Jump to content

Procedura Recuperare Talon


mmneg

Recommended Posts

Exista 2 situatii pentru retinerea talonului pentru jante cu dimensiuni neconforme:

1. Filtru cu echipaj RAR

2. Oprire in trafic de catre agentul de politie

1.

-amenda 156 lei (78 lei in 48 de ore) (nu mai stiu daca au fost puncte la permis) dar au fost 4 puncte amenda

-primiti dovada cu drept de circulatie pentru 15 zile

-se intocmeste o fisa de constatare rar

-pe dovada exista mentiunea "constatare rar"

Rezolvare:

-se monteaza roti la dimensiunile din talon sau se face omologare (dupa caz) daca e posibil.

-se face programare telefonica la RAR (sau eventual, in functie de noroc si aglomeratie, se face la fata locului)

-se merge la RAR in calea grivitei (programul pana joi e pana la 16:00 si vineri pana la 13:00)

-documente necesare: cartea de identitate a masinii si dovada de la politie

-se completeaza o cerere

-masina intra la verificare

-dupa verificare se platesc 62,5 lei taxa de verificare la RAR

-cei de la RAR trec mentiunea "bun tehnic" insotita de folie securizata si numar de inregistrare pe spatele dovezii

-apoi se merge la candiano si se recupereaza talonul pana in ora 16:00-16:30 parca

2.

-amenda 156 lei (78 lei in 48 de ore) (nu mai stiu daca au fost puncte la permis) dar au fost 4 puncte amenda

-primiti dovada cu drept de circulatie pentru 15 zile

Rezolvare:

-se monteaza roti la dimensiunile din talon sau se face omologare (dupa caz) daca e posibil.

-se merge direct la candiano cu jantele la dimensiunile din talon sau dimensiunile noi trecute in cartea dde identitate

-daca s-au omologat dimensiuni noi, se merge cu cartea de identitate in care sunt trecut acestea.

simplu ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mmneg

    4

  • draganuta

    4

  • Executron

    3

  • tracky

    3

salut!

pentru prevenirea celor de mai sus ( amenzi si multe drumuri) cum se procedeaza?

Caz concret

dupa ce mi am luat masina si am mers cu ea la rar mi au trecut in cartea de identitate dimensiunile prezente atunci pe masina

175/80/14.

Pe masina am acum 195/65/15, dimensiuni care stiu ca pt modelul meu de golf sunt admise de fabricant.

Am fost oprit de catre un agent si a incercat sa mi retina talonul pe motiv ca nu apar trecut dimensiunile la caucuicuri pe care le am acum .

Desi greseala a fost facuta de cei de la rar, cum pot proceda pt a mi se modifica atat in talon cat si in cartea de identitate dimensiunile noi.

Multumesc

Edited by aditzzza
Link to post
Share on other sites

daca sunt admise de fabricant:

faci programare la rar, mergi acolo, se face o constatare, platesti taxa aferenta, primesti actele cu mentiunea trecuta in CIV, apoi mergi si faci alt talon la politie.

atata timp cat nu ai pe masina dimensiunile din talon, pe politist nu il intereseaza cine e de vina. el isi face treaba pe buna dreptate.

Link to post
Share on other sites
atata timp cat nu ai pe masina dimensiunile din talon, pe politist nu il intereseaza cine e de vina. el isi face treaba pe buna dreptate.

perfect de acord cu tine, dar nu e vina mea ca cei de la rar nu au trecut initial si aceste dimensiuni.

si din aceasta cauza eu trebuie sa suport si alta taxa:)

multam de info

Link to post
Share on other sites
perfect de acord cu tine, dar nu e vina mea ca cei de la rar nu au trecut initial si aceste dimensiuni.

si din aceasta cauza eu trebuie sa suport si alta taxa:)

multam de info

cand ai luat actele de la RAR trebuia sa verifici asa am patit si eu la o platforma si acuma trebuie sa platesc din nou sa le trec cum vreau

Link to post
Share on other sites

Intrebare. Eu am in carte si 15 si 16. IN talon nu au mai scris 16. Daca ma opreste politia e simplu (am 18 acum pe masina). Ma duc cu cartea in candiano si imi dau talonul inapoi. Dar daca imi face Rar constatare? Merg si la ei asa si e ok nu? Cam mult daca te opreste rarul:100Ron. :D Macar la politist scapi cu 80 Ron si a doua zi cu recuperarea talonului. Bine ca am pe 16 rotile de iarna. :D

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

eu am in talon 185/60/14 .. si mi-am luat cauciucuri 185/65/14, desi practic e o diferenta (procente, etc) - acest lucru poate fi motiv de cearta cu un organ si ulterior amenda ?

Link to post
Share on other sites

Dar daca eu am montata pe masina o dimensiune care nu este conforma cu ce a zis nenea fabricantul, nu putem omologa dimensiunea asta noua?

Caz practic: eu am in carte 155/70/13, masina a venit din fabrica cu 165/70/16 (dimensiune nespecificata nicaieri) si eu am pe masina 175/70/13

Am vreo sansa sa imi omologhez aceasta dimensiune?

Link to post
Share on other sites

@vrajit de fabie. Da este motiv sa-ti ia talonul/dea amenda.

@adumitrachy

Noua omologare nu poate face in mod normal (sigur), pentru ca ai modificat in mod semnificativ diametrul rotii prevazut de producator.

Poti sa faci o omologare individuala, masina ta supunandu-se la niste "teste dinamice" facute de ei (nu cred ca vrei) + o suma considerabila platita.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Dupa cum se vede in profil am o Bora. Am cumparat-o cu cauciucuri 195/65/15 dar super-profesionistii de la Udriste mi-au trecut-o in talon cu 205/55/16. Intimplator am si certificatul de conformitate al masinii care spune clar ca masina e dotata standard cu 195/65/15 (dar la pct.50 Detalii suplimentare/ certificat de conformitate scrie ca poate functiona si cu 205/55/16). Eu cred ca in cazul acesta cei de la politie sau RAR nu au cum sa conteste certificatul de conformitate. Apropo diametrul exterior al celor 2 tipuri de cauciucuri oricum este egal.

Edited by draganuta
Link to post
Share on other sites

Deci... vorbind in teorie... Cat timp nu e trecuta in talon dimensiunea orice alt doncument e vax daca politistul respeciv chiar vrea sa aplice legea.

Nu stiu ce e ala certificat de conformitate, dar sunt sigur ca se pot aduga in talon 195/65/15. Problema e ca vei pierde timp.. asta e.

Link to post
Share on other sites

Certificatul de conformitate al unui VW e un document tiparit, stampilat de firma VW (cu data si loc trecute pe el (evident Wolsburg)) si care contine in afara de datele de identificare ale masinii si caracteristicile acesteia asa cum le declara producatorul (dimensiuni, noxe, date tehnice etc). Dar in Romania e posibil orice. Adica politistii pot contesta valoarea unui certificat de conformitate original si pot respecta inscrisurile de pe un talon scris in Romania (doar avem traditii in constructia de autoturisme) nu ca nemtii, care habar n-au ce scriu pe un certificat. Cu pierdutul timpului la institutiile statului (platite de noi) e clar. Nu avem nici o sansa. Daca legea nu spune ca pe timp de zi e intuneric, asa e, deorece nici chiar lucrurile evidente nu au valoare.

Link to post
Share on other sites

Deci inteleg ce vrei sa zici, si-ti inteleg indignarea. Dar in acelasi timp pentru a nu avea probleme trebuie sa stim legea. Si in ea se mentioneaza foare clar ca daca dimensiunile anvelopelor prezente pe masina nu sunt conforme cu cele aflate in certificatul de inmatriculare atunci are voie sa ia masuri sanctionatorii.

DAR, acel certificat iti va fi de folos in trecerea anvelopelor pe 15 in carte la RAR, pentru ca pe mine, de pilda, m-au intrebat daca am cartea masinii din Germania (brief sau asa ceva). Masina mea e luata de la reprezentanta din Romania deci nu aveam, astfel am stat mai mult pana a cautat in baza de date etc.

Link to post
Share on other sites

In Cartea de Identitate a masinii ce este trecut? Ai ambele dimensiuni? Daca DA, atunci este greseala Politiei ca nu a trecut aceleasi date si in talon si se face schimbare de talon pe gratis (pierzi doar tu timp sa mergi acolo). Le arati ca in carte ai ambele dimensiuni si le spui ca au omis sa le treaca in talon. Pana faci operatia, poti circula cu o copie a cartii la tine in masina.

Daca in Cartea de Identitate a masinii NU sunt trecute cele doua dimesiuni, este greseala celor de la RAR si partial a ta. O sa zica ca trebuia sa verifici datele inscrise in carte cu cele de pe certificatul de conformitate (de parca tu stiai la vremea aia ce sa verifici). Eu in locul tau, le-as cere sa imi treaca si cel de-al doilea set de dimensiuni tot gratis in Carte dupa care urmeaza treaba cu schimbarea talonului (pe care se poate sa iti ceara sa-l platesti ca o sa zica ca nu-i vina lor - ei au trecut ce era in Carte).

Bafta

Link to post
Share on other sites

O intrebare, merge pe Golf 4 1.9 101cp 205/55/17 conform VW? Nu as vrea sa ma duc la RAR la omologat si sa ma trezesc ca-mi iau iei talonul acolo pe loc.

Link to post
Share on other sites

last, de unde ai dedus ca cineva ar fi spus asta? Asa este, RAR-ul nu iti ridica nimic, Politia o face. RAR-ul este doar "organul competent" care certifica daca ai sau nu voie sa folosesti anumite anvelope.

Link to post
Share on other sites

Sa ne intelegem bine. RAR-ul emite Cartea de Identitate a Vehiculului. Teoretic (si practic) ei pot trece orice aiureala acolo (sunt autorizati de legea romana sa aiba legitimitate). Intrebarea e de ce CIV are intiietate fata de Certificatul de conformitate emis de un producator de autovehicule (recunoscut mai mult sau mai putin de legea romana) cum e VW? De ce o tidula emisa de autoritatile romane, care nu cunosc specificatiile tehnice ale unui produs sunt legitimate prin lege? Parerea mea este ca e vorba de incompetenta.

Link to post
Share on other sites
O intrebare, merge pe Golf 4 1.9 101cp 205/55/17 conform VW? Nu as vrea sa ma duc la RAR la omologat si sa ma trezesc ca-mi iau ei talonul acolo pe loc.

De aici presupun Rapier :)

Link to post
Share on other sites
RAR-ul emite Cartea de Identitate a Vehiculului. Teoretic (si practic) ei pot trece orice aiureala acolo...

Nu pot trece nici cei de la RAR chiar orice vor ei! Dar din ce se poate pune pe masina (ca dimensiuni), daca nu esti atent, sau nu te intereseaza in momentul respectiv, ei iti pot trece doar o dimensiune sau doua. Daca observi acolo, pe loc, e bine si se remediaza. Daca nu, inseamna alti bani, alergatura si timp pierdut.

Link to post
Share on other sites

oozz,

Dupa cum am spus in topicul meu, in certificatul de conformitate sunt trecute 195/65/15 si 205/55/16. Exista pe net un site care arata echivalentele intre dimensiunile cauciucurilor (nu mai stiu cum ii spune dar poti cauta tyre calculator). 205/55/17 nu sunt conforme cu specificatiile VW pt. acest tip de masina.

Link to post
Share on other sites

Eu doar i-am raspuns lui Rapier. Last a mentionat ca RAR-ul nu opreste talonul pentru ca TitvsCaivs a zis ca-i este teama sa se duca la RAR pentru acest lucru.

Un site unde poti compara dimensiunile rotilor este Car Bible.

Daca original are 195/65/15, ca sa pastrezi diametrul si latimea mentionata de TitvsCaivs, talonul trebuie sa fie mai mic, adica 205/50/17

Link to post
Share on other sites

Pentru jante de 17”, dimensiunea agreata de VW este 225 45 17 (sau la cele mai indreptate spre limuzina, gen Passat este si dimensiunea de 235 45 17)

Dar echivalentul lui 195 65 15 este 225 45 17

Edited by Golf TDI
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

La dreq sa-i ia cu RAR`u lor! M-am dus cu masina cu cauciucuri 205/55/ R16 91W, cu brif`ul din Germania pe care erau trecute aceleasi dimensiuni, iar ei mi-au scris pe CIV 195/65/ R15 91V! Deci acu tre sa stau iarasi dupa ei si sa mai platesc si alte taxe! Numai in Romania se poate intampla asa ceva !

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Vad ca treaba cu dimensiunile jentilor si a anvelopelor este o problema reala foarta mult discutata si intalnita peste tot.

Doresc sa-mi exprim si eu pozitia fata de acest lucru.

Dupa parerea mea ar trebui sa se stabileasca niste norme sau mai bine zis tolerante la care sa se incadreze fiecare masina dupa dimensiunea standard data de producator. Mai precis sa existe o plaja unde sa se incadreze rotile dupa diametrul exterior al pneurilor indiferent de janta, adica anvelopa 195/65 pe 15 inci este mai mare la diametrul exterior ca si 195/55 pe 16 inci . Dupa cum stim impreuna cu schimbarea dimensiunilor jentilor producatorul recomanda discuri de frana cu diametreu mai mare pentru ca franele sa-si pastreze efcacitatea. Sa zice de o dimensiune specificata de producator si +/- 10% fata de diametrul exterior. Daca s-ar pune politistul si ar face niste calcule din asta super complicat ce s-ar intamapla? Dar nu o sa se intample niciodata treaba asta fiindca lucrurile acestea nu tin de competenta politistilor. (raspusul arhicunoscut). Stiu ca se ia in considerare si greutatea jentilor si inca cativa factori bla, bla.... dar ma rog nu suntem in F1.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept