Jump to content

Masina nu prea are stabilitate la viteza mai mare


FlorinD
 Share

Postare recomandată

mi se pare ca se asorteaza bine cu puterea motorului tau, asa motor asa suspensie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FlorinD

    10

  • iontab

    10

  • BLiTZ

    8

  • remmusycc

    8

scaunele de pe GOLF sau JETTA is mult mai comode comparativ cu cele de pe OCTAVIA

(mi-e rusine de unii moderatori de pe forumul O2-protest!!!)

@dylly - exista condica de sugestiisi reclamatii; daca ai ceva de reclamat?! Dupa cum bine vezi (oare?!), deranjezi nu numai moderatorii. In plus, ai toate motivele sa-ti fie rusine!

Cu parere de rau te anunt ca, revolutia anticomunista (pt. ca asa vezi tu "politica" acestui forum) a avut loc in 1989; daca regreti absenta ta la acel eveniment, iti putem oferi un "bilet" pt. intoarcerea in timp si te mai asteptam aici, pe forum, peste 17 ani, cand vei reusi (daca vei reusi) sa respecti o comunitate si sa te supui regulilor acelei comunitati.

Nu are nimeni nimic cu tine si sper sa intelegi acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D dylly daca vrei sa iti apara chestia aia cu moderatorii, macar pune-o la semnatura si nu o mai posta de fiecare data.

@serdo: i-ai verificat presiunea in pneuri? tatalui meu i-a venit un opel astra h saptamana trecuta si avea presiunea 4 in roti. cu toate acestea nu am simtit ca ma lua vantul la 130 la ora (e in rodaj), dar am vazut o mare imbunatatire a stabilitatii dupa ce am redus presiunea in toate rotile la 2.2. eu nu am pachet drumuri grele, si am jante pe 16 iar masa masinii este de 1415kg.

de asemenea masa nu cred ca are o relevanta prea mare cand vine vorba de stabilitate. conteaza cum e reglata suspensia, tipul acesteia, coeficientul aerodinamic, pneurile... ca altfel nu s-ar chinui porsche, ferrari etc. sa faca masini cat mai usoare.

later: @serdo. nu am vazut ca ai scris ca o sa verifici presiunea. asa sa faci :blush:

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

dupa ce am verificat presiunea si am redus de la 2.7 la 2.2, am vazut o oarecare modificare spre bine. Pe piatra cubica parca nu mai topaie asa tare, este o idee mai "moale"

Insa, pe autostrada la viteze de peste 140 cu vand lateral, tot mai simt ca ma ia vantul pe sus. :( Abia ieri am reusit sa merg cu 150-160 dar nu era vant deloc. Am un coleg la munca care are tot montana si are cam aceleasi probleme. Sper ca in curand sa am bani sa le schimb, eventual sa trec pe 16.

Daca este cineva interesat de un schimb plus diferenta cu tot cu jante, sa imi zica. Masina are 5000 km, deci nu se poate vorbii de vreo uzura pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai vrut sa spui Matador

da....nu stiu ce mi-a venit sa zic montana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum..nu cred ca este de la cauciucuri..eu zic sa dai o fuga sa verifici si geometria masinii.

Modificat de PwR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred ca este de la pneuri. Astazi am facut un drum pe o sosea ca mai toate din Romania, adica neregulata, cu petice si desigur cu o banda pe sens. Mi-am amintit de problema pe care o ridici tu si am mers cam cu 185 km/h ( era o portiune dreapta) si la intalnirea cu tiruri din sens opus nu avut senzatia ca pierd aderenta sau ca imi iau zborul.

Cauciucurile sunt tot montana :huh: ( Matador ) 195/65/15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu este deloc de la pneuri! de ce nu schimbi cauciucurile...gaseste pe cineva,schimba-le si...la drum! eu am Continental si ma ofer voluntar! :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pneurile, daca sunt nepotrivite ca dimensiuni, daca sunt de talie inalta si / sau daca sunt uzate inegal sau excesiv, duc la o oarecare instabilitate pe traiectorie in viraje atacate sportiv, dar nu dau in nici un caz instabilitate la 140-150 kmph.

Amintiti-va ca si cu vechile dacii, cu anvelope de doi bani, se putea merge lejer la viteze cum este cea mentionata aici. Erau mai greu de controlat pe drumuri cu denivelari, dar se putea ...

Pe de alta parte, platforma PQ 35 (cu suspensia spate multilink), despre care discutam aici, este renumita exact pentru stabilitatea excelenta la viteze mari pe drumuri cu denivelari, atat pe drum drept cat mai ales in curbe. Foarte multe teste la viteze mai mari de 130 mph mi-au confirmat acest lucru.

Sensibilitatea la vant lateral mi s-a parut intr-adevar deosebita.

As spune ca numai diferenta de la hatch la 3 volume nu explica o crestere marcata a sensibilitatii la vant lateral si as mai spune ca desi suspensia pentru drumuri grele nu e un avantaj in conducerea sportiva si in controlul la viteze mari, nici ea nu ar explica o instabilitate sesizabila la 140 kmph ... care, indiferent ce ar spune unii, nu este totusi o viteza mare ... :o

Nu stiu despre ce este vorba realmente aici, dar cred ca se impune o diagnoza profesionista a tuturor componentelor suspensiei si cred ca se poate incepe cu imprumutarea unor roti cu anvelope bune, si roti de 16" sau 17" de la un coleg binevoitor ... parerea mea ... :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai zis!

amortizoarele!!!!

de ce se pricepe asa greu??!

probabil ca sunt nepotrivite sau chiar schimbate.

cand ai lasat-o ultima data in service nesupravegheata???

razdan are dreptate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multe teste la viteze mai mari de 130 mph mi-au confirmat acest lucru.

ce masina rapida aveti domnu' :D ;) ;)

Eu cred ca in cazul de fata, colegul nostru FlorinD, are oarecare frica de viteza, poate cel mai bine ar fi sa ia un alt conducator cu el si sa mearga impreuna sa analizeze situatia, ori sa conduca altcineva masina. Nu sunt 100% sigur ca "defectiunea" este de natura umana, asadar trebuie luate masuri de precautie in realizarea acestui test. Cred totusi ca masina nu are nimic si totul e ok ;)

Amortizoarele, la 5k? greu de crezut, ca au fost schimbate pe sest in service, iar e greu de crezut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori VEKAU are dreptate ori poate stilul de condus nu e adaptat vitezei(manevre bruste, franare puternica cu rotile cotite la viteza mari,etc) sau poate asa cum zise si d-rive mai inainte exista frica de viteza.

P.S. La ce gropi sunt pe bucuresti-pitesti nu e de mirare ca e instabila masina, mergi si spre constanta sa vezi cum ti se pare

Modificat de DOOM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rotile sunt la presiune nominala, cu cauciucuri adaptate sezonului si indice de viteza corespunzator?

calitatea cauciucului (pe cat o poti determina ochiometric) e ok?

fara defecte vizibile, fara diferente de textura sau culoare a compozitiei?

ai lustruit marginile cauciucului cu vreun polish care i-ar putea afecta structura?

posibile defecte invizibile ale ranforsarilor metalice (radialele sunt mai sensibile) datorita pietrelor ascutie/sinelor de tramvai? posibil lot de cauciucuri cu performante slabe?

help us help you...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am verificat presiunea si am redus de la 2.7 la 2.2, am vazut o oarecare modificare spre bine. Pe piatra cubica parca nu mai topaie asa tare, este o idee mai "moale"

Insa, pe autostrada la viteze de peste 140 cu vand lateral, tot mai simt ca ma ia vantul pe sus. :P Abia ieri am reusit sa merg cu 150-160 dar nu era vant deloc. Am un coleg la munca care are tot montana si are cam aceleasi probleme. Sper ca in curand sa am bani sa le schimb, eventual sa trec pe 16.

Daca este cineva interesat de un schimb plus diferenta cu tot cu jante, sa imi zica. Masina are 5000 km, deci nu se poate vorbii de vreo uzura pe undeva.

Colegul de la munca cu problema asemanatoare are pachetul de drumuri grele?

Este trecuta (de catre fabrica) pe caroserie, optionala pachet de drumuri grele ? (eticheta, tablita, etc.)

Oricum cele mai multe raspunsuri pozitive la problema ta au venit din partea celor care nu au pachetul de drumuri grele.

Sa mai asteptam pe cineva care are pachetul de drumuri grele din fabrica sa testeze masina la 150 Km/h si sa ne spuna impresiile: la vant lateral, depasiri tiruri, etc.

Personal tind sa cred ca procentul cel mai mare din defect il are suspensia. Anvelopele daca au vreo contributie negativa se simt la viraje, franare, accelerare.

Modificat de Atreyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile sunt cat se poate de simple; optezi pentru pachetul de drumuri grele daca folosesti masina pe "drumuri grele" si nu s-o alergi pe "drumuri usoare" :P . Cei ~ 2cm castigati la garda, pot influenta negativ stabilitatea masinii la viteze mari. :P La 180 km/h (nu i-am dat mai mult) nu m-a luat nimeni pe sus.

PS: nu am pachetul de drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai scris pe la inceputul topicului, eu cred ca problema e de la altceva, nu este de la drumuri grele.

Eu am drumuri grele, cauciucuri pe 16 Bridgestone Turanza, 4600 km, am mers cu 160- 180km/h pe A2, A1 sau DN1 intre Ploiesti si Campina si nu m-a luat nimic pe sus, desi eram doar 2 persoane in masina, fara incarcatura statea impecabil pe drum.

Ps sa nu imi ziceti ca e de la eleronul de RS de pe spatele masinii, si ca de asta nu ma ia vantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subcriu la ce a spus kok, eu am mers cu 190 (indicat pe bord) chiar daca am Octavia Tour cu pachet drumuri grele si nu au fost probleme, cred ca ar trebui luat in calcul uzura suspensiilor, presiunea cauciucurilor, directia de bataie a vantului si nu in ultimul rand dimensiunile cauciucurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok..nu am mai fost pe langa pc o perioada, voi incerca sa raspund la cat mai multe intrebari, la modul general, nu mai stiu cine si ce a intrebat.

1. Masina este noua. Are 5000 km, nu cred ca mi-a schimbat nimeni amortizoarele, sau sa fie cauciucurile cu probleme.

2. Am mers acum ceva timp cu aproape 160 si mergeam ca pe sine. Absolut perfect, dar nu era vant afara deloc.

3. Cel mai grav a fost pe autostrada soarelui , deci nu este strada de vina.

4. Toate masinile care le-am avut inainte au mers foarte bine cu viteze intre 160 - 220.

5. Nu am frica de viteza, dar nu sunt sinucigas. Am fost o singura data cu un Fiat Tipo de am mers cu 185.

6. Am avut pachet de drumuri grele pe O1 si am mers cu 220

7. Colegul meu are logan cu cauciucuri proaste si zice ca la fel, la viteza mare nu are stabilitate...dar este logan...deci..pas...

8. Nu am facut nici un fel de "upgrade" la masina, este la fel ca la 0 km. (pardon..8 km)

9. Problema apare cand incepe sa fie vant afara. Chiar si unul osor. Si atata timp cat trece pe langa mine super nova, fiat...si mai stiu eu ce alta masina penala si eu nu pot sa i-l ajung ca efectiv simt cum masina are translatie stanga dreapta destul de periculoasa.....clar e ceva in neregula...

insa...sa va zic ceva. Aseara incercam sa ma las pe partea din spate sa fac binecunoscutul balans..sa vad cum sunt suspensiile. Ma credeti ca desi am 105 kg, nu am reusit asa repede?. Sunt extrem de tari. A trebuit sa am grija sa nu indoi tabla cand ma apasam pe ea.

Asa e si la alte O2 ?

Modificat de FlorinD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FlorinD cred ca esti putin fricos

la toate masinile cand bate vantul tare ai senzatia ca iti volanul din mana cand trece un tir pe langa tine

daca vrei o senzatie tare mergi cu o utilitara goala (gen transit,sprinter etc)cu peste 120 cand trec tirurile pe lanaga tine si mai vorbim...

daca tii tare de volan e greu sa te ia vantul chiar si peste 160,am probat astazi...am facut un drum galati-bucuresti cu O2...a batut vantul ingrozitor de tare

sa nu uitam ca la skoda zici ca bate vantul in masina si amplifica senzatia de teama :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FlorinD cred ca esti putin fricos

da..nu stiu ce sa zic. Eu incerc sa fac si o comparatie cu celelalte masini de le-am avut, si nu au fost putine. Nu am mers cu utilitare ca sa ma bag in vorba :wub: dar cu 5 masini am depasit lejer 150-160 km/h fara nici o chestie dubioasa, numai cu asta am problema mentionata.

Modificat de FlorinD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile sunt cat se poate de simple; optezi pentru pachetul de drumuri grele daca folosesti masina pe "drumuri grele" si nu s-o alergi pe "drumuri usoare" :D . Cei ~ 2cm castigati la garda, pot influenta negativ stabilitatea masinii la viteze mari. :offtopic: La 180 km/h (nu i-am dat mai mult) nu m-a luat nimeni pe sus.

PS: nu am pachetul de drumuri grele.

Azi noapte am facut un mic experiment, profitand de faptul ca circulatia era mai redusa am fost pe E85 (proasp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sdavid, daca esti din Galati sa vii la intalniri :offtopic: vezi ca e topic de intalniri in Galati. Oricum, bine ai venit pe forum.

On-topic, chiar nu stiu ce sa zic de masina lui Florin, poate ca cel mai bine e cum au zis mai multi pe aici, sa o conduca un alt posesor de Octi sau sa mearga in probe paralele cu o Octi similara :D Florine, daca vii la Galati te rezolv eu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sdavid

Daca tu zici ca stabilitatea masinii tine de sofer, atunci eu iti fac rost de o dacie berlina cu geometria varza sa vedem ce viteza ai curaj sa prinzi cu ea. Nu cred ca vrei sa cunosti senzatia cand vei depasi un tir oricat de bun sofer esti.

Florind a mai mers si cu alte masini deci iese din discutie frica, neindemanarea, etc.

Si mie mi s-a parut ca unele masini nu sunt stabile(in limite destul de mici dar am simtit). Am mers cu un prieten in masina si eu simteam putin balans la viteza si vant lateral, iar el care era si la volan spunea ca nu simte nimic.

Consider ca masina are o defectiune. Chiar daca este mica si greu de diagnosticat nu inseamna ca ea nu exista.

@FlorinD

iti recomand sa mergi la un service bun pentru verificare si in caz ca nu se gaseste nimic sa mai insisti.

PS: Cand toti spun ca masina nu are nimic dat tu simti ca e ceva nasol e bine sa te bazezi si pe ce simti tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Atreyu

1. Ceea ce spuneam eu este nu este ca "problema stabilitatii tine de sofer" ... in sensul aprecierii subiective a acesteia, ceea ce poate fi considerat stabil de mine poate fi considerat instabil de un alt conducator auto, notiunea fiind relativa.

2. Nu este necesar de dacie cu geometrie variabila, ci mai degraba un matiz sau tico, cu care am mers si stiu cum e sa "fi mutat" o juma de banda la 130 km/h, cand trece un tir din sens opus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!