Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Nu se misca asa usor tija aia, arcul este destul de tare. Poti face un lucru simplu, desfaci piulitele (2) care tin capsula vacuumatica si tragi de ea sus/jos. In felul asta nu numai ca verifici daca se misca tija dar o poti si debloca (temporar)

Pun o poza in care se vad piulitele ce trebuie desfacute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se vede la diagnoza, dar ointrebare am si eu :evil: dupa ce ai luata contactul si l-ai pus la loc tragea mai binae sau era tot lenesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile alea 2 nu le-am observat. Pompa de vacum, ar trebui normal sa traga de tija in sus? (de aceea ii si zice vacum). Maine dim.cred ca o sa re-testam, s-ar putea sa vina si cipos, la fata locului, nu vreau sa stric ceva. Thank's for the picture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma deranjeaza neaparat ca nu trage, ci ca nu urca peste 150 km/h. Oricum chestia ca nu trage cum trebuie dureaza de ceva timp (asta daca nu e doar in imaginatia mea) si n-am observat sa se schimbe nimic daca opresc motorul si il pornesc din nou. Te gandesti la limp mode? Asta n-ar trebui sa fie insotit de ceva mesaje/luminitze pe bord? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de reply. M-am gandit si eu la MAF... Si sapand pe aici am mai vazut probleme de pierdere de putere cauzate si de MAP (btw, oare ce-o fi ala? :D ) Daca ar fi vreunul din astea doua, s-ar vedea la diagnoza?

Pierderea aia de putere (limp mode) asa cum spune si titlul topicului este brusca, adica mergi linistit, masina trage bine si pe la 3000 de ture cand ti-e lumea mai draga parca iti pune cineva frana.

Fa un log cu vag-comul cum a spus sebica79 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci daca e puturoasa si nu e limp mode e cam 80% debitmetrul, asteptam log

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. In timpul unui drum mai lung, am patit-o si eu. Masina din semnatura motor ajm 115 cp, 6 trepte. Dupa o autostrada facuta cu 150-160 km/h, am vrut sa vad cam pana unde merge masinuta mea (stiam ca face figuri) si i-am dat mai sanatos. Prima oara am ajuns la 185, a 2a oara la 190, ambele dati trebuind sa franez. Precizez ca a ajuns destul de greu, dar a ajuns... Acum, dupa vreo 15 km i-a disparut vlaga (limp mode) si 140 era tot ce vroia. Am scris mai sus ca stiam ca face figuri, a mai facut o data asa, tot dupa un mers mai puternic pe autostrada, a murit intr-a6a. Isi revine la prima cheie insa.

2. O alta problema, probabil in legatura cu aceasta este ca daca apas pedala la fund mai mult in a5a si, si mai mult in a6a nu da tot ce poate. Cateodata lucrul asta se intampla si in a4a.

Intrebari:

1. De ce apare limp mode-ul doar cand e in turatii mari cu a6a? (turatii mari, adica peste 3000)

2. Faptul ca masina o da pe limp mode, din cand in cand, are legatura cu faptul ca nu trage totdeauna cum trebuie in a5a, dar mai ales a6a? Ar putea fi de la altceva?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lau090: In treptele de viteaza superioare, cum este in cazul tau, boost-ul se creeaza mai greu iar cursa tijei este mult mai discreta, spre deosebire de primele 3 trepte de viteaza unde lag-ul este mai mic si boost-ul creste mult mai repede, ca de altfel si turatia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lau090: In treptele de viteaza superioare, cum este in cazul tau, boost-ul se creeaza mai greu iar cursa tijei este mult mai discreta, spre deosebire de primele 3 trepte de viteaza unde lag-ul este mai mic si boost-ul creste mult mai repede, ca de altfel si turatia motorului.

Este tocmai invers.

Turatia creste mai greu si presiunea se acumuleaza foarte repid in admisie deoarece motorul "consuma" mai greu aer. Flowrate-ul motorului este mult mai mic decit flowrate-ul turbo-compresorului.

N-am inteles treaba cu tija si cursa "mai discreta" ... insa la presiune furnizata mare si cerere mica, miscarea actuatorului este ampla si violenta.

Daca sunt probleme cu actuatorul sau cu mecanismul VNT, limp-modul este mult mai probabil in treptele suparioare, din cauza celor mai sus mentionate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, indiferent de treapta de viteza, cursa tijei este la fel de ampla ... totul este in functie de load (de sarcina), si de momentul cand ceri acea sarcina. Atata ca in treptele mici de viteza turatia motorului creste mult mai rapid si nu apuci sa-l bagi in limp mode.

Intrebare: Ce presiune este in turbo la 3000 rot/min in treapta a 3-a cat si in a 5-a tot la 3000 rot/min - este egala sau nu daca mersul este constant (load acelasi)?

Insa, " la presiune furnizata mare si cerere mica, miscarea actuatorului este ampla si violenta" ... aici este vorba de surge iar acesta nu poate fi controlat asa de bine, deocamdata. Iar sarcina este aceeasi indiferent de treapta de viteza (depinde cat ii ceri) - difera doar timpul in care se ajunge la o anumita performata in functie de sarcina respectiva.

Sau ... se tine cont si de flow rate-ul motorului ? Daca megi blana in orice viteza, ECU cere valorea maxim predefinita -miscarea este la fel de violenta.

Inca o intrebare: De unde stie ECU ca flow rate-ul motorului este mult mai mic decat cel al turbo-compresorului, poate imi scapa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua harti de curgere (flowrate), motor si compresor, se suprapun la turatii sub 2000rpm. ECU limiteaza cresterea presiunii sub aceasta turatie in functie de rpm/load, aceasta curba este cu 10% mai mica decit flowrate-ul compresorului pentru orice presiune ceruta

Peste 2000rpm, flowrate-ul motorului depaseste pe cel al compresorului cu mult. In consecinta, limitarea este doar de presiune maxima furnizata safe de catre compresor (18PSI la VNT15, 21PSI la VNT17)

In mod normal VNT-ul sta nemiscat pe pozitia de presiune maxima indiferent de load (ajunge pe aceasta pozitie imediat cum pornesti motorul). La incarcari mari ale motorului pe intervale scurte de timp, acesta nu apuca sa reactioneze si ca atare apar virfuri masive de presiune.

ECU intervine numai atunci cind presiunea pe evacuare este mult prea mare pentru o anumita turatie. Ca atare, VNT-ul se misca numai la sarcini mari in intervale relativ scurte de timp, atunci cind EGT-ul creste foarte mult, cu precadere la WOT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte teoria, e sigur ca limp mode-ul apare la turatii din ce in ce mai mici cu cat cresti treapta de viteza: 4000 rot/vit 3, 3000 rot/vit 4...si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele de mai sus sunt verificate practic. Si coincid cu teoria, normal nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt intampin problema asta. Prima data am aflat de la service acum doi ani ca este din cauza turbinei si am fost sfatuit sa merg la turatii mai mari, peste 3000, pentru a se curata. Nu am avut nici un rezultat. Singura solutie a fost curatarea turbinei in acelasi service si timp de 1 an nu am avut probleme. Acum m-am "obisnuit" cu problema si pana la urmatoarea interventie folosesc metoda urmatoare: INTRERUP CONTACTUL IN MERS PENTRU O FRACTIUNE DE SECUNDA. Asa m-au invatat la service, probabil se reseteaza calculatorul si e OK. Stiu ca este periculos pentru ca se poate bloca volanul... As vrea sa stiu daca exista o alta posibilitate de a "reseta" calculatorul fara a intrerupe contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia este sa faci sa nu se mai apara limp-mode-urile (situatiile cand nu trage deloc) nu sa resetezi starea ECU-ului.

Eu m-as uita sa vad ce anume se intampla (deviatie pozitiva sau negativa de presiune, cat de des apare etc) si apoi as rezolva problema. Poate fi de la actuator, mecanism VNT, N75, furtunase etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei la motoarele cu turbo care au 11 vane, adica si in cazul colegului de mai sus exista un defect de fabricatie, adica trebuie date jos vanele si refacuta palneitatea, daca o cureti doar fara a face operatiune asta intr-un an e la fel(chsetie depistata dupa ce am dat jos turbo de 2 ori)

@ ceilalti nu va mai certati, e normal sa nu-i traga omului la turatii mici deoarece de obicei acolo sun debunerile si se blocheaza, dupa curatare sa vedeti ce racheta va iesi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie, v-as ruga sa-mi spuneti si mie ce trebuie sa verific si in ce ordine.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am lovit zilele trecute la masina Passat din 2002 de o pierdere poate prea brusca a puterii. Am scanat cu VAG-Com si acesta mi-a raportat ca senzorul g71 e short to ground.

De aici a inceput nebunia. Am fost la mecanic , el a zis ca e de la N75. Am schimbat N75 dar nu am sesizat nimic.

Poate si cunostintele mele limitate, care zilele astea au facut un upgrade m-au facut sa fac ce a zis mecanicul.

Am tot analizat log-urile de la masina (multumiri Sebica79, KissLorand- buni amici, Cipos-un tip amabil, recomand) si azi am cumparat g71 care a fost montat cu manutele mele ( la Passat 3BG e chiar usor de montat) - desi aveam programare la service Brady.

La prima cheie si prima urcare in ture deja turbina se auzea voioasa.

A fost o experienta utila si aceti grija la ce cumparati, nu aruncati banii aiurea pe componente care nu sunt defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gicu nu l-ai mai schimbat de la taicatu? :huh: parca asa era vorba, deci acum numai sunt probleme

@lau090 parca vorbisem sa ne vedem luni, numai e mult :rolleyes:

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! am si eu o intrebare referitoare la un motor 1.4tdi pd intamplator am observat in zona turbinei mai precis exact sub capsula aceea de vacum unde exista o gaura ca a pulverizat gaze sau ulei, daca stie cineva sa-mi raspunda as fi recunoscator motorul are 160.000 km,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutate, nu am rezolvat problema cu turbina ce trebuie curatata, dar in schimb am citit cam tot ce exista pe forum despre acest subiect.

Acum, intrebarea mea este (din nou) ; unde se afla (pozitionata, cum arata, etc) tija caruia i se poate verifica cursa, astfel incat sa ne facem o parere asupra starii turbinei.

Va rog mult sa-mi aratati si mie cumva ( niste poze daca se poate)

mentionez ca am cautata pe toate site-urile si nu am gasit nimic.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine e undeva in spatele motorului sub parbriz, dar aia tre so misti cu maiana sau daca vrei sa verifici vizual cu vag- comul

daca nu te descurci ne putem intalni si sa ne uitam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai putea sa ne intalnim ti-as fi recunoscator, vreau sa-mi iasa din cap si acest lucru.

cand ai timp ?, maine ar fi ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunama pe 0740983295 sa vedem cum facem ca maine stau cam prost cu timpul(trebuie sa ma intor inapoi la piatra neamt), daca nu o putem rezolva maine ne putem vedea marti dimineata, cand revin in bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema similara am si eu.

Ma duc la service pentru niste probleme minore (la masina din semnatura din 2002)(becuri stop spate arse amandoua aprindeau martorul ASR si martorul "Spirala" din bord - nu am computer de bord)

Ii pun sa vada daca ambreaju e OK fapt pentru care imi iau masina la un test dupa care vin si spun ca nu trage(dar ambrajul e ok).

O pun pe tester si stupoare:

"Indicated boost presure of 1642 mbar is not within specified range of 2100 to 2400"

si la finalul a 2 pagini

"Because linkage function properly, but boost presure is not reached, malfunction can only be at turbocharger. Replace turbocharger"

Imi explica baiatul de la tester ca turbina e terminata ca motorul functioneaza fara ea ca un diesel simplu.

Bun. Ma urc suparat in ia si ii dau talpa. 160 si i-as mai fi dat dar nu am mai avut loc. Mie mi se pare ca merge normal ca la inceput. E drept ca mi s-a intampalt de 2 ori sa o simt pe la 100-120 ca nu mai vrea mai mult dar si-a revenit.

Masina e la second din Germania iar testul a fost facut la un service Skoda fiind trecuta ca o Skoda Superb cu acelasi motor.

Pana la urma e terminata turbina sau nu?

Teebuie s-o schimb sau mai pot sa-i fac ceva. (Intrbat de curatarea turbinei baiatul de la tester zice ca nici vorba ca dimpotriva turbina ar pierde presiune si ca ar trebui pus material pe unde pierde presiune si apoi polizat..............)

La Fault memory contents apare "17965 P1557 035 boost pressure regulaton control limit exceeded - sporadic fault"

Multumesc anticipat

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!