Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

O remapare corecta si fara a duce la extrem nu ar trebui sa duca la vre-un dezastru iminent. Go for it!

Apoi cand pica, suficient i-a fost. Ar trebui sa vezi consum de ulei marit daca pierde ulei pe la ax.

Ar trebui sa schimbi pompa de inalta, preventiv daca e cea originala. Costa, dar stii o treaba si e mai ieftin decat daca astepti sa pice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut din nou, 

4.CSV3.CSVP0234.txt

Revin catre voi cu noutati si din pacate, nu sunt tocmai ok.

In dimineata asta, am sesizat prima data ( cand am zis sa testez un pic masina ) si mi-a intrat in limp mode cu spirala aprisa si eroarea P0234.

Din ce reiese si din log-uri, problema mea, a revenit si anume eroarea postata atasata.

Am facut din nou log-uri pe treapta 3 si 4 , si am incercat ( atat cat stiu )sa compar datele  (  softul este tot cel original ).

 

Acum, pana nu ma apuc sa desfac,  lucrez la o ipoteza, poate deplasata, si anume :

 

-cu softul stage 1, fiind o presiune mai mare la care lucreaza turbina,  ECU, in functie de mai multi parametrii, pe masura ce reducea cantitatea ceruta si nu se intampla nimic ( aici suspectez ca, geometria agata la  turatii peste 3800 rpm ) , tot incercand tot , scade necesarul de boost, iar pana la urma   existand acea diferenta mare intre   specified value  / actual value   ,automat dand si eroare P0234 .

 

-cu softul original , care nu lucreaza la o valoare asa mare,  diferenta nu era asa sesizabila iar in clipa cand am facut si log-urile  ( se pare ca, atunci nu a agatat geometria sau cel putin nu a agatat indeajuns incat sa exista diferente notabile) .

Din nou incepand de la 3800 in jur incepe a agata spre revenire, sa ma exprim asa iar datorita valorilor  specified value  / actual value ,  se pare ca intra in limp mode doar in sarcini mari sau la viteza mare.

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor pana acum.

Tare curios sunt ce  este in turbo dupa ce urmeaza sa il desfac conform video atasat.....

 

 

 

 

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi dau seama din ce cauză, dar a început să aibă aceeaşi boală, numai că de la turaţii mai mari. Practic la peste 4000 rpm presiunea cerută cade în cap, iar presiunea debitată de turbină îşi vede de treaba ei. Cu Stage 1 făcea treaba asta pe la 3200 rpm acum pe la 4000. Eu zic că nu este turbina de vină, ea face presiunea care ar fi normală la turaţia aia, compară cu logurile de mai sus. 

Când mai faci loguri pune şi Charge pressure actuator acknowledgement  şi cred că ar mai fi una asemănătoare ca denumire, să fie în procente măsurate (o valoarea arată cam în ce poziţie ar vrea ECU să fie actuatorul turbine şi cealaltă ce valoarea citeşte ECU prin intermediul senzorului de la actuator)

image.png

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Minel82 vezi ca e posibil ca furtunul care iese din turbo la turații mari sa se demufeze efectiv și după să intre înapoi. Eu am pățit asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, doresc sa va multumesc tuturor pentru ajutorul cat si timpul pe care il acordati sa deslusim impreuna acest sa il numesc asa, mister , in special lui @lupo_bv .

 

Acum , atasez logurile din dimineata aceasta 3 .11.02.CSV4.11.02.CSV  dupa sugestiile trecute mai sus  cat si eroarea din nou aparuta.Log 11.02.txt

 

Ce am sesizat, poate spun prostii ar fi  urmatoarele :  ( va rog sa ma corectati daca gresesc ) 

Charge Pressure Actuator: activation                              ( este ceea ce cere ECU)

Charge Pressure Actuator: acknowledgment                    (este valoarea citita  ( cursa actuatorului capsulei vaccumatice) prin intermediului sensorului de pozitie .

 

Diferenta din valori  necesar/actual  cand apare ( marcat cu galben) automat afecteaza presiunea turbo ...ca si cum  ar fi  vad 2 posibilitati :

 

1. geometrie blocata   ( N75,  da comanda  sa scada presiunea si, nu se intampla nimic ... si tot da si tot nu se intampla nimic pana cand intra in limp mode 

2. potentiometru sensor pozitie  defect ( blocat)   doar la anumita  cursa si load... ECU citeste eronat , tot scazand presiunea pas cu pas , in incercarea de a ajusta valorile 1/1.

 

Sunt foarte curios si de parerea voastra ca, eu deja intru pe un teren in care "imi prind urechile " imediat.

 

image.thumb.png.efef94518487e913312fceb9ce92f1b2.png

 

  Pe langa asta, ce am mai verificat/facut a fost verific vaccumul printr-un T montat intre capsula vaccumatica turbo si supapa N75.   DIn pacate, in poze nu reiasa foarte bine , valoarea obtinuta este  in jur de cm/ hg  constant in ralanti, variind in

functie de sarcina si viteza ( cred)  , mentinandu-se constanta o data ce am ales sa zicem o viteza .

 

20250210_152931.thumb.jpg.d4728b2614733354bb6ae63c327f6375.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scurt update, 

 

Dupa cum reiese si din poze, am reusit sa demontez ( cu greu) partea de admisie a turbinei .La verificare , totul era in ordine , geometria functiona perfect. 

 Cu toate astea, am  curatat toate piesele si le-am montat din nou iar actuatorul turbinei a fost ajustat conform manualului de reparatie . Din pacate, aceasi situatie.
@lupo_bv,  dpdv al meu , ai avut dreptate, turbina lucra si lucreaza in parametri.

 

Atasez si log-urile care sunt aproape identice cu cele din ultima mea postare.

 

La propriu, raman fara idei   sau idei un pic "fantastice" 

-ECU  cu probleme 

-actuator turbo

 

Va multumesc.

20250213_164130.jpg

20250213_183206.jpg

3 14.02.CSV 4 14.02.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic orice scenariu se poate lua în considerare, dar eu zic să începi cu ce este mai ieftin, cu actuatorul. Ar fi şi un argument în sensul ăsta: indiferent de motivul pentru care  ECU consideră că este nevoie de presiune mai mică se pune întrebarea: el cere turbinei să facă presiune mai mică? Dacă cere şi nu se întâmplă atunci nu este ECU de vină, dacă nu cere atunci este ECU de vină.

Din ce văd în grafice eu am impresia că cere dar nu este ascultat pentru că chiar în momentul când se manifestă problema apare un decalaj important între acknowledgment şi activation

image.thumb.png.8239b3170b72d52a495261467cf92b23.png

image.thumb.png.d4818aed163d111be096a91d832153ff.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am reusit sa schimb actuatorul ( am primit de proba de la o persoana cu un caracter deosebit ) , l-am reglat dar din pacate , fiind foarte tarziu, nu am reusit sa fac log ; maine sau cel tarziu luni .

 

Acum , din log-urile postate de tine, pe langa acel prag  mare de la valorile actuatorului,  chiar inainte de acel prag ( dpdv al meu, zona incercuita cu verde ) incepe sa apara anomalia.

 

Ca idee,  in poza atasata,  la sfarsitul anului 2020, se vede ce bine si perfect lucra turbo ...

 

Daca o sa pice faza cu actuatorul si tot asa se comporta ar mai fi, noroc ca am un coleg cu cod identic de motor  CFFB, care este dispus sa ma ajute :

- o sa schimb debitmetrul ,MAF

-supapa N75, din nou ..... sa fiu 1000 %   sigur

- ECU, in ultima instanta ...

 

Iti multumesc inca o data pt ajutor.

 

 

2020.jpg

image.png.ce9b511419d13a4150f67b3cc5942251.png

image.png.de5566bd3462413635fa70a7b761f7b0.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ECU este mai complicat pentru că trebuie clonat că sa îl testezi ceea ce presupune un cost suplimentar. 

 

In pozele tale se vede totuși că presiunea ceruta nu cade în cap nici la 4000 rpm, ori acum la tine de pe la 3000 incepe sa se bâlbâie. Asta este dilema pentru mine: ce motive are ECU să aibă comportamentul.asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata,

 

Mic update, scoatem din ecuatie actuatorul turbo.

Am reusit sa fac log-urile si exact la fel face .... deja  imi da  insomnii ....

 

Orice ar fi,  o sa ii dam de cap .....

16.02 3.CSV 16.02 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie un mecanism de protecție, trebuie sa te uiți la toți parametrii și sa vezi dacă e ceva în neregula cu vreun input (temperaturi ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa faci două chestii, una cum spune colegul mai sus, sa analizezi daca nu cumva este vreun senzor decalibrat care nu da eroare, iar alta sa colaborezi cu un tuner, eventual cel care a pus softul, care sa compare hărțile originale cu cele care sunt acum in ECU daca nu cumva s-au alterat ceva parametri.

Fa un log in mers in care sa prinzi și cantitatea de aer ceruta și cea măsurata (nu știu sub ce denumiri o să le găsești, posibil sa fie și ceva cu EGR, unitatea de măsură să fie mg/str)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin catre voi, intr-un final ... si cu o veste buna si anume,  cred ca i-am dat de cap .

Ce  avea, debitmetru, MAF sensor ... mi-a scos peri albi, ma ca demontam juma' de motor.

 

Atasez. 2 log-uri ( incluse si valorile MAF-ului ) , in treapta 3,  unul cu MAF defect, iar altul cu MAF-ul imprumutat. 

Ca sa fiu sigur 100 % ca este MAF, am montat pe masina colegului, al meu si am facut log. Identice graficele ca si la mine ...adica, rele.  

Ca o paranteza, nu stiu daca am permisiunea sa o fac, dar doresc sa va recomand cu caldura un site gratis unde  se pot interpreta log-urile. 

https://log.tunezilla.com/

 

Treapta 3... MAF 17.02.CSV17.02......3.CSV

 

Este o lectie "dura" pentru mine incat desi codul de eroare ma ducea catre ceva, sa iau in considerare inclusiv lucrurile simple care pot influenta atat de mult rezultatul final.

Sper sa fie de folos si altor colegi daca vor intampina astfel de probleme.

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi să sperăm că asta a fost.  Şi de ţinut minte şi asta: cand faci log în mers să prinzi şi cantităţile de aer.

Pentru mine rămâne oricum cam ciudăţică problema pentru că în ultimele două loguri nu se observă problema. Într-adevă un log are ceva neregularităţi, dar nu se întâlnesc condiţiile care au generat problema. Când ai schimbat MAF ai scos cumva borna de la baterie?

image.thumb.png.5539f141ec9ffa92b8b8b41651692fde.png

image.thumb.png.a8ac11620c308e132d255df82a2531ec.png

 

Site-ul ăla este chiar util când nu eşti la calculator şi vrei să faci grafice:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv  , sa speram sa , intr-adevar aceasta a fost problema. !

Cum spui si tu, foooarte ciudat, sa afecteze in astfel de mod comportamentul ECU, care la randul comanda restul  ( nu aveam deloc eroare pe el ) si surprinzator,  exceptandu-l pe el, pe toti am ajuns sa ii verific.

 nu , nu am scos nimic,  nici nu aveam macar cheia in contact., pur si simplu  le-am schimbat intre ele, atat.

Am comandat MAF nou pe BOSCH, cod identic cu ce am acum pe masina.  

De pura curiozitate,  l-am  curatat bine cu spray de frane ( mda, stiu  ,este ceva special pt asa ceva )  iar astazi, mai tarziu , mai fac un log ...  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Se pare ca astazi, este ziua cea mare ( nu vreau sa ma imbat cu apa rece, fenomenul o sa il tin inca sub observatie o perioada ) , in care pot sa spun ca, problema este rezolvata.

Dupa cum am scris  si mai sus, MAF  nou pe Bosch.

Atasat, si hartile treapta 3 si 4.. 

 

In incheiere, doresc  sa multumesc tuturor pentru timpul si ajutorul acordat , Doamne ajuta!

MAF Bosch.jpg

MAF NOU 18.02...Treapta 3.CSV MAF NOU 18.02...Treapta 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actual, niciuna.

Singura pe care o aveam și de acolo a pornit totul a fost , P0234.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune prea mare :

-actuator

-senzor map

-geometrie

-surub stop dereglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE

 

Intr-adevar, este o adevărată telenovela, dar dacă ai citi tot ce am scris mai sus,  în toate posturile, ai observa ca,tot ce ai enumerat, a fost verificat, curatat, schimbat dupa caz.

Cu siguranță, explicația clara pt mine, sa înțeleg exact de ce , a fost de la senzorul MAF... încă studiez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce voltaj are actuatorul in BS la on si off ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!