Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

multumesc pt sfat :beerchug:

pt mine cel mai mult conteaza fiabilitatea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura amortizoarele originale pe fata sunt Sachs pe gaz.Zilele urmatoare ma voi uita si la cele de pe spate.

post-19883-1246044765_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu sa gasesti un anumit tip de amortizoare pe autoturim,de la fabricatie a mai trecut pe la 2/3 proprietari si fiecare a montat ce a crezut ca este mai bine.Sunt multe persoane care au mici afaceri si folosesc acelasi autoturism si pentru plimbare si pentru carat materiale de constructii,de exemplu si acestea,fii convins ca vor monta numai amortizoare pe ulei.

Cunosc ceva cazuri.

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Sachs pe gaz vin din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu as crede ...

ale mele sunt pe ulei pe spate :)

ieri am cumparat noi pe spate sachs si scrie ca sunt pe gaz ...

am dat 215ron pe unu .

btw : stie cineva un link cum se demonteaza/monteaza amortizoarele de pe spate la un passat :)

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai mult decat usor... pe punte ai un singur surub ce prinde amortizorul cu bucsa de acesta si in partea de sus este un suport de aluminiu cu 2 suruburi in care trebuie sa iti montezi axul amortizorului cu acea piulita unde este si pufarul de absortie al zgomotului si acel paharel de plastic contra mizeriei.

Iti mai trebuie un cric gen Dacia ca sa iti fie mai usor de desfacut acel surub de pe punte, trebuie usor comprimat arcul dar nu foarte mult maxim 1cm si dupa este joaca de copii.

Exista un topic, dar este pt modelul cu 4motion si este diferit. http://passatb5.wikidot.com/4mo-rear-suspension-replacement

PS: Asta este, dar nu te ajuta...este total diferit si mult mai complicat. Incearca singur si o sa vezi eu le schimb de doua ari pe an si nu ma ajuta nimeni.

Hai sa incepem asa:

1. dupa ce ridici masina pe cric si o asiguri cu pietre etc. capre

2. bagi un alt cric gen ala de la Dacia sub punte unde vine roata, gasesti tu nu loc propice acolo

3. comprimi un pic arcul circa 1cm

4. iti iei doua chei, cheile aferente nu mai tin minte de cat, dar una iti trebuie pt contra si sa fie de preferat inelara pe care o bagi in punte ca sa fixezi piulita si cealalta ca sa desfaci surubul

5. dupa ce ai scos surubul dai si cricul ala de Dacia afara ca sa nu te mai incurce si sa ai mai mult spatiu, dar sa nu dai arcul afara de pe pozitie ca nu ai treaba cu el

6. desfaci cele 2 suruburi din celalt capat al amortizorului cu cheie, parca de 13

7. desfaci protectia de plastic de pe ax ala mic alb prin desfiletare si o sa observi sub el o alta piulita de 13 ce tine pufarul pe amortizor ala contra mizeriei

8. dai pufarul afara si il montezi pe amortizorul cel nou invers operatiei de desfacere

9. montezi amortizorul la loc exact asa cum a fost el, dar incepand cu finalul...adica protectia de mizerie + piulita de 13 + acel capacel alb pe ax si tot asa pana la final le strangi bine si asta este tot.

Sper sa ma fi facut inteles. Bafta nu ai nicio grija este banal de simplu.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult man pt info :salut:

azi incerc si iti spun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit pana la urma sa schimb amortizoarele...dar am o intrebare...se poate ca 2 telescoape pe gaz originale SACHS sa le apesi cu mana pana la fund??eu ma asteptam sa fie mult mai rigida masina dar si acuma se lasa daca o apas tare..ma gandesc ca poate is duse si arcurile..astept rasp ms anticipat

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa le apesi cu mana sa coboare usor si pe urma se ridica singure in sus, telescopul lucreaza cand se ridica in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE ROCK am mai scris, apesi tare pe masina si ii dai drumul brusc. daca incepe sa oscileze, e trist, amortizoarele nu isi mai fac treaba. ele nu permit masinii sa oscileze in plan vertical. pe site-uri la firmele de amortizoare explica in detaliu efectele nefaste ale amortizoarelor uzate. Oricum vei simti si la drum o diferenta mare, in special daca vei incerca sa virezi brusc. In general (recomandabil, as spune eu chiar obligatoriu) se schimba si cele de pe fata, altfel, astea de pe spate vor prelua ele si sarcina celor de pe fata si asta duce la o uzura prematura a celor de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand apas pe masina se lasa dar revine imediat inapoi nu se mai lasa si a doua oara iar pe cand aveam telescoapele uzate revenea de mai multe ori...nush ce sa zic poate asa trebuie sa fie mai moale... nici cele pe fata nu sunt 100% si de aia e mai moale pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeeee??? Cum a fost? Greu? Prosti nemtii astia...fac asa lucruri complicate... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a fost deloc greu ... :icon_thumright:

bine in afara de rugina unde trebuia dat cu niste degripant ...

cel mai greu a fost insa atunci cand am vrut sa dau flansele de pe cele vechi si sa le pun pe cele noi :P deci a trebuit sa merg cu amortizoarele la mecanic sa scoata el flansele, era rugina si acolo la greu :P

btw stie cineva cat costa flansele alea ???

ma gandesc sa le schimb si pe alea , trebuia ieri da nu am mai avut timp ...

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE_ROCK, daca nu ar fi "moale" suspensia, ci rigida, ti-ar sari dintii din gura la fiecare gropitza de pe drum. "moliciunea" vine de la arcuri deci daca vei pune arcuri mai tari masina va fi mai rigida. Daca nu cari greutati peste sarcina masinii arcurile nu se uzeaza, de aia se schimba numai telescoapele. La dacie se mai intampla, dar nu e otel acolo, e fier beton. Dar cu arcuri mai tari (din fabrica) o sa termini pivotii si bucsele mai repede pe drumurile noastre. Nu uita, telescoape noi si pe fata altfel le vei obosi repede pe cele de pe spate. Vezi ca e un topic despre suspensii sport.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" "moliciunea" vine de la arcuri deci daca vei pune arcuri mai tari masina va fi mai rigida. " Neeeeeeee, o mare vina pt rigiditate o are amortizorul. Sunt si arcuri mai tari, dar asta nu inseamna ca o sa ai o masina cu mult mai rigida. De aceea exista pachet complet de suspensie sport arc/amortizor. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate am mai vazut prin literatura de specialitate,de exemplu un amortozor deteriorat,lungeste frana la o trecere de pietoni cu aproape 2 m,

deci suficient de mult,pemtru a avea cel putin un om pe constiinta.

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecta afirmatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Passat-ul din semnatura, ce amortizoare fata recomandati, cam cat costa, cu si fara manopera si pe unde se gasesc?

Ale mele cred ca au ceva slabiciuni.

Tnx,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da oare in topicul asta ce raspunsuri s-au dat? Nu la intrebarea pusa de tine? Sau e prea mult de citit?

Ia vezi mai ales ce scrie la postul 146.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remarc ca ma vanezi in posturi. Nu pricep insa de ce si de ce nu preferi sa ma ajuti in loc de aceste remarci?

Pana la urma, VWforum, ramane un forum

ceea ce inseamna discutii amicale banuiesc

As prefera o recomandare certa, X brand, Y firma, Z bani, O magazin in Buc.

Eventual manopera perceputa si un om priceput pt schimbarea acestora.

Merci,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lua de moderatori ca te arzi :P Datoria lui este sa mentina aceasta arie si nu numai cat mai "curata" si la obiect.

Existe pe forum arie speciala pt piese de schimb la Anunturi online aici si aici .

Daca te implici putin mai mult in lectura o sa vezi ca este o tema mult discutata si defalcata. Foloseste functia Search.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... Multumiri msanyix si vicius. Sper ca l-ati luminat pe colegul JGD si a invatat sa caute data viitoare.

Nu ma apuc acum sa explic fiecaruia ce trebuie sa faca. Exista un REGULAMENT, alcatuit cu multa munca tocmai ca membrii de ACEST GEN sa nu ne dea batai de cap.

Gata cu :offtopic: -ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE_ROCK,

le-ai schimbat si pe fata pana la urma? Sint curios ce diferente vezi. Si eu sint cam uimit de usurinta cu care se poate apasa pe masina. Am mai avut multe masini, si majorit erau mult mai tari, abia puteai apasa pe ele (ford mondeo breack 2004, honda cr-v 2007, audi a4 breack 2005 etc)

La mine:

-se apasa usor pe masina si mi se pare ca si oscileaza

-cand accelerez mai brusc, nu exagerat, se ridica botul, uneori parca numai pe o parte

-dupa o denivelare, reculul, miscarea de coborare, este rea accentuata dupa parerea mea, ceea ce duce uneori si la lovirea pe dedesupt

-in urma testului cu apasarea cu mana pe masina, mecanicul a zis ca trebuie schimbate.

Totusi, luand in consideratie ca lumea spune ca e nevoie de schimbarea mai mulor componente pe fata, se pare ca ar fi nevoie de cam multi bani... plus manopera... tre sa mai astept.

Schimbarea amortizoarelor va duce si la inaltarea masinii? Macar un cm ? Ating f des pe dedesupt, si mai ales de cand cu schimbarea bordurilor e dezastru. Pe de alta parte, masina e excelent gandita pe dedesupt... nu am observat nici o avarie, totul e protejat. Bunicele masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inaltimea este data de arcuri,amortizoarele confera stabilitate si amortizarea socurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!