Jump to content

Probleme mici si enervante - Octavia 2


dany
 Share

Postare recomandată

Intrebare: vreau sa plec in concediu 2 saptamani si nu stiu daca la Skoda mea au fost schimbate vreodata bujiile in cei 170.000km. In cartea de service nu este specificat acest lucru. Imi pot da seama cumva? Nu imi face probleme la pornire, nu are niciun simptom ca ar fi probleme cu ele, dar intreb deoarece sora mea a plecat cu un ford focus acum o saptamana prin europa, iar in Germania pe autostrada i s a aprins martorul rosu engine system.fault, i a limitat viteza la 60km/h, noroc ca mai avea 45km pana in Dresda. Acolo a gasit un service si au gasit o bujie defecta, au schimbat o si si a continuat drumul fara probleme. Mi s a parut f ciudata manifestarea defectului tinand cont ca nu a avut niciun semn inainte. In afara de deranjul provocat ca timp, a fost si deranjul de bani...adica 200 euro o bujie+diagnoza+manopera.

Deci, cum pot verifica daca au fost schimbate sau cum pot verifica daca sunt in stare buna?

Multumesc anticipat!

Daca faci referire la masina din semnatura vara nu ai nevoie de bujii,doar iarna.Daca acel Ford este pe benzina atunci este alta mincare de ''peshte''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un focus tdci 1.6, din 2007. Si da, este vb despre masina din semnatura. Asta iarna nu am avut probleme la pornire. Exista posibilitatea tehnica si reala de a verifica bujiile fara a fi desfacute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista dar nu e concluenta intotdeauna. Si chiar daca o verifici acum, posibil maine sa crape. La VW de la o bujie arsa nu se limiteaza puterea masinii, asa ca mergi linistit din privinta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

sper sa postez in aria corecta. de ceva timp ma confrunt cu urmatoarele 2 probleme legate de functionarea climatronicului:

1 - cand incerc sa reglez temperatura sau nivelul ventilatorului (de la una din cele 3 rotite) se duce prea mult valoare, adica sunt pe 22 grade si vreau sa urc sau sa cobor cu o unitate de duce la 16 - 18 sau 25 - 26. Sa fie probleme pe la aceste rotite?

2 - cateodata, foarte rar daca introduc in "marsarier" se activeaza acea recirculare si cand ple inainte nu se mai dezactiveaza; sau fara "marsarier" pur si simple la pornire nu baga aer prin gurile de ventilatie.

pe tester nu am erori legate de climatronic.

masina este Octavia 2 an 2005, BJB, aprox. 250.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1- Incearca o recalibrare-https://www.youtube.com/watch?v=h9lqvjg8wOY

2-daca am folosit marsharierul la mine se dezactiveaza recircularea  dupa 3-5 minute

3-daca este foarte cald afara +35C intra automat pe recirculare 15-20 min pentru a raci aerul interior mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu baga aer pe grile, si totusi ventilatorul sufla.. unde il duce? la parbriz, la picioare? 

 

1. - merita incercat.. desi mai rar rezolva ceva...

2. Recircularea trebuie sa se activeze tot timpul cand ai pus in R si pe urma sa se dezactiveze. POsibil motoras recirculare cu probleme.

3. - @ Rayn .... Niciodata nu se intampla asa ceva.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara... am o problema minora sper eu - se zdruncina motorul cand pornesc masina cu motorul cald.

 

Am problema asta de cam cand am luat masina... nu prea am tinut cont de ea pentru ca masina nu este pornita des cu motorul cald (se duce nevasta cu ea la munca si inapoi).

Cand e rece, motorul porneste imediat si fara mari miscari. In schimb, cand e cald, dureaza si 2-3 secunde pana motorul porneste, timp in care se cam zdruncina destul de puternic.

 

Avand in vedere ca in ultima vreme masina a intrat in reparatii capitale (schimbat ambreiaj, discuri + placute frane, amortizoare spate, niste bucse) m-am gandit sa rezolv si problema asta cu pornitul la cald... ca sa fiu eu multumit ca e masina cum trebuie.

 

Pe tester nu am nicio eroare, si din ce am citit pe net, am vazut ca are legatura cu faptul ca motorul necesita o turatie mai mare atunci cand e cald pentru a porni.

O resoftare ar fi necesara. 

Are idee cineva cat costa si unde poate fi facuta? Nu ma trimiteti la reprezentanta, pentru ca m-am dus acolo vara trecuta pentru o verificare a cutiei de viteze iar cand reprezentatul Skoda s-a suit in masina sa o duca in hala, a sesizat ca a pornit destul de greu si imi recomanda schimbarea electromotorului, fara a face vreo verificare in prealabil - doar a dat la cheie si a zis "e de rau..."

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu recomand resoftarea. mai usor sa reconditionezi electromotorul. si mai ieftin.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie de la electromotor? Mentionez ca nu am nicio problema cand motorul e rece.

 

Si mai am inca o intrebare, de fapt mai multe:

1. de ce nu recomanzi resoftarea? in ce consta ea de fapt? ca tot am auzit resoftare in sus, resoftare in jos, dar nu inteleg ce parametri schimba, astfel incat sa imi pot forma o parere daca e o solutie buna sau nu,

2. reconditionarea electromotorului ai idee cat costa?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi km are masina?!.Bateria in ce stare este?! Scanare pe G62 ai facut?!Reconditionarea  unui electromotor in general este 200-350 ron+/- in functie de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema asta la un golf 5. Am fost si am verificat bateria si e la 50% din capacitate. O schimb mai la toamna si atunci vad daca mai face sau nu. Iti recomand sa faci un test la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi km are masina?!.Bateria in ce stare este?! Scanare pe G62 ai facut?!Reconditionarea  unui electromotor in general este 200-350 ron+/- in functie de service.

 

Salut, masina are 104500 km, toti facuti in Bucuresti. 

Bateria e neschimbata de aproape 4 ani, dar nu am avut probleme cu ea, nici macar iarna dupa 2 zile de stat in frig in timpul weekendurilor.

 

Am stat toata noaptea de ieri si am citit pe un thread pt golf 5 probleme cu pornirea la cald. E clar de la electromotor - as putea sa il reconditionez dar am inteles, datorita modului in care este construit, problema o sa reapara.

Uite ce zicea Al Bundy prin 2009 despre asta:

"Bineinteles ca uzura electromotorului este cauza, si doar electromotoarele cu stator nebobinat, adica cu magneti. La reprezentanta solutia este inlocuirea electro motorului."

Al meu electromotor este modelul acesta la care face referire Al Bundy?

Decat sa dau aproape 350 lei pentru reconditionare, ma gandesc ca as putea sa iau un electromotor nou care este dpdv al constructiei fara aceasta problema.

 

Sau...

Se poate face o adaptare software care nu este atat de recomandata si nici nu as vrea sa o fac - la fel, am vazut preturi pentru operatiune vehiculate pe thread-ul ala de la 300 de lei pana la 150 de euro. enorm mi se pare pentru 3 click-uri.

 

Deci am identificat 3 posibile variante de lucru, cu preturi diferite. Voi pe care o recomandati?

 

1. Reconditionare electromotor - cost 300+ lei. Posibil sa revina problema

2. Adaptare software - cost 300+ lei. Posibil sa revina problema

3. Cumparare electromotor nou - cost 560 lei Valeo sau sau 680 pe varianta Bosch. 

 

Ce naiba sa fac astfel incat sa scap de problema asta permanent si fara sa afectez in vreun fel buna functionare a masinii?

 

Multumesc mult pentru raspunsurile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi variantele le stii, acum tu alegi ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam sa iau electromotor nou... numai ca mi-e frica ca iau unul cu aceeasi problema.

Astea din comert sunt altfel construite?

Daca da, ce recomandati? Bosh sau Valeo? sau orice alta marca buna dpdv al calitatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu costa atat.Eu am luat bosch nou cu piesa la schimb,a fost in jur de 400 ron,si l-am schimbat singur

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci nu merita sa incerc vreo resoftare, vreo recalibrare sau reconditionare... ma duc si iau electromotor nou si am eliminat problema de la surs. Banii tot pe acolo sunt...

Inainte de a da banii pe un electromotor nou, am cum sa verific daca intradevar de la asta mi se trage pornirea mai lunga la motor cand e fierbinte + zdruncinatura aferenta?

Doar pentru a confirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa rost de un electromotor de la un coleg,sau la un service care o Skoda la reparat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci nu merita sa incerc vreo resoftare, vreo recalibrare sau reconditionare... ma duc si iau electromotor nou si am eliminat problema de la surs. Banii tot pe acolo sunt...

Inainte de a da banii pe un electromotor nou, am cum sa verific daca intradevar de la asta mi se trage pornirea mai lunga la motor cand e fierbinte + zdruncinatura aferenta?

Doar pentru a confirma.

Ce motor ai?! Pornirea greoaie poate fi si de la un injector obosit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu asta... modelul de electromotor este compatibil (acelasi) pe mai multe motorizari sau caut unul special pentru 1.9 tdi PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este cam la fel  pe majoritatea 1.9 TDi. 

Eu zic sa te uiti pe electromotor ce model este. Pe urma pui aici codul si vedem ce piese gasim disponibile pentru reconditionarea lui. In general e suficient sa iei carbunii, bucsele si sa cureti colectorul rotorului.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil voi face operatiunea asta la schimbarea filtrelor si a uleiului, in vreo 2-3 saptamani.

sau poate reusesc sa trag o fuga pana la un service sa imi zica ce model e electromotorul.

Este adevarat ca unele modele degeaba le reconditionezi datorita modului in care au fost construite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu la toate electromotoarele moderne , cand s-a inceput folosirea reductoarelor, s-a renuntat si la stator bobinat. Eu cel putin nu retin sa fi vazut electromotor cu stator bobinat in ultimii ani... pentru ca sunt scumpe si voluminoase/

Nu cred ca este o legatura neaparat cu slabirea magnetilor ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru explicatii - nu sunt eu mare inginer, dar macar mi-am facut o imagine de ansamblu si pot sa iau o decizie mai informat.

 

s-au redus optiunile la 2 variante.

- reconditionare sau

- cumparare unul nou

 

In functie de ce pret gasesc pentru reconditionare, optez pt aceasta varianta.

 

Multumesc tuturor pt ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

 azi am avut nevoie de deconectat bateria pentru 30 de minute,si dupa montare nu mai functioneaza nimic la usa stanga fata :(

 dupa scanare am aflat singura cod de eroare:

    01331 - Door control module, driver side (J386)

                     004 no signal/communication

 

Sigurantele sunt bune,am desfacut si tapiteria de pe usa si la motoras(modul) este 12,04volti 

 

Astept ajutorul vostru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!