Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Postul 73. Din pacate nu mai sunt fotografii, dar nu e greu sa-ti dai seama. Capacele alea de plastic sunt vopsite in culoarea masinii. Acum sa stii ca si cu datul jos al bratelor nu e greu cu conditia sa iasa usor surubul care tine pivotii bratelor superioare. Dupa aceea e joaca de copii. Atentie cand pui la loc amortizorul, bucsa de pe bratul inferior se strange cu masina pe sol / suspensia comprimata. De asemenea, e important sa pui la loc totul asa cum trebuie. Uite si cum face un profesionist. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

Mda....am gasit si postul 73...dar pe urmatoarea pagina sunt si poze,puse de altcineva dar foarte bune.La ce scule are tipul din clip,mi-as deschide si eu un mic atelier :D .prima data m-am uitat la clip...si-am zis :mamaaa...mi-am f.... norocul ,dar dupa ce-am citit postarile colegilor(de la postul 73 in sus)m-am linistit  :icon_thumleft:

 

 Iti multumesc pt sfaturi,dau o  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti fie foarte usor trebuie urmati pasii in mod strict.

Pas 1. slabesti ambele roti pe fata

Pas 2. suspenzi masina de bot pe ambele parti ( de preferat pe capre) si dupa dai rotile jos.

Pas 3. slabesti ambele potcoave (acele C-uri), suruburile de pe bratele cu amortizoarele le scoti de tot si cele de pe bara stabilizatoare, doar le slabesti ca sa-ti cada C-urile pe spate.

Pas 4. desfaci si scoti suruburile de la fiecare amortizor in parte.

Pas 5. apesi cu pociorul pe fuzeta (disc) in jos incat sa scoti amortizorul de pe brat spre fata (botul masonii)

Pas 6. dupa ce ai scos amortizorul de pe brat, te bagi in compartimentul bateriei. Acolo o sa gasesti cele 2 capacele vpsite. Le scoti si te apuci sa desfaci piulitele suruburilor de fi 8. Dupa ce le-ai desfacut o sa-ti cada ansamblu arc amortizor. Il dai afara si spor la schimbat de amortizoare.

Daca nu respecti pasii intocmai cum i-am scris, te vei chinuii rau de tot.

Bafta la mesterit. Evident, montajul se face fix in ordine inversa demontarii.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

Mare multumire Borisake  :icon_thumleft: .Insa mai am o intrebare in legatura cu amortizoarele,..trebuie CUMVA AMORSATE???Am vazut undeva ca,, cica ar trebui amorsate de 10-12 ori inainte de montare,apasate pana la capat si lasate sa revina.Eu unul nu le-am amorsat dar daca e sa trebuiasca voi face aceasta operatiune,pana nu e prea tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus Kayaba? cum ti se par? ii ceva schimbare in masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie CUMVA AMORSATE???Am vazut undeva ca,, cica ar trebui amorsate de 10-12 ori inainte de montare,apasate pana la capat si lasate sa revina.

Termina ma cu prostiile. Nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

arhivistu...ce sa zic...mi se par foarte OK,in curbe e alta stabilitate si nici nu mai ma """balanganeam"" ca barca ,aveam unul (amortizor)varza....voi simti ,probabil,dupa ce schimb si fata,asta de Marti incolo,pe fata am unul care-mi bate...sarbatorile astea  :bom: .

 

 Cosmin....mare multumire pt lamurire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat zici ca au costat toate 4? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat si eu comanda la 2 telescoape spate AL-KO sper sa fie bune,dupa ce am citit pe forum lumea e multumita de ele,au costat 65 euro amandoua.

 

numai bine si multi   km fara probleme care se par ca sunt :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

arhivistu...pe 2 buc. spate,marca KYB am platit 375 cu tot cu transport,pe cele 2 de fata am dat(inca nu le-am ridicat de la curier)250 + vreo 30 lei transport.Cele de pe fata sunt Monroe,sunt noi si ele dar le-am luat de la un tip ce spunea ca,a avut magazin dar a dat faliment si a ramas cu ele.Oricum,inainte de a le ridica deschid coletul la curierat,a fost conditia pusa de mine si cu ,care omul a fost de acord fara nici o problema.E optiunea aceea de pe OLX cu verificare colet inainte de ridicare...sper ca m-am facut inteles  :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arhivistu...pe 2 buc. spate,marca KYB am platit 375 cu tot cu transport,pe cele 2 de fata am dat(inca nu le-am ridicat de la curier)250 + vreo 30 lei transport.Cele de pe fata sunt Monroe,sunt noi si ele dar le-am luat de la un tip ce spunea ca,a avut magazin dar a dat faliment si a ramas cu ele.Oricum,inainte de a le ridica deschid coletul la curierat,a fost conditia pusa de mine si cu ,care omul a fost de acord fara nici o problema.E optiunea aceea de pe OLX cu verificare colet inainte de ridicare...sper ca m-am facut inteles  :D .

Pret destul de bun,acum sa vedem cum se comporta in timp.

 

@Bobuta,la pretul ala ma cam indoiesc ca is ceva de capu lor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

Apoi ce sa zic...sa tina si sa duca macar cat au tinut si cele pe care le-am schimbat....Eu nu le-am mai schimbat niciodata...e de 2 ani jumate la mine...si a carat saraca ""di tati"" ,,,de la teracote,lemne si pietre de rau pt ornamente la ziduri,cuptoare de mici  :D ....

 Ma-ndoiesc ca vor tine si astea tot atat ...dar dupa cum ai spus...vedem in timp...Cele vechi erau originale,SACHS ,made in GERMANY  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai le-am comandat din Germania de la o firma care are preturi acceptabile fata de Austria,sincer spunea un coleg ca are de 40.000 km si inca merg acuma o sa vedem,idea e ca unu de pe spate la mine e curs si din aceasta cauza le schimb ca mi sa spus la verificare,in plus firma respective avea doar aceasta    firma de amortizoare acuma nu stiu,important pentru mine ca sunt noi sa ma gandesc ca o sa tine ceva a vand in vedere ca circul pe drumurile Austriei.

 

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alko pune un baiat pe masina de Fancurier, il tin maxim 2 luni, dar sunt 'eftine, deh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da dar ce drumuri sunt in Romania si cati km merge ala cu masina de la fan,non stop aproape...plus ca sigur nu are grija de masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit. Nu sunt soi. Bilstein, macar un Monroe si ai o mica garantie ca sunt facute cu bun simt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate data viitoare pe fata daca o fi o sa iau ceva mai bun,acuma astea sunt comandate deja si sunt pe drum...

 

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt patit cu niste Optimal, made in Jermanica, luate de la Unix. In aceeasi "oala' erau Alko, Optimal si inca unele.. Varza alea Optimal, schimbate dupa 2 saptamani. Varza alea Alko, de isi pune tipul asta. Acum am Bilstein, normale, ce merg ok. De aceea te sfatuiesc sa fugi de ieftineala cand vine vorba de amortizoare. Daca era un buton de geam, era altceva, dar nu este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa 1 an de mers, aproximativ 30k km, au inceput sa se umezeasca si amortizoarele spate, Optimal. N-am avut mai mult de 4 persoane, nici greutate nu am pus pe ea. Majoritatea timpului am mers singur sau in 2 persoane. Fugiti de marca asta sau patiti ca mine :D
Are cineva Monroe de ceva km pe Passat? Am auzit ca se fac numai in Belgia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee pentru cei interesati eu am montat pe passatu lu fratemio (1.9 tdi avf 2003) amortizoare kayaba seria ExcelG pe fata(made in spain) si seria GasAjust monotub pe spate.Masina nu mai are tinuta de barca pe drum nici chiar incarcata, se simte foarte promt pe denivelari si le consider foarte comfortabile dar in acelasi timp nu are balans masina in nici o situatie.Cele de spate au un comportament ma rigid decat cele normale dar nu sunt necomfortabile si isi mentin parametri si cand masina e incarcata.Pe masina mea (A4 B5 1996) am montat pe fata AL-KO si nu mi-au placut .Masina avea tinuta de barca pe drum drept(autostrada) si pe drum denivelat scuturau tare.Crezand ca barcuie din cauza de la arcuri le-am schimbat cu arcuri noi (kayaba) dar nu a fost aproape nici o diferenta.Deci personal de Al-KO am parere proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu pe spate tot optimal cand am cumparat masina si dupa 1  an unul dintre ele era curs, am cumparat sachs si spate si fata cand am schimbat bratele si sunt foarte multumit, pe spate cand intram intr-un viraj mai strans imi dansa tot fundul masini, cu sachs la momentul acesta simt ca e foarte stabil si nu ai senzatia de barcuta sta foarte lipit de sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

va rog spuneti'mi si mie ce fel de suspensie am.

post-105026-0-83716500-1404290636_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am pus si eu azi doua Kayaba pe fata,520 de lei cu tot cu montat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sunt ? Cum se comporta prin gropi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu stiu...am facut doar 3 4 km,de la service pana acasa :P..revin cu impresii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!