Jump to content

Problema La Bestie ... Ajutor!


SRV-JM
 Share

Postare recomandată

la mine au mers pe 16,5 cm in diametru dar am folosit si 2 inele adaptoare pentru montare difuzoare after-market pentru ca difuzorul are o adancime de montare si fara inelul de montare atingea macaraua de la geam in magnet.pe spate le-am montat direct in locasul lor din caroserie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ale mele nu stiu de ce dar sunt mai mici. Insa arata identic cu cele de 17. Si sunt originale, de culoare mov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai difuzorul care are corp comun cu inelul nu?daca da tre sa il dau jos si apoi sa montezi inelul respectiv dupa care poti monta difuzorul.la mine asa au stat lucrurile si acum ma bucur de muzica nu zgomot.respect.

Modificat de djpagany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, difuzorul este corp comun cu inelele. Eu am cumparat 4 difuzoare originale de VW, doua fabricate de Nokia si doua de Ishopen. Ambele seturi sunt de 17. Si totusi cand am scos fata de la usa, am observat ca sunt mai mari decat ce am eu montat. Am sa incerc sa dau jos cu totul difuzoarele si apoi sa fac treaba cu inelul. Multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mari in sensul ca sunt mai inalte?ca in diametru zici ca sunt de 17.difuzoarele originale vw sunt pentru lupo sau pentru un frate mai mare?

Modificat de djpagany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci difuzoarele pe care le-am cumparat sunt de 17 si sunt luate de pe un vw golf. Dar problema este ca boxele de pe masina par a fi mai mici. Si nu inteleg de ce, ca doar sunt originale si ca model si ca si culoare. Maine am sa dau fetele jos si am sa demontez si am sa masor din nou. Am sa fac si poze sa va arat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu termostatul. Nu mai functioneaza, de cand s-a mai racit afara aproape ca in primele 15 min inghet in masina si radiatorul din fata + cele 2 furtune se incalzesc in 5 minute(a ramas termostatul blocat pe deschis). Ieri am dat comanda de termostat nou si astazi il ridic. A mai schimbat cineva, stie unde il gasesc, din cate am inteles ar fi pe langa pompa de apa. Motorul este 1.0 cod AHT .

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa schimb difuzorul. Am scos difuzorul cu inel cu tot ( ca altfel nu se poate fiind corp comun) si la celalalt difuzor am construit un fel de inel distantier din cauciuc siliconic. Sunetul este exceptional acum precum si bass-ul.

Mai vreau sa schimb si unul din twetere din bord ca paraie. Stiti unde gasesc ceva care sa se potrivesca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mycrobu: vezi atasamentele. Bafta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit frigul :frigbaitata: si dieselu' meu nu mai porneste decat la vale ca dulapul! Am mers cu masina vreo 2 ore incontinuu dupa care am scos bateria si am tinut-o langa calorifer pana a doua zi, ca sa fiu sigur ca nu se descarca. Cand am dat cheie a doua zi, pace. Nu vroia sa pornesca.

Dupa vreo 10 incercari si bateria aproape terminata, a luat-o cumva.

Stau acum si ma gandesc daca nu cumva sunt Pa bujiile mele, caci masina are deja peste 300.000 de km si bujiile sunt inca cele originale. :icon_thumright: , cel putin asa spune fostul proprietar ca el nu le-a schimbat niciodata.

Am aruncat eu un ochi pe la motor dar nu ma laud cu prea multa experienta in ceea ce priveste motorul diesel. Habar nu am cum se scoate o bujie de diesel dar mai ales unde sunt localizate si cum ajung la ele.

Asadar rog pe cei care au mai trecut prin asta sa ma sfatuiasca si pe mine cum se face, ca vreau sa ma duc maine sa iau altele. Sau ma rog, sa le verific intai cate sunt arse. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AMF-ul meu(1.4 TDI) ele sunt situate in partea din fata cum te uiti la motor. E o chestie din plastic neagra ce are 3 picioare ce intra in chiulasa. Acele 3 picioare se scot si vezi capatul bujiei. Ai nevoie de o tubulara lunga de 10 pentru a le scoate. Ai grija cat de tare incerci sa le desfaci sa nu ai surpriza sa ti se rupa. Daca nu au fost schimbate niciodata cred ca va fi nevoie sa le schimbi. In prima faza vezi cat de negru e capatul lor. Negru trebuie sa fie ca avem motoare diesel. Daca vrei sa le testezi incearca in felul urmator : capatul bujiei(opus celui care intra in motor) alimenteaza-l cu plus de la baterie iar corpul bujiei(unde este filetul ce intra in chiulasa) alimeneteaza-l cu minus de la baterie. Intr-o secunda capatul pe care gasesti negreala ar trebui sa devina rosu incandescent. Daca nu se mai aprind ... de acolo de buba!

Iti urez spor la treaba! Si inca o data ai grija cu desfiletatul ... sa nu se rupa bujia in chiulasa ca ai pus-o de fericire!

Te salut!

Modificat de morphx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lupo_bv am reusit sa il schimb, problema mai mare a fost in al gasi sa-l cumpar, dar pana la urma s-a rezolvat.

PS: ce soft folosesti pentru ca mie in ETKA nu mi-l arata asa detailat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lupica eu cred ca ai si alta problema in afara de bujii. Eu asta iarna le-am avut pe toate parlite (la aprox.145k km), si tot a pornit la prima cheie cand au fost aproape minus 30 grade, ce-i drept a invartit de vreo 5-6 ori dar nu a fost nevoie de a doua cheie.

Ca sa verifici bujiile se poate si fara sa le scoti, cu un ohmetru de calitate, intre capatul bujiei unde se conecteaza fisa (de fapt este o rampa care intra in toate odata) si masa trebuie sa ai in jur de 0,5 ohmi daca-mi mai aduc bine aminte. Daca nu ai ohmetru, pune in serie cu plusul bateriei un bec de 12 V la vreo 40W si apoi la bujie, becul ar trebui sa se aprinda cat de cat, metoda asta nu am incercat-o, eu am masurat cu ohmetrul si 3 erau intrerupte si una avea 16 ohmi adica tot degeaba.

Si acum o problema care era sa ma coste destul de mult, dar care s-a rezolvat cel putin pe moment:

de ceva vreme, vreo 3 luni cred, am sesizat un zgomot cam nefiresc in zona alternatorului, un usor vajait as putea spune, in ultima vreme se auzea (de fapt auzeam numai eu)si daca nu era capota ridicata. Ce putea sa fie? acum nici macar 2 ani am schimbat fulia, cureaua, rola si daca tot am umblat la alternator si rulmentii, asa ca am zis sa vedem ce se mai intampla.

Si s-a intamplat: luni pe drum spre job am sesizat un zgomot ciudat care acoperea radio-ul (nu era la un volum prea mare), l-am oprit, dar nu mi-am dat seama ce este, m-am gandit ca este un zgomot de la autobuzul din fata mea.

La vreo 500 m de job s-a aprins becul de la baterie, s-o fi ars regulatorul, m-am gandit eu (cand am schimbat fulia si rulmentii se arsese din senin si l-am inlocuit asa ca nu ar fi fost de mirare).

La serviciu am rugat pe un prieten, mecanic, sa vada care este problema. Ma suna dupa vreo ora si-mi zice: ai avut ghinion, dar si noroc ca s-a intamplat in apropiere. Ce s-a intamplat: rulmentul din spate (cel dinspre perii) s-a gripat (inauntru colivia care tinea bilele era faramata), dupa care s-a rotit cu tot cu ax in interiorul suportului de plastic, la un moment dat suportul s-a spart, rotorul s-a descentrat si s-a cam atins de stator, nu foarte rau pt ca era doar putina pilitura pe acolo si din fericire bobinajele nu au fost atinse .

Dupa ceva aventuri cu scoaterea rulmentului gripat si gasirea altuia, acum fiara mea zburda iar.

Daca vrea cineva mai multe amanunte despre acest aspect sa deschida un topic si discutam acolo.

Am atasat 2 poze cu suportul faramat si cu piesele pe care le-am inlocuit mai putin rulmentul cu pricina (cod 6003)pe care nu l-am gasit asa usor.

Ce am remarcat, rulmentul gripat un SKF nu avea vaselina deloc, nu-mi dau seama ce s-a intamplat de a disparut.

Oricum, morala este ca daca se aude un zgomot ciudat in zona alternatorului dati fuguta la specialist pt. ca s-ar putea sa ramaneti cu masina in drum cand nu va asteptati.

Bafta si :Driver:

post-40889-0-76390300-1292264230_thumb.j

post-40889-0-59626700-1292264263_thumb.j

post-40889-0-76390300-1292264230_thumb.j

post-40889-0-59626700-1292264263_thumb.j

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

culmea este ca si eu am un zgomot in zona aceea caruia nu ii dau de cap. Suna cam asa: vfuj vfuj vfuj, si asta de vreo 2 luni deja. Am masurat si incarca ok alteratorul, iar cureaua se prezinta bine. Cam cat ar costa toata operatia asta plus piesele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am cumparat pana acum preturile sunt cu aproximatie astea (am o problema cu retinutul cifrelor :vaidecapulmeu: )

-rola presoare undeva la 90 RON ( mai stiu firma)

- cureaua gates vreo 60 RON

- fulia parca vreo 220 RON - vezi ca si asta face zgomot cand i se apropie sfarsitul. Incepe cu un fel de zornait la ralanti care dispare peste 1000 ture, daca se trasforma in scartait metalic (tot la ralanti) deja s-a deplasat pe ax si polizeaza din carcasa alternatorului (la mine incarca normal chiar si atunci, deci nu se poate diagnostica alternatorul prin masurarea curentului de incarcare)

- rulmentul mare FAG (6303) 30-40ron

- rulmentul mic NTN (6003)65RON

- capacul la pompa de apa pe care l-am schimbat din eroare nu mai stiu cred ca in jur de 200RON HEPU, la reprezentanta era 700 RON sau 400RON cu piesa la schimb. vezi ca si pompa de apa poate genera zgomote, vezi daca ai ceva scurgeri de antigel pe la ax.

Ca sa asculti de unde pot proveni unele zgomote poti folosi urmatorul "stetoscop" improvizat: un levier mai subtire (ceva mai gros decat un creion)il asezi cu un capat pe locul unde vrei sa asculti (pe carcasa alternatorului de exemplu, atentie nu pe elemente in miscare)iar capatul celalalt il tii strans in pumn cu varful degetului mare apasat pe capatul levierului. Incheitura degetului mare dintre prima si a doua falanga o apesi bine pe osul zigomatic in apropierea urechii acolo unde se intalneste cu mandibula (vezi "montajul pe care ti l-am facut"). O sa fii uimit ce o sa auzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare urgenta urgenta. Trebuie sa cumpar baterie totusi caci asta ma lasa. Actuala este de 55 amperi insa mi se pare cam mica pt un motor diesel de 1700 cmc. Ma gandeam la o Varta de 74 de amperi. Ce parere aveti?

Apropo, m-am gandit sa fac un test sa vad daca pornirea greoaie este din cauza bujiilor, asa ca am deconectat rampa de alimentare a lor. Si.......... a pornit. Mai greu dar a pornit. Practic a pornit iarna fara ajutorul bujiilor.

Modificat de lupica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat baterie, o Varta de 74Ah si 680 curent initial, deci destul de puternica. Insa aceeasi problema, motorul abia invarte si nici vorba sa porneasca.

Tot la vale ca dulapul am pornit-o dar chiar si asa porneste greu.

Insa dupa ce a pornit pot sa o opresc si sa o pornesc iar foarte usor de oricate ori.

Daca o las de dimineata pana seara, nu e nici o problema porneste. Daca o las de seara pana dimineata nu mai porneste. Ce sa ii mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar demarorul invarte motorul? poate ramane bendixul blocat si nu cupleaza.

Pune pe cineva sa se uite daca se invarte cureaua de accesorii (aia este mai la vedere) atunci cand dai la automat si nu porneste.

Vezi ce poti verifica din ce ti-am atasat.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfuuu. Mersi dar mi-ar lua o saptamana ca sa le verific pe toate.

Maine ma duc sa cumpar o cheie pt bujiile astea ca am vazut ca trebuie tubulara de 10 lunga.

Apoi am sa scot si am sa verific efectiv bujiile, eventual schimb daca trebuie.

Apoi am sa vad daca tot asa greu merge. Azi am pornit dupa a 5-a cheie.

Treaba este ca dupa prima pornire merge brici ori de cate ori dau sa o pornesc. Si inca porneste la sfert ca o benzinara.

De aceea nu as vrea inca sa dau vina pe electromotor. Cu toate ca atunci cand e rece motorul, abia invarte si dupa cateva rotatii da in gol bendixul.

Ma gandeam si daca nu se ingroasa uleiul in baia de ulei peste noapte si din cauza asta invarte greu. Oricum mereu scoasa din viteza si cu ambreiaj calcat o pornesc.

Ma ia groaza ca trebuie joi sa plec la Brasov vreo cateva zile si ai mei nu locuiesc pe strada in panta ca sa ii dau drumul la vale cand nu vrea nicicum, ca aici in Cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea nu as vrea inca sa dau vina pe electromotor. Cu toate ca atunci cand e rece motorul, abia invarte si dupa cateva rotatii da in gol bendixul.

Ma gandeam si daca nu se ingroasa uleiul in baia de ulei peste noapte si din cauza asta invarte greu. Oricum mereu scoasa din viteza si cu ambreiaj calcat o pornesc.

Dupa mine ti-ai cam dat singur raspuns la problema :lol:.Si in primul rand ar trebui sa verifici conexiunile la electromotor, s-ar putea sa fie numai contacte oxidate.

Inainte sa scoti bujiile ar fi bine sa le verifici mai intai cu un instrument de masura cum ti-am zis mai sus. Nu de alta dar nu cred ca ai cheie dinamometrica sa le strangi la loc la cuplul optim si asta ti-ar mai lipsi sa mai strici vreun filet.

In privinta uleiului stai fara grija daca ai pus 5w40 cum scrie la carte nu se ingroasa in asa masura sa ingreuneze pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ca dupa cateva ore de mesterit si vreo cateva belituri pe la maini :sick: i-am cam dat de cap.

Pai sa incep cu electromotorul, care se pare ca nu era bine prins pe blocul motor, se pare ca ii lipseau vreo cateva saibe pe acolo. Din aceasta cauza se cam misca cand intra in actiune. Totusi, luat la puricat nu pare a fi doar el cauza, desi urmeaza sa il desfac de tot si sa ii schimb periile.

Apoi, uleiul. In toamna i-am bagat ulei 10W40 parca. Am scos joja cu motorul rece si uleiul era ingrosat dar nu peste masura. Cred ca si asta este totusi una din cauzele pt care invarte greu.

Mai departe am scos capacul la motor, am scos alimentarea la bujii, care fiind frig si spatiu de manevra redus, a si crapat din toate incheieturile, dar nu-i bai caci merge.

Am scos afara toate bujiile cu ajutorul unei tubulare de 10 lungi si cu cot flexibil pe care am achizitinat-o azi dimineata.

2 dintre bujii erau Bosch iar 2 Beru. Le-am dus in casa unde le-am conectat la redresorul meu care are si ceva bec ce clipeste si face zgomot daca bateria sau ce altceva este conectat, se afla in scurt. Practic nu mica mi-a fost surpriza sa constat caci 2 dintre bujii erau in scurt si nu se incalzeau deloc.

Am verificat apoi iar pe fiecare in parte si cu aparatul de masura si apoi legate direct la o baterie auto. De fapt cele 2 bujii care nu functionau erau cele Bosch. Am fost si am cumparat 2 bujii (ca pe toate nu mi le-am permis taman acum de sarbatori), marca Beru, la 45 de lei bucata, pe care le-am si instalat.

Am conectat totul la loc fain frumos si am dat cheie. A pornit la sfert si suna cu totul altfel decat cum suna pana acum la rece.

Concluzie: problemele complicate au in general rezolvari simple.

Astept acum un ger sa crape pietrele ca sa vad daca mai are probleme, desi sper sa nu!

Multumesc de ajutor.

Apropo, mai am o intrebare. In imaginea atasata se vede panoul acela mic cu sigurante de pe baterie, caruia ii lipseste capacul. Asa am luat masina. Exista 4 locasuri pentru sigurante si doar 2 au siguranta respectiva. Pt ce sunt acele sigurante, in special cele care lipsesc?

post-72430-0-22676200-1292944886_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat problema pornirii.

Tablitele alea puse in prelungirea cablurilor groase sunt tot sigurante dar de putere ceva mai mare, deci ai 6 sigurante, cele care lipsesc sunt de la ABS si AC care lipsesc de la motorizarea noastra.

Acum am si eu o mica nedumerire referitor la bujiile arse: in mod normal rezistenta lor este foarte mica pana intr-un ohm, deci la orice instrument care nu este capabil sa arate rezistenta figureaza ca fiind in scurt, iar bujiile arse au fie rezistenta foarte mare fie sunt intrerupte.

Ca sa se incalzeasca trebuie curent destul de mare (12V:0.4ohmi=30A)si daca redresorul tau nu poate debita atat nu se inrosesc bujiile.

Din curiozitate celelalte 2 se incalzeau si nu arata redresorul ca sunt in scurt?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, celelalte 2 se inroseau iar redresorul nu palpaia si nu ticaia. Iar apoi, dupa cum am spus le-am verificat si direct la o baterie de 55 de amperi pe care am dat-o jos de pe masina de cateva zile, suspectand-o pe ea. Si in acest caz cele 2 bujii nu se inroseau in timp ce celelalte 2 se inroseau in cam 5 secunde. In plus, cele bune, in momentul cand atingem firul de plus la baterie, (ele fiind deja conectate prin 2 fire groase la celalalt capat), faceau o mica scanteie aratand evident ca trece curent prin ele, in timp ce celelalte nu. Uite daca am timp am sa fac un video mic cu una defecta ca sa se vada exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK am inteles, nu-i nevoie de video :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare.sunt nou si nu stiu daca am nimerit bine cu topic-ul.am o problema cu masina,poate ma ajuta si pe mine cineva cu ceva lamuriri.am circulat cu masina pe zapada si ploaie.a stat doua zile.dimineata urmatoare cand merg sa o pornesc vad ca nu da nici un semn de viata.nici o lumina in bord.parca nu aveam baterie pe masina.am incercat sa-i dau curent cu cabluri de la alta masina dar cand am pus cablurile a scos scanteie mare si fum la borne.ma gandesc ca e un scurt undeva.am cumparat alta baterie si cand sa leg bornele,acelasi lucru.scantei si fum.si becul de la baterie din verde sa facut negru.mentionez ca nu pot lega bateria ca face scantei.la alternator e umezeala.ce poate sa fie?unde poate fi scurt.toate sigurantele sunt bune.va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!