Jump to content

Masina nu prea are stabilitate la viteza mai mare


FlorinD
 Share

Postare recomandată

S-au facut mentiuni anterioare despre aceasta instabilitate comparativ cu alte masini, deci iese din discutie aprecierea subiectiva.

Matizul sau Tico "se muta juma' de banda" ca are o greutate mica raportata la viteza si garda la sol. Aceste masini nu au stabilitate nici cand sunt noi(geometrie perfecta), datorita constructiei. Dacia era un compromis mai bun, dar am spus ca defectiuni la geometrie, suspensie sau directie pot face masina greu de condus si acest inconvenient creste odata cu viteza.

Dar sa revenim la topic: masina e grea si totusi instabila la viteze mari. Intreb si eu: oare suspensiile(amortizor, bara antiruliu) sau directia sunt in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FlorinD

    10

  • iontab

    10

  • BLiTZ

    8

  • remmusycc

    8

Am luat si eu masina acum 4 zile si in primele drumuri (800km) am ajuns si pe A2 unde am atins pentru vreo 30 sec. si 140km/h. Prima impresie este ca masina ARE stabilitate la viteza aceea (cu 2 persoane inauntru).

Skoda mea are pachetul de drumuri grele si jante de 6.5x16 (anvelope 205/55 R16, Bridgestone Turanza).

Posibil sa ajung la Constanta saptamana viitoare si o sa vad din nou cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa se comporte ffff bine, stai linistit :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am prea mari indoieli ca va fi fff bine... :cheers:

Deocamdata am inventariat diferentele de comportament fata de Golful meu.

Nu se pot compara, date fiind cele 300kg in plus ale Octaviei, cei ~43cm in minus ai Golfului, cei 4-5cm diferenta la garda la sol... etc.

In alt drum la Constanta, doar ca pasager, tot in Octavia II, cu 1.9TDI (cu vreo 66,000km), dar anvelope 195/65 R15, colegul cu care eram i-a "dat" 200km/h (190 pe GPS) si masina mergea excelent, fara niciun sentiment de instabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE : RADAR ;)))))) :rolleyes:

Bine ca nu citeste IGP-ul forumul :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marti am venit de la tara, si pe autostrada am reusit sa ajung si la 170 fara probleme. Am trecut pe langa tiruri cu 160 fara sa simt nici cea mai mica chestie. Ma puteam duce in 200 fara mari probleme....

Insa, vantul batea nu era foarte puternic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai prins curaj si ai inceput sa simti masina mai bine, e posibil ca in conditii de vant puternic masina sa ti se para instabila, se pare ca asta a fost la tine :)

Deci totul e ok si nu ai nicio problema la masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand bate vantul din lateral, indiferent de masina, simti ca nu ai stabilitate la viteza mare. am un prieten cu un audi a3 care la fel imi povestea, ca a venit odata cu volanul rotit la 20 grade ca batea foarte tare vantul din lateral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu asemanator, pe la 160-180 tineam volanul intr-o parte ca sa tin drumul si am trecut pe langa un tir pe banda de margine: brusc vantul s-a oprit si era s-ajung sub remorca lui ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie cum ziceti voi. Ce este drept, inainte mergeam destul de rar cu masina pe afara, acum in nici 2 luni am deja 6000 km, facuti pe autrostrada 90%, si este posibil sa fi nimerit mai mereu vant puternic.

Nu intelegeam cum dracu inainte bagam 160+ fara mari probleme, si dintr-o data parca nu mai ma simteam in siguranta la aceleasi viteze cu aceasta octavie.

curios. Vedem pe viitor.

multam tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu o data. Mergeam pe A2 si dupa 140km/h devenea instabila, dar era din cauza vantului foarte puternic. La intorcere de la Bucuresti am venit si cu 200 si nu mai era nici o problema. Se oprise vantul. Mentionez ca am o skoda superb care este mai stabila decat O2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi...eu nu am avut asemenea senzatii, am mers si cu viteze mari, dar nu am simtit sa ma clatine vantul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca nu ai prins vant puternic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia e simpla, FlorinD, masina nu are nimic, nu stiu daca a explicat cineva, am citit mai pe sarite. La vant lateral puternic masina trage in directia vantului, cand ajungi aproape de camion, vantul inceteaza din lateral, asa ca masina va pleca usor spre camion (in cazul in care camionul e pe partea cu vantul), o redresezi din volan, si merge drept, cand treci de camion, vantul impinge iar, si iar senzatia aia naspa, si redresezi. Eu am BMW, si patesc la fe pe vant puternic lateral, si chiar daca e vantul usor, tot simti ceva. Ala cu Dacia Solenza era nebun. Am condus si BMW nou noutz din pacat pe vant lateral, si aceeasi senzatie naspa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
dupa ce am verificat presiunea si am redus de la 2.7 la 2.2, am vazut o oarecare modificare spre bine. Pe piatra cubica parca nu mai topaie asa tare, este o idee mai "moale"

Insa, pe autostrada la viteze de peste 140 cu vand lateral, tot mai simt ca ma ia vantul pe sus. :) Abia ieri am reusit sa merg cu 150-160 dar nu era vant deloc. Am un coleg la munca care are tot montana si are cam aceleasi probleme. Sper ca in curand sa am bani sa le schimb, eventual sa trec pe 16.

Daca este cineva interesat de un schimb plus diferenta cu tot cu jante, sa imi zica. Masina are 5000 km, deci nu se poate vorbii de vreo uzura pe undeva.

AMORTIZOARE!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele pot avea un rol foarte insemnat. Mai ales la vint puternic lateral. Mai ales la mine simt asta din plin si nici nu ma gindesc sa merg mai tare. E foarte nasol sa iesi de dupa un tir si sa simti cum masina pur si simplu se lasa cu botul in jos si viteza se reduce. Mare grija ca daca ai amortizoare varza masina poate schimba benzile singura fara ca tu sa tragi de volan. Pur si simplu simti cum se duce in lateral, desi tu tii volanul drept. Era sa o patesc cu vreo doua ocazii acum ceva ani. (cu oltcit si nova). Si daca ma gindesc bine si loganul face la fel, dupa cum au vazut niste reporteri care au testat masina la aparitie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare putin off topic ESP -ul poate contribui sa-ti "tina" masina pe sosea mai bine oare ? Ce parere aveti?

A mea se misca (am PDG dar cred ca la toti se misca) cand trec tiruri pe langa ea si in repaus, se inclina usor parca curentul inalta caroseria dinspre partea tirului si o lasa spre partea opusa.

Oricum dupa parerea mea la PDG suspensia fiind "mai tare" teoretic ar trebui sa aiba miscarea impusa de curent mai scurta sa nu se lase atat de la curent.

Pe de alta parte garda mai sus poate face sa intre mai mult aer pe sub ea si s-o ridice mai puternic.

Eu cred ca efectul unui vant f puternic din lateral este f apropiat ca directie si intensitate cu efectul produs de treerea unui tir sau altei masini si e direct proportional cu viteza si inaltimea masinii.

Imi amintesc acum cativa ani conduceam o Dacie break cu vreo 100km/h cred nu mai mult si era o mica vijelir. Asa cum spunea cineva aici simteam cum compensam efectiv din volan si cum aveam senzatia ca o sa ies din decor...dar erau rafale de se indoiau copacii de pe marginea soselei. Genul de furtuna care se lasa cu copaci rupti de la jumatate....

Imaginativa senzatia pe care o ai pe vand f puternic cu un logan MCV care e f inalt si are garda f sus si nu e f aerodinamic la viteze de peste 120 km/h :)

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la vant puternic din lateral, compensezi din volan la orice masina. nu conteaza ca e dacia sau bmw. iar esp-ul te repune pe traiectorie atunci cand simte ca masina scapa de sub control. (e un fel de-a spune te repune, incearca sa imprime masinii comenzile din volan ale soferului, adica directia dorita. oricum nu va jucati si nu va bazati pe esp ca are limitele lui. cum ar fi legile fizicii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu am incredere in ESP asa mult, de aia nici nu am pus. poate e ca si la senzorii de ploaie ;) nu ai vrea sa dea rateuri fix cand ai nevoie ;) directia eu zic ca e cel mai bine sa o controlezi doar tu, fara alte gadget-uri care sa intre si sa isi bage nasu. daca conduci prudent nu o sa ai niciodata nevoie de esp sunt 100% convins. unii or sa sara in sus ca ba e util ESP si asa mai departe. daca mergi in conditii normale si sti sa iti adaptezi viteza la diverse conditii de trafic atunci nu o sa ai nevoie si daca nu ai nevoie mai bine te scutesti decat sa intre ESP-ul in actiune fix cand nu ai nevoie. o alta chestie e ca romania nu prea are drumuri pt viteze mari, cine merge cu peste 140 e deja un pic inconstient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dustangel, nu e vorba de a avea sau nu incredere in ESP. Eu unul am si ESP si am si incredere in el (inca nu m-a dezamagit).

Ideea lui audi_fan era ca nici chiar ESP nu poate bate legile fizicii. Cu alte cuvinte, poate actiona pana la un anumit moment, iar daca incerci mai mult, ESP-ul nu poate face chiar miracole, ramai pe cont propriu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles, faceam doar o paranteza ca tot e vorba in topic de stabilitatea masinii. de la o anumita vitez nu cred ca mai conteaza nici esp nici nimic. depinde cat de mare e viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul sunt foarte de acord cu ce ai spus, dustangel. insa are si ESP rolul lui. uite un exemplu: acum vreo 3 ani mergeam, cam cu 90 pe un DN. drumul era chiar bun.

eram cu clio, era seara - in afara localitatii. am urcat un damb ca sa ma pomenesc... in balta. fusesera ploi puternice, locale insa (pe mine nu a cazut o picatura tot drumul) iar valea dintre damburi avea cativa centimetri de apa pe sosea.

a urmat o vesnicie (asa mi s-a parut mie) de eforturi disperate de a tine masina pe sosea, in care vedeam in lumina farurilor cand copacul din stanga, cand cel din dreapta drumului.

in final, dupa vreo 5 pendulari, am recapatat controlul masinii... numai Doamne-Doamne m-a tinut pe drum, iar asta m-a hotarat clar ca urmatoarea masina are obligatoriu ESP.

si ca sa punem clar lucrurile in context, sunt un sofer destul de calm si prudent, conduc zilnic de 10 ani, iar de cand a aparut si bebe, sunt de-a dreptul sedat la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dustangel, si atunci ce fac daca in fata mea am un tir care merge cu 90? stau cuminte in spatele lui pana trage tirul pe dreapta? Conditii normale sunt foarte rar pe strazile din Romania! Am vazut pe net (nu mai tin minte unde) niste filmulete prin care se facea reclama ESP-ului. Conditiile erau cat se poate de normale! De ex. in fata ta un tir scapa incarcatura pe sosea si tu tragi brusc de volan stanga pentru a evita si dreapta pentru a reveni, sau vrei sa depasesti o masina care intra in fata ta in depasire, sau vrei sa depasesti o masina si la intrare pe banda ta dai de un petic de apa - in toate aceste cazuri masina s-ar fi rasucit pe sosea fara ESP - si cazurile sunt multe.... E adevarat daca mergi cu 50 la ora tot timpul 100% nu ai nevoie de ESP!

Vantul lateral poate face orice masina instabila pe sosea.

Nu cred ca cei 2 cm cu care e mai inalta cu PDG ar influenta stabilitatea pe sosea! Poate suspensia pentru ca e mai tare! Dar masinile sport au suspensia intarita tocmai pentru stabilitate! Doar daca PDG-ul nu a fost pus in tara de catre dealer (asta insemnand doar inaltatoare la arcuri) si a fost pus in fabrica (asta insemnand arcuri si amortizoare diferite), si atunci la aceeasi suspensie dar caroseria mai sus cu cei 2 cm ar putea fi o explicatie pentru instabilitate. In aceeasi masura si marca, tipul si modul de umflare a pneurilor, starea amortizoarelor poate duce la o oarecare instabilitate la viteze mari!

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Ati vazut ce scump e ESP asta la alte marci de masini ? E dublu aproape ca la Octavia....De unde stii cand a intrat ESP -ul asta ? :offtopic:. Simti cum iti trage volanul in partea care trebuie si cat trebuie si tu daca tii de el ce se intampla ? :P Sunt o groaza de sisteme pe la O2 care banuiesc ca nu sunt doar de marketing e si un topc pe forum care le explica si cu filmulete etc. Dar oare e vreunul din acesta care ACTIONEAZA PERMANENT, care iti aduce un plus valoare in mers sau TOATE INTRA DOAR IN CAZURI EXTREME ADICA FF RAR (nu ca ar fi rau si atunci, dar ma gandesc daca e ceva ce folosesti permanent... de exemplu EBD-ul ala intra la ORICE franare ora ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ESP ai si martor de bord pentru el si iti arata pe bord cand intra ESP-ul.

Daca vrei sa testezi senzatia de ESP (sa vezi exact cum se simte masina cand are ESP-ul cuplat) fa un test ceva de genu (cel putin eu asa am facut):

- drum de tara (adica neasfaltat, in panta si putina iarba pe el);

- seara dupa ce a cazut roua (sau dupa o ploaie) incearca sa urci pe acel drum, pana incepe masina sa patineze si o sa intre ESP-ul (aicea ca sa o faci sa patineze, tre sa te joci putin cu acceleratia);

- dupa ce incepe sa patineze, chiar daca iei piciorul de pe accelerartie o sa vezi ca masina continua sa accelereze pana isi stabileste o traiectorie perfect dreapta (ambele roti de pe fata sa traga la fel)

de asemenea la mine se cupleaza ESP-ul si cand plec mai nervos de la semafor (chiar daca nu scartaie rotile)

Masina e cea din semnatura (Octavia 2 RS TDI DPF)

Referitor la subiectul topicului, stabilitatea, hmm e foarte ciudat si putin probabil sa fie o problema a masinii dar se poate. Eu unu nu am simtit in viata mea senzatia de instabilitatea la viteze mari si indiferent de vant. Menztionez ca merg cu RS-ul pe A2 constant cu 220 si nu am nici o problema, il simt la fel ca la viteze mai mici (doar ca trece parapetul mai repde pe langa mine :offtopic: )

inainte am avut un passat 1.8T si nu am avut nici o problema nici cu aceea masina, iar de condus am condus multe masini fara sa ma simt vreodata nesigur din cauza vantului ( e adevarat ca are influenta, dar nu intr-atat de mult) asa ca sfatu meu e sa verifici masina la sange in service, si sa mai faci teste pe masini similare daca ai ocazia

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!