Jump to content

Masina nu prea are stabilitate la viteza mai mare


FlorinD
 Share

Postare recomandată

Dragilor ,

omul constata o instabilitate si e clar ca are jocuri prea mari undeva la directie sau suspensie, si aici intra bucse, pivoti, caseta, capete de bara, amortizoare,etc.

In nici-un caz nu are importanta ca o piesa este din plastic sau metal. Trebuie sa urce masina pe un stand si sa verifice absolut tot ce misca pentru a descoperi unde are jocul excesiv. PDG-ul nu are absolut niciun aport la instabilitatea asta si octavia este destul de grea sa nu o ridice nici aerul care intra pe sub ea, nici vintul . Un amortizor relativ dus care nu impinge destul de repede cauciucul inapoi pe asfalt, stiti ce dezastre poate produce ?! sau un joc care face ca rotile sa nu mai aiba aceeasi traiectorie... dupa care roata se ia masina cind se trece peste denivelari si rotile sint pe rind in contact cu asfaltul ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FlorinD

    10

  • iontab

    10

  • BLiTZ

    8

  • remmusycc

    8

STIATI CA...

viteza unui avion la decolare este de 200 km/h?

Si voi aveti pretentia ca masinile voastre banale sa fie stabile la 200 km/h? Daca ii pui aripi, masina decoleaza. Nicio masina de strada nu poate fi stabila la 200 km/h, mai ales pe drumurile noastre. La asemenea viteze un vant lateral moderat te poate scoate de pe sosea, la fel si trecerea pe langa un TIR de pe contrasens, care circula si el cu 120 km/h. Nu va mai jucati cu asa ceva si nu va luati dupa cei care viseaza p-aici ca Golful lor (si orice alt model) de serie cumparat SH de la 2 batranei din Germania, la 220 km/h (lol, alta aberatie, 220 cu ALH) este la fel de stabil ca la 80 km/h. Toti am mers macar odata in viata cu viteza maxima asa ca stim cu totii cum raspunde la comenzi si cum se aseaza o masina pe drum la ~200 km/h. In general, circulatia cu viteza maxima admisa pe autostrazi (130+10) este absolut suficienta, la acea viteza mai ai cat-de-cat controlul masinii, chiar daca te afli "doar" pe un DN sau un E modernizat. Circuland cu mai mult de 140 km/h, probabilitatea de a ajunge intregi la destinatie scade exponential.

Postul meu nu se refera la masini super-sport gen porsche, lamborghini, ferrari, ci la rahaturile de masini de care sunt pline drumurile patriei si de care conducem noi toti (ma rog, in proportie de 99%).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad cum ajuta post-ul tau. Toti oamenii de pe acest forum cred ca stiu despre categoria de oamen despre care vorbesti tu(si eu am trecut prin acea etapa, cu accentul pe "am trecut").

Ideea e ca eu nu ma pot baza pe masina incepand de la uimitoarea viteza de 100 km/h. Ce incerci sa imi spui, sa merg cu 90 ca ajung sigur. Nu te-am inteles.

Eu am o problema si sper sa o rezolv prin ideile celor care se pricep mult mai bine decat mine in acest domeniu. Deja intr-o zi am aflat cam care ar fi cauzele si ce si unde sa verific.

Apropo, poate sa fie din caseta de directie? Din ce stiu eu aia e incredibil de scumpa.

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am treaba cu tine... btw, parerea mea e ca telescoapele tale sunt duse, o bucsa oarecare nu duce la o asemenea instabilitate.

M-am adresat celor care spuneau ca au mers cu viteze astronomice, si masina lor a ramas super-stabila si manevrabila. Vise, taica, vise. Cam asta ar fi esenta postului meu sclipitor :D

Si bineinteles indemnul "Nu imitati acest comportament".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aici iti dau foarte mare dreptate. Eu consider ca orice masina sub 35-40k de euro nu se poate numi masina sigura la asemenea viteze, cel putin nu la noi in tara cu drumurile noastre, cu gropile din dotare si bizonii din trafic.

Afara cred ca nici dacia sau oltcit nu ar fi avut probleme la viteza asta, in cazul in care o prindeau.

Oricum, multam de parere. Prima chestie pe care o sa o fac la salariu e sa verific bucsele de la bara stabilizatoare si telescoapele. Ce mi-e mie frica e ca o sa ajung in service si aia o sa imi dea o lista lunga de chestii care trebuie schimbate, din care jumatate sunt ok. Amortizoarele mi se par o investitie serioasa acum, dar daca trebuie sa o fac ...

Nu exista vreun test mai simplu din care sa imi dau eu seama de starea lor, sa incerc sa fac un traseu de jaloane(la 50 km/h)? Asta ar trebui sa le puna la lucru.

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iontab, posibil sa fie si de la cauciucuri. Eu am sesizat balansul asta accentuat la depasiri, dupa ce am schimbat rotile de vara pe 16 cu cele de iarna pe 15. La orice viteza. In plus, am remarcat un balans suplimentar la trecerea cu rotile de pe o parte prin santuri, sau guri de canalizare sub nivelul strazii, masina face o fandare in directia rotilor care au luat groapa.Lla ITP, au testat-o la jocuri si au descoperit doar bucsele de bascula fata rupte. Pe spate nimic. Aceasta fandare o face doar la trecerea prin gropi, si nu si la depasiri pe drum neted.

O corectie, daca nu te superi, Lucian, amortizorul nu impinge roata spre asfalt, ci arcul. Amortizorul reduce balansul necontrolat pe arc, prin infranarea oscilatiilor acestuia. Eu asa stiam. Daca s-a schimbat ceva, imi fac "mea culpa" si sunt deschis la orice informatie noua.

Despre amortizoare, si mie mi-a spus cel de la ITP ca 85% au si cele noi din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iontab: E buna ideea testului dar cu ce compari rezultatele obtinute? Sau macar cum masori obiectiv rezultatele?

Eu iti propun altceva, fa-ti timp si da o fuga la o reprezentanta ca-s destule in Bucuresti. Un test pe stand-ul de amortizoare / franare dureaza maxim 5 minute. Iti dau o foaie cu rezultate clare si afli daca e de acolo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura comparatie as putea sa o fac cu o octi2 1.9 dar cu PDG. Am un prieten care cred ca ar fi de acord cu chestiile astea.

Daca testul telescoapelor e afisat in urma unui test computerizat atunci e ok. Credeam ca Gogu mecanicu se lasa/ trage cine stie cum de masina si ajunge el la concluzia ca ... maortizoarele sunt de vin. Maine o sa dau un telefon la Brady Militari sa vad poate rezolv ceva in weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de tipul de stand unde se face testul.

La o reprezentanta Skoda la care am facut si eu testul de 2 ori, rezultatele au fost pe la 81-83% (verde), amortizoarele fiind noi. La cele vechi aveam cam 70-72% (limita de jos pt verde). 68% era limita de sus pentru amortizoare uzate (galben). Chiar m-au speriat rezultatele de maxim 83% insa mi s-a explicat ca acestea sunt valorile normale pt amortizoarele noi.

Pentru un mers in limitele legale , aproape ca nu ai nevoie nici de telescoape :blah_: .

Pentru un mers sigur la viteze mai mari, limita inferioara a "zonei verzi " nu ajunge. Daca ai primit telescoape noi care la test au iesit cu randament 82 % , trebuia sa le dai inapoi. Ale mele de pe spate sunt de cand e masina si au 92-94 % . Verificat de mine. Daca nu ma crezi, da-mi o adresa de e-mail si iti pun diagrama iesita de pe calculator.

Legat de PDG , ma tem ca informatia nu este tocmai corecta. O masina mai inalta este mai instabila decat una lipita de asfalt. Cele cu PDG sunt mai inalte. La viteze mici nu se simt diferentele , dar imediat ce sari de 120 km/h , inaltimea superioara isi cere tributul in lipsa de stabilitate. In special in conditii de vant puternic lateral. 2 cm in plus , inmultiti cu suprafata totala a masinii , inseamna mult ca si cantitate suplimentara de aer care intra sub masina ta. Ii asigura un plus de portanta care se simte. La fel si pe curbe. Centrul de greutate fiind mai sus , apare un balans mult mai mare la curbele abordate mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu testul de amortioare mi se pare o porcarie mare rau de tot. Mi-am pus masina personala pe tester la cca. 2000km dupa ce am cumparat-o noua. Avea 65%. Cu presiune facuta a-la-carte in roti, cu tot ce trebuie; special am lasat-o ~2k km c-am zis sa isi dea drumul putin suspensia. Vrajeala, pe cuvant. Si masina statea in curbe de ziceai ca-i kart. Asa ca eu chiar nu imi mai bat vreodata capul cu cifre dinastea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic Jurasik. Eu iti spun cum a fost la mine cand le-am schimbat. Toate OEM, cele de pe fata erau cumparate din Germania cele de pe spate luate din reprezentanta de la noi. La test au iesit la 80-82%.

De acord si cu BLiTZ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iontab daca zici ca masina e instabila la 100km/h e groasa...verifica suspensia in primul rind, si tot trenul de rulare.

Du-te la un mecanic bun, nu te juca in fata blocului...

Stabilitate in manevrare aveam si cu Cielo la 100-120 si nu se compara cu O1 care reactioneaza bine si la viteze mai mari...

Teoretic O2 ar trebui sa fie mai buna...nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, nu mai injurati PDG-ul,

octavia mea cu PDG a trecut de 50mii, si recunosc, nu-mi prea place cind e asfaltul bun , drept si liber sa merg sub 140-150 si pina acum nici-odata nu am avut senzatia de instabilitate pe care o descrie colegul si pe care , recunosc ca am simtit-o la alte masini mai vechi inainte sa le descopar amortizoarele duse sau joc exagerat in vreo bucsa . Deci masina trebuie pusa pe stand si vazut unde e buba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa starnesc vreun versus va recomand un test drive cu un Focus. Veti fi socati sa vedeti cum sta masina aia pe drum. Octavia nu este o masina stabila, dar nici instabila, este ok si nimic mai mult. Subvireaza intr-o veselie daca se merge mai tare. Mentionez ca Octavia mea este fara pachet de drumuri grele si cu anvelope Continental. Cea cu PDG este mai putin stabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt posesor de O2 fara PDG; conduc o data la doua, trei saptamani, ocazional, un Ford Focus FL motorizare similara cu a mea (masina de firma, km un pic mai putini ca ai masinii mele). Nu mi se pare deloc mai stabila sau mai instabila ca masina mea. Cred ca totul depinde de pneuri, uzura suspensii, conditii de drum, etc.

Daca O2 sau Focus sau ... BMW sau ce-o mai fi pe lumea asta, ar avea probleme de instabilitate eu zic ca o vizita in service ar putea lamuri si rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca o sa discutam mult si bine fara sa tragem vreo concluzie certa.

Am testat si eu focusul si chiar si mondeo. Intr-adevar, sunt stabile. Dar mi se pare ca, in comparatie cu platforma octi2, nu prea sunt diferente (marog, in general cu platforma PQ35 pe care este si octi2). Eu de cand m-am suit prima oara intr-o octi2 mi s-a parut ca este o masina stabila. Chiar m-am simtit bine abordand un stil sportiv. Mi-a placut. Sigur, am simtit diferenta atunci cand am incercat-o cu PDG si mai ales atunci cand am incercat modelul 4x4 si Scout. Intr-adevar, conteaza mult la tinuta de drum, parca are ruliu mai mare in curbe si simt efectiv cum este putin ridicat centrul de greutate. Dar astea cat sunt noi. Pe urma intervine uzura amortizoarelor in primul rand si uzura bucselor posterioare brate fata. Amortizoarele in primul rand pentru ca confera un ruliu mult mai mare masinii in viraje dar si pentru faptul ca pe franare masina se apleaca mai mult de bot (in special la diesel unde motorul este mult mai greu) apoi bucsele posterioare de brate care permit un joc mai mare al bratelor si, evident, atunci cand se incarca fata mai mult strica unghiul de convergenta putand rezulta intr-o subvirare mai mare in curbe. Sigur, nu stiu ce sa spun despre comportamentul la viteze mari, pe autostrada. Nu prea am avut ocazia si sincer, nici nu-mi prea place, personal prefer virajele. Ca o mica concluzie as putea sa spun ca PQ35 este o platforma destul de bine inchegata. Chiar si platforma focusului si a lui mondeo, in comparatie cu alte marci (renault, fiat si chiar si citroen).

Acum, fiindca discutia a mers catre caracterul subvirator, as vrea sa apelam putin si la teorie.

In general constructia "totul pe fata" confera autovehiculului caracter subvirator. Fara exceptii. Constructia autovehiculelor abordand stilul "totul pe spate" confera intotdeauna un caracter supravirator iar constructia "motor fata, tractiune spate" confera un puternic caracter supravirator; asta la 2 roti motrice. Ar mai fi si modelele cu tractiune integrala permanenta care ... pot fi si sub si supra, functie de setup-ul transmisiei si de abordarea virajelor, in fine. No, acum producatorii in general au incercat sa limiteze prin constructie aceste caractere, fie sub sau supraviratoare DAR asta este doar un compromis. Un MARE compromis intre confort si stabilitate. Unii au reusit mai mult, altii mai putin (revenim la discutia octi2 vs. focus etc ), referindu-ne strict la auto cu piata larga de desfacere. Altii au compromis confortul in detrimentul stabilitatii (modelele supersport) s.a.m.d. In general uzura strica aceste compromisuri (sau echilibre), aproape iremediabil.

No, o sa inchei aici ca poate devine plictisitoare lectura. O sa ma intervin pe parcurs.

Cheers!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia mea ( O2 ) am perceput de cateva ori fenomenul de instabilitate. Am si PDG. LA viteza mare ( peste 120 km/h ) si vant lateral puternic , simt instabilitate. Masina este Ok d.p.d.v tehnic. Nu are uzuri in bucse ( i-am cam schimbat tot ) , amortizoarele sunt in limitele legale, merge excelent ( fac frecvent DN1 dintre Bv si Codlea cu viteze apreciabile ) ...dar daca prind vand lateral puternic , din cauza inaltimii mari si a garzii la sol generoase , plus anvelopele pe 15 " care sunt super pe drumuri mai proaste, dar penalizeaza tinuta de drum ( stiu pentru ca am avut pe 16 " si am simtit imediat diferenta cand am precut la 15 " ) ... ei bine , nu mai simt masina stabila pe drum. Este o masina prea inalta pentru cat este de lata . La viteze normale , se comporta OK , dar imediat ce conditiile sunt potrivnice si depasesc o viteza decenta , senzatia exista si este reala.

Asa a fost proiectata masina. Si la Octavia 1 am acest fenomen . Proprietarii de O2 si O1 pot sa spuna ce doresc , pot lauda masinile lor , dar fac pariu pe orice ca in anumite conditii de rulare , limitele masinii se simt neplacut. Nu este BMW seria 5 , nu este Audi A6. Este Skoda. Mai ieftinuta , mai de buget ...si cu niste limite pe care le atingi mai repede daca insisti.

Probabil ca o suspensie speciala de RS, mai rigida, mai scurta, rezolva aceste neajunsuri. Nu stiu, ca nu am condus. Dar Octaviile cu PDG au acest neajuns.

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ati uitat de unde a pornit discutia :

,,daca drumul are mici denivelari o simt cum intra din senin in acel balans lateral (stanga dreapta, nu pe axe, fata spate) pe care cateodata il metine si 2-3 secunde''

,,In momentul in care rotile trec de limita benzii simt cum masina efectiv aluneca in lateral 2-3 cm si intra intr-un balans''

Deci cind masina trece cu rotile peste denivelari periodice ... hai sa-i raspundem la aceasta problema, daca se poate ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul descris mai sus amortizoarele cu siguranta si-au pierdut functiile. Sau, de ce sa n-o spun si pe-a dreapta, poate ar trebui verificata inainte presiunea in anvelope (am intalnit cazuri cu 3.5bari in roti, facut cu manometrul de la benzinarie, si masina topaia ca o capra isterica la cele mai mici denivelari). Alta problema nu vad pentru acel ruliu pronuntat, chiar la micile denivelari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,In momentul in care rotile trec de limita benzii simt cum masina efectiv aluneca in lateral 2-3 cm si intra intr-un balans''

Deci cind masina trece cu rotile peste denivelari periodice ... hai sa-i raspundem la aceasta problema, daca se poate ...

Asta cred ca este de la autostrada, de aici vine si acel "limita benzii". Eu cred ca exista o mica diferenta de nivel intre cele 2 benzi de la cele ''n'' asfaltari care au avut loc pana acum.

Problema e una si aceeasi, acel balans stanga dreapta care am vazut ca se manifesta si prin Bucuresti la viteze mult mai mici prin pasaje sau drumuri care prezinta mici denivelari.

Sa fiu mult mai clar, balansul apare:

- pe drumuri drepte, foarte bine asfaltate (centura Craiova, centura Lugoj) dar la care asfaltul nu este perfect drept, sinuos pe verticala, nu stiu cum sa ma exprim.

- pe orice drum curbat care are mici denivelari scurte (gropi sau rosturi de dilatatie).

LE: Da, am verificat si presiunea in roti. Era cam mare cam 2,8-3 pe toate 4 rotile. Oricum nu cred ca e de la asta.

Daca erau bucse de la bara stabilizatoare, ar fi trebuit sa scartaie ceva, sa se auda un mic zgomot.

Nu, nu mi se pare ca masina topaie plus ca si dupa corectia mi-a mai aparut problema.

Cred ca sunt amortizoarele. Astept salariu sa ajung intr-un service si sa imi confirme cineva.

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-ti confirmi si singurel. Undeva unde ai loc suficient duci masina cu tr.2 undeva la 30-40km/h apoi incepi sa-i faci tu balans din volan; rotesti volanul a.i. sa amplifici miscarea de rotire pe axa longitudinala (ruliul). Daca ti se pare ca aceasta rotire depaseste niste limite, cu siguranta amortizoarele nu-si mai fac treaba asa cum ar trebui. No, poate ca-i mai greu sa-ti dai seama din prima dar ideea este ca acel ruliu trebuie musai sa fie compensat/limitat de amortizoare si de barile stabilizare. Bucsele cu care se prind barile de puntile auto NU prea au un rol aici, si sincer nici nu prea am gasit uzate pe platforma PQ35.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt telescoapele, 100%. Cand franezi mai tare, nu ai senzatie ca o parte a masinii se lasa mai tare "in bot" decat cealalta? Ca si cum te-ar trage intr-o parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina se nu fraaneaza echilibrat. Credeam ca e de la discuri ovalizate. Marti seara am programare la service. trebuie neaparat schimbate toate 4 sau e ok daca schimb doar fata, in aczul in care ceele pe spate sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E suficient sa schimbi doar 2, dar OBLIGATORIU schimbate ambele telescoape ale unei punti, chiar daca una din ele iti da in teste ca este in parametri normali. Adica la telescoape ori schimbi 2 (de pe aceeasi punte), ori schimbi 4, alta varianta nu exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut,

Detin o octavia 2, 1.9tdi 105cp, si are un balans la fiecare denivelare. Am facut unghiul de cadere si unghiul de fuga si are tot aceeasi problema, intradevar mult mai mic balansul dar tot are. Am sa incerc sa schimb si anvelopele sa vad exact daca asta este problema.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!