Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Debreiezi, duci maneta la punctul mort, ambreiezi, debreiezi a doua oara (si cresti cu grija turatia motorului pana la turatia necesara treptei inferioare ce va urma), duci maneta in treapta inferioara si ambreiezi.

Cu un pic de antrenament (adica pana cand reusesti sa "potrivesti" turatia motorului dupa ureche si sa coordonezi miscarile mainii drepte si picioarelor, miscari care trebuie sa fie cat mai rapide) reusesti sa faci treaba asta fara sa "smucesti" masina.

Sper ca am reusit sa explic bine ... dar a trebuit sa ma gandesc putin pentru ca de facut fac de foarte multi ani dar ... nu mai constientizam foarte bine ... e deja un stereotip dinamic ... :D

Pe de alta parte, realitatea este ca in cazul CV moderne nu ar mai trebui ca treapta I sa intre greu, ea fiind complet sincronizata.

Practic nici eu nu mai fac asa ceva la actualul golf, am constatat ca intra foarte usor dintr-a II-a intr-a I-a, decat pe drum foarte alunecos ca sa am o frana de motor cat mai eficienta ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii. Intr-adevar, suna un pic cam dificil, dar cu ceva antrenament trebuie sa mearga. Si la mine intra foarte usor in treapta I, eu incercand sa trec din II in I la viteze sub 10 km/h, usor, fara sa fortez. Dar daca prin dubla debreiere creste siguranta si protectia cutiei de viteze ... ma sacrific, ce nu fac eu pentru EA? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regula la dublu debraiaj ar fi ca pentru schimbatul in sus nu dai sprit, iar in jos dai sprit.. nu trebuie sa te chinui sa potrivesti turatia in punctul mort!! asta cu potrivitul turatiei e ca sa schimbi vitezele fara sa debraiezi deloc.. mai ma joc cu chestia asta cateodata. Dublu-debraiajul se poate folosi

chiar si cursiv dupa ce te obisnuiesti, daca iti ia prea mult timp mai ales in deccelerare e neplacut ca la un moment dat o sa bruschezi frana cand trebuie sa te opresti.

Foloseam asa ceva intensiv pe dacie si merge mai bine schimbarea de viteze.. apoi la astea straine am observat ca ajuta foarte mult treapta 1-2..

Anyway eu chiar folosesc dublu-debraiaj zilnic asa si de fun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac niste teste cu ce zici tu mai sus sa vedem cum face

... incearca si o sa fii surprins, dar nu uita dupa debraiere se ridica si piciorul usurel de pe acceleratie ca sa se stabilizeze viteza mai jos. Daca mentii piciorul in aceeasi pozitie pe acceleratie nu scade prea mult viteza.

Oricum cum mentioneaza si colegii de mai sus cu putina practica se poate invata ce-i place masinii si ce nu. Important este sa sincronizezi viteza (turatiile) cu treapta necesara. Se folosesc diferite metode (dublu ambreiaj, sprit ,etc ) pentru realizare acesteia.

Cu vechea dacie a lu tata cand aveam chef de joaca schimbam viteza fara sa calc ambreiajul (dupa a II-a) si nu caraia. Oricum nu aveam o obisnuinta sa faca asta, dar ma amuzam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... nu trebuie sa te chinui sa potrivesti turatia in punctul mort!! asta cu potrivitul turatiei e ca sa schimbi vitezele fara sa debraiezi deloc..

Ai dreptate, asa este in varianta simplificata, merge foarte bine si asa, dar cu "sprit" ajuti sincroanele si faci ca totul sa decurga mai lin. Si eu utilizam aceeasi metoda pentru schimbare fara ambreiaj cand se rupea cablul de ambreiaj la vechile dacii ... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ok, am stat cred 2 ore si mai bine sa citesc topicul aista cap-coada....

As avea o intrebare care ma macina de cativa ani. Care sunt efectele pozitive/negative ale rularii prin accelerari dese si de scurta durata urmate de la fel de dese si de scurta durata frane de motor? Spus mai babeste, se intentioneaza mersul cu viteza de 100-105 km/h, se accelereaza 4 secunde, se lasa pedala de acceleratie 3-4 secunde, si acest ciclu se repeta pana cand este necesara schimbarea intervalului de viteza.

Am observat acest stil de condus la cateva persoane si ma intrebam daca, in afara de "raul de masina" pe care il produce pasagerilor mai are si alte influente. Se presupune ca motorul este cald si plaja de turatii in intervalul 1900-2500 (bineinteles pe TDI).

O alta "nelamurire": De la ultimul schimb de ulei, am facut 11.000 km si nu pare sa-mi fi consumat ulei(eventual insesizabil 100-150 ml). Dar, de pe la ultimul schimb am inceput sa cam dau in pedala de acceleratie(uzual 2200-3000) si cand se poate - in depasiri, sau la drum lung - pana la 3800.E o impresie , mi-a pus cineva ulei si nu am observat(cu toate ca nu am dat masina la nimeni), sau .... ?!? Consumul uzual , dupa cum se stie, era intre 900ml si 1500 ml. Masinuta a implinit de curand 160k km in 2 ani jumate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire, poate ma ajuta cineva: ca sa intru si sa ies din cartierul unde locuiesc am de parcurs o portiune de vreo 100 m neasfaltata, pe care trebuie sa merg cu 10-15 km/h. Cum ar fi mai bine sa merg: cu treapta 1 la 1700-1800 rotatii, sau in treapta a 2-a, cu 1000 - 1100 rotatii? M-ar interesa mai ales dimineata la rece cum ar fi mai nimerit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o portiune de vreo 100 m neasfaltata, pe care trebuie sa merg cu 10-15 km/h. Cum ar fi mai bine sa merg: cu treapta 1 la 1700-1800 rotatii, sau in treapta a 2-a, cu 1000 - 1100 rotatii?

Cu a 2-a, la 1100 rpm.

Treptele 1-2 nu conteaza turatia de cuplu.

Mai ales cind este rece motorul, eu i-as parcurge cu a 1-a la 1200 rpm, si asa tocmai bine pina iesi la principala motorul isi face ungerea ca lumea, exact timpul pe care il stai pe loc sa-si ia ulei cum trebuie. In loc sa stai 30 sec pe loc, pleci imediat si mergi usor cu a 1-a la 1200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai parca nu se mai statea dimineata sau cu motorul rece mai mult de 10-15 sec la relanti :)

Eu as merge cu a-I-a pentru ca a-II-a ar fi destul de mare viteza mai ales ca Ecu injecteaza mai mult combustibil cand are nevoie iar treapta a doua pe un drum neasfaltat e totusi mare si in plus fata de asta daca ai o groapa sau un obstacol si trebuie neaparat sa-l iei ce faci? Pui frana si retrogradezi, nu? :)

Modificat de KLAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturi! :)

E clar, treapta 1 a castigat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ... nu se sta mai mult de 10-15 secunde.

Si iar da, prima treapta recomand, a 2-a e prea mare viteza pentru neasfaltat (pana in 10-15 km/h).

Si ungerea bine cred ca e mai sus de 1100-1200 , cred ca peste 1500 rpm.

Daca in prima treapta o tii in 1200 in vecii vecilor nu o sa o tii tu in a-2-a 1100 in acceasi conditie de viteza. Nu am incercat , dar din practica cred ca de la 2000 cazi in o 1200-1300 maxim (ma scuzati daca am gresit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare la felul cum conduc daca e benefic sau nu , daca nu astept sfaturi :

- cand e rece schimb pana in 2500 rpm ( ceva in legatura cu bujiile incadescente sau ceva de genul )

- cand e calda ( temp 90 ) schimb pe la 3000+ pentru a cadea in cuplu si am inteles eu ca face bine turbinei

Accelerarea la podea dupa ce sa incalzeste ( accelerare peste 2000 rpm ) dauneaza ??

Masina e in asa zisul rodaj are 490 de km aseara dupa un mers lung de 200 km am accelerat-o in jur de 4400 in tr 3-a o singura data nu cred ca am facut o prostie nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e in asa zisul rodaj are 490 de km

ai prea putini KM ca sa accelerezi asa tare...ai grija primii 2000 KM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in rodaj e bine sa ii dai....numai sa nu o duci foarte tare in ture si foarte mult timp.

In rest este bine numai ca schimbi la 3000+ cand acul de la temperatura apa trece de prima linie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam de raspunsuri am sa incerc sa nu mai dau peste 3500 eu am facut un calcul mic si 3/4 din rpm max ar fi 3370 si pe acolo sa fie maximul meu in primi 1500 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam tineretu` :icon_thumright:

As avea si eu o intrebare...in ultimele zile, am observat ca la turatii peste 2500 ~ 3500 se ude un suerat sau un zgomot mai ciudat gen frecare pe metal...nu stiu daca sa-l cataloghez ca suerat sau "zgomot frecare metal" ceea ce nu-i bine de loc...

Sa zicem ca-i suierat (se aude doar dupa ce accelerez peste 2500), e bine sau rau?

Sa zicem ca-i zgomot care aduce a frecare de metale...asta-i de rau :blink:

Cum ar trebuii sa procedez ca sa fiu linistit?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum zici tu ar trebui sa fie turbina. Si la mine se aude la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e OK? ;) uneori am impresia ca se aude ceva asemanator bataie de tacheti...dar nu prea cred sa fie asa caci masina are un an, si mereu am schimbat vitezele in jur de 2500 ~3500...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele care apar din cauza mersului subturat, asa cum este si cazul tau, nu apar chiar in primii 15.000 km. Mai asteapta si tu pana pe la 50 - 60.000 si de atunci poti sa incepi sa te astepti la unele surprize neplacute.

Nu zic sa schimbi la peste 3000 de ture (ca sa fiu cinstit nici eu nu o fac), dar eu, unul, schimb pe la 2700 dupa ce s-a incalzit motorul si zic ca e OK. Adica nici nu dai prea tare in ea ca sa creasca uzura si consumul, dar nici nu se poate spune ca mergi subturat. Si din cand in cand, in medie o data pe saptamana, ii dau in a 3-a o talpa pana la 4500 rotatii, sa o mai curat un pic. Cam asta e parerea mea.

Unde ii dai talpa de 4500 de turatii in treapta a 3-a, ca tdi meu ar ajunge in cazul asta pe la 110km/h. iesi din buc si faci lucrul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ii dau o talpa de 4000 si ceva si zilnic daca imi aduc aminte.daca nu, 4000/3 zile vede musai.

ma asigur insa 100% ca apa sta la 90 de grade de minute ffooooarte bune!

pacat ca in meniul climei nu este temperatura uleiului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ii dai talpa de 4500 de turatii in treapta a 3-a, ca tdi meu ar ajunge in cazul asta pe la 110km/h. iesi din buc si faci lucrul asta?

Nu, dar daca plec de la intersectia de la Televiziune mergand spre Ambasada Chinei si se intampla sa prind liber, acolo o comit. Si eu tot cam pe la 110 ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off:acolo mai baga si radar! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ii dai talpa de 4500 de turatii in treapta a 3-a, ca tdi meu ar ajunge in cazul asta pe la 110km/h. iesi din buc si faci lucrul asta?

sunt o gramada de locuri in bucuresti unde poti face asta, de ce trebuie sa fie pe bulevard? in plus prinde viteza fara prea mult efort in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!