Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Oricum, distanta fata de sol trebuie sa fie egala fata-spate. Se masoara de la marginea inferioara a pragului (muchia aia pe care agata multi cricul) la sol. Evident cu masina goala si pe orizontala. Si cu toate cauciucurile de dimensiuni egale si aceiasi presiune in ele. Masori la extremitatile pragului, in fata si in spate. In talonul masinii ce dimensiuni cauciucuri ai trecute ? Daca toate cele de mai sus sunt indeplinite, si fata este mai sus decat spatele, atunci mai ramane varianta cu arcuri mai inalte pe fata. Mai este o varianta posibila (am observat-o cand am schimbat suspensia pe fata): adica montarea necorespunzatoare a bratelor inferioare dar nu cred ca bucsele ale elastice ar fi capabile sa reziste prea mult torsionate. Ele se strang in punte astfel incat sa fie in acelasi plan cu puntea. Eu chiar ma gandeam atunci ca ar fi o varianta de a ridica garda la sol, ceea in romania e benefic. Apoi m-am razgandit, gandindu-ma ca nu ar tine bucsele. Poate alti colegi stiu mai multe legat de problema ta.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masurat dar nu cum mi-ai spus tu pt ca eu acum am ajuns in casa si cand am plecat nu vazusem ce ai scris.deci am masurat diferenta dintre aripa si cauciuc.pe fata este de 12 cm si pe spate este de 8 cm...deci fata este mai ridicata asa este de cand am cumparato de 2 ani...deci nu cred ca este din cauza bratelor in certificat cauciucurile sunt 205.55.16..si astea le am si eu pe masina

sunt jantele originale de passat.am sa masor si cum mi-ai spus tu si am sa scriu dimensiunile ms mult.pt explicatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nesigur sa masori la aripa, e greu sa te pozitionezi exact pe centru. Nu stiu care este diferenta, dar exista trei tipuri de suspensie: de drumuri grele (mai inalta) normala si sport (mai joasa). La Skoda octavia sigur este asa. Posibil si la pasat. In plus sunt si firme care fac special astfel de kit-uri care ridica caroseria. Poate vechiul proprietar o fi facut vreo operatie din asta doar pe fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masurat asa cum mi-ai spus tu si in fataeste mi ridicata cu 3 centimetri jumat.....acum nu stiu ce sa zic poate ca asta a facut ....deci ce ma sfatuiti sa fac sa schimb numai arcurile si sa pu unele care coboara garda la sol sau de care arcuri sa pun...ca nu prea am idee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune arcuri stock atat pe fata cat si pe spate. E posibil sa fie obosite cele de pe spate, si vei constata ca degeaba pui arcuri noi pe fata, ca tot o sa stea avion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ms mult pt sfat asa am sa fac...si mai am o problema ma gandesc ca poate este din cauza asta sau poate nu.....imi trepideaza masina la viteze mai mari de 100 120 de km la ora...nu foarte tare dar este suparator pt ca eu la 3 4 luni vin la madrid cu masina acum sunt aici si 4000 de km sa conduci cu trepidatia asta ......si nu pot sa-mi dau seama de la ce vine tp ca to la fel am problema asta de cand am cumparat masina..am schimbat doua seturi de cauciucuri noi pana acum am schimbat jantele de pe fata pe spate....etc nu stiu din ce alta cauza ar putea fi.poate ma poti ajuta.ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui verificata planeitatea axelor de la planetare,am avut ocazia sa gasesc o problema similara si axa fula.

La viteza mai moderata,nu se simt,dar la peste 100 km/h,intra in rezonanta.

Nu se pot verifica decat prin demontare si prindere pe un strung,intre varfuri.

Nu sunt vizibile fara a fi invartite,la turatii mai mari.

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult tot la asta ma gandeam si eu pt ca am avut o problema similara la un audi a6 numai ca dupa un timp planetara a cedat detot adica partea din cutie.tu la care parte te referi la cea din cutie sau cea de la roata??mie nici un mecanic la cati am fost nu a putut sa-mi spuna schimba asta si gata...toti spuneau ca sar putea sa fie de la asta ba de la cealalta...si tot asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de axa planetarei,cea pe care sunt montate cele doua capete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cel mai simplu: echilibreaza-ti rotile. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau janta stramba. Eu am avut la un frontera un accident, janta nu avea nici o zgarietura (nu era din tabla) dar a fost strambata de catre cauciuc si m-a chinuit un drum hd-constanta pana am constatat problema (am ridicat masina pe cric, si am invartit de roata). Nu imi venea sa cred ca o janta masiva din duraluminu poate fi strambata de cauciuc (la soc) dar cei de la vulcanizare au zis ca au mai intalnit multe astfel de situatii si ca la cele din tabla mai rar pentru sunt mai elastice. Fa asa cum spune cosmin, la echilibrare se poate constata dezechilibru sau chiar o janta stramba.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum am scm scris si mai sus problema asta o am de 2 ani deci am avut ocazia sa echilibrez rotile de foarte multe ori acum o luna cand am schimbat cauciucurile i-am spus celui care lea montat sa se uite sa nu am vreo janta stranba ...mi-a spus ca nu am nici o problema cu nici na dintre jante

nu stiu cum sa fac sa verific planeitatea axei pentru ca sunt in madrid acum si nu prea cunosc pe nimeni la un service sa ma ajute si nici spaniola nu vb prea bine..cred ca am sa astept pana ajung acasa da asta ar insemna inca 4000 de km cu trepidatia asta insuportabila.va multumesc mult pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum a spus binanu47, numai pe strung poti verifica axul planetarei. Drum bun inspre acasa

Si totusi, daca era stramb axul planetarei, in doi ani (cu multi km banuiesc daca te plimbi pe dincolo) aveai varza cutia, in special rulmentul inspre planetara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci inseamna ca am sa raman pt acasa sa verific sau as putea sa schimb amandoua planetare.....sau se cumpara numai axul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput,nu cumperi nimic,deoacamdata demontezi si verifici si apoi ajungi la o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult am sa incerc sa vad poate o sa ma ajute cineva de la vre-un service de aici daca am sa o las pt acasa.ms mult pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o durere. Urmeaza sa-mi schimb amortizoarele pe fata si vazand in etka, ca la masina mea s-au montat de fabrica Sachs Super Touring pe gaz, am optat pentru acelasi model. Si culmea, astea-s cele mai scumpe.

Sachs Super Touring pe gaz - 290 ron/bucata

Monroe Original Gas Technology tot pe gaz - 215 ron/bucata.

Nedumerirea mea ar fi: merita diferenta de bani ceruta pe Sachs? Sau nu e diferenta intre cele 2 modele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu sigur daca este vreo diferenta intre ele.cand le-am schimbat eu pe fata am avut de ales intre monroe si sachs.am ales sachs.astea sachs erau de 2 feluri unele costau 260 ron buc si altele 320 ron buc.le-am luat pe alea de 320 ron buc cu toate ca nici vanzatorul nu a stiut sa-mi spuna care e diferenta intre ele.oricum,codul era diferit.eu as merge pe sachs cu toate ca am auzit si cateva ex negative

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus de curand monroe pe gas si sunt multumit.

Poti incerca cu ce spunea bibanu47, cu kayaba. El a montat la mai multe masini si spune ca e multumit. Sunt f. ieftine si sigur doua seturi kayaba egal la pret cu un set sachs dar vor tine mai mult cele doua seturi. Depinde si ce drumuri suporta masina, daca nu sunt prea multe gropi/denivelari si prea adinci atunci pune mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu stiti ?

care amotizoare pe spate sunt mai bune ?

cele pe gaz sau cele pe ulei ???

am gasit sachs pe gaz la 250 ron/bucata ...

dar nu asta conteaza , eu vrea sa stiu care sunt mai fiabile ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalogul spune ca trebuie sa pui doar pe gaz. Adica in catalog nu figureaza niciun amortizor pe ulei.

Apropo de fiabile. Lauda lumea Monroe, ca ar fi mai bune ca Sachs, nu m-as incumeta. Tot sachs as pune. Oricum la romania dupa 100.000 km e bine sa le schimbi

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat esti de sigur ca la B5.5 spatele e pe gaz :D

iti spun sigur ca la mine fata e pe gaz si spatele are amortizoare cu ulei ...

se si aude pe fata cand se balanseaza cum face sunetul ala fas fas

sunt sigur de cele afirmate fiindca am vazut la cele de pe spate cum uleiul a iesit din ele si era urma pe telescop de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda Superb 1 (care foloseste platforma tehnica de la Passat B5.5) am vazut si eu amortizoare spate (Sachs) scurse intr-adevar dar cei de la service spuneau ca sunt jumatate gaz si jumatate ulei.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, se vede si in poza, sunt pe gaz pe spate. Filtrarea o face programul dupa seria de sasiu. Probabil ca asa e pe spate gaz cu ulei. Insa dotarile la suspensii standard sunt : pe fata cu SUpertouring si pe spate cu Advantage( care-s mai tari), de aia si rigiditatea mai mare pe spate. Cel putin la cele variant.

post-15891-1246025797_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele pe gaz sunt foarte bune pentru fuga si stabilitate,in viraje si viteze mari,dar in schimb sunt foarte rigide si cedeaza mult mai repede la scocuri,fata de tehnologia pe ulei.

Pentru drumurile noastre si in special,pentru o persoana care de obicei la drumuri lungi,nu merge mai mult de 110/120 km/h,recomand amortizoare pe ulei,care ofera si un confort mai mare,pentru o masina de familie.

E o simpla parere si va rog sa o tratati ca atare.

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!