Jump to content

AC si climatronic - presiunea in instalatie


Sandu V.
 Share

Postare recomandată

Salutare. Nu stiti cat ar trebui sa fie presiunea in instalatia de aer conditionat ? Cand apas pe buton, se aprinde becul, doar atat. Nu se schimba turatia motorului si nici nu baga aer rece. Concluzia: nu porneste. M-am uitat cu Vag-Comul si arata 010 , nu stiu ce unitate de masura. Ce pot face ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e careva in masura sa dea niste date de referinta privitoare la functionarea si defectele ce apar la instalatia de AC?dar nu din auzite...cam in aceasi oala sunt si eu cu susnumitul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sandu V. Din ce am vazut eu in AutoData pentru masurarea presiunii in instalatia de AC iti trebuie o instalatie mai complicata formata din 4 manometre, instalatie care se gaseste in service-uri. Eu zic ca nu are rost sa mai stai pe ganduri, da o fuga la service sa-ti umple instalatia cu freon (750-800g freon).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am probleme aemanatoare. Dupa un accident, am ramas fara freon. Dupa schimbarea radiatorului, saptamana trecuta am mers si eu la un tip ce repara frigidere, avea exact aparatul de care vorbea istef cu 4 manometre, mi-a bagat aer la 6 atmosfere deocamdata sa vad daca nu scapa presiunea, si urmeaza sa merg peste vreo saptamana sa verifice presiunea si daca e aceeasi baga si freonul. Mi-a zis ca presiunea in timpul functionarii poate atinge si 13-14 atmosfere.

Dar nu presiunea in sine e importanta. Ai un abtibild undeva pe interiorul capotei unde scrie cantitatea necesara de freon. La Passat e 750 gr. Daca ai cantitatea, automat ai si presiunea necesara. Dar tu pobabil nu ai deloc sau mai deloc freon. Lipsa presiunii blocheaza automat pornirea compresorului, sa nu se distruga.

Asa ai cumparat-o sau mai nou nu ai clima?? Ar fi bine sa urmezi aceeasi procedura ca mine, sa nu ai scapari pe undeva.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt preturile prin zalau la verificare si umplere instalatie de AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva principiul de functionare al AC-ului?vreu link ceva ? presiuni,tip feon,trasee,etc?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, asa am cumparat masina . Becul la AC se aprinde, dar nu se simte nici o schimbare la motor. Nici nu baga aer mai rece. M-am uitat la instalatie si nu observ nimic in neregula. O sa merg sa imi verifice presiunea . Stiti ce cantitate de freon trebuie si cam cat costa ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact simptomele astea le am si eu, periodic. La mine s-a dovedit a fi o codare gresita a ECU (mi se recodeaza automat ca masina fara AC)... posteaza un scan dupa modulul Engine, si vedem daca asta e cauza si la tine (desi ma indoiesc, am auzit de problema doar la motoarele 1.4 16V)

LE: Mda, am citit... nu seamana partea de codare la G4 cu ce am eu... ramane varianta cu freonul :D

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, te costa cam 20 de roni / 100 de grame de freon. Intra 750 de grame. Deci e cam 150 de roni. Sa-i ceri sa se uite daca trebuie si ulei, ca poate nu are nici ulei. Ala trebuie sa existe in cantitate mica in instalatie pentru a asigura ungerea compresorului. Sa-ti bage prima data aer si sa umbli asa cu ea (fara a porni compresorul insa) vreo cateva zile sa vezi daca nu scapa pe undeva.

La noi in Zalau, un "plin" de freon e 150RON, verificarea e gratis (cu tot cu bagat aer de proba), iar freonul e freon ecologic 134a parca. Ar trebui sa fie un abtibild lipit pe interiorul capotei cu tipul de freon si cantitatea.

PS: sper ca nu ti-a sarit mufa de la cuplajul compresorului! E prinsa de tragger, verde la culoare, undeva langa compresor.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service-urile mai moderne se baga o substanta de contrast in instalatie si dupa asta se uita cu o lampa cu ultraviolete si se vede exact pe unde scapa aer instalatia (daca scapa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu azi ma duc sa vad daca nu mi-o scapat aerul ce l-am bagat, si sa bag freon. Asa ca tineti-mi pumnii sa fie toate bune.

PS: faina chestie cu ultravioletele...

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So ... S-a rezolvat, Cosmin ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt semn al presiunii scazute in instalatia de aer cond ar putea sa fie si..imposibilitatea de a mai utiliza butonul de recirculare a aerului in habitaclu?

de ceva timp...pe langa slabirea calitatii aerului conditionat (raceste f putin)...la apasarea butonului de recirculare, nu se intampla nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat ieri freon, dar nu mai avea tipul decat 600 de grame. O sa mai merg altadata sa imi mai bage 150 de grame. Ce am observat ca nu prea ingheta inuntru, poate si pentru ca era aseara pe la 7 jumate si era cam frig. O sa vad la caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Am completat pana la 750 de grame cu freon, dar clima e foarte slaba. Abia ca se simte ceva. Am incercat-o azi, cand e un pic mai cald. Si ce am mai observat ca acuma nu se mai aude asa tare ventilatorul de pe radiator care porneste la clima. Merge, dar parca nu mai are asa turatie mare si nu se aude aproape deloc. Inainte se auzea tare cand pornea clima. Acuma nu se aude acel ventilator deloc, dar se invarte. Pe motor se simte cand pornesc clima (scade putin turatia). Ce dracu poate sa fie?? Sa nu fie de calitate freonul? Nu prea as crede.:D ;) :tomato:

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt semn al presiunii scazute in instalatia de aer cond ar putea sa fie si..imposibilitatea de a mai utiliza butonul de recirculare a aerului in habitaclu?

de ceva timp...pe langa slabirea calitatii aerului conditionat (raceste f putin)...la apasarea butonului de recirculare, nu se intampla nimic.

@nesfarsit: Daca butonul de directionare al aerului este pe pozitia spre parbriz, nu se intampla nimic ("nu cupleaza") recircularea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am scapat foarte ieftin (o bere). Dupa ce am fost la service+reparatii frigidere si nu au gasit defect mecanic am fost indrumat catre un electrician. Norocul meu a fost ca acesta s-a sprijinit pe baterie si in momentul acela a inceput sa functioneze climatizarea respectiv ventilatorul din dreapta. Defectul constatat a fost oxidarea contactelor de la siguranta aferenta climatronicului care se afla in suportul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt semn al presiunii scazute in instalatia de aer cond ar putea sa fie si..imposibilitatea de a mai utiliza butonul de recirculare a aerului in habitaclu?

Recircularea aerului nu are legatura cu AC-ul. Si pe masinile fara AC exista buton de recirculare (pana si vechile Dacii au asa ceva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recircularea aerului nu are legatura cu AC-ul. Si pe masinile fara AC exista buton de recirculare (pana si vechile Dacii au asa ceva).

Multumesc istef...

Rezolvarea era..exact cum mi-a spus cristian_f..mai sus. :argue:

Deh..carte in germana..cititori putini!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se simte nimic la apasarea butonului AC (variatie turatie motor) verificati si daca mai exista si este strans ambreiajul de pe compresorul de AC sau daca primeste comanda electrica de cuplare. La o revizie la o Octi1 adusa dinafara cu clima au gasit discul de ambreiaj al compresorului in scut. L-au montat la loc si acum funct fara probleme (sarise o siguranta mecanica, care tinea discul sa nu iasa...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am incercat sa caut pe forum dar optiunea search este inutilizabila. Am fost cu masina la un atelier frigidere (nu se intampla nimic cand apasam pe butonul AC) si s-a uitat la instalatia de freon : nici un gram macar ... Mi-a zis sa ma duc marti sa imi bage aer dar nici el nu stie cat. Apoi a spus sa ma interesez ce presiune trebuie sa aiba freonul, ce cantitate trebuie pusa si ce tip se foloseste. (dar aer cat sa bage ca sa verifice daca si pe unde scapa?). Multumesc si astept reply.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog nu mai deschide topic-uri noi pe teme care s-au discutat deja. Functia search functioneaza foarte bine (excetie facand filtrarea pe subcategorii).

Tipul de freon: R134a

Cantitate: 750-800g

Tip ulei: G052 154 A2

Vascozitate: ISO 46

Cantiate: 120-150ml

din care:

- in compresor: 67.5ml

- in condensator: 13.5ml

- vaporizator: 27 ml

- receiver: 13.5ml

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si mi-a bagat aer la 25 atm presiunea, urmeaza sa ma duc din nou sa vada daca a scapat. Sub ce presiune sa bage freonul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa intreb si daca se baga doar freon sau si ulei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!