Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

Dupa 5 ani trebuie sa schimb capetele de bara + bieletele pe ambele parti, in urma unei incercari de a face geometria reiesind ca au joc f. mare. Au fost marca MONROE (cred, tin minte c-au fost facute in Belgia) si au rezistat 50.000 km majoritatea in Bucuresti.

 

Intrebarea ar fi. Recomandati ansamblul de cap de bara + bieleta de directie SAU piesele achizionate separat, c-am vazut ca se gasesc ambele variante.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, dar eu intrebam alt aspect. 

 

 

Recomandati ansamblul de cap de bara + bieleta de directie SAU piesele achizionate separat, c-am vazut ca se gasesc ambele variante.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema..si ca sa nu mai deschid alt topic.. sper ca postez unde trebuie.

 

De ce la denivelari drum/groapa o simt "in volan" ? Si imi misca volanul la denivelari usor stanga/dreapta? Adica e o directie

foarte senisibila ca sa ma exprim asa.. nush cum sa explic :)

Sa fie de la jante.. ca-s pe 16" sau e dus ceva la ea (brate/caseta directie) ?

 

Sa va faceti o idee...

http://www.youtube.com/watch?v=pEp4rzJxcag

 

Merci

 

Daca mi se permite sa readuc in discutie problema aceasta vizata in filmuletul respectiv, o problema care se prezinta in mod identic.

 

90% zic ca este de la caseta de directie pentru ca orice as fi schimbat la suspensie/directie aceasta problema se pastreaza de "directie foarte sensibila" la gropi mici dar mai ales linii de tramvai. 

 

Problema se exacerbeaza cu rotile de vara (225/45/17).

 

Nu am auzit pe nimeni sa o rezolve inca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cati ani are cauciucurile pe masina? Un cauciuc imbatranit de peste 4-5 ani cam asa face la denivelari, plus un control mai amanuntit la brate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

Se blocheaza volanul din cheie sau cu scula folosita la bracaje, si se trage de roti stanga -dreapta. Daca lasa impresia ca ar avea joc bieletele in caseta, se schimba caseta. Se poate verifica si in parcare, suspendata pe 2 cricuri.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am si eu o problema..si ca sa nu mai deschid alt topic.. sper ca postez unde trebuie.

 

De ce la denivelari drum/groapa o simt "in volan" ? Si imi misca volanul la denivelari usor stanga/dreapta? Adica e o directie

foarte senisibila ca sa ma exprim asa.. nush cum sa explic :)

Sa fie de la jante.. ca-s pe 16" sau e dus ceva la ea (brate/caseta directie) ?

 

Sa va faceti o idee...

http://www.youtube.com/watch?v=pEp4rzJxcag

 

Merci

 

Daca mi se permite sa readuc in discutie problema aceasta vizata in filmuletul respectiv, o problema care se prezinta in mod identic.

 

90% zic ca este de la caseta de directie pentru ca orice as fi schimbat la suspensie/directie aceasta problema se pastreaza de "directie foarte sensibila" la gropi mici dar mai ales linii de tramvai. 

 

Problema se exacerbeaza cu rotile de vara (225/45/17).

 

Nu am auzit pe nimeni sa o rezolve inca. 

 

Poti sa incerci o chestie care la mine a dat rezultate. Aveam aceeasi problema ca si tine si ma dispera. Am trecut de la jante pe 15 la jante pe 17 si pe un drum cu sleauri (buzau-ploiesti) nu puteam sa merg mai mult de 90. Masina tindea sa urmeze toate sleaurile. In primul rand schimba toate bratele care au probleme la bucsa sau pivot. Apoi, incearca sa strangi toate bucsele la brate cu masina pe roti in special bieletele antiruliu. Daca S-a umblat la brate, slabeste toate bucsele si apoi strangele cu masina pe roti. Astept inca o confirmare a acestui fenomen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Fenomenul se numeste tramlining si poate fi efectul anvelopelor sau a profilului acestora.

Eu zic ca daca ai posibilitatea, schimba anvelopele pe fata.

Mie mi s-a intamplat si vinovat era profilul anvelopelor.

Schimbat anvelopele si rezolvat.

Detalii aici: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tramlining

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, colegii! 

 

Ce e drept fenomentul a aparut atunci ca mi-am cumparat (prin 2008) 4 cauciucuri noi 225/45/17 Goodyear Eagle F1 (tipul acela cu profilul in V), dar am pus totul pe seama rotilor de 17.

 

La rotile de 15 (iarna) fenomentul e mult atenuat! Voi cauta sa schimb cauciucurile fata si voi revenii cu impresii!

 

Bratele sunt majoritatea cele originale care au venit pe masina, schimband in timp doar 1 brat inferior (tot Lamforder) si o bucsa brat inferior! 

 

Descrierea lui Planetara este f. precisa, si eu patesc asa ceva. De exemplu pe E85 unde drumul are f. multe sleauri sunt f. atent ca au tendinta de a ma arunca dintr-o parte in cealalta. In timp m-am obisnuit si stiu sa controlez, insa tot e neplacut!

 

Este posibil sa fie cauciucurile cu flancul f.f. dur, deci tin sa precizez ca anul trecut doua din cauciucuri mi s-au taiat efectiv pe flac pe o portiune de ..30-40! Stiu ca au o vechime de 6 ani insa e prima oara cand patesc acest lucru la un cauciuc. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Exact cu profilul in V am avut si eu probleme. Nu mai stiu ce marca erau, dar aveau flancul foarte abrupt. Daca te uitai din profil, parca roata era perfect dreptunghiulara. Iti poti inchipui ce probleme imi faceau la 245 R17.

Vei avea o surpriza placuta daca le schimbi.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Latimea mare e si ea de vine pentru acest comportament. Banuiesc ca latimea si greutatea mai mare a jantei + anvelopa influenteaza directia. Am avut jante pe 17 si asa imi facea si mie, dar nu aveam cauciucuri cu profil v, ci unele de la kumho, cu patratele.

SI talonul jos contribuie, uitasem. Eu aveam 225/45/17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Cosmin, roata pare "perfect dreptunghiulara" cand te uiti la profil. 

 

Din pacate jantele NU sunt de firma, sunt cele din poza de mai jos, cumparate in 2008 cu vreo 400 RON bucata, insa s-au mentinut remarcabil de bine. Insa sunt destul de grele :(

 

Daca zici ca ai avut 245/R17 vroiam sa te intreb daca as avea probleme cu 235/45/17.

 

Am pe spate deja dimensiunea aia dar nu stiu daca atinge pe undeva pe fata....

 

Mai la subiect, saptamana asta voi schimba ansamblul capat de bara + bieleta poate scap de troncanituri. Si apoi vad care din brate este imperios a se schimba.

post-8852-0-06737500-1400511761_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Anvelopele pe fata trebuie schimbate. Jantele n-au nimic. Chiar daca sunt grele, te incurca doar la demaraj. Nu produc efectul asta.

245 am pe bmw, nu pe passat. Nu stiu sa-ti spun daca ar atinge undeva, dar poti determina si singur virand roata la maxim dreapta-stanga (cu anvelopele de 225) si urmaresti sa ai macar 7-8mm liber intre roata si alte elemente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca talonul ranforsat da efectul de "sine de tren". Eu am efectul asta pe niste cauciucuri de tip cargo, cu 175/70/14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Va salut, urmeaza sa schimb bratele superioare dinspre spate stanga-dreapta, si vreau sa va intreb daca se poate schimba fara a demonta ansamblul arc+amortizor? Adica daca le pot schimba dand numai roata jos? Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am experimentat eu nu cred ca o sa poti fara sa demontezi telescopul , cel putin din partea de sus , si ai sa ai de furca cu surubul care blocheaza bratele in fuzeta,eu m-am chinuit ceva vreme pana sa le scot,le-am dat cu X solutii , ba chiar le-am incalzit , surubul respectiv m-a chinuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am comandat ambele suruburi in caz ca o sa le "macelaresc", sper sa nu am probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut si La multi Ani!!!

Am reusit sa schimb ambele brate superioare dinspre spate in 30 de minute fiecare.

Se demonteaza roata, se desface surubul care trece prin bucsa bratului cu o inelare de 16 se tine contra iar cu o tubulare de 16 se desface dupa care se scoate surubul(este loc destul), dupa se desface surubul care este "pana" pentru ambii pivoti ai bratelor superioare(acest surub poate creea probleme, eu am folosit deruginol, am lovit putin in el si s-a desfacut intact) si se schimba bratul fara a demonta altceva.

 

Pentru a schimba bratele superioare dinspre fata trebuie sa desfaceti suportul arc-amortizor care vine prins in 3 suruburi in contra-aripa, pentru ca nu este suficient loc de a scoate surubul ce trece prin bucsa bratului. Insa daca aceste brate au fost schimbate vrodata e posibil sa aveti noroc ca cel care le-a schimbat sa fi montat invers surubul+piulita si astfel se pot schimba fara a demonta suporul arc+amortizor. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E usor de scos talerul cu arc/amortizor, de abia lucrezi lejer. Problema e cu surubul ce tine pivotii bratelor superioare. Eu l-am pacalit de fiecare data cu WD 40 si mai ales cu doua piulite puse pe capatul cu filet si stranse una de alta (fara ca sa stranga si pivotii, altfel nu are sens).  Dupa aceea, cu doua tubulare (pe fiecare capat) ai ceva forta sa il faci un pic sa se miste. Il mai ciocani un pic si iese pana la urma, dar neamtul care a proiectat sistemul era beat... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce schimba bratele superioare si au probleme la scoaterea surubului care e pe post de pana si strange ambi pivoti nu trebuie decat sa curete orificiul pe care intra surubul si sa-l monteze gresat cu vaselina.Garantat pe viitor nu mai apar probleme. Nici un service nu pune vaselina iar  surubul rugineste si apar problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am gasit 2 seturi de 12 piese + suruburi la preturi aptopiate in jur de 1400lei.

Care e mai recomandat dintre Delphy si Swag??? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie la sunetul de tabla!!!! eu am schimbat brate de mi-a venit acru' ,fara nici un rezultat.dupa n teste pe drum cu denivelari am constatat ca aveau joc placutele de frana. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa schimb brate superioare trebuie refacuta geometria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic dupa orice brat trebuie refacuta.

Dar in practica bratele nu-s asa critice. Doar capetele de bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!