Jump to content

Echilibrare Roti....da Sau Nu?


gabimok
 Share

Postare recomandată

doru, se taxeaza diferti pe principiul "obrazul subtire.. cu cheltuiala se tine"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AndyG

    5

  • razdan

    5

  • Aditu

    5

  • nervoss

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca principiul in acest caz este "Daca putem sa-i luam pielea, de ce nu? si Winnetou facea la fel si a ajuns celebru !"

Mi-e scarba de romani... :)

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin off topic, la sama montat 1 cauciuc + echilibrat costa 500 de mii!no comment!

in acest caz m-as gandi si eu de 2 ori inainte sa echilibrez rotile!

... in acest caz schimba firma. Si in GL au unii niste impresii de preturi dar dupa o cautare mai atenta am facut operatiunea de echilibrare pe toate rotile cu aproapre 160 mii lei. Pentru o asa suma nu merita sa nu echilibrezi rotile.

Poate tu ca persoana nu simti vibratiile unei roti neechilibate dar cu siguranta trenul de rulare resimte stresul unei roti echilibrate. De doua ori pe an sa faci o echilibrare nu strica (ca si chestia aia cu mancarea si bataia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai buna coarba decat pistolul pneumatic?de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ce-ati face daca ati primi sfaturi, apropo de necesitatea echilibrarii, de genu:

Nu e nevoie daca nu vibreaza! (parerea mea)

Neaparat sa le echilibrezi!

De preferat sa le echilibrezi!

Dai banii degeaba! Nu merita!

Eu unul cred ca cel care a intrebat e tentat sa le echilibreze. E ca si schimbul de ulei in loc de 10k la 7k ca e "mai sigur".

:)) Cateodata pistolul pneumatic e reglat in asa hal incat numai cu inelara mai desfaci roata. Afara in service-uri se lucreaza peste tot unde se poate cu pistolul pneumatic. E galagie in permanenta :) . Banuiesc ca sunt reglate corespunzator dpdv al cuplului cu care strang in functie de situatie.

Coarba nu poate strange peste masura din cauza parghiei care de obicei e mica.

Ce-a mai "penala" e inelara (lunga sau cu prelungitor) atunci cand e folosita de un neghiob care nu are "simtul masurii".

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai buna coarba decat pistolul pneumatic?de ce?

majoritatea pistoalelor de la noi nu sunt calibrate. unui prieten i-au rupt prezonul la strangere :D :D si a fost un circ imens sa-l demonteze la service :251: . au testat cu cheia dinamometrica cuplul de strangere cu care au fost stranse prezoanele si valoarea era de 2x peste :( . De atunci pe masina mea nu s-a mai lucrat cu pistolul. Le zic de la inceput si le dau ceva loz sa o faca la coarba :( macar dau un ban dar stiu ca fac asa cum vreau eu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am pus si eu jante si cauciucuri noi, pe 16"

v-am ascultat si n-am echilibrat la inceput.

Am fost norocos.

Combinatia OZ 16 cu Michelin Pilot Exalto 2 nu mi-a dar nici o vibratie, chiar si la 200Km/h

Am facut 700 km si merg totusi la echilibrare, ca sa fiu sigur ca se aseaza cum trebuie.

Recomand echilibrarea. Paza buna trece primejdia rea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Eu am acum jante de aliaj si cauciucuri de vara pe ele si vreau la iarna viitoare sa imi iau alte jante cu cauciucuri de iarna. Intrebare ar fi daca mai are rost echilibrarea cand le voi pune la primavara viitoare la loc pe cele de vara (avand montat setul de iarna intre timp) in conditiile in care nu dau jos anvelopele de pe jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper ca sambata o sa revin si eu pe incaltari de vara :) Deocamdata am o janta la reconditionat, dar inainte de a le pune eu unul o sa fac o echilibrare cu siguranta. Folosesc jante de tabla pt cauciucurile de iarna si de aliaj pe cele de vara.

On topic Pana la urma fiecare face ce vrea pe banii lui, eu unul nu vreau sa schimb articulatiile sau mai stiu eu ce din cauza unor amarate de caucuicuri/jante neechilibrate.

Numai bine

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geo_golf: Da, are rost, incepanad cu o verificare, daca pana la iarna treci de 10-15 mii de km. pentru ca in aceste conditii va apare o uzura semnificativa a anvelopelor, uzura care are multe sanse de a fi neuniforma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montat cauciucuri pe jante noi de aliaj + echilibrat =60 RON .. nu mi s-a parut mult mai ales ca s-a lucrat f bine cu scule profi...

Pentru ca am vazut ca s-a discutat, prezoanle au fost stranse cu pistolul si apoi "checking-ul" final cu cheia dinamometrica :offtopic: ... Totusi, desi si jantele si cauciucurile au fost noi am avut la unele 60-80 g plumbi .. o fi normal? :P

O chestie importanta: am avut si antifurturi de montat si baietii nu le-au strans decat la mana putin si asa mi-au recomandat sa fac si pe viitor pentru ca daca se strang "la pistol" cica e posibil sa nu mai poti sa le desfaci (se poate strica cheia..) :)

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

60-80 g Pb pare cam mult dar daca rezultatul echilibrarii e bun problema a fost rezolvata.

Poate ar trebui doar se se verifice / reechilibreze ceva mai frecvent, la maximum 10.000 km de exemplu, pentru ca masa mare de Pb utilizata la echilibrare releva o neuniformitate mai mare a distributiei cauciucului in anvelopa ceea ce poate duce la uzuri mai neuniforme.

Daca antifurturile strang prezoane, cum este cazul la golf 5 (si nu cred ca la O2 sa fie altfel) in mod cert nu este suficienta o strangere la mana. Trebuie folosita cheia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antifurturile sunt prezoane, adica la fiecare roata am un prezon normal inlocuit de prezon antifurt. Le-au strans cu cheia dar la "mana" adica nu au strans cu cea dinamomtrica la cuplul normal la care se strang prezoanele obisnuite (mai sus eu nu m-am exprimat corect... )

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-au costat 28 RON echilibratul a 4 roti. Pt siguranta mea si pt "sanatatea" masinii nu consider ca a fost mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

fratilor, am si eu o problema care nu-mi da pace. am schimbat acum 2 saptamani jantele si cauciucurile. jante wolfrace pro-sprint de 16" si cauciucuri Continental PremiumContact 2 de 205/55 R16. Am facut echilibrarea, si am plecat pt. 1 saptamana in Germania. Cand am ajuns pe autostrada, surpriza! Trepida toata masina de pe la 130km/h pana pe la 150-160km/h. M-am intos in tara si astazi am refacut echilibrarea. Am mers putin in teste si trepidatiile se pastreaza. E adevarat ca parca nu se mai simt asa tare, dar tot exista si nu sunt neglijabile. Diferenta e ca acum le simt de pe la 120km/h.

Care credeti ca ar putea fi cauza? Jantele nu sunt lovite, pe cauciucuri nu se vad umflaturi.

Sa fie de la inelele de centrare? Spun asta pt. ca nu intra la fix, adica au putin joc. Stiu ca jantele originale intra fix pe butuc, iar cand le dai jos, tre' sa tragi putin de ele ca sa iasa.

Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

DA, trebuie sa le echilibrezi.

Eu fac mereu lucrul asta cand schimb anvelopele de iarna cu cele de vara si invers.

Pe cele de aliaj le echilibram la fiecare 3 luni obligatoriu sau daca m-i se parea ceva ciuat la tinuta de drum a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4UDI, evident ca rotile trebuie echilibrate si chiar periodic pentru ca pot apare in timp uzuri inegale care se traduc prin trepidatii in volan si caroserie si prin uzuri accentuate ale componentelor care absorb vibratiile; componenta "da Sau Nu?" din titlul topicului este, eufemistic vorbind, cel putin naiva ...

Nu stiu insa despre ce inele de centrare este vorba in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbesc de inelele de centrare care vin cu jantele after market.

de echilibrat le-am echilibrat de 3 ori pana acum.

degeaba fac echilibrarea ca nu se simte nici o imbunatatire. urmeaza sa mai fac niste incercari, presupun ca problema e din cauciucuri (made in Romania).

o sa va anunt care a fost rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

hai sa va zic patanie misto:

cumpara mandea cauciucuri noi la otomobil prin martie/aprilie; toate bune si frumoase si dupa citeva mii de km le echilibrez ca sa vad cit si cum s-au lasat.

presat de timp, ma maninca in partea dorsala sa fac lucrarea la sandramaua de vulcanizare aflata peste drum de liceul Cantemir pt ca aveam impresie buna de burtosii aia de acolo.

imi schimba rotile fata cu alea de pe spate dupa echilibrarea mirifica executata de ei pe motiv ca sint gumele unele mai proaste ca altele si fac ca toate visele la rulare atit pe verticala cit si pe orizontala si normal ca m-am enervat (gratuit) pe aia de la care am cumparat gumele.

cind am discutat la telefon cu vinzatorul problema garantiei, s-a cam mirat omul ca toate 4 sa fie asa si intre timp am gasit in Arad o firma care are oameni care stiu ce fac si am rezolvat problema, acum avind rotile rotunde :)

aici am vazut operatii de care nu am mai dat pina acum, chiar si la montajul noilor cauciucuri:

- curatat cu perie de sirma montata in polizorul unghiular (adica flex) discuri frina si partea interioara a jantelor care calca pe discuri de diverse depuneri ce pot ajunge si la 1mm grosime (chestiile astea chiar au influenta)

- tot cu peria aia dau si pe jante sa curete solutiile folosite in timp la etansarea anvelopelor

- agregatul care face echilibrarea are un program de optimizare si iti roteste anvelopa pe janta pina ajunge in pozitia in care pun plumb cit mai putin si nu mai bate sub nici o forma

- din experienta lor, conteaza pina si calitatea maglavaisului ala cu care dau pe buza cauciucului (dupa ce am plecat de la ei, la prima oprire surplusul s-a intins pe cauciuc prin centrifugare)

- o janta avea o mica deformare rezolvata, ca de obicei, cu doua lovituri de ciocan (ciocan plastic)

Toate astea au costat 75 lei, comparativ cu 50 aruncati pe fereastra la "meseriasii" de mai sus.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor, am si eu o problema care nu-mi da pace. am schimbat acum 2 saptamani jantele si cauciucurile.........

Salut

desi santem putin cam :icon_thumright: aceeasi problema am avut-o si eu cu jantele after-marchet, in sensul ca inelele de centraj aveau un joc mic pe butuc, fapt care imi provoca o mica vibratie in volan intre 110 si 130. Rezolvare : am mers cateva sute cu ele asa sa se aseze si anvelopele, caci din proprie experienta, anvelopele noi trebuie reechilibrate dupa cateva sute, dupa care am mers la un strungar bun care mi-a facut din aluminiu alte inele de centraj, luand ca reper butucul, respectiv diametrul interior al jantei ( pt cine nu stie majoritatea jantelor after-marchet, au diametrul butucului mai mare, pt a putea fi montate pe mai multe tipuri de masini, diferenta fiind compensata cu ajutorul inelelor de centraj ).

Urmarea : nu mai am nici cea mai mica trepidatie si dupa aproape 12.000 de km, am facut preventiv o verificare a echilibrarii jantelor si am gasit la un singura, o diferenta de 5 g.

Concluzie : nu e din anvelope, daca inelul de centraj are joc, poti sa le echilibrazi de cate ori vrei ca tot vei avea trepidatii, incearca sa aplici metoda mea !

Cu stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic,jantele ar trebui sa se centreze exclusiv in prezoane,ca de aia sunt conice,dar cine stie...cred ca rau nu face sa inlocuiesti ielele de centraj cu unele mai precise.Macar elimini riscul ca insusi ele sa genereze vibratii prin faptul ca se fixeaza intre butuc si janta intr-o pozitie gresita(nu in centru),avand jocul prea mare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Daca mut cele de pe fata cu cele de pe spate (din cauza uzurii neegale) trebuie sa le reechilibrez ??? Acum sunt echilibrate si cu locul insemnat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu decizi asta, daca iti bat sau vibreaza la viteze mai mari trebuie echilibrate, sau daca nu merge drept cand iei mana de pe volan. Mie mi-a explicat un baiat de la Nurvil ca cele de pe spate s-ar uza neuniform din cauza greutatii reduse. Dar daca merge bine nu e nevoie de echilibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ! Fata se uzeaza mai mult probabil si din cauza greutatii mai mari dar mai e si tractiunea acolo,virajul,franare mai puternica ....

Modificat de Sh0by
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu echilibrez rotile de fiecare data cand fac schimbul vara/iarna. Cu faza cu uzatul neuniform nu e de gluma. Eu am stricat anul trecut, in 2 saptamani, o pereche de cauciucuri din cauza faptului ca presiunea in roti era prea mare si se uza mijlocul anvelopei. Iar la presiune mica se uzeaza anvelopa pe margini. Asa ca aveti grija la presiune :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!