Jump to content

Et-ul Si J-ul


Northman
 Share

Postare recomandată

Salut,

Va rog o parere: pentru anvelopa 205/55R16 cu janta originala 6.5Jx16H2 ET 50 schimbarea cu janta 6Jx16H2 ET 40 pentru auto din semnatura e ok? Din cate am vazut diferenta ar fi de 10mm, ma gandesc sa nu atinga etrier sau aripa.

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu info exacte,rezerva de tabla este et 42 cu r 16 ,iar cele din aliaj de pe masina sunt et 38 tot r16 si toate se incadreaza la fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Deoarece Passat-ul B6 pe care il detin este prevazut doar cu kit de pana(compresor si solutia aceea de etansare), care nu foloseste la nimic in cazul unei pene mai serioase, am tinut pana acum pe post de rezerva o roata de iarna din setul de 4(jante de tabla 6,5J, ET42 cu cauciucuri 205/55/16).Apropiindu-se momentul in care voi monta setul de roti de iarna si neavand alta roata de rezerva(exclus una din setul de vara), am cautat o janta second tot 6.5J/16, ET42 dar nu am gasit decat una singura cu ET 50.

In cartea germana(EWG)cu datele masinii, la jante/cauciucuri nu apare aceasta dimensiune ci doar ET42 si ET45 pentru jante de 16 si ET45,ET47 pentru jante de 17.

Asadar are cineva montate pe Passat B6 jante cu 6,5/16 ET 50 si cauciucuri 205/55/16? Daca da au fost probleme? :)

Eu am oarecare retineri la a cumpara janta sa nu am probleme fiind mai aproape de suspensie.

Va rog sa-mi spuneti parerile voastre.Multumesc!

Modificat de Adi 36
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

maine montez si eu anvelopele de iarna.am jante de tabla 6,5 J ET 50.eu nu cred sa fie vreo problema.sunt doar cu 5mm mai in interior decat cele oem.

revin maine cu un raspuns sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am montat anvelopele.merg fara probleme jantele cu ET=50 si J 6,5 pe passat B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa fim corecti "J"-ul nu are nici o legatura cu latimea jantei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit sa cumpar niste jante de tabla pe 16" cu ET40 -- credeti ca va fi ok cu niste anvelope 205/55/16 pentru un Seat Leon 1P? Eventual as putea sa cumpar si niste anvelope mai late?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok cu 205 55 16 si la fel de ok cu 215 55 16.

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@macristian1 dar nu o sa iasa prea mult in afara, fiind ET-ul atat de mic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se admite un ET minim 38-39 si maxim 47-50 la jante pe 16. Uite aici un calculator http://www.rimsntires.com/specs.jsp. Verifica si vezi ce zice vis-a-vis de valorile

rotilor pe care vrei sa le pui pe masina. La o alta masina din familie (un A3 din 2008) am jante vara cu 7,5J x 17 x 112 cu ET 50 si anvelope 225 45 17 si iarna folosesc

jante 7J x 16 x 112 cu ET 40 si anvelope 205 55 16.

O noapte buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu nevoie de parere/sfat. Jante 18" 8.5J ET34 (cu prinderi 5*120) + flansele adaptoare de la 5*100 la 5*120 care mai au si ele 20mm vreo sansa sa intre pe un VW Bora?! Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e configuratia actuala? Ce latime si ce Et au jantele santa monica si ce distantire folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,ma puteti ajuta cu un sfat???

Vreau sa-mi cumpar jante de tabla pt iarna pe 16 am deja cauciucurile ramase de la o alta masina 205/55/R16.M-am uitat pe rezerva mea care e de tabla si am vazut ca are ET 50,jantele pe care le-am gasit de cumparat sunt cu ET 42.Intrebarea e daca e vreo problema din punt de vedere tehnic???Afecteaza cu ceva suspensia???

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ET-ul care il ai acum cel de 42 este standard pentru jante pe 16". Asa am eu la masina din semnatura 7J x 16 cu ET 42. Uite aici un calculator

pentru a fi mai exact http://www.rimsntires.com/specs.jsp. Vezi ce am raspuns mai sus in topicul #385. Nu iti va afecta cu nimic suspensia si

nu va atinge nicaieri. Poti sa pui anvelopele 205 55 16 pe aceste jante linistit.

O seara buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difera ET-urile la Jetta si la A4. Daca omul spune ca are ET 50, il cred :P.

Jantele cu ET 42 si pneuri cu latimea de 205 mm vor incapea pe masina. Masina chiar va arata mai bine cu ele decat cu cele cu ET50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca in carte scrie 6Jx14 ET45 si eu am gasit 5Jx14 ET45, merge? Ce se schimba? ca tot nu am inteles care-i treaba cu J-ul si ET-ul. Daca are cineva rabdarea sa-mi explice pe privat, mess. TY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in carte scrie 6Jx14 ET45 si eu am gasit 5Jx14 ET45, merge? Ce se schimba? ca tot nu am inteles care-i treaba cu J-ul si ET-ul. Daca are cineva rabdarea sa-mi explice pe privat, mess. TY

J-ul e latimea jentii iar ET-ul e distanta "buzei" jentii fata de centru. Este asa: un ET mai mic, roata va fi mai iesita in fara, ET mai mare va fi mai spre ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nightrayder, citeste aici

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,masina mea este echipata cu jante OZ 32 anniversary 8Jx17 H2,am tot cautat Et-ul pe janta dar nu este de gasit,mentionez k jantele au fost cumparate second-hand.Masina este cea din semnatura si este incaltata cu anvelope goodyear eagle F1 <225 45 17> suspensia este stock. Rotile din spate imi ating numai atuci cand in masina sunt 5 persoane si drumul este denivelat,ma poate ajuta cineva cu un sfat? Ma tot bate gandul k jantele de pe spate sa le echipez cu anvelope mai mici in latime <215>. Va multumesc anticipat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Jantele de pe fata au ET 42 iar, azi a cumparat taica-miu ,fara sa ma intrebe, 2 jante de tabla pentru spate una cu ET 45 si una cu ET 50, este vreo problema daca au ET-urile diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Salutari, vreau sa iau un set de jante din aliaj pentru Sharan. Ma gandeam la Ronal R7-model (R16 6,5J ET50) (http://ronal001.mx-live.com/default.aspx), (http://wayneswheels2000.com/Ronal_Wheels_2007.html).

Luandu-ma dupa ce am gasit aici (http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html) am facut cateva calcule, rezultatele mele au fost diferite de cele date de calculatorul de pe site. Sincer mi se pare ca nu e facut cum trebuie...am facut calculele exact ca in explicatie.

Acum am 195/60 R16 6J ET53.

1) a)195/60 cu 6J; 6inch=152,4mm; 60% din 195=117mm; 152,4+117=269,4mm rolling radius. (320,2mm RR pe site)

b)pentru 6,5J: 6,5inch=165,1mm; 269,4-165,1=104,3mm; x% din 195=104,3; x=10430/195=53,487 deci 50 aproximare prin lipsa; final 195/50 pentru 6,5J; obseervatie: 50% din 195=97,5mm deci voi avea 262,6mm rolling radius. (300,7mm RR pe site)

2)a)205/55; 55% din 205=112,75mm; 265,15mm rolling radius.

b)265,15-165,1=100,05mm; x% din 205=100,5mm; x=10005/205=48,805 aproximare cu adaos 50; final 205/50; observatie: 50% din 205=102,5mm; 267,6mm rolling radius.

3)a)215/55; 55% din 215=118,25mm; 270,65mm rolling radius.

b)270,65-165,1=105,55mm; x% din 215=105,55mm; x=10555/215=49,093 aproximativ 50; final 215/50; observatie: 50% din 215=107,5mm; 272,6mm rolling radius.

Am inteles bine? :scratch:

Jantele actuale au ET53 dupa cum se poate deduce din ce am scris, cele noi vor avea 50. Din ce a explicat colegu mai jos sa inteleg ca rulmetii mei vor fi "ceva" mai solicitati? Repet: Singurele valori care se schimba sunt 6J in 6,5J ; ET53 in ET50.

Alta intrebare... vizual se vor sesiza cei 3mm in minus de la ET? ...inteleg ca janta va sta mai in exterior.

Doua observatii:

1. Relatia intre latimea jentii si latimea cauciucului se poate calcula usor; Pentru o janta data (ex. 6J15) se pot monta cauciucuri intre 6 + 1 inch si 6 + 2 inch adica: 177 -> 175 si 203 ->205. Nu se recomanda latimi mai mari ale cauciucului decat cele calculate pt ca scade stabilitatea la viraje iar forma benzii de rulare e afectata. Latimi mai mici (nu prea e cazul) pot duce la dejantare - dezumflarea cauciucului la curbe stranse/contact cu bordura

2. Intre ET si latimea de origine a jentii si valorile aftermarket exista o interdependenta: Daca latimea jentii creste cu 1 inch (ex. 6.5 original -> 7.5 aftermarket) atunci si ET ar trebui sa creasca cu 0.5 inch (12 mm) ex -> ET37 original creste la ET49 aftermarket. ET-ul are o importanta deosebita in distributia sarcinii pe rulmentii fata. La majoritatea masinilor noi, rulmentii fata sunt de a 3-a generatie - butucul si fuzeta sunt de fapt parte din rulment. La origine, ET-ul jantei se alege astfel ca distibutia de sarcina (statica) pe cei doi rulmenti sa fie conforma cu capacitatea lor de incarcare.

Modificarea ET-ului - ca sa arate bine masina - sau montarea inelelor distantiere la jante (cu scopul scaderii ET) duc la solicitarea acestor rulmenti peste sarcina pt care au fost proiectati ceea ce creste uzura. Inelele distantiere sunt o problema deosebita - pt ca scad f. mult ET-ul si se poate sparge rulmentul interior la o groapa solida luata in plin.

O idee f. buna e sa verificati ce spune TUV-ul despre janta respectiva pt masina dvs. Daca e acceptata TUV, atunci e OK. Daca nu... atunci janta poate sa mearga, dar masina o sa fie aratoasa insa mai putin fiabila.

Nu am inteles nimic din ce scrie in pdf-ul atasat, poate sa ma lamureasca cineva? Am vazut tabelul cu valorile J si ceva valori ale anvelopelor, dar acolo nu gasesc nici valorile jantelor de otel (dimensiuni, J, ET) cititte de pe jantele mele sau gasite aici (http://194.107.82.35/stahl/index.php?lang=eng&loc=vehicle&gb3=H30).

...totusi cred ca mi-a scapat ceva din Topic (din ceea ce s-a scris pana acum). :vaidecapulmeu:

:vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Citind despre problema lui Kostas, imi permit sa dau cateva sfaturi celor mai putin familiarizati cu ceea ce inseamna ET-ul:

-in momentul cand schimbati dimensiunea jantelor, fiti atenti de la ce dimensiuni plecati (latime, ET), care este diferenta fata de cele la care vreti sa ajungeti si unde mai aveti marja de spatiu (atat spre aripa cat si spre elementele suspensiei)

-tineti cont si de latimea jantei exprimata in inci (ex: 6.5, 7, 8)(latime gresit asociata literei J): daca janta creste in latime cu x inci, la acelasi ET ea se va apropia atat de suspensie cat si de aripa cu x/2 inci;

-un ET mai mic nu inseamna intotdeauna un ET mai safe, mai ales daca latimea jantei se schimba: daca ET-ul creste cu x, la aceiasi latime a jantei ea se va apropia de suspensie cu x mm si se va departa de aripa cu x mm; daca ET scade, situatia este evident in oglinda.

Spre exemplu, daca treceti de la o janta de 6.5 inci latime, ET 45 la una de 7.5 inci latime, ET 45 janta cea noua (de 7.5) se va apropia cu cate 0.5 inci atat de suspensie cat si de aripa (aprox 13mm in fiecare parte) numai datorita latimii mai mari. Daca se modifica si ET-ul sa spunem la 50, atunci janta se va apropia cu 18 mm de suspensie si cu 8 mm de aripa. Daca ET-ul scade la 42, ne apropiem cu 10mm de suspensie si cu 16mm de aripa.

Im general frica este sa nu atinga de aripa (deci precautie la ET-uri mici) dar o puteti pati si in partea dinspre suspensie (mai ales daca nu tineti cont si de cresterea in latime).

Va rog sa ma corectati unde este cazul.

Bafta.

Prin urmare la mine, trecand de la ET53 la ET50 janta se va departa de suspensie si se va apropia de aripa?

Trecand de la 6 la 6,5 janta se va apropia cu 0,25inch de suspensie si 0,25inch de aripa?

Luand astea 2 aspecte in considerare in final se va apropia mai mult de aripa, da?

Ca sa-ti faci o idee te poti uita si la pozele de pe Tyrestretch.

Asa ceva cautam de la inceputul inceputurilor! Singura problema este ca nu am gasit pe acolo poze cu ce am eu, foarte putine poze cu 6 si 6,5 in comparatie cu restu :) ...asta e. Mersi, foarte folositor. I want it to look good! :wub:

multumim!! foarte util, poti afla f usor ce ET si J are din fabrica modelul tau (selectati producator/model/an si apoi aveti lista cu dimensiunile posibile)

Multumesc. :icon_thumleft:

Va fi ok 195/60 cu 6,5j R16? (Acum am 195/60 6j R16)

205/55 sau 205/50 cum va fi? (pe 6,5j)

215?

...sunt calculele mele bune? ...eu zic ca da.

Luand in considerare ce am citit in paginile anteriore si vizualizand pozele de pe (http://www.tyrestretch.com/index.php), mai exact spus (http://www.tyrestretch.com/6.5_195_45_R15/6.5_195_45_15_Uniroyal_Rainsport1+(2).jpg.php) consider ca ar fi ok, dar eu avand 195/60 va fi anvelopa mai inalta si va sta mai baltita? Anvelopa fi mai lata decat janta? Daca ma iau dupa ce am citit pana acuma cred ca anvelopa va fi mai lata decat janta mea de 6,5 indiferent ca as pune 195, 205, 215, da? (Stiu ca se va "baltii" in timp, de la uzura si mai ales de la gropi.)

Trecand de la 60 la 55 sau 50 banuiesc ca va scadea confortul, dar cat de mult?

Manevrabilitatea cum va fi? Handling & Stuff...

Mai repet intrebarile din primul post.

Se va sesiza vizual diferenta de la 53 la 50? Dar luand in considerare trecerea de la 6 la 6,5? (Pe bloguri vad des masini ce au in fata 7 si in spate 7,5 ...si face diferenta.)

Uzura rulmentilor cum va fi?

Ceva recomandari de jante OEM? ...sau altecele

Masina despre care e vorba: Volkswagen Sharan 1.9TDI 2003 ANU 66kw 90hp 240N*m FWD 1700kg (am link in semnatura).

Cele Bune! si sper ca nu v-am capiat cu atatea intrebari, ca sunt multe. Sper ca m-am exprimat clar.

:icon_rendeer:

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin urmare la mine, trecand de la ET53 la ET50 janta se va departa de suspensie si se va apropia de aripa?

R:et mic=>janta cu "buza",janta iese in afara caroseriei.et mare=>janta intra sub caroserie.

Luand astea 2 aspecte in considerare in final se va apropia mai mult de aripa, da?

R:putin sesizabil.

...sunt calculele mele bune? ...eu zic ca da.

R:da

Trecand de la 60 la 55 sau 50 banuiesc ca va scadea confortul, dar cat de mult?

R:vei simti diferenta...iti zic din experienta.(a durat pana m'am obisnuit)..plus ca am trecut si de la 15" la 16"

Manevrabilitatea cum va fi? Handling & Stuff...

R:mai stabila pe curbe,mai "hardcore" prin gropile din asfalt.

Uzura rulmentilor cum va fi?

R:Foarte putin va creste.

Ceva recomandari de jante OEM?

R:SantaMonica pe 17"( :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Multumesc de raspunsuri :) Astept si pentru restu intrebarilor, cine doreste, mai ales la cea referitoare la dimensiunile anvelopei pe noua janta.

App, Santa Monica e 5x100 prindere, iar eu am 5x112. Daca ar fi sa merg acolo as putea alege ceva ce a fost pe Passat B5 - prezent :). Nu as vrea sa folosesc adaptoare. Cine vrea sa dea o parere este binevenit, aici sau in subiectul masinii mele (e link in semnatura). Poate aveti si ceva poze cu propunerea pe masina (un Sharan adica). :study:

:vinemosul:

Edit: Ma gandeam, daca (in general) vom pune o janta cu ET mai mic si forta asupra rulmetilor va creste datoriata acestui fapt; nu am putea schimba acei rulmenti cu altii care ar face fata mai bine noii sarcini? ar fi o cheltuiala prea mare? ce ar insemna o asemenea inlolcuire? se incadreaza intrebarea mea in esenta/subiectul acestui topic? exista vreun topic ce trateaza intrebarea asta?

Nu stiu cum arata amplasarea rulmentilor in cauza, este doar o intrebare. Va rog. Poate ajuta.

Edit2: Intre ce valori ar trebuii sa ma mentin cu ET-ul pentru Sharan? A meu e 7M Facelift 1, adica Mk 1,5 (2000-2004). Un site care ar putea sa ma lamureasca se poate?

Ceva mult mai detaliat decat asta: http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php ...imi zice doar ca 5x112 / 57.1 / 55

Edit3: Referitor la Jante OEM, as putea alege din gama ce se afla pe Golf Mk5 si Jetta Mk5 :D acum m-am orientat pe 4130. Astea ar fi cu valori pe langa ET50.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele de pe fata au ET 42 iar, luni a cumparat taica-miu ,fara sa ma intrebe, 2 jante de tabla pentru spate una cu ET 45 si una cu ET 50, este vreo problema daca au ET-urile diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Bebeee unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!