Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Cu "search", daca nu gasesti o sa caut si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pui pe cineva sa accelereze in gol(sprituri 1000-3000) si tu te uiti cum se misca axul de la actuator, cursa tre sa fie cam 1 cmparca si vezi daca se misca cursiv, dar sa stii ca nu este o regula sa mearga bine actuatorul si sa nu agate(la mine se misca f bine)

singura sursa sigura e vag-comul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In cazul modelului meu,respectiv 1,9 TD tip AAZ,nu exista Vag-Com.Masina are afisati 164.200 km si este fabricata in 1993 si cred ca nu i s-a facut pana acum aceasta curatire.Cum imi pot da seama daca este sau nu nevoie?Si daca este nevoie,catre cine imi sugerati sa ma adresez pt aceasta?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai spus ca la turbinele fara geometrie variabila curatarea nu este necesara, practic ceea ce se blocheaza la o turbina este tocmai mecanismul de reglaj al vanelor,acolo unde este cazul.

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat a costat distractia?@florentin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

i-am facut un log azi lui edy1092 si omul mai vrea si parerea altora referitor la turbo si debitmetru

parerea mea: agata turbo, cat despre debitmetru valorile sunt normale(pt un turbo care agata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am facut un log azi lui edy1092 si omul mai vrea si parerea altora referitor la turbo si debitmetru

parerea mea: agata turbo, cat despre debitmetru valorile sunt normale(pt un turbo care agata)

Din ce se vede, debitmetru este inca OK.

Legat de valorile din turbo, se poate observa, intr-adevar ca ar agata, insa ce se mai poate vedea, este ca si presiunea la care ramane agatata tija nu este foarte mare. Tind sa cred ca, cursa maxim nu se face deloc la acest turbo - este o parere.

Oricum problema se pare ca se va rezolva printr-o curatare a vanelor , poate incercat prima data numai la tija.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, MAF-ul pare OK in schimb turbina suporta presiuni cam mari, desi nu cred ca ii intra inca in limp-mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebica79 tija se misca bine, dar daca tii mana pe ea se observa ca la capatul cursei agata

@miguel inca nu ia limp mode, dar nici mult numai are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la toata lumea. Sunt propietarul unui Volvo 740 turbo diesel, motor VW in 6 cilindri. Este acelasi motor cu care au fost echipate dubitele VW LT. Acestea fiind spuse, identificandu-ma cu grupul VW, inima masinii fiind un produs VW , deci nu cred ca supar pe cineva cu topicul meu. Am o nelamurire legata de turbina acestui motor. Fiind de generatie veche, nu are nici o comanda electrica pe motor, deci turbina este comandata vacumatic. Bun, numai ca aceasta supapa, cea care deschide si inchide debitul de aer fortat catre galerie, nu "primeste" vacum. Am scos furtunul, l-am verificat, nu este spart. Am bagat aer comprimat pe stutul care iese din turbina, cel pe care intra furtunul de mai sus, aerul se simte pana in filtrul de aer, deci acest circuit este liber. Revine cu intrebarea de mai sus: cum daca este actionata turbina? Capsula nu se vacumeaza, deci tija nu este actionata Consum de motorina cu mult peste limite. Daca ma pot ajuta forumisti as fi indatorat. Mihai :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca de la pompa de injectie pleaca inca un furtun vacumatic, verifical si pe ala si vezi daca de la pompa ai vacum, dar verifica daca membrana(de la turbo) nu e sparta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina ta este de tipul cu clapeta de By-Pass iar capsula pneumatica de comanda lucreaza datorita presiuni din galeria de admisie (de dupa turbina).Cu alte cuvinte, la realizarea unui prag de presiune de supraalimentare capsula pneumatica (este tarata in acest sens) deschide in interiorul turbinei o clapeta pt ca o parte din gazele de evacuare sa ocoleasca rotorul turbinei si asfel este limitata superior presiunea de supra alimentare generata de turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alte cuvinte, s-ar putea ca clapeta din interiorul turbinei sa fie blocata pe deschis. Ca urmare, gazele de evacuare nu va antrena "rotorul turbinei".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarutmana' la toti! Deci sa incerc sa ma joc cu tija de reglare? Cand turez fiara in 4-4500 rpm. furtunele de legatura intre tubul de alimentare cu aer si galeria de admisie au tendinta sa se umfle. Dar nu in mod senzational. Din cunostintele mele, de outsider, turbina ar trebui sa se simta undeva in jurul valorii de 1800-2000 rpm. Ma insel? Turbina este reconditionata bine, nu are urme de murdarie, sau joc. M-am uitat la ax astazi - arata ca si cum a fost pusa ieri pe masina!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie niste aparate de masura altfel orbecaim.

Esti din Bucuresti? In profil nu scrie...

Eu am un manometru mecanic cu care am putea investiga cat este actionata turbina, cat realizeaza ea etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie niste aparate de masura altfel orbecaim.

Esti din Bucuresti? In profil nu scrie...

Eu am un manometru mecanic cu care am putea investiga cat este actionata turbina, cat realizeaza ea etc.

Salut! Da, sunt din Bucuresti. M-am uitat la capsula si nu are stut de masurat vacumul. Exista alta metoda de echilibrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea nu au. De fapt nu am vazut vreuna care sa aiba...

Se intercaleaza un furtunash... crede-ma nu sunt chiar asa grele chestiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Andrei! O sa incerc sa butonez pe la ea, sa o aduc in parametri vizuali. Daca ii dau de cap, poate ne uitam impreuna la ea. Multumesc inca o data tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am butonat la tija vacumului. Fara aparate de masura, doar vizual, cele mai bune rezultate le-am obtinut cu tija desfacuta la max. In acest punct simt turbina ca incepe sa sufle aer undeva la 2200 rpm. Mai jos nu o pot cobori, nu imi permite tija capsulei vacumatice, este scurta. Oricum este un progres fata de situatia de la inceputul topicului deschis de mine. Multumesc tuturor inca o data ptr. diagnoza corecta. Daca am inteles bine, va vedeti in fiecare joi a saptaminii la Academia Militara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum, Mihaita, la Casa Poporului dar au cam fost probleme... cu politia ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit am reusit sa reglez cei sase cilindri. Am avut si avansul injectiei foarte mare, turbina era dar nu functiona. Nu cred ca o dovedeam fara ajutorul dieselistilor de pe VWforum. O sa fac tot posibilul sa apar si eu la o intrunire. Din punctul meu de vedere se poate inchide acest topic. Multumesc tuturor inca o data! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere, insa spune-ne cum ai rezolvat problema cu turbina pana la urma? Poate fi util altora pe viitor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi m-am jucat putin cu masina , schimb a 2-a o duc pana in 4000 , apoi schimb a 3-a o duc in 3500 si cand am ajuns la a 4-a de la 3400 daca am vazut eu bine efectiv a murit motorul ...a5-a nu am mai schimbat ca nu mai aveam unde , maine ma duc pe autostrada , sunt curios daca chair trebuie sa-i curat turbina sau nu ... :(

Am impresia ca ce zice sebica 79 mai sus cum ca "cursa maxim nu se face deloc la acest turbo" are dreptate , eu nu am prea forjat masina asta ...

Modificat de edy1092
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, de bucurie am fost putin egoist! Vacumul care comanda deschiderea/inchiderea turbinei era reglat pe pozitia " deschis". Asta inseamna ca undeva pe la 4500/5000 rpm. intra si turbina..... Urmand sfatul vostru, mi-am luat inima in dintii si am inceput sa demontez. Am desurubat vacumul pozitionat pe turbina, lasand tija clapetei libera. Am pornit motorul si am inceput sa misc tija in extreme. Daca o tineam deschisa, cum fusese reglata, scotea fum alb si "balbaia" putin motoru in ture. Daca o inchideam, rezultatele erau mult imbunatatite - urca usor in ture si fumul alb era mult mai putin. Avansul masinii era reglat impropriu. Aveam pompa de injectie cel putin un dinte in avans. Dupa noile reglaje sunt foarte multumit, consumul mi-a scazut sub 8 litri in oras. Ptr. un motor din 1988, 2.4TD cred ca este suficient. Din 6 cilindri, cinci au 19 compresie si unul are 13! Si totusi porneste iarna, nu bate in lagare, chiar are un sound foarte frumos. Bravo VW!!! Salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din pacate si eu se pare ca am aceeasi problema, trebuie curatata turbina!, cum am ajuns la aceasta concluzie, joi seara (la intalnire), datorita binevointei lui cipos am facut o testare cu vag-com-ul.

Rezultat: in viteza a-3-a am ajuns pe la 3600rp/min - intrat in limp-mode, pur si simpu i s-a taiat gazul.

Se pare una din cauze este mersul subturat, spun asta deoarece am tendinta asta (este prima masina diesel)!

Intrebarea este acum: 1. este vreo problema daca merg asa pana-mi curat turbina?(sper ca cipos sa ma ajute si-n privinta asta); trebuie sa merg mai usor sau pot sa "dau" in ea?

2. cum se poate verifica cursa tije? daca poate cineva sa ma ajute cu ac. problema as fi recunoscator (adica unde anume este pozitionata tija si cum se verificaca daca functioneza normal).

Intrebare pt. cipos: dupa valorile pe care le-ai obtinut la test, crezi ca debimetrul este ok?, sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!