Jump to content

Et-ul Si J-ul


Northman
 Share

Postare recomandată

teoretic nu se distribuie corect greutatea, dar practic poate nu se va simti fiind diferenta mica... eu n-as pune asa ceva sub nici o forma... eventual daca e vorba de rezerva... vezi poate imperechezi cu janta de pe rezerva...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Gandindu'ne Logic exista o problema clara, ca si comparatie iti pot da: intro parte ai un brat de 5metrii si in celalalta parte unul de 7 metrii, distribuirea greutatii va fi inegala. Jantele ce stau pe aceeasi punte trebuie sa aibe acelasi ET pentru o distributie de greutate normala.

In cateva posturi anterioare a fost lamurita problema unui coleg ce vroia sa puna janta cu xET pe puntea fata si cu yET pe puntea spate, daca vrei sa fie ET-ul diferit pe punti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspunsuri. As putea pune janta de la roata de rezerva care are ET 50 sa fac pe fata 42 si pe spate 50 dar e cam olarita janta aia, nush de ce asa era de cand am luat masina (SH)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar problema e daca afecteaza cu ceva masina, adika maxim 2000-3000 de km care-i fac iarna asta poate strica ceva la masina? Masina nu va mai avea stabilitate? Nu cumparam asa ceva dar nu prea se gasesc jante de tabla pe 16, pe 15 se gasesc mai usor dar eu aveam cauciucurile pe 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Am vrut sa spun ca ambele roti de pe o punte trebuie sa aiba acelasi ET.

Pot sa am pe masina (puntea spate) jante cu et diferit??? una are et45 si una et47

daca vrei probabil ca da ai o diferenta de 2mm dar nu e recomandat deloc

masina se va comporta nefiresc avand sprijinul pe roata in locuri diferite

nu stiu dar m-ai facut curios..

probabil e ca atunci cand mergi cu o roata de rezerva de dimensiuni reduse

deci atentie si i pana in 80km/h parca asa nu?

daca vrei probabil ca da ai o diferenta de 2mm dar nu e recomandat deloc

masina se va comporta nefiresc avand sprijinul pe roata in locuri diferite

nu stiu dar m-ai facut curios..

probabil e ca atunci cand mergi cu o roata de rezerva de dimensiuni reduse

deci atentie si i pana in 80km/h parca asa nu?

dar daca am pe puntea fata et45 si pe puntea spate am et47? asa e ok? Am o janta ovala si a mele de pe masina is et45. Am facut de 2 jante dar au et45

cred ca asa e mai bine

et mai mic pe spate si mai mare pe fata

vei avea stabilitate mai buna rotile iesind mai in afara aripii fata de cele din fata

si pe acelasi principiu vei murdari mai putin masina cu noroi

Citarile de mai sus te lamureau pe tine. Din ele tragea concluzia ca:

1)Pe aceeasi punte ambele roti trebuie sa aiba aceeasi valoare ET.

2)Este recomandat, daca doresti ET-uri diferite pe masina, sa ai un ET mai mic pe spate (roata va fi mai iesita in exteriorul masinii) si un ET mai mare pe fata (roata va fi mai apropiata de suspensia masinii).

Numai Bine. :Driver:

Edit: Indreapta la o vulcanizare janta indiota, daca merita, tatal meu a facut asa cu jantele fata de la masina si a fost OK, dar le-a rezolvat el si mai bine el.

Nu umbla cu masina daca ai pe aceeasi punte jante cu ET diferit, eu nu as umbla, s-ar uza rulmentii aiurea datorita distributiei defectuoase si inegale a greutatii. Stabilitate nu stiu, cred ca nu va fi in regula. Cam atatea pot spune din cate stiu eu.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit: Indreapta la o vulcanizare janta indiota, daca merita, tatal meu a facut asa cu jantele fata de la masina si a fost OK, dar le-a rezolvat el si mai bine el.

Nu umbla cu masina daca ai pe aceeasi punte jante cu ET diferit, eu nu as umbla, s-ar uza rulmentii aiurea datorita distributiei defectuoase si inegale a greutatii. Stabilitate nu stiu, cred ca nu va fi in regula. Cam atatea pot spune din cate stiu eu.

Nu e janta stramba, gaurile unde vin prezoanele sunt cam largite, nu mai sunt perfect rotunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

@zoly_85 Daca gaurile prin care trec prezoanele sunt largite atunci eu spun ca janta aia e inutilizabila, chiar periculoasa pe masina... nu stiu daca se poate recupera.

Ma gandeam, fiecare masina are niste valori de ET predefinite din constructia sa, daca noi umblam la acea valoare (adica punem jante cu alt ET pe masina) putem stii in ce sens influenteaza sarcina pe rulmenti sau alte piese? E vre-un tabel sau o baza de date cu asa ceva? ...pana la urma ET-ul intra aici ca factor ce trebuie luat in considerare. Gresesc? (nu am cunostinte in domeniu, doar intreb)

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ETul e dus la extrem(mic ca si valoare) atunci afecteaza rulmentii.Daca folosesti un ET mic alternat cu un J marisor se mai atenueaza din efect(janta lata,partea din interiorul masinii mai compenseaza forta excesiva ce apasa din cauza iesirii in exterior).Oricum trebuie facut un compromis.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am inteles bine, prin marirea J-ului, janta va fi mai lata in interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, "J" nu are nici o legatura cu latimea jantei. "J"-ul reprezinta forma buzei....

Daca tot spunem ca J-ul e latimea jantei numai inducem lumea in eroare si prezentam infomratii neadevarate.

O janta 7,5 J 17 e o janta cu latimea de 7,5 inch, J-ul e forma buzei, diametrul de 17 inch.

Aceste informatii sunt prezente peste tot in acest topic, dar ce rost are sa citim ce s-a spus inainte???

Intrebare pentru moderatori: mai are rost sa fie pastrat activ acest topic atata timp cat nu se spune nimic nou si, mai rau, se tot spun lucuri neadevarate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

@rex

Aspecte/Intrebari "noi":

1)Cine stie un site, un document, o pagina, o baza de date unde sa fie limitele (inferioare si superioare) pentru valoarea ET-ului in functie de modelul masinii este rugat sa imparta si cu restu.

2)Intrebarea mea din mesajul de mai jos. (am subliniat)

@zoly_85 Daca gaurile prin care trec prezoanele sunt largite atunci eu spun ca janta aia e inutilizabila, chiar periculoasa pe masina... nu stiu daca se poate recupera.

Ma gandeam, fiecare masina are niste valori de ET predefinite din constructia sa, daca noi umblam la acea valoare (adica punem jante cu alt ET pe masina) putem stii in ce sens influenteaza sarcina pe rulmenti sau alte piese? E vre-un tabel sau o baza de date cu asa ceva? ...pana la urma ET-ul intra aici ca factor ce trebuie luat in considerare. Gresesc? (nu am cunostinte in domeniu, doar intreb)

:Driver:

Putin s-a lamurit (daca este corect, banuiesc ca da) in mesajul acesta:

daca ETul e dus la extrem(mic ca si valoare) atunci afecteaza rulmentii.Daca folosesti un ET mic alternat cu un J marisor se mai atenueaza din efect(janta lata,partea din interiorul masinii mai compenseaza forta excesiva ce apasa din cauza iesirii in exterior).Oricum trebuie facut un compromis.

Edit1: @rex Eu am observat, dupa ce am citit la inceputul topic-ului, ca J-ul este referitor la o forma. Forma Buzei Jantei. In mesajele mele anterioare poti vedea ca am incercat sa ma dezobijnuiesc de a scrie litera J dupa dimensiunea ce se refera la latimea jantei (era prea tarziu sa dau Editare), dar e un mic obicei, inca. Cei ce citesc te inteleg, crede-ma, nu te simtii neinteles. :beerchug:

Edit2: Cand cineva citeste inscriptiile de pe o janta, latimea este urmata de catre litera J si vazand in stanga in dreapta, te iei dupa altii fara sa vrei. Normal ar fi, ex: 16"x6" ; 18"x8.5" ; 18x8.5 ; 17x8 ; 19"x8.5" ; etc... (diametru si latime)

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REX:"O janta 7,5 J 17 e o janta cu latimea de 7,5 inch, J-ul e forma buzei, diametrul de 17 inch."Bine,si totusi,Jul mamii lui e sau nu latimea,ca acum se pare ca ar trebui sa imi resetez memoria si sa le invat de la inceput. :) .Ai zis de primul numar(7,5) ca e latimea.LATIMEA CUI?Nu a jantei?17 ca e diametrul,asta stie toata lumea.Adica tu vrei sa zici ca:Jul e forma buzei.Adica J e un anumit tip de forma pentru "buza",si ar mai urma si alte tipuri de buza :(G,H,K,etc)???Eu raman la ceea ce stiu de multa vreme si care am invat si de la altii:

ET mic(sub 35)-ai janta cu buza,iesita in exterior(buza polisata,buza lata,janta buzata,etc)

J (peste 7)mare-ai janta lata;cauciucul se va aseza "trapezoidal".

Daca tot se spun lucruri "neadevarate" ia fa tu o lista ca pentru prosti sa inteleaga toata lumea,pune si exemple si sa se inchida topicul,sa nu se mai abereze,doar pentru a cumula cat mai multe posturi.

(prima poza)-->Uita'te la janta asta care are 9J,e sau nu e LATA?Ca are Et de 25 si i se vede buza,deja nu mai trebuie argumentat.

(a doua poza)-->Daca te uiti in descrierea ei,scrie "10J LATE".Cauciucul trapezoidal se observa ca si a prima poza (tuguiat spre varf).Et'ul mic la fel e clar vizibil de unde rezulta si buza.Chiar sunt curios cum arata forma unei buze G sau K(pe bune,nu te iau in ras!)

Numai bine!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forma buzei poate fi: J, JJ, K, JK, B, P sau D. (http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html)

Daca nu sti nu e nici o problema... Problema e ca ai o asemenea atitudine.

Ai invatat prost de la altii ca "J" e latimea jantei!

Faptul ca sunt mai multi care dau cu parerea nu inseamna ca au dreptate. Daca unul care nu stie scrie "10J LATE" nu inseamna ca are dreptate.

Chiar pe prima pagina a acestui topic gasesti link-ul http://www.carbibles.com/tyre_bible.html. Aici aflati mare parte din lucrurile care va intereseaza de jante! Dar na.... nu stiu cati citesc topicul si cati doar scriu la nimereala.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamuriri si imi cer scuze daca am adoptat un ton necorespunzator!Numai bine si Sarbatori fericite! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rex

Aspecte/Intrebari "noi":

1)Cine stie un site, un document, o pagina, o baza de date unde sa fie limitele (inferioare si superioare) pentru valoarea ET-ului in functie de modelul masinii este rugat sa imparta si cu restu.

2)Intrebarea mea din mesajul de mai jos. (am subliniat) ...

Scuze, nu am vazut postul tau inainte, asa ca iti raspund acum:

1) Aceasta intrebare nu are raspuns. Nu poti da valori ale ET-ului fara sa fie in concordanta cu latimea jantei si fara sa ai alte informatii despre masina.

Sa iti dau un exemplu la Golf 5 (presupunand ca latimea jantei e la fel):

- pentru suspensia de drumuri grele sunt aceptate niste ET-uri pentru suspensie de drumuri grele, pentru suspensie sport, pentru suspensie normala, pentru suspensie de GTI, de R32, de GTI State (SUA), de R32 State (SUA) sunt acceptate alte ET-uri. Datorita suspensiei diferite se poate ca o janta sa atinga pe unele masini, in timp ce pe alte nu. Aici mai e si discutia cu alte tipuri de suspensie decat cea OEM.

- la unele masini ai camberul reglabil (de ex Audi TT). Datorita acestului lucru, se poate ca unele jante sa intre pe o masina si nu pe alta tocmai datorita acestei setari.

- mai sunt si alte diferente, dar le-am dat pe cele mai importante (in opinia mea)

Deci nu cred ca vei gasi o astfel de baza de date, sau daca exista asa ceva, eu nu m-as lua dupa ea.

Daca vrei sa ai un indiciu poti sa te uiti pe site-ul producatorului la ce jante sunt recomandate pentru masina ta (la piese si accesorii). Aceste date sunt, aproape sigur bune pentru masina ta, dar producatorul isi ia o mare marja de eroare (dupa parerea mea, datorita rationamentului de mai sus).

2) Am pus "...." ca sa nu dau quote la tot mesajul tau. Sper sa nu te superi... Din nou nu poti lua ET-ul individual. Trebuie sa fie luat in stransa legatura cu latimea jantei si cu masa totala anvelopa + janta. Asta ca sa nu luam in considerare si drumul sau stilul de condus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Multumesc pentru raspunsuri. :) De ajutor si foarte logice, adica, aia depinde de aia si aia de aia, iar totodata dimensiunea aia e in functie de dimensiunea aia, s.a.m.d.

J nu e indice de latime, e un indicator de profil al cauciucului/jantei caruia ii este destinat.

Valoarea care are exprima latimea la janta e 6,5 sau 7. Pentru un cauciuc cu latime 205/55/R16 se recomanda o latime a jantei intre 5,5 si 7. Toate lucrurile astea s-au mai explicat in acest topic. Poti forta si la 7,5. Arata ok, dar deja apar unele riscuri, nu foarte vizibile, dar exista. Cauciucul nu mai absoarbe socurile cum ar trebui (talonul lateral al cauciucului e fortat si nu se mai flexeaza normal) si se poate uza neuniform pe suprafata de rulare datorita schimbarii distributiei de greutate pe suprafata de contact cu solul).

Ideea de baza ar fi ca latimea jantei sa nu depaseasca 85% din latimea caudiucului. 7 toli inseamna 177,8 mm, care la randul lor reprezinta 86% din 205 mm. Deci 7, conform acestei reguli, e inca ok.

Regula cu procentul de maxim 85% este buna? ...nu am vazut sa fie contrazisa.

Luandu-ma dupa cele spuse in mesajul citat anterior am aflat ca:

Pentru 6"(latime) cu 195 procentul va fi 78%; cu 205 va fi 74% (astea ar fi procentele pe jantele de fabrica a masinii mele, 16"x6" 195/60 ET53 VW Sharan).

Pentru 6,5" cu 195 avem 85%; 205 avem 81%.

Pentru 7" cu 195 avem 91%; 205 avem 87%. (am aproximat)

Deci, conform acestei reguli, sunt ok 195 cu 6,5" de asemenea cu 7"... da? depinde de "balon"? ..."balon", 60 in cazul meu (ex: 195/60, 195/50, 205/55, 205/50, etc...).

Nu se precizeaza nimic despre diametrul jantei...

Eu as fi vrut un raspuns la a 2-a intrebare in genul mesajelor de mai jos, daca se poate.

Mk3 generation

model------------------ years---------------------bolt pattern------------------------approx stock offsets-----------------------recommended wheel range (diameter x width), in inches

Jetta----------------1997-early 1999------------4x100-------------------------------------45---------------------------------------------------(14-16)x(5.5-7)

Passat--------------1996-1997------------------4x100------------------------------------- 38---------------------------------------------------(14-16)x(6-7)

Golf-----------------up to 1999------------------4x100------------------------------------- 45---------------------------------------------------(14-16)x(5.5-7)

Mk4 generation

Jetta------------late 1999.5-early 2005---------5x100-------------------------------------38---------------------------------------------------(15-17)x(6-7.5)

Passat-------------1998-2005-------------------5x112------------------------------------- 38-45-----------------------------------------------(15-17)x(6-7.5)

Golf----------------1999-2006--------------------5x100------------------------------------38---------------------------------------------------(15-17)x(6-7.5)

New Beetle --------1998-2006-------------------5x100------------------------------------38----------------------------------------------------(15-17)x(6-7.5)

Mk5 generation

Jetta--------------late 2005.5+-------------------5x112------------------------------------45-50-----------------------------------------------(15-18)x(6-7.5)

Golf---------------2006+--------------------------5x112------------------------------------ 45-50-----------------------------------------------(15-18)x(6-7.5)

Touareg----------2004+--------------------------5x130-------------------------------------55-------------------------------------------------with 500 lb ft torque

Eos---------------2007----------------------------5x112

Tiguan----------- 2009---------------------------5x112

5 x 112 , ET 38-45.

Legat de Car Bible, i-am dat cateva dimensiuni aici (http://www.carbibles.com/tyre_size_calculators.html), anume 195 si 205 combinate fiecare cu 60, 55, 50 si la toate combinatiile imi dadea 5.5" minim si 7" maxim, deci sa presupun ca e ok? :-s ...vreau sa pun pe 195.

Sarbatori Fericite!

Edit1: De Exemplu, pentru 7,5" cu 165 (165/45 R16) mi-a iesit 115% :blink: ...asa arata > (http://www.tyrestretch.com/7.5_165_45_R16/) ...hardcore (It ain't Dubbin' if it ain't Rubbin')

pentru 7,5" cu 195 (195/50 R15) a iesit 98%, asa arata > (http://www.tyrestretch.com/7.5_195_50_R15/7.5_195_50_15_Yoko.jpg.php) ...foarte tare :D

Valoarea procentului ramane la fel indiferent de diametrul jantei? ...asa cred eu, dar va intreb. Teoretic daca pun eu pe R16 195/50 pe 7.5" va arata la fel ca pe R15(poza)?

Edit2: Va rog frumos, cine are si doreste, sa posteze o poza cu 195/60 R16 7" si 6,5" ...nu am gasit mare lucru pe google.

19560r1665inchwide2.th.jpg 19560r1665inchwide1.th.jpg

Edit3: Asta m-a mai lamurit, dar sunt binevenite pozele alea.

dimensiunejantesharan.th.png dimensiunejantesharanin.th.png

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. :) De ajutor si foarte logice, adica, aia depinde de aia si aia de aia, iar totodata dimensiunea aia e in functie de dimensiunea aia, s.a.m.d.

No offence, dar nu am inteles ce ai vrut sa spui. Adica chiar te-am ajutat sau ma luai la misto :D?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Am multumit pe bune. Imi place sa aflu ca ceea ce stiu este bine (adica sa-mi confirme cineva ca ce stiu e bine). Imi place cand lucrurile au legatura intre ele. Eu chiar daca gasesc ce imi trebuie sau gasesc ce trebuie sa fac nu sunt sigur uneori de solutie.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am jante 7jx17 si caut unele pe 15. Am gasit un set 6jx15 dar nu intrau, loveau etrierul. Am gasit si un set 7jx15 care se potriveau dar cel de la vulcanizare mi-a spus ca am nevoie de suruburi mai lungi desi janta originala are tot latimea de 7. Se pot comanda suruburi mai lungi? Afecteaza siguranta in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca depinde de janta. Eu am 8J * 17 si merg prezoanele pe care le folosesc la jantele pe 15(Misano, OEM cu care a venit masina). Cel mai bine inainte sa cumperi jantele faci o proba cu jantele pe masina si incerci cu prezoanele pe care le folosesti acum. Bafta si un an nou fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.as vrea sa cumpar niste jante pe 15 pentru masina din semnatura, borbet 7Jx15H2 , ET 35 , 5x112.nu prea ma pricep cu dimenisunile astea ale jantelor

iar intrebarea mea este daca se potrivesc pe cauciucurile mele care le am pe jantele de tabla cu dimensiunea stock 195/65/r15

va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele merg sigur pe jante. In schimb datorita et35, janta o sa fie cu 15 mm mai "iesita" decat o janta oem pe 15,plus cei 0.5inch trecerea de la 6.5 la 7. Dupa calculele mele janta o sa vina exact la nivel cu aripa.

Modificat de tur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiind un pic mai lata o sa stea cauciucul urat pe ea?adica usor alungit sau intins in lateral, nu stiu cum sa explic.este in regula sa le pun pe masina sau imi pot afecta ceva?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Bebeee unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!