Jump to content

Masina nu prea are stabilitate la viteza mai mare


FlorinD
 Share

Postare recomandată

@ mario75 cred ca vroiai sa te referi la filmuletel de pe youtoube despre ESP by BOSCH

Vedeti aici cateva care sper sa va lamureasca de utilitatatea sistemului Electronic Stability Program :

http://www.youtube.com/watch?v=DC6lrpX_H1w...ted&search=

Cel mai elocvent my se pare testul real cu Jaguar X Type.

@AndreiO2 mai toti producatori europeni au systeme ESP de la Bosch... diferenta de pretz cred ca consta in integrarea lui cu celelalte systeme electronice si mecanice ale masinii. La BMW electronica masinii e mai complexa ESP-ul e mai scump de integrat.

PS: Vedeti aici

cazuri reale cum te poate ajuta ESP.

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FlorinD

    10

  • iontab

    10

  • BLiTZ

    8

  • remmusycc

    8

ESP-ul doar franeaza cate o roata in functie de senzori si programul instalat!

GeorgeB - martorul ESP ti s-a aprins in acele conditii datorita intrarii in functiune a altor subsisteme din cadrul ESP

L.E. rempha - nu la astea m-am referit dar si astea sunt bune!

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plecare puternica de pe loc nu intra esp-ul. intre asr-ul. s-a mai discutat.

daca vrei testare adevarata, alege-ti un sant si evita-l la 50 la ora cu esp on si apoi pe off. da sa fii pregatit pentru niste senzatii tari. eu nu as mai repeta experienta :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum e mai scump esp la alte masini decat la O2 ? iti arat masini o gramada care il au in standard la pretul asta sau mai mult ,e mult mai ieftin

Am venit de la mare si dus si intors am avut-o pe toata autostrada soarelui numai in 200 si un pic, adik max cat poate sa ia si nu am simtit nici macar o data ca nu e stabila.

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru sistemele de siguranta pe octavia aveti aceste filmulete.

Enjoy.

http://video.google.com/videoplay?docid=23...18500&hl=en

sunt vro 5,restul le gasiti in partea dreapta

ESP-ul este un sistem foarte important,dar car nu trebuie folosit,e ca si centura de siguranta :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahahaaa!! Tare ! Update la semnatura ca se nu uitam :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....am o skoda superb care este mai stabila decat O2.

Fals! O2 vine pe noua platforma VW care a fost restaurata special pt. a-i mari stabilitatea. Suspensiile spate sunt independente si sasiul este intarit cu 80% (!!!).

In plus greutatea mai mica a O2 face ca masina sa stea mult mai bine lipita de astfalt in curbe, la viteze mari. Ceea ce nu prea se intampla cu Superbul. Superbul este constuit pe platforma alungita a Passat-ului B5, care platforma tocmai aici acea bubite: la stabilitate :offtopic:

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am citit tot ce ati scris aici si revin si eu cu o oarecare problema de stabilitate.

Am observat, doar pe autostrada A1 sens spre Pitesti (aici se manifesta cel mai tare). Cand depasesc, pe la 140-150 si vine cineva tare din spate, semnalizez, franez putin si schimb banda. In momentul in care rotile trec de limita benzii simt cum masina efectiv aluneca in lateral 2-3 cm si intra intr-un balans destul de puternic stanga-dreapta (masina isi pastreaza traiectoria) care pentru un sofer mai putin experimentat l-ar arunca in sant. Efectiv mi-e frica sa mai fac manevra asta pe autostrada.(pana si o fata pasager in masina a sesizat, ea neavand carnet si 0 experienta la sofat)

De asemenea si pe alte drumuri perfect drepte, fara curbe, fara nimic, daca drumul are mici denivelari o simt cum intra din senin in acel balans lateral (stanga dreapta, nu pe axe, fata spate) pe care cateodata il metine si 2-3 secunde.

Pe alte drumuri in depasiri nu face atat de serios, aproape insesizabil si o simti cum are ceva aderenta in curbe, dar acel balans e mortal.

Mai am eu o mica problema de balans la franare dar cred ca sunt discurile ovalizate. O sa incerc sa ii fac unghiul, reglez presiunea in roti si la urmatoarea iesire pe A1 o sa mai incerc manevra ucigasa. Sper sa nu ma vedeti la ziar. :)

Am urcat linistit cu ea pana la 180km/h si nu s-a simtit nimic, nici vant, nici balans, nimic, dar cand fac manevra aia, acolo drumul devine parlipant. Si pe celalalt sens se manifesta problema asta.

Pe Octi nu am PDG si jante aliaj 15 cu niste cauciucuri de iarna(noname).

Mentionez ca vin de pe un Golf 4 cu suspensie sport, jante pe 16 si garda la sol de un pachet de tigari si 1 deget. Nu puteam sa urc nici o bordura in bucuresti cu el. Foarte stabil. Dar octavia nu ar trebui sa fie atat de barca, chiar nesigura si in unele cazuri periculoasa.

Credeti ca daca trec pe 16 cu niste cauciucuri mai bune o sa mai am problema asta? De la ce apare acel balans, sa fie lovita si are sasiul stramb. Deja devin foarte ingrijorat de chestia asta. Mi-as pune suspensie sport si as mai lasa-o 3-4 cm daca as stii ca se rezolva problma asta si se apropie de stabilitatea golfului.

Pentru cunoscatori, intram in curba de la Colonesti, cand era liber si cu 130km/h si desi imi scartaiau rotile spate nu se misca de pe traiectorie, se tinea si cu dintii.

Are cineva o idee, sunt dispus in luna urmatoare sa fac un plin si sa scot 2-3 colegi forumisti la o cafea in Pitesti doar sa intelegeti mai bine problema mea.

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La telescoape te-ai uitat??

Imi pare mai mult a fi de acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa aveam eu balans pe autostrada la viteza cand schimbam benzile mai hotarat...ziceai ca merg pe 3 roti

de vina erau bieletele de la bara stabilizatoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la telescoape nu m-am uitat, sau ma rog, nu stiu cum si la ce sa ma uit. Cand am cumparat-o m-am lasat pe ea si se simteau ok, fara comportament d-ala de barca in valuri. Am o fusta de la amortizor rupta, dar aia e doar de protectie. Spune-mi cum si la ce sa ma uit.

JPLS, si-a revenit la normal dupa aceea? Ideea e ca eu nu am mai facut cu alta octavia manevra asta sa am termen de comparatie, doar cu Golful ala care era oarecum in extrema.

Tu aveai masina dinainte sa faca asa si si-a imbunatatit tinuta dupa? Poti sa descrii mai pe larg cum se intampla la tine. Eu cand depasesc pe autostrada tin volanul cu 2 maini strans si pisc foarte fin frana. cu golful nici nu luam dreapta de pe cotiera, faceam asta cascand. :)

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,si-a revenit.Bieletele erau cele originale din plastic din 2001 de cand s-a fab masina.

nevasta-mea care e incepatoare ii era frica sa conduca ca simtea ca ii scapa masina cand facea depasiri.Se balansa si cand batea vantul puternic pe autostrada...de ex cum intrii pe A1 din militari la 15 km sunt podurile alea in care urci si cobori usor,alea in combinatie cu vant lateral imi dadeau mie emotii mari de tot,ma luau transpiratiile

Si asta in cazul in care schimbasem bucsele mari de la bascula cu unele pline de Cupra care erau foarte dure,credeam ca de la ele mi se trage dar nu a fost asa

Cand in final am schimbal bieletele la bara stabil masina s-a rigidizat foarte mult,nu mai balanseza deloc.Am folosit bielete aftermarkert din metal

Modificat de JPLS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee cum pot sa imi dau seama daca e de la ele, se vad daca sunt obosite, are roata un anumit joc? Chiar nu stiu cum sa mai trag de rotile alea sa imi dau seama de la ce e. Chestia e ca acum, dupa incidentul cu luneta, nu prea mai sunt fonduri la buget pentru alte investitii. Oare la cat ajung cu inlocuirea lor?

Da, ai foarte mare dreptate cu podurile. Eu era sa o patesc pe un pod pe langa Caras acum 2 zile, chestie care nu am mai facut-o pana acum. Am intrat putin mai tare, podul era putin curbat si la un rost d-ala metalic de dilatatie am simtit-o cum a intrat in balans si mi-a alunecat fundul. Tata se facuse alb, eu am aprins instantaneu o tigara ...

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea ai cum sa iti dai seama...eu cred ca merita investitia,am dat 70 ROn pe ele

alea vechi aratau normal fara nicio urma de uzura

incearca sa tragi tare de bieleta cu mana ,sa ii faci joc,trebuie sa fie tapana ca sudata

la astea AM e bucsa de vreo 2 ori mai mare in latime

Modificat de JPLS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:biggrin: Sunt consternat de subiectul discutat pe acest topic fara ca nici un moderator sa se sesizeze.

Parca pe acest forum nu se discuta despre activitati in afara legilor si regulamentelor gen sa mergi cu 220 km/h pe A1 sau A2. Daca discutati macar nu spuneti unde ca ceilalti sa credem ca ati fost in Germania in perfecta legalitate.

Rog moderatorul sa ia atitudine impotriva acestor posturi !!

Daca va citi cineva (care nu este membru) acest topic isi va face o impresie gresita despre forum si despre membrii sai printre care ma numar si eu si acest lucru este nepotrivit.

Multumesc si Doamne ajuta! (la peste 200 km/h Dumnezeu iti sta pe umar si iti sopteste la ureche)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O 2 , ai bara stabilizatoare si pe fata . De obicei , lipsa stabilitatii este urmare directa a slabirii bucselor de la aceasta. Senzatia de instabilitate ( care este reala ) poate sa apara si din amortizoare slabite. Desi sunt considerate OK daca ies peste 83 % randament la un test specific , sub 90 % nu mai asigura siguranta si stabilitate la viteze mari. Fenomenul de "alunecare" apare si in conditiile in care masina este dotata cu PDG , sau este varianta 4X4 . Inaltimea generoasa a garzii la sol , permite intrarea unui flux foarte mare pe sub masina la viteze mari. Acesta destabilizeaza masina in conditii de rulare cu viteze mari .

Legat de "consternarea" unor colegi :

- sa arunce cu piatra ala de nu a pacatuit niciodata. Ca depasesti viteza legala cu 11 km / h , cu 50 km/h sau cu 150 km/h , este o ilegalitate indiferent de cifra cu care ai depasit. Unele masini sunt OK si la viteze de 250 km/h. Pe portiuni de drum care permit rularea cu viteze mari ( gen autostrazi mai putin circulate ) si in conditiile lipsei de alternative pe care le are soferul roman , cateodata mai apasam pedala , ca sa compensam "blocajele " si incetineala din alte tronsoane.

Nu sunt un adept al vitezei si in nici un caz al neadaptarii vitezei la conditiile de trafic , dar mi se pare o atitudine ipocrita sa ne dam mai sfinti decat suntem.

Vai , auziti cu cat a mers ala pe A1 , cand era pustiu. cu 200 km/h ! Anatema pe capul pacatosului ....eu am mers numai cu 90 noaptea prin sate fara treceri de pietoni ...asa-i ca nu am pus pe nimeni in pericol ?

Hai sa fim seriosi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi cu cat te tine masina dar nu e in regula sa te lauzi pe forum unde si cu cat. Cine stie cine citeste...

si ne stricam imaginea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Dar nu s-a laudat nimeni ca merge cu sute de km la ora aici.

Discutam despre comportamente anormale ale masinilor noastre si cum anume putem sa le rezolvam/imbunatatim.

Da, ai dreptate, e ilegal si cel mai important periculos pentru ceilalti participanti in trafic sa mergem cu asemenea viteze, desi cele specificate de mine erau doar cu 10 km peste limita legala dar revin la aceeasi problema. Este foarte periculos sa ai o masina care se comporta asa la viteza asta si sa nu stii.

Crezi ca e ok ca, mergand legal prin romaina, doar cu 90 km/h sa nu stiu niciodata de problema asta si cand ies din tara si ajung pe o autostrada adevarata sa ma trezesc cu tot felul de probleme.

Sunt membru de aproape 3 ani, am citit linistit din umbra acest forum(am doar 70 de post-uri) si niciodata nu m-am laudat cu ce am facut cu masina. In comparatie cu alte forumuri dedicate (nu dau nume dar ganditiva la alte marci de masini) aici sunt oameni care chiar gandesc si nu iti dau raspunsuri prostesti.

Revin la problema mea.

Am mers cu Dacia 1310 la aceeasi viteza pe autostrada si nu mi-a fost frica sa depasesc un tir iar acum dupa ce am dat o oarecare suma de bani pe o masina cu oarecare pretentii pe care toata lumea o lauda nu pot sa cred ca e normal. Am descris situatia in care s-a produs comportamentul anormal, nu m-am laudat.

Imi cer scuze celorlalti membrii si data viitoare o sa fiu mult mai atent.

LE: Crezi ca daca citeste cineva ce am scris noi aici, va fi uimit ca noi circulam cu 140 km/h sau va fi multumit ca peste 5 posturi o sa gaseasca rezolvarea la problema lui?

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa continuati discutia pentru ca tocmai devin si eu f f interesat.

Poate ma ajuta si pe mine pt. ca zilele trecute m-am rotit intr-o curba pe carosabil putin umed desi nu aveam viteza.

Simt ca s-a schimbat ceva in comportamentul masinii caci am destula experienta la volan si nu am mai patit-o.

De la ce ar putea fi?

Am sa incep cu verificarea presiunii pt ca in acea zi am fost la vulcanizare.

Scopul forumului este de a ajuta, daca nu rezolv problema mea poate iesi urit pt mine dar si pt. altii (repet - nu aveam viteza).

Multumesc anticipat.

Merg si la mecanic dar citesc si pe acest forum.

Modificat de neuradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa continuati discutia pentru ca tocmai devin si eu f f interesat.

Poate ma ajuta si pe mine pt. ca zilele trecute m-am rotit intr-o curba pe carosabil putin umed desi nu aveam viteza.

Simt ca s-a schimbat ceva in comportamentul masinii caci am destula experienta la volan si nu am mai patit-o.

De la ce ar putea fi?

Am sa incep cu verificarea presiunii pt ca in acea zi am fost la vulcanizare.

Scopul forumului este de a ajuta, daca nu rezolv problema mea poate iesi urit pt mine dar si pt. altii (repet - nu aveam viteza).

Multumesc anticipat.

Merg si la mecanic dar citesc si pe acest forum.

Cauciucurile cum iti sunt? Inainte sa schimb cauciucurile, incepusera sa imi scartaie teribil intr-un sens giratoriu, si sa imi intre si ESP-ul in actiune. Viteza nu aveam , maxim 50 sa zic. Dupa ce am pus cauciucuri noi nu am mai avut problema respectiva. "Carne" aveam pe ele, mecanicii ziceau sa le mai tin, dar mie nu imi mai placeau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai au pina la semn. E o varianta, dar prea s-a intimplat brusc, tenperatura era 9.5 gr C deci fara polei ci putin umed. Se poate sa fi trecut de pe uscat pe umed si de aici comportamentul sau sa fie cauciucurile imbatrinite ?

O alta senzatie este ca a parca a devenit mai seasibila la orice rotire a volanului desi cred ca asta e ceva pozitiv.

Modificat de neuradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca zic eu cu cat am mers pe A1 isi pun fustele in cap toate fecioarele astea de pe aici

Modificat de JPLS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JPLS...comparam O1 cu O2? vezi ca unu vorbeste de o masina altu de alta, octavia 2 e total diferita fata de a ta ...

Nu e din plastic nimica la octavia 2.

La un service masina se ridica si se trage de roti , se constata daca are jocuri in ceva, daca acel service are si stand de verificat telescoapele cu atat mai bine.

O geometrie se face la octavia 2 si fata si spate.Eu nu am avut niciodata probleme de genul asta si sper sa nu am.

Neuradu tu despre ce masina vorbesti?

Eu cand depasesc pe autostrada tin volanul cu 2 maini strans si pisc foarte fin frana. cu golful nici nu luam dreapta de pe cotiera, faceam asta cascand. :)

Eu nu am inteles cum depasesti tu cu frana ....ori accelerezi ori franezi, ce depasire e aia cu piscatu de frana?

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la situatia in care trebuie sa te bagi intre doua masini, in general tiruri, si atunci trebuie sa franezi putin cand intrii pe cealalta banda. Nu te gandi acum ca depasesc cu frana pusa sa ma vada cei din spate, dar cand ai ~ 130 km/h (viteza maxima legala admisa pe autostrada :) ) si vrei sa te bagi intre 2 masini care merg cu 100km/h trebuie sa incetinesti putin

Sincer mi-e foarte frica sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar trebui sa pun o frana serioasa la viteza aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzatia de instabilitate ...poate sa apara si din amortizoare slabite. Desi sunt considerate OK daca ies peste 83 % randament la un test specific , sub 90 % nu mai asigura siguranta si stabilitate la viteze mari.

Depinde de tipul de stand unde se face testul.

La o reprezentanta Skoda la care am facut si eu testul de 2 ori, rezultatele au fost pe la 81-83% (verde), amortizoarele fiind noi. La cele vechi aveam cam 70-72% (limita de jos pt verde). 68% era limita de sus pentru amortizoare uzate (galben). Chiar m-au speriat rezultatele de maxim 83% insa mi s-a explicat ca acestea sunt valorile normale pt amortizoarele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!