Jump to content

Et-ul Si J-ul


Northman
 Share

Postare recomandată

Imi cer scuze pentru sfatul eronat pe care l-am dat. Eu am luat de bune informatiile postate de tine (ai zis printre altele ca sunt 5x100).

Si plus ca nu mi-a dat prin cap ca jantele sunt OEM. De aceea am afirmat ca nu au legatura intre ei cei doi parametrii (distanta dintre prezoane si ET-ul).

 

Din cunostintele mele, producatorii de jante pot opta pentru orice combinatie in legatura cu parametrii jantelor, astfel incat acestea sa poata fi montate pe cat mai multe modele de masini. Cand vorbim insa despre jante OEM, aici lucrurile stau altfel. In sensul ca fiecarui tip de masina VW ii sunt asociate doar anumite combinatii de ET, latime, diametru si distanta intre prezoane.

 

M-am simtit dator sa fac aceste precizari ca sa nu ramane cineva cu vreo impresie gresita in urma lecturarii postarilor mele. Scuzati-mi inca o data postarea buclucasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna

Am si eu o nelamurire in legatura cu jantele si anvelopele.  Pe passatul meu din 2007 am jante originale 7jx16, 5x112, et 45 si anvelope 215/55/16. Vreau sa o incalt pentru iarna, dar nu gasesc jante de tabla pe dimensiunea respectiva. Am gasit 6,5Jx16, 5x112, et 42 . Intrebarea este cit de bine se impaca anvelopele de 215 cu jante cu 6,5J ? Din cite stiu la 215 se cam cere 7J

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Warning: Urmeaza o intrebare cretina.... dar, nu ma pot abtine.

 

Oare la o pereche de jante ET35, pot sa cresc ET-ul pana la un 42 prin alezarea butucului central?

 

Ma gandeam la montarea jantei pe un strung, si prelucrarea prin aschiere a jantei, pana cand modific ET-ul din 35 in 42.

 

O fi safe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate, dar crezi ca e bine sa tai 7mm din grosimea jantei? Singurul lucru care tine o bucata de fier de 1.500 Kg pe sosea la o viteza de 100 Km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Warning: Urmeaza o intrebare cretina.... dar, nu ma pot abtine.

 

Oare la o pereche de jante ET35, pot sa cresc ET-ul pana la un 42 prin alezarea butucului central?

 

Ma gandeam la montarea jantei pe un strung, si prelucrarea prin aschiere a jantei, pana cand modific ET-ul din 35 in 42.

 

O fi safe?

 

Ai pus intrebarea asta ca sa facem conversatie?

Sau erai in stare de ebrietate cand ai scris?!

Pt ca alt rost nu-i vad...

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) funny..... not.

 

La un moment dat, am avut curiozitatea sa ma uit la un model de janta cu cele doua ET-uri... si stupoare, jantele la exterior erau identice, diferenta era doar la, hai sa-i spunem "butucul central", miezul jantei.

Jantele la care m-am uitat erau Dezent.

 

Deci, sa rectific intrebarea, sa nu mai sune atat de cretin: ET-ul unei jante este dat de dimensiunea "cat de adancit / de iesit" este "miezul" jantei? sau si de modificarea intregului aspect al jantei ("buza", inclinatie spite, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca persisti in.... nu mai zic ce...!!

La o janta nu ai ce modificare/rectificare sa ii faci decat daca o pui la carutza, ok?

Nu inteleg de cum te poti gandi la asemenea lucruri!!

Vrei sa circuli cu ele? Vrei sa iti plimbi copilul in masina aia?!!!

Oricum, ma depaseste discutia asta...

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o intrebare buna.

ET-ul este de fapt distanta de la centrul jantei la locul care intra in contact cu butucul, unde se pun prezoane.

 

offset.gif

Cu cat este un offset (ET) mai mare cu atat janta va sta mai in interior pt ca fata interna parcurge o distanta mai mare pana intalneste butucul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

And, by all means dear megitz, do not interfere.

Eu inteleg ca vinzi jante originale la preturi foarte bune, dar...

 

Iar raspunsul la intrebare este: DA, in limita a 7mm. Raspunsul a venit neasteptat de repede de la producatorul de jante. :). Mi-a comunicat ca offsetul este dat doar din dimensionarea butucului central, iar limita de 7mm este data de faptul ca ei au produs si produc in continuare acelasi model de jante si cu ET42.

 

Multumesc celor care au participat, intr-un mod sau altul, la discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, gandeste un pic logic: Daca iei o janta si o tai inseamna ca va trebui sa ii pui si prezoane mai scurte...

Daca pui prezoane mai scurte atunci va ramane acolo o foitza de aliaj in care se tine roata pe butucul masinii...

Voi nu ganditi cand faceti afirmatii??!!!

 

Offsetul jantei se "modeleaza" din alte lucruri, din niste spite mai adancite spre interior, din o gramada de lucruri!! Producatorul nu taie pur si simplu janta si o face cu offset mai mare!! Pt ca in cazul asta ar trebui sa foloseasca prezoane diferite.

 

Nu imi vine a crede ca trebuie sa dau explicatii din astea!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot a venit vorba de acelasi model de janta la diferite offseturi.

Nu e cazul de fata, dar atentie mare la replici care au ET diferit de cele originale. Nu ma refer la oem ci si la producatori ca BBS, OZ. De obicei aceste replici au ET35.

Sigur ele pot veni si cu o alta latime, dar de cele mai multe ori et-ul le da de gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, 

Echiparea originala a masinii a venit cu jante de tabla pe 16" de 6.5, cu ET45

Apoi am trecut la aliaj tot pe 16 de 7, cu ET35.

Acum vreau sa trec la aliaj pe 17" de 7.5, cu ET35.

 

Tinand cont ca 7 cu ET35, stick out si pe puntea fata freaca, daca iau acest set de jante 17" cu 7,5 astea sigur o sa "distruga" nu doar o sa frece. Nici nu ma gandesc sa rolluiesc aripile. Jantele "ochite" vin la un pret foarte bun, iar modelul e unul foarte frumos, care s-ar potrivi cu intreaga masina.

 

Deci asta e motivul.

 

Iar legat de schimbul de prezoane.... sa stii ca la prima trecere, a trebuit sa iau prezoane cu 12 mm mai lungi. Deci deja am un set de prezoane lungi, si unul mai scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remarca buna data de @ meghitz:

Eu nu am voie sa pun print screen din ozservice, dar janta care are et 35 si 42 sau 45 , are kit -ul de aplicatie cu acelasi cod ( deci se foloseste acelasi inel si prezoane).

Asta inseamna ca prelucrarea gaurilor sa facut diferit ( din logica!)

Practic am verificat pe jante stoc OZ si : jantele au aceeasi greutate, nu sunt diferente de plan de prelucrare la prezoane, prezoane de aceeasi lungime, DECI OFFSET -UL este dat ( cel putin la OZ ) de pozitionare diferita a miezului in matrita de tunare la joasa presiune.

Poate sunt si exceptii, @ claudellus, cine ti-a dat raspuns : Dezent?!

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claudellus: A trebuit sa iei prezoane mai lungi sau ai luat altele pt ca nu se potriveau cele originale pe noile jante?

lug_nut.jpg

 

ET-ul nu are treaba cu prezoane mai lungi. Eu am montat jante cu ET44 cu aceleasi prezoane cu care am pus si jante oem cu et54 sau de iarna cu alt et.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un email trimis " unde trebuie" am aflat ca tehnic este posibila varianta ca miezul sa fie mai gros , la jantele turnate la joasa presiune low cost nu este importanta modificarea greutatii. Oricum e cea mai grea janta tehnologic datorita procedurii.

S-a pus aceasta problema si la " case mari" se face economie, oricum in etapa de prelucrare tehnologica pragul prezonului se poate face mai adanc pentru a pastra aceeasi lungime prezon.

Colegul amintea de subrand de la Alcar , respectiv Dezent care este low cost, deci poate sa fie solutie de fabrica aschierea si rectificare.

Ceea ce nu prea cred este faptul ca nu raspunde un fabricant unui potential client care vrea sa strunjeasca o janta cu mijloace necontrolate de fabricat . Cred ca e exclus asa ceva, adica sa raspunda afirmativ : Da, poti strunji 7 mm fara probleme !!!

Este totusi o etapa importanta prelucrarea mecanica, poate include si procedee secrete nu cred ca informatiile sunt asa " pe garduri"

Un exemplu concludent este faptul ca desi se foloseste si vopsirea electrostatica, daca ii intrebati daca este ok, iau foc incep sa spuna ca expunerea la 200 grade Celsius chiar la 15 minute, este de fapt un tratament termic ( chiar este!) care poate duce la deficiente, deformare, bla , bla.

Poate sa fie doar interes de vanzare , dar daca ai acces la documente de la departamente R&D , technical, deja te gandesti putin.

Eu m-am gandit doar la cele forjate si modulare 2-3 piese ( datorita pretului, evident!)

Cred ca este bine sa ne dam cu parerea doar daca am vazut procese tehnologice si am vizitat fabrici de renume, gen OZ RACING, BORBET, BBS si chiar cele care sunt istorie ATP , Alessio.

Nota:

La ATP era o presa pentru forjate de 8500T si monitorizau vibratiile si la 2 km!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

a testat cineva pe un Golf 5 GTI  jante R16 7J ET35 ? Ies in exterior rotile? cu posibilitate sa atinga aripa la denivelari ? sau ating cumva in interior fiind J-ul 7 ...dar nu cred asta..

Intreb deoare caut jante de iarna de aliaj R16 si tot cu ET-uri dinastea gasesc ET35, ET37, ET40, ET47,ET50....unele sunt de 6,5J altele de 7J si nu stiu la cele de 7J care este ET-ul minim sa nu-mi atinga in aripa...

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine si safe ia de la et40 in sus. Pana la un 47 ca sa nu stea nici prea in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

se potrivesc pe un gol4 ,jante de tabla  15",16jx15h2, cu 5x100  ,et 44?vreau sa le cumpar de la cineva si nu stiu daca se potrivesc( sau a trecut gresit in anunt distanta 5X100 sa fie 5x112)?multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Potrivesc fara probleme daca sunt 5X100.

ET 44 o sa fie 6 mm mai in interior decat cele de ET38 care vin pe Golf 4 din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegi un raspuns daca se poate,am alte jante pt duba,de MB,facut inele dar prezoanele prind cam 1 cm de filet,ele au 4-5 cm lungime totala,sta bine asa sau sa iau mai lungi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit undeva  dar nu mai stiu unde... ca 6-7 filete sunt deajuns ca sa tina roata fara probleme. 

 

Nu stiu cum este la dube, dar la Passat-ul B5.5 ce l-am avut inainte, partea in care intra prezoanele, care este dincolo de disc (peste care vine discul) nu era mai groasa de 1 cm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc de reply colegu,acelasi lucru mi s-a mai spus ca e de ajuns cateva filete,pt asta e forumu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o intrebare de n00b : daca pun pe golful meu gti cauciucuri de iarna 225.50 r17 in loc de 225.45 r17 atinge pe undeva ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Bebeee unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!