Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

ok, merci.

problema este ca nu am umlblat deloc prin zonele (tubulatura turbo sau vacum) respective, nici inainte de acest test si nici dupa. E posibil sa fi fost blocata vreo supapa de vacum? Ce sanse am sa raman fara debitmetru? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pana acum nu a aparut vreo eroare insemana ca a fost ceva cauzat de o mufa scoasa.... si acum presupun ca merge perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa este.

merci pt raspunsuri.

bafta multa tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Revin cu noi amanunte referitor la post-ul 2018 (http://vwforum.ro/index.php?s=&showtopic=26880&view=findpost&p=1047373) unde mi-am spus si eu offul. Dupa ce am curatat iar turbina (a treia oara) si am schimbat geometria variabila la AFN-ul meu ,caci cea veche a avut trei vane blocate asa ca n-am mai vrut sa risc si am schimbat-o, masina a mai capatat ceva din cele 110 gloabe,dar nu pe toate. Am trecut iar la verificari ale tubulaturii admisiei, am anulat EGR-ul, am verificat si testat furtunasele de vacuum si valva N75 si toate erau ok. Actuatorul turbinei se misca usor ,vanele nu agata valva N75 isi face treaba, dar vag com-ul imi arata ca turbina nu furnizeaza destula presiune. Am desfacut furtunasul care merge de la tubulatura de admisie la Ecu si am pus un manometru ca sa vad daca senzorul de presiune ma minte; la relanti 0 bari desi acul tremura usor, am accelerat-o pana la peste 2500 rpm si am avut si valoare de peste 3 bari. Intrebarea mea este cine minte vag com-ul unde imi arata ca turbina se chinuie fara succes sa tine pasul cu presiunea pe care o cere Ecu sau manometrul care e functional 100% cu verificare ISCIR ? DAca senzorul de presiune e defect se poate schimba? Senzorul se afla in ECU, nu l-am gasit separat ca piesa de schimb. Ce teste pot sa mai fac ca sa ma asigur ca senzorul e defect? Atasez si 2 loguri pe care le-am facut dupa schimbarea geometriei.

LOG_01_003_010_011.xls

LOG_01_003_010_012.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, turbina nu baga, dar vala nici nu primeste comanda sa traga de actuatoru ala nenorocit, nu stiu care ar fi cauzele, vezi ca la duty cycle mai mult de 45% nu urca in sarcina. Presiunea iti urca pur si simplu din turatia turbinei ca si cum ai avea geometrie fixa. Asa vad eu lucrurile.

Cum ai verificat valva N75?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin iar cu problema mea!De fiecare data cand urc o panta sau o accelerez ca sa-mi iau demaraj imi intra in limp mode.Problemele au inceput dupa ce am schimbat furtunele de vacuum de la turbina(au cam 3-4 saptamani).Sa fie vreo coincidenta?!Pana saptamana trecuta nu am avut nicio problema,chiar daca urcam in turatie pana ii taia motorina.Cum pot face sa probez valva ce comanda actuatorul de la turbina fara a avea vagcom?Este enervant tare sa ramai fara putere la motor!Vreau sa zic ca dupa ce-mi intra in limp mode,nu are putere absolut deloc,mi-e si frica sa nu ma lase in vreo depasire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti furtunelu de la actuatorul turbinei, pui degetul pe el si pui pe cineva la volan sa accelereze. Daca te trage de deget, ai vacuum, daca nu, posibil sa fie valva defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 am verificat pe loc cu motorul pornit am pus pe cineva sa accelereze si am vazut ca tija actuatorului se misca si apoi cu vag com-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu e reglat bine acutatoru.. poate este putin gripat si nu mai face cursa completa... poate nu ai destul vacum.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa are undeva intre 0.5-1cm.Am mai gasit o buba la vacuumul care intra la baterie,nu mai etansa bine la imbinare(de cand am "inebunit" si am tras de baterie afara).Am rezolvat scaparile de vacuum(mai joaca un pic stutul de la pompa de vacuum),am verificat iarasi furtunele de vacuum si sa vedem daca imi mai face asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti furtunelu de la actuatorul turbinei, pui degetul pe el si pui pe cineva la volan sa accelereze.

Actuatorul turbinei e tras la maxim in ralanti, iar pe masura ce accelerezi primeste MAI PUTIN vacuum. :icon_thumright:

Deci nu e nevoie sa accelerezi ca sa verifici vacuumul.

Cosminwon, uite aici ceva interesant. Mare grija cu noile furtune de vacuum. Daca nu sant OEM, poti avea mari probleme cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,am citit posturile alea cu patania ta!La mine le-am verificat si sunt ok.Am rezolvat si cu inbinarea dintre "furtunele" de vacuum pompa---servofrana si sa vedem daca imi mai face figuri.Faza ciudata este ca la mersul prin oras(chiar daca o turez tare si-o tin asa) nu-mi intra in limp mode,ci numai cand sunt in afara localitatilor si intru intr-o depasire sau urc o panta.Este foarte nasoala treaba ca ma lasa atunci cand mi-e lumea mai draga.A inceput sa-mi fie frica sa ma bag in depasiri cu ea si nu ma mai pot baza pe ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa pateam si eu inainte de a curata turbina. Puteam sa ma straduiesc oricat prin oras, vorba ta, nu se intampla nimic. Doar cand aveam nevoie de putere, in afara localitatilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ceuameni: c o s m i n, furtun se gaseste la reprezentanta, eu am cumparat. Vine la rola de 5m, din care mi-a taiat 1m si a impatrit la 5 suma. Iei lungimea furtunelelor din etka, unde scrie "shorten to..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- inlocuirea sistemului (ciuperca+clapeta+orifiuciul prin care circula gazele deviate - o parte din ele- + lichidul de racire ce intra in acest sistem;

- nu se comercializeaza doar ciuperca (membrana era sparta + ceva funinfgine depusa pe clapeta si am impresia ca a ingreunat miscarea claptei in interior ducand la o forta mult prea mare pt membrana respectiva);

- pret informativ 6.500.000 (cu tot cu TVA) +manopera montare;

Unde este situat acest dispozitiv la Passat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand iti intra in regim de avarie cum se comporta?

se aprind ceva becuri?

am un Golf3 1.9TDI 90CP si la 3500 RPM imi cade in bot...pur si simplu taie turbina.

nici un bec aprins...doar lipsa masiva de putere.

e foarte nasol cand ma incadrez in vreo depasire si ma lasa turbina exact cand nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut referire la niste randuri scrise de Sebi mai la inceputurile forumului pe la pagina 7sau 8 si el chiar atentiona ca nu este vorba de EGR .

Si oricum ce cauta lichidul de racire in acest dispozitiv ?

De asta nu-mi dau seama despre ce dispozitiv este vorba . ( dar poate era la inceput si confunda EGR-ul cu actuatorul ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un quote exact la postul respectiv, ca nu-mi dau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Revin cu noi amanunte referitor la post-ul 2018 (http://vwforum.ro/index.php?s=&showtopic=26880&view=findpost&p=1047373) unde mi-am spus si eu offul. Dupa ce am curatat iar turbina (a treia oara) si am schimbat geometria variabila la AFN-ul meu ,caci cea veche a avut trei vane blocate asa ca n-am mai vrut sa risc si am schimbat-o, masina a mai capatat ceva din cele 110 gloabe,dar nu pe toate. Am trecut iar la verificari ale tubulaturii admisiei, am anulat EGR-ul, am verificat si testat furtunasele de vacuum si valva N75 si toate erau ok. Actuatorul turbinei se misca usor ,vanele nu agata valva N75 isi face treaba, dar vag com-ul imi arata ca turbina nu furnizeaza destula presiune. Am desfacut furtunasul care merge de la tubulatura de admisie la Ecu si am pus un manometru ca sa vad daca senzorul de presiune ma minte; la relanti 0 bari desi acul tremura usor, am accelerat-o pana la peste 2500 rpm si am avut si valoare de peste 3 bari. Intrebarea mea este cine minte vag com-ul unde imi arata ca turbina se chinuie fara succes sa tine pasul cu presiunea pe care o cere Ecu sau manometrul care e functional 100% cu verificare ISCIR ? DAca senzorul de presiune e defect se poate schimba? Senzorul se afla in ECU, nu l-am gasit separat ca piesa de schimb. Ce teste pot sa mai fac ca sa ma asigur ca senzorul e defect? Atasez si 2 loguri pe care le-am facut dupa schimbarea geometriei.

verifica furtunul care pleaca din admisie la ecu si vezi sa nu fie spart

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificari facute:

-masurare cu VAG-COM a presiunii cerute de ECU --- prea mare de ficare data when WOT;

- prea mica la mers constant in a 5-a --- dar nu prea se observase chestia aceasta deoarece problema mare era eroarea 17965 si cea mai frecevent intalnita;

- val. MAF - perfecta;

- comanda N75 data de ECU - perfecta;

- functionare EGR - indoielnica;

-verificare tija actuator - nu prea buna, la revenire, parca nu se facea liniar;

Actiuni facute pt rezolvarea problemei:

- curatarea turbinei (demontare turbina + curatare + montare);

Rezultate:

- masina a mers f bine deoarece am itnut-o mai mult in turatii mai ridicate sa verificam rezultatul operatiunii si nu am circulat, in regim normal, in afara;

- la primul drum in regim normal in afara, lung (Cluj-Napoca ---- Ploiesti), a reaparut limp-mode-ul;

Descrirea problemei:

- limp-mode-ul aparea doar la cerere de sarcina mai mare decat cea actuala, in treapta mare de viteza, adica numai in a 5-a deoarece motorul nu se poate tura f repde si cresterea se face intr-o perioada lunga de timp;

- mers constant, treapta a 5-a --- in momentul cresterii cererii de presiune in turbina presiunea citita ramanea constanta ---- pedala de acceleratie se apasa lent, comanda pe N75 data spre maxim, val MAF in crestere (dupa masuratori si interpretari facute cu d-ul kisslorand si d-ul AndiTDI).

- dupa analiza noastra (kisslorand, AndiTdi si eu ;) ) s-a ajuns la concluzia ca problema apare din cauza lipsai de vaacum;

Verificari

- am inceput sa verificam vacaumul (cu degetelul :P ) de pe furtunul ce ducea la comanda actuatorului de la turbina --- parea a fi bun - suficient de mic;

- am mai scos niste furtunase de pe N75 si asa mai departe, nimic special la inceput;

- ideea a fost sa scoatem furtunas-ul ce controleaza tija clapetei racitorului de gaze de evacuare si astuparea furtunasului respectiv in prima faza, iar in a doua, veruficare din nou a vacumului de pe furtunasul ce duce la ciuperca de la turbina ---- "valoarea"/forta vaacumului a crescut considerabil;

- acuma ca urmare a acestui fapt, am astupat capatul furtunului de la clapeta de la recirculare gaze (a nu se confunda cu EGR-ul), cu un holsurub, atata am gasit atunci ;) , suficient ca sa putem reface masuratorile;

- incredibil, alta masina parca --- raspunsul la calcarea pedalei de acceleratie este de cel putin doua ori mai bun, adica mai mic, pt ca controlul turbinei esti mai bun si mai rapid prin compensarea vaacumului pierdut pe la ciuperca ce controleaza gazele de evacuare in vederea racirii acestora;

Rezolvarea problemei

- inlocuirea sistemului (ciuperca+clapeta+orifiuciul prin care circula gazele deviate - o parte din ele- + lichidul de racire ce intra in acest sistem;

- nu se comercializeaza doar ciuperca (membrana era sparta + ceva funinfgine depusa pe clapeta si am impresia ca a ingreunat miscarea claptei in interior ducand la o forta mult prea mare pt membrana respectiva);

- pret informativ 6.500.000 (cu tot cu TVA) +manopera montare;

- dupa un drum de Oradea dus-intors, totul pare in regula, acelasi raspuns la pedala in orice treapta ca si inainte cand a fost astupat furtunasul ce ducea la ciuperca.

La inceput am banuit si eu un N75 ( in majoritatea cazurilor poate fi si asta), senzor presiune insa m-a mai calmat si kisslorand :salut:

Multumiri d-lor kisslorand si anditdi - putini oameni dar buni cand trebuie si e nevoie.

Sper ca va este de folos aceste informatii, poate am uitat sa mai descriu si alte chestii, daca imi aduc aminte o sa le adaug. Sunt deshis intrebarilor de orice fel.

Cam asta este pasajul original . Ce parere ai ?

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma omori. Era greu sa dai un quote pur si simplu, ca sa vad despre cine e vorba si ce masina are (ti-am editat eu postul)? :)

Nu e EGR. E un racitor pentru gazele ce intra in EGR (denumire tehnica - cooler for exhaust recuperation).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc o sa incerc sa dau de el sa vad daca se rezolva problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu aparitia fenomenului de limp mode. Cand mi-a aparut prima data am fost la o scanare cu Vag-com si mi-a aparut eroarea:

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation .

Am curatat turbina intrucat am vazut pe forum ca aceasta este principala problema. Ceea ce este ciudat acum este faptul ca atunci cand merg cu inca o persoana in masina pot "trage" de turatie oricat fara probleme, fara sa se manifeste nici un defect. Cum ne suim 4-5 persoane in masina pe la 3000 rpm motorul intra in limp mode. Ce legatura este intre incarcarea masinii si treaba asta? Va rog mult sa-mi dati niste sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut pe toti....

am si eu o problema cu golful meu : a aparut acum citeva saptamini cind s-a rupt teava de evacuare exact de la intrarea in catalizator (masina are doar catalizator si toba finala), am remediat aceasta problema (bineinteles dupa ce am mai mers asa citeva zile).dupa remediere masina se comporta im oras astfel:pornit, plecat de pe loc masina trage greu pina la treapta a 2 la aprox. 2200-2400 rot /min,dupa aceasta valoare se simte un demaraj foarte puternic (mentinind acceleratia constanta) de aici masina merge ok pina la urmatoarea oprire a motorului.

in afara orasului acelasi lucru dar in treapta a 4-a si a 5-a, turbina intra in limp mode/acelasi remediu oprirea motorului si repornire .

m-am dotat si cu interfata si am otinut rezultatele astea:

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 DF

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1237

Coding: 00002

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-00 - -

furtune vacum ok le-am verificat

curatat cu sprei contactele la G70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!