Jump to content

Ridicare Caroserie.


Komissar
 Share

Postare recomandată

Salut,

Maine am de gand sa ridic caroseria de pe sasiul de Beetle ( 1964 1200cc ) in vederea pregatirii pt. tinichigeria sasiului...

Operatiunea o sa o fac eu, ajutat de taica-miu si cativa vecini pt. "forta bruta " la ridicare.

As avea nevoie de "tutoriale" (indicatii, sfaturi, etc :) ) privind operatiunea de ridicare... unde se afla punctele de prindere, cum se procedeaza, ce trebuie sa stiu, la ce sa fiu atent, etc.

In particular, cum se "procedeaza" cu coloana volanului ?

Banuiesc ca de multe lucruri o sa-mi dau si eu seama la fata locului, ( am si Haynesul printat ca sa ma ajut ) , dar mi-ar fi de f. mare ajutor ceva sfaturi preliminarii...

Dupa ridicarea caroseriei intentionez si sa scot pedalierul, conductele de frana si cablurile ... ( asa mi-a cerut tinichigiul ) - voi inlocui partea de podea de la sofer, care are o gaura.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Maine am de gand sa ridic caroseria de pe sasiul de Beetle ( 1964 1200cc ) in vederea pregatirii pt. tinichigeria sasiului...

Operatiunea o sa o fac eu, ajutat de taica-miu si cativa vecini pt. "forta bruta " la ridicare.

As avea nevoie de "tutoriale" (indicatii, sfaturi, etc :) ) privind operatiunea de ridicare... unde se afla punctele de prindere, cum se procedeaza, ce trebuie sa stiu, la ce sa fiu atent, etc.

In particular, cum se "procedeaza" cu coloana volanului ?

Banuiesc ca de multe lucruri o sa-mi dau si eu seama la fata locului, ( am si Haynesul printat ca sa ma ajut ) , dar mi-ar fi de f. mare ajutor ceva sfaturi preliminarii...

Dupa ridicarea caroseriei intentionez si sa scot pedalierul, conductele de frana si cablurile ... ( asa mi-a cerut tinichigiul ) - voi inlocui partea de podea de la sofer, care are o gaura.

Multumesc anticipat.

Coloana volanului este prinsa de caseta cu un disc de cauciuc. Acolo trebuie desfacut. este sub rezervor.

Trebuie desfacute cablurile de ambreiaj si de acceleratie si cele electrice de pe motor, motorul ramane pe sasiu nu pe caroserie.

Prinderi:

2 suruburi in fata sub rezervor

4 (parca) sub bancheta spate pe cele 2 "pante"

nu mai stiu cate pe fiecare lateral al masini sub praguri.

De recomandat este sa chelesti cat mai mult caroseria inainte de a o desparte: scaune, geamuri

uite un link interesant http://www.my67bug.com/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie desfacute cablurile de ambreiaj si de acceleratie

NU!

si cele electrice de pe motor, motorul ramane pe sasiu nu pe caroserie.

DA!

Prinderi:

2 suruburi in fata sub rezervor

cate 2 shuruburi de 10 la fiecare cap al grindutzei de sub palaria lui Napoleon

1 shurub de 10 in spatele fiecarei rotzi spate

1 shurub de 10 in stg-dr sub bancheta, undeva mai sus de "derdelushuri"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu cablurile. Am uitat ca pedalierul ramane tot pe sasiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din considerente neprevazute azi am ramas de unu singur sa "dezbrac" broasca - in consecinta, nu am ridicat propriu-zis caroseria ( exact ceea ce ma laudam ca fac :D ), dar am usurat-o desctul de mult...

Am intampinat 2 probleme:

1. usile au balamalele sudate... de caroserie ( si cea de la sofer, si de usa ). What to do? ( ideea mea este ca in prima faza sa le las pe caroserie, sa le ridic cu totul cand o fi ( cu ocazia asta sta si caroseria rigida ) , ulterior ( adica dupa ce fac tinichigeria si alte bazaconii, inainte de vopsit sa gasesc o solutie si la problema usilor ).

Ca idee... e posibil sa scoti boltul de la balama ( care "tine" articulatia ) , pt. a-l inlocui cu un surub cu siguranta ?

2. O alta problema: cum desprind sistemul de indicare a nivelului de benzina ? ( este modelul mecanic ) - nu am reusit ( nu am gasit cum, de fapt ) sa-l desfac nici de pe rezervor, nici din spatele indicatorului de pe bord. - momentan a ramas asa... si am ridicat rezervorul ( ca sa am acces la tija de la volan ) dar fara sa desprind si cablul de la indicatorul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. O alta problema: cum desprind sistemul de indicare a nivelului de benzina ? ( este modelul mecanic ) - nu am reusit ( nu am gasit cum, de fapt ) sa-l desfac nici de pe rezervor, nici din spatele indicatorului de pe bord. - momentan a ramas asa... si am ridicat rezervorul ( ca sa am acces la tija de la volan ) dar fara sa desprind si cablul de la indicatorul de benzina.

pai la rezervor...sonda aia mecanica e prinsa in vo 6 suruburi de rezervor insa nu-i musai sa le desfaci caci poti sa scoti cablul ala (care-ti masoara tie bizilina)de pe sonda foarte usor....

sau desfiletezi in capat(la lindicatoru de benzina)si ramai cu cablu prins doar de rezervor....

sa ai bafta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la rezervor...sonda aia mecanica e prinsa in vo 6 suruburi de rezervor insa nu-i musai sa le desfaci caci poti sa scoti cablul ala (care-ti masoara tie bizilina)de pe sonda foarte usor....

sau desfiletezi in capat(la lindicatoru de benzina)si ramai cu cablu prins doar de rezervor....

sa ai bafta....

Asa ma gandeam si eu, dar vezi tu, ... s-a "rupt filmul" -> adica, pe rezervor, unde e sonda nu am gasit nici un surub - este "cupola" sondei de unde iese cablul, care nu are nici un surub, si nici pe langa ea nu am gasit...

Cat despre scoaterea cablului din sonda sau "ceas" ... nu am reusit din cauza ca nu se vede nici un element cu filet la imbinarea dintre cablu si sonda/ceas - adica e un stutz - in care cablul pur si simplu e "bagat" - doar ca nu am avut curaj sa trag de el pur si simplu - nu se vede nici o chestie cu filet, sau colier, sau surub de siguranta... etc.

Pacat ca nu mi-am luat digicamul cu mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este "cupola" sondei de unde iese cablul, care nu are nici un surub, si nici pe langa ea nu am gasit...

"cupola" aia e fixata prin clipsare; baga o surubelnita pe sub ea, intr-o margine si salta usor. Cablul este prins foarte simplu de sonda acolo, ceva in genul cum sunt prinse cablurile de frana la biciclete, la maneta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun linkul :lol: Thanks.

Citirea lui ridica noi intrebari: am vazut ca se recomanda sudarea unor bare de ranforsare temporare pt. a preveni indoirea caroseriei, ... problema mea este ca nu pot sa scot usile ( balamalele sudate, dupa cum spuneam mai sus )...

So... este de ajuns sa ridic cu usile inchise ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerile sunt impartite.

Uni spun ca trebuie sudate acele intarituri.

Altii spun ca nu (sunt de ajuns usile) pentru ca astfel, fara intarituri poti corecta deformarile aparute in timp. Intariturile vor mentine caroseria asa cum o dai jos si nu sti daca nu este deja deformata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Din motive nedorite (facultate , job ) am fost nevoit s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici m-am blocat si eu .... gaura din tabla e prea mica pt a scoate intacta piulita de plastic de la capatul de sus ;) Sunt curios cum o sa dau jos o roata nedesfacuta de prin '92.

Am si eu o intrebare : am facut bine ca am scos manunchiul gros de cabluri care merge din fata pana la compartimentul motor ? adica mai pot sa il pun la loc ? :) Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... gaura din tabla e prea mica pt a scoate intacta piulita de plastic de la capatul de sus

Pai de ce vrei sa dai jos roata cu tot cu cablu ?

Trebuie desfacut de la roata. Capatul cablului are sec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie desfacut de la roata. Capatul cablului are sec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. a desface cablul de la roat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spate nu are siguranta dar este bine infipt in fuzeta prin intermediul unei bucse de cauciuc. Trebuie tras mai tare dar cu grija. Doar in capac are siguranta. Eu am avut si o improvizatie. Adica gaura din capac se rotunjise si atunci vechiul proprietar a rotunjit si bucata patrata a cablului , a dat filet si a pus o piulita. Pentru asta se da jos usurel capacul de protectie al rulmentului, se tine prin spate cu patentul si desfaci piulita pe post de siguranta.

Pentru refacerea gaurii patrate din capac se bate capacul cu ciocanul in dreptul gaurii(folosind o contra) pana se deformeaza, apoi cu o pila mica se reface patratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

In vara asta o sa ridic si eu carapacea la brotac si as avea mare nevoie de sfaturi din partea voastra.Aripile la brotac se dau jos sau e doar optionala miscarea asta?

Modificat de ionut_che
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se dau jos... iti simplifica munca f mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul poate fi lasat pe sasiu?

Ma gandesc ca din lipsa de forta bruta, la ridicarea carapacei, sa ma ajut cu un palan.A incercat cineva varianta asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti lasa linistit motorul pe sasiu. Patru persoane pot ridica, coaja fara probleme, are in jur de 350 kg dezechipata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice ca e mai sigur cu 4 persoane. Ai mai multe "resurse" la dispozitie pt. a manevra caroseria, poti sa o simti la mana, in timp ce o ridici si sa te opresti ca sa nu fortezi ceva, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de instalatia electrica...dupa ce voi deconecta firele de la motor, se va ridica impreuna cu carapacea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ricacristea

da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Ionut, daca vrei palan, iti dau eu (1,5 t) si iti si arat cum sa ridici caroseria numai cu palanul (prinzi de suruburile de centura de pe stalpi o centura de siguranta veche si ....gata manerul de ridicat) ..." e simplu.......v-am zis.......bagi o vasla pe dedesupt si aluneca singura....."

Ca sa-ti ramana instalatia pe caroserie, mai trebuie sa scoti si papucii de la pompa de frana si cablurile de pe electromotor.. :lol:

Modificat de pirvu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!