata de un ALH de exp de 90 cp)

Multumesc!

In mod normal nu trebuie "sa-i dai" sub turatia de cuplu maxim, respectiv sub 1750 la tine. La urcat panta nu conteaza unde-l tii atata vreme cat nu e sub aceasta turatie de cuplu maxim, altfel e posibil sa dai in surge. Deci o urcare la o turatie > 2000 este f ok. Observ ca faci o mica confuzie... masina nu trage cel mai tare acolo unde are cuplul maxim, ci unde are puterea maxima. Ca atare, daca treci de 2500rpm (cu toate ca acolo incepe cuplul sa scada), puterea va creste, tragand deci mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ignori faptul ca acea cutie automata tine motorul acolo atata timp cat nu-i dai. Daca ai accelerat un pic, imediat retrogradeaza, altfel da in surge. Pe de alta parte nu trebuie ignorat nici faptul ca acea cutie automata tinde spre un consum cat mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!