Jump to content

AC si climatronic - presiunea in instalatie


Sandu V.
 Share

Postare recomandată

Aparatele de incarcat mai jmekere au un rezervor cu ulei atasat si odata cu freonul incarca si ulei pt. ungere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca nu are aparat de ala mai smecher si baga doar freon e vreo problema ? Se poate intampla ceva ? Sub ce presiune trebuie lasata instalatia dupa adaugarea freonului ? Am nevoie de aceste informatii pana maine ca va face operatiunea mesterul. Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sandule, meseriasu' ala e nebun? La presiunea aia, poate iti crapa ceva pe-acolo! Presiunea normala in functionare cu freon e undeva pe la 13-14 atmosfere. La mine a testat instalatia cu 6 atmosfere, si n-a scapat nimic, si dupa ce a bagat freon merge super. Nu la presiune trebuie bagat freonu', ci la cantitate. Adica 750 de grame. Presiunea si-o face el singur, e ca si gazul din butelie. Creste si scade functie de temperatura.

Referitor la ulei, daca nu ai deloc, ar trebui cam 100-200 de grame, si el circula mai apoi cu freonul in toata instalatia. Nu stiu cum iti dai seama daca ai ulei, dar daca n-a fost umblat la instalatie, si a iesit freonul ca a fost atins radiatorul sau ceva, uleiul ramane acolo. E verde la culoare, si daca incerci la ventilul de pe careva conducta, dupa ce ai bagat freon, o sa iasa gazul un pic verde.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma duc urgent sa scoata presiunea si sa bage freon.

Sper sa nu crape nimic. Crezi ca daca a rezistat instalatia la presiunea asta are vreo scapare ? Ulei nu cred ca are asa ca daca nu e in instalatie....:-?? E bine si fara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca o rezistat, normal ca o sa mearga. Ulei n-ai de unde sa stii daca ai sau nu, doar asa cum ti-am zis, daca apesi un pic o supapa dinaia de pe conducta, dupa ce afunctionat un pic. O sa vezi ca gazul ce ieseeste un pic verde la culoare, si se prelinge usor pe supapa. Ala e un semn bun. Dar asa ca idee, nu ai ulei deloc doar in cazul in care a fost dat compresorul jos si defacut, si nu au mai pus ulei in el. Uleiul este doar pentru compresor, sa se unga si el cu ceva. Cam ca si la motoarele in 2 timpi, ca si la alea, bagi ulei in benzina, ca au nevoie de ungere, da' n-au baie de ulei. In instalatia de climatizare, uleiul se cam stocheaza in compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, am renuntat la mesterul ala de la atelier si am vorbit azi cu un domn care se pricepe doar la instalatii AC, repara pe aici prin oras. Vine chiar azi sa puna freon, sper sa am succes. In caz ca doamne fereste nu porneste compresorul dupa ce baga freon, ce e de facut? Cosmin, contacteaza-ma te rog pe mess, parca te am in lista dar nu stiu sub ce denumire. Multumesc.

La mine valva aia pe unde se incarca nu tine aerul, va trebui sa puna imediat dopul cu garnitura dupa ce baga freon. Se poate inlocui garnitura din interior ? Am vazut ca e iesita pe jumatete.

Modificat de Sandu V.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni :blink: !!! Exista un stand ( BOSCH) prin service-uri care se cupleaza prin 2 furtune la instalatia de frig a masinii . Ii introduci tipul de masina si cam dupa jumatate de ora i-si termina treaba . In prima etapa scoate freonul din instalatie , apoi o verifica dupa care pune din nou freonul de dinainte + ceva in plus (daca trebuie).

In Botosani pentru o reincarcare de freon se incaseaza cam 2 milioane. ( asta vara trecuta prin iulie) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump doamna scump...dincolo era mai ieftin :blink: ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un service si a incarcat complet instalatia cu freon, are ulei pe instalatie. Acum cand apas AC cupleaza ventilatoarele, dar nu si compresorul. Ce poate fi ? Am fost la 5 service-uri in Iasi si au zis ca ei nu stiu sa umble cu instalatia de aer conditionat. Halal, ba chiar si la Sandra au zis ca tocmai peste o saptamana. Asta e Romania :lol: :( :( Ce sa mai verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la un electrician sa-ti lege compresorul pe direct si vezi daca pleaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si am verificat daca primeste curent, punand un bec la mufa compresorului si apasand AC (in timp ce motorul era in functiune si ventilatia era la treapta 2). Se aprinde, deci electric vorbind e OK. Dar practic el nu CUPLEAZA axul compresorului sa se invarta odata cu rola pe care e cureaua. Axul care se vede in mijlocul rolei sta pe loc, nu face nici o miscare, nici macar cand primeste comanda electrica. Lipseste cumvao piesa de la suprafata ? Am auzit ceva deun amreaj...Ce poate fi ? Se cunosc 3 gauri pe mijlocul rolei (pe ax). Astept informatii. Va multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sandule, eu cred ca electromagnetul ala ce cupleaza axul de la compresor nu merge. Practic ala e ambrreiajul. Cand primeste curent, baga o piedica la fulie, si invarte si axul de la compresor. Primul lucru, zic eu, daca zici ca primeste curent pe comanda aia, ar fi sa dai jos fulia si sa vezi ce se intampla pe-acolo de nu cupleaza electromagnetul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incerc sa cuplez prin exterior axul de fulie teoretic ar trebui sa functioneze ? Sa raceasca aerul ?Maine o sa ma uit ce problema e acolo, dar pana atunci as vrea sa cuplez la exterior. E vreo problema ? Pun imediat si o poza sa vezi cum arata fulia aia la compresor si axul de pe mijloc, poate lipseste ceva...Nu stiu, ma depaseste .. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata. E normal sau mai lipseste ceva ? Daca aveti poze cu compresorul,mai clare, va rog mult postati.

post-10183-1176580986_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva...Cum trebuie sa functioneze rola aia ? Trebuie sa fie trasa in interior (spre rola) ca sa fie cuplat axul compresorului ? Pot invarti de ea cu degetele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

daca te uiti bine,eu spun doar ce am vazut in poza,am impresia ca iti lipseste cele trei lame de otel care fac legatura intre discul mic,de pe ax care tu reusesti sa il misti cu mana,sa discul cel mare care se afla in fata celui pe care se invirte cureaua.Acest disc are o grosime doar de cca.4mm.

Aceste trei lamele permit disculuide 4 sa se miste inainte si inapoi in momentul cind tu alimentezi sau nu cumpresorul(ambreajul compresorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat si la un compresor de Passat Intermediar si intr-adevar mai este ceva acolo prins in 3 suruburi. Unde pot sa gasesc si as vrea sa stiu daca se monteaza pe ax sau pe interior. Fara Chestia aia nu ar trebui sa cupleze, adica sa se auda vreun sunet ? Cam cat ajunge discul ala.... Aveti niste poze ?

V-as fi recunoscator daca ati face o poza. Multumesc.

Modificat de Sandu V.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata chestia aia (ambreajul compresorului) se monteaza pe axul mic,pe care tu reusesti sa il misti cu mana,si este un bloc unic

toata chestia aia (ambreajul compresorului) se monteaza pe axul mic,pe care tu reusesti sa il misti cu mana,si este un bloc unic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde pot gasi piesa asta ?

Modificat de Sandu V.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus ca primeste curent pe mufa, incearca cu motorul oprit si vezi daca se aude vre-un clanc, sa se auda cum cupleaza, Masoara rezistenta bobinei de cuplare, Poza care ai pus-o nu este asa clara, axul trebuie sa aiba niste caneluri pe care sa se monteze discul de ambreiaj, la fel ca la cutia de viteze, iar in capatul axului o siguranta care sa nu permita iesirea discului,. Din cate imi dau seama in poza nu ai discul de ambreiaj, mai poti pune o poza mai clara?

LE NU sunt acasa sa ma uit pe SOTE cum sunt codurile de piese, daca discul vine singur sau cu tot cu fulie.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acea piesa este unica si se monteaza pe axul compresorului,ai putea sa incerci sa gasesti unul la dezmembrari dar eu am dubii ca iti va vinde numai acea piesa,de obicei vand tot compresorul ,de pret nu am ideie,ca sa inlocuiesti acea piesa ar trebui demontat tot botul masinii (in cazul cind nu vrei sa dai jos numai compresorul) .Cele trei lamele care iti lipsesc sint de obicei nituite si nu prinse cu suruburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun acum cateva poze. Poate o sa imi puteti spune ce lipseste. Ma duc mai tarziu sa incerc sa cuplez pe exterior cu niste cleme improvizate axul de fulie, sa vad daca lucreaza. Am pus bec pe Mufa aia si se aprinde doar cand e motorul pornit si apas AC (cu ventilatia ON). La compresor nu se aude nimic nimic cand cuplez, chiar si cu motorul pornit. O fi din cauza ca lipseste ceva, sigur. Astept parerile voastre. Multumesc.

post-10183-1176637344_thumb.jpg

post-10183-1176637348_thumb.jpg

post-10183-1176637352_thumb.jpg

post-10183-1176637356_thumb.jpg

post-10183-1176637361_thumb.jpg

post-10183-1176637365_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambreiajul de la compresorul tau de ac nu e intreg....daca gasesti DOAR acea piesa(slabe sanse)cred ca poti sa-l montezi fara sa dai jos compresorul(demontarea ar implica o reumplere cu freon)...am patit aceeasi chestie la o skoda octavia care are motorul asezat transversal ca si golful tau,era spatiu suficient...dar n-am gasit doar ambreiajul...am luat compresor sh,pt ca s-a distrus si filetul de la axul rotorului...a costat 250 euro...un compresor nou e in jur de 2000-2500 ron...succes...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, caut piesa aia, sper sa am noroc, dar cum pot proba daca functioneaza bobina (electromagnetul ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea si sa masori bobina. Sau sa masori daca absoarbe curent. Pentru piesa aia, cred ca cel mai indicat ar fi sa gasesti la dezmembrari un compresor stricat, care sa aiba acea parte intreaga. Ca precis sant si dinalea stricate.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!