Jump to content

Toba de esapament


tibimakai
 Share

Postare recomandată

Stie cineva vreo metoda de a proteja toba de esapament de rugina?

Am citit de tobe aluminizate, dar nu inteleg cum vine asta.

Stiti pe cineva care face galerii de esapament(are masina de indoit tevi)?

Ma gindesc sa fac acasa in Romania o galerie 4 in 1, doar cu cele doua tobe lateral pe linga chiulasa si teava sa se intorca spre spate cu iesire prin iesirea stock. Cred ca am mai pus poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • UVeul

    10

  • MikeRG

    7

  • tipatescu

    7

  • alex_7

    7

  • Administrator

INOX. Faci la Borla in pitesti. Daca esti interesat sa ma anunti (special prices)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

americanii de la mataluta le tefloneaza parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceramic coating, dar astea costa. Eu incerc sa-l scot mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti pe careva mai pe langa Bucuresti care poate face o galerie de evacuare in care sa incapa o turbina de FIAT 1600 td

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

daca aveti putintica rabdare pe la primavara o sa ma ocup de asa ceva ( tobe inox , turbocompresoare , sablari , aprinderi multiscanteie , consumuri de 4 ; 5 litri benzina , tinichigerie fara flacara , etc )

CAM TOT CE VA DOARE PE VOI (si pe mine )doar aveti rabdare :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vrei sa scoti 4-5 %? :shock:

Ceramic coating-ul pritejeaza si termic astfel incat se pierde mai putina

caldura pe traseu, adica incalzeste mai putin zonele de la motor pe langa care trece.

Cred ca tie iti ajunge cateva straturi de vopsea rezistenta la temperaturi

inalte (cam cum este aia de se de pe tambure), problema cu rugina apare la

umezeala, deci daca (cand) face condens in toba ai apa+caldura=rugina, vopseaua

doar intarzie treaba.Mai bine mergi pe inox este cel mai bun (si cel mai scump)

si daca folosesti tevi de inox sudate nu trase este chiar mai ieftin, iar radacina sudurii

de pe interior nu cred ca afecteaza curgerea forte mult.

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca se face ceramic coating undeva in tara noastra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAI MAI ALEX !!!!!!!!!

DACA PE O DACIE DE 1300 CMC AM REUSIT SAI FAC UN CONSUM IN AFARA DE 5,2 DOAR CU O SINGURA MODIFICARE DIN 4 ATUNCI INCHIPUIETI CE POT SA FAC DIN BROASCA ........ :26: :21: :salut: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti cumva comis voiajor de chestii din alea nustiucumMax care se pun pe circuitul de benzina? :D :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu-mi inchipui!

Astept un raspun care sa cuprinda ceva mai multe informatii tehnice (daca

nu vrei este ok).

Cu deosebit respect,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti cumva comis voiajor de chestii din alea nustiucumMax care se pun pe circuitul de benzina? :lol:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga despre dacie coane intai, pe mail, ca nu-i locul aici, ma intereseaza, eu mai jos de 6,8 n-am reusit ....:censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie facut alt topic. Ma bag si eu in discutie doar cu ideea ca poti sa micsorezi consumul ... eu cred ca pot sa-l faca sa scoata sa spunem 4% :censur: Insa adio putere -> acceleratie -> confort.

Eu am scos 6.5 %, cu carburatorul ei (care curgea) dar aveam o defectiune ...:salut: Nu puteam sa apas pe acceleratie (evident la drum lung). Nu-mi spuneti ca inghitind 4l veti trage cit un rolls-royce :mrgreen:

Apropos de tobe. M-as inscrie si eu la una inox. (aia de anul asta a inceput sa rugineasca :lol: ) Parca Alex_B avea ideea. Citi mai sunt sa se stringa, pentru a purcede la productie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de tobe. M-as inscrie si eu la una inox. (aia de anul asta a inceput sa rugineasca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi am luat-o prin aprilie-mai. Am comandat-o la mag de la gradina botanica si a fost parca pina in 4 mil. Dar, sincer, nu merita. Nu stiu daca e turceasca, dar eu nu-i dau mai mult de 3 ani - max 5 de existenta. Inox e inox. E mai scump dar merita - daca e facut a cum trebuie. Parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu merita? Scapa gaze, e zgomotoasa?

Vezi ca tobe de inox se gasesc pe lista de piese data de Pacman. La un pretz afordabil, as zice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita pentru ca rugineste ... in ritmul asta face gaura. Toate tobele care le-am vazut au fost putrede ... Inox sunt si pe hoffmann, nu numai in lista data de Pacman. LE aduce cineva ? ... dar daca cum se spunea mai demult pe forum, se reuseste confectionarea unei tobe inox la 3 milioane, aici, la noi ma inscriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei consul mic trebuie sa ai un amestec mai sarac adica mai mult

oxigen ceea ce inseamna ca arderea in chiulasa va fi mai puternica, in

sensul ca va avea temperaturi mult mai mari si in plaja superioara de turatii

unde temperatura oricum creste si intra si mai mult amestec in pistoane

temperatura motorului (pistoane, chiulasa, ulei, aer racire) creste si o sa

ai probleme durata de viata a motorul, sau mai rau ca la cel de 1600

chiuloasele sunt predispuse sa crape in zona bujiei si pistoane topite sau

supape de evacauare rupte si scoase prin piston s-a mai auzit.

La motorul boxer racit cu aer toate, TOATE, lucrurile au un rol in racire si

daca nu ai grija sa fie cum trebuie nu cauti necazul cu lumanarea (in cazul

asta cu consumul :lol: )

De cand a fost in faza de proiect (la tovarasul Porche) se dorea sa aiba un

cosum urban de 8% pe care nu l-a atins niciodata, indiferent cat s-au

chinuit inginerii de la VW cu carburatorul, galeria de alimentare si galeria

spiralata din chiulasa, care da in supapa de alimentare.

Motorul de 1200 are un cosum de fabrica de 9% asa ca sa scoti din el

4-5 % fara sa ai nici o problema cred ca este dificil si daca s-ar fi putut ar

fi facut deja fabrica.

Este adevarat ca injectia multipunct, secventiala si aprinderea electronica

multisparc face minuni cu puterea si consumul, si desi nu poti utiliza

un sistem secvential de injectie deoarece nu ai cum sa adaptezi un senzor

pe axa cu came , un sistem multipunct bached (toate injectoarele sunt

actionate odata la 4 scantei) cu aprindere electronica cu avansul dat de

calculator este la fel de bun mai ales ca peste 2000 RPM nu mai exista

diferenta (adica exact peste cu cam cat mergi oras).

Cu un astfel de sistem poti sa reduci consumul cu 1-1.5 % (in cele mai

erotice vise cu 2%) si sa cresti puterea cu maxim 20 % (pe motorul de

1600 DP)

Sa nu ma intelegeti gresit, era o vreme cand se sustine ca pamantul este

plat si ca orice mai greu ca aerul nu poate sa zboare, deci daca cineva

( Ultimul Venit de exemplu ) reuseste sa realizeze asa ceva ar fi excelent si

m-as bucura foarte tare (desi nu mi-as face asa ceva la broscuta mea),

numai ce este forte greu.

La problema cu tobele probabil tabla din care sunt facute este forte

proasta (ca si compozitie ) si nu rezista la coroziune la temperaturi inalte

cum ai in galeria de evacuare, asa ca daca faci un din inox scapi de

problemele astea si mai scoti si vreo 3-5 Hp daca este facuta cum trebuie

sau pierzi daca nu.

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumita lui Alex, incepe sa se faca lumina. Cum pot sa-mi dau seama daca am cistigat sau am pierdut din putere cu o toba ? In afara de garantia celei pe care o iau de ex de pe hoffmann sau de la lexxus (din comert) garanteaza cineva ca toba artizanala iese cum trebuie ? Uite, de exemplu, cineva imi spunea (am citit si pe Forum cumva asta ?) ca daca nu ai deloc toba cistigi putere (ca la masinile de curse) insa ai probleme cu zgomotul si poluarea :mrgreen: . Sa inteleg ca daca fac o toba mai "zgomotoasa", dar mai putin imbricata, pot castiga putere ? Sau e vorba despre constructia artizanala a unei tobe identice cu cea de pe masina, dar din inox si facuta la standarde ridicate ?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumita lui Alex, incepe sa se faca lumina. Cum pot sa-mi dau seama daca am cistigat sau am pierdut din putere cu o toba ? In afara de garantia celei pe care o iau de ex de pe hoffmann sau de la lexxus (din comert) garanteaza cineva ca toba artizanala iese cum trebuie ? Uite, de exemplu, cineva imi spunea (am citit si pe Forum cumva asta ?) ca daca nu ai deloc toba cistigi putere (ca la masinile de curse) insa ai probleme cu zgomotul si poluarea :mrgreen: . Sa inteleg ca daca fac o toba mai "zgomotoasa", dar mai putin imbricata, pot castiga putere ? Sau e vorba despre constructia artizanala a unei tobe identice cu cea de pe masina, dar din inox si facuta la standarde ridicate ?...

1 tobele normal ca vor fi artizanale dar cu cotele celor originale .

2 da este adevarat daca " faci o toba mai zgomotoasa " vei castiga putere

dar sa nu-ti inchipui cine stie ce .

Vei castiga maxim maxim 2 cai :) deci nu cred ca merita efortul .

Mai ales ca va trebui sa " te descurci " cu un politist ca asa face masina ta si ca nu e sparta toba . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca toba nu este bine facut ai sa simti cel mai usor dupa cum trage la turatii

si viteze mari,treapta 3,4 ; 2700-4000 RPM.Am un amic care si-a pus un final

artizanat, facut de cineva pe un 1200 si nu mai tragea la fel ca cea originala,

cauza din care a si renuntat la idee.

Dimensiunile si geometria sistemului este forte importanta pentru evacuarea

gazelor prin galerie si evacuarea cat mai rapida este ceea ce vrei.

Nu este imposibil sa faci un sistem de evacuare care sa merga doar ca trebuie

un pic de cunostinte (tehnice) despre ce se intampla acolo,

In mare pentru un motor stock de 1.3 - 1.6 niste tevi (nu neaparat inox,

desi inoxul este rege ) de 1.25'' sau 1.4'' diametru, toate de aceasi

lungime (foarte foarte important) care se unesc intr-un colector de

~1.9-2'' ar fi perfect. Trebuie sa mai studiez cat ar trebui sa fie lungimea

exacta a galeriilor individuale si a colectorului, astea fiind importante.

Sistemul se poate sa fie si "silentios" insa ce inseamna asta nu stiu, fata de

ce ?; ca boxerul este oricum mai zgomotos de la mama lui (un baiat

pe nume Porche) decat unul cu apa si nu cred sa te ia la RAR ca ei nu

stiu pe ce lume traiesc (dac nu ai un zgomot de sparge geamuri, sau

scoala vecinii cand parchezi noaptea).

Vad ca subiectul prezinta intereres asa ca am sa incerc sa strang, daca

vreti, intr-un post(dupa ce dorm si eu cateva zile :? ca va scriu numai

noaptea pe la 1,2) cat mai multa informatie despre subiect (de la

fundmente teoretice la cele practice) si daca vreti putem sa incercam sa

facem noi un astfel de sistem.

Eu am sa fac un proiect (cu desen cotat si tot ce trebuie si am sa-l postez

sa il discutam si daca toata lumea este de acord putem sa trecem la

treaba si sa facem unul de proba (voluntari careva ?? :) ) si daca merge

bagam pentru cine vrea (cred ca si la pret putem iesi bine) ; mai discutam

cand o veni vremea cine poate sa faca ce si cum

( oricum jocul se numeste. munca de echipa nu altfel...... ) si vedem noi.

Astep un semn de la voi sa ma apuc de treaba si imi pare rau ca nu

reusesc sa postez raspunsuri mai scurte. :cub:

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu ' Alex eu chiar asta vreau sa fac deci pe mine poti conta ! :)

si sa shtii ca nitzica documentatzie n-ar srica..... :D

pe curand!!!!!!!!! :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare forte realizabil, daca nu te bagi la injectie, turbo-ul va consuma mai

mult, doar cand este porni ( adica cam pest 2800 RPM ) dar idea este sa-l

folosesti cand ai nevoie ( adica pt BMW Passat, semafoar........ )

Galeria de evacuare merge modificata (relativ usor prin portare (se modifica

forma un pic ca sa obti o evacuare mai rapida a cilindrului) si cu o toba

modificata (buna) si aprindere multispark cred ca te scoti un pic la putere,

un pic la consum (depinde cum mergi), cam 2-3 hp ,la consum nu stiu.

Ce sistem de multispark vrei sa folosesti (EDIS cumva ) , ceva mai multe informatii ?

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!