Jump to content

Despre mersul la aspiratzie


MishuL
 Share

Postare recomandată

Preteni, numa' ce m-am intors de la moshie. Dupa un 10% cinstit cu Trabi supraincarcat cu piese de Tr 9alea din curte de la MIrcica), 3 dale de beton 50/50/10 cm si 12 placi de azbociment sus pe casa, la intoarcere... ce-mi vine mie... ma depasheshte un microbuz mertzan sprinter, de-asta de pasageri, sau dolmush cum ii zic turcii :Driver:. Eu mergeam asha cam la 70, ala ma tunde cu 90... si ma iau dupa el, si ma protzapesc la 5-6 metri in coada lui. Omul ii mai dadea si 95, si suta... io dupa el! :banghead: Ajung in Bucale, ma bag glontz in gazarie cu gandul ca poaaaate mai am un chil-doua de gaz. si..... surprizaaaaa! 5 chile papate in 80 de km, adica 6,25%!!!! Asta in conditziile in cae cel mai bine, de obicei, scot 6,5% dar asta daca nu trec de 70- daca ii dau 80-85 se duce pe la 7,5%.

O fi coincidentza??? O fi pe bune???? adica..... la 90-95 afara, si 60 in localitatzi.... ma gandesc ca ar fi trebuit sa-mi pape ca vaporu'....

Chestia e ca se simtzea si la pedala, deshi mergeam cu 95 o calcam ca pe la 70 asha in mod normal...

Daca e pe bune, in iunie cand plec la Zwickau gasesc un TIR de sa mearga cu 90 si m-am scos! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Misu.

Asta cu mersul la aspiratie e testata. Pur si simplu nu mai ai rezistenta la inaintare. E ffff bine sa mergi in spatele unui TIR, mai ales ca un autotren are nevoie de trei ori mai mult spatiu de franare decat un autoturism, asa ca daca franeaza brusc, ai timp suficient sa opresti.

Problema e alta, nimanui nu ii place sa mearga cu o "coada" dupa el, mai ales daca tir-ul e incarcat cu ceva de valoare. Am auzit de cazuri cand soferul de TIR a sunat la politie dupa ce a fost "urmarit", si afara, sigur te trage pe dreapta militia sa te intrebe de sanatate.

Iti recomand sa iti iei cu tine o statie radio cu care sa poti comunica cu soferul de TIR. Merge si una din aceea mica de buzunar.

Acum sa iti dau frecventele AM (ori FM)

Romanii merg pe 18, Italienii pe 1 ori 8, Portughezii pe 21, Spaniolii pe 29, etc. Incearca sa schimbi frecventa pana intri in contact cu soferul din fata ta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot asa se fac si depasirile spectaculoase in F1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e alta, nimanui nu ii place sa mearga cu o "coada" dupa el, mai ales daca tir-ul e incarcat cu ceva de valoare. Am auzit de cazuri cand soferul de TIR a sunat la politie dupa ce a fost "urmarit", si afara, sigur te trage pe dreapta militia sa te intrebe de sanatate.

Pai aluia cu sprinter-ul, ce era sa-i fur, un pasager? :rolleyes:

Suna? Sa-i fie de bine, ma opreshte... si ce? De ce o sa ma acuze? :banghead:

Oricum statzie s-ar putea sa am...

la un moment dat duba a oprit sa ia lume, l-am depashit si m-am agatzat de duba pe care o prinsese din urma. Tot Sprinter, tot de pasageri, tot 90-95....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probata si de mine, cu ani in urma, cand veneam de la mare cu o dacie 1300 incarcata varf si cu bagaje sus pe tavan. M-am bagat in spatele unui tir si am constatat ca abia pipaiam acceleratia ca sa mentin un 95 decent. N-am facut mult asta ca stiam ca astia au frane bune si la o adica cu atata incarcatura nu puteam frana in pas cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta e intr-adevar o problema, tre' sa stai cu ochii ca la melc in becurile aluia, eu am avut avantajul pe traseul asta ca il shtiam la fel de bine ca microbuzistul si ii anticipam franele, ca al'fel damblageam pana in Buc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu. Am probat de multe ori treaba si functioneaza. Doar ca trebuie sa fi foarte atent la ce face tirul si la un moment data devine obositor pentru ca tot ce vezi in fata e un perete cu stopuri. In concluzie merge dar nu cred ca este pentru orice sofer. Parerea mea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cooorect.... asha ca daca mergi intr-o excursie si vrei sa te mai si uitzi stanga-dreapta, nu prea merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu recomand la nimeni treaba asta. Stiu 3 cazuri care s-au terminat prost :P . Decat o economie de cativa litri la benzina mai bine scapi intreg si cu masina intreaga. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu recomand la nimeni treaba asta. Stiu 3 cazuri care s-au terminat prost :P . Decat o economie de cativa litri la benzina mai bine scapi intreg si cu masina intreaga. :D

Corect, cu toate ca am mai spus ca un autotren are nevoie de trei ori mai mult spatiu de franare (gol un tir are minim 14 tone, care sunt sustinute pe 5 punti adica 10 roti, fata de o tona si doua punti/patru roti), ca sa nu mai spun ca in functie de incarcare creste distanta de franare.

In cel mai rau caz poti sa ai o pauza mare in reactii ori o sa enervezi soferul respectiv si sa se puna cu un levier pe tine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa urmarim impreuna urmatorul scenariu. Mergi in spatele tirului care ruleaza cu 90 km/h. Iti cade tigara din mana, vrei sa schimbi postul la radio, te uiti la indicatorul de benzina si faci un scurt calcul mental cat ai economisit. Ridici privirea si autotrenul din fata ta deja frina de o jumatate de secunda...... Uimire, indrepti piciorul spre frana alta jumatate de secunda.... BOOMMMM TROSC PLWEOSC ZDRANG rezultatul fericit: masina facuta zob. Rezultatul neferict tu si restul din masina decapitati sau striviti de fiare ...... Rezultat: o mare economie de benzina ...... Terminati cu prostiile ! Se moare mult prea mult pe soselele patriei! Din teribilism, din ambitii prostesti si din enspe mii de alte cauze ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil
Preteni, numa' ce m-am intors de la moshie. Dupa un 10% cinstit cu Trabi supraincarcat cu piese de Tr 9alea din curte de la MIrcica), 3 dale de beton 50/50/10 cm si 12 placi de azbociment sus pe casa, la intoarcere... ce-mi vine mie... ma depasheshte un microbuz mertzan sprinter, de-asta de pasageri, sau dolmush cum ii zic turcii :P. Eu mergeam asha cam la 70, ala ma tunde cu 90... si ma iau dupa el, si ma protzapesc la 5-6 metri in coada lui. Omul ii mai dadea si 95, si suta... io dupa el! :D Ajung in Bucale, ma bag glontz in gazarie cu gandul ca poaaaate mai am un chil-doua de gaz. si..... surprizaaaaa! 5 chile papate in 80 de km, adica 6,25%!!!! Asta in conditziile in cae cel mai bine, de obicei, scot 6,5% dar asta daca nu trec de 70- daca ii dau 80-85 se duce pe la 7,5%.

O fi coincidentza??? O fi pe bune???? adica..... la 90-95 afara, si 60 in localitatzi.... ma gandesc ca ar fi trebuit sa-mi pape ca vaporu'....

Chestia e ca se simtzea si la pedala, deshi mergeam cu 95 o calcam ca pe la 70 asha in mod normal...

Daca e pe bune, in iunie cand plec la Zwickau gasesc un TIR de sa mearga cu 90 si m-am scos! :D

pai mishuleee anu trecut la dorna ziceai ca bagi un motor de bmw in trabant.. na iaca uite ocazie si motiv.... :P :P :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa urmarim impreuna urmatorul scenariu. Mergi in spatele tirului care ruleaza cu 90 km/h. Iti cade tigara din mana, vrei sa schimbi postul la radio, te uiti la indicatorul de benzina si faci un scurt calcul mental cat ai economisit. Ridici privirea si autotrenul din fata ta deja frina de o jumatate de secunda...... Uimire, indrepti piciorul spre frana alta jumatate de secunda.... BOOMMMM TROSC PLWEOSC ZDRANG
Da, tre' sa stai cu ochii ca la melc in becurile aluia

Bogdane, am zis clar: stai cu ochii ca la melc! A fost un experiment, da? Reushit.... il repet in w/e-ul urmator! :)

Oricum argumentele tale nu stau in picioare, in State si in alte tzari mult mai aglomerate se merge "bara la bara" la suta sau peste, n-atzi vazut de atatea ori la TV ciocniri in lantz de zeci de mashini? Deci, atentzie la maaaaaxim, reflexe brici... altfel nu te bagi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta e intr-adevar o problema, tre' sa stai cu ochii ca la melc in becurile aluia, eu am avut avantajul pe traseul asta ca il shtiam la fel de bine ca microbuzistul si ii anticipam franele, ca al'fel damblageam pana in Buc....

Afar de binoclarea tot timpul :Driver: la alea tre sa ai puterea sa accepti riscul inerent, :Driver: mai ales la depashiri, cand ala face dreapta si te lasa fata-n fata cu mas. din contrasens.. :blink: Io fac asta de obicei cand vin/plec la mare, si stau cu mana dreapta pe maneta de frana :) (aia speciala- care apasa frana de picior), dreptul pe acceleratie si stangul pe ambreiaj.Esential---FRANE perfecte!!+ ca daca.....1 secunda de intarziere si-l pupi pe ala in . :Driver: ..Dar ce naiba! Trabantul se face! :lol: Bune sunt camioanele sha goale ca merg cu 90-100 sau autobuze....Aku 2 veri depasam coloana cu 95-100 in spate la un camion d-asta, aveam faruri aprinse si deteam claxoane de ziceau aia pe langa care treceam ca vroi sa depasesc camionu'! :) //bref--mers cu 90 la ora pe consum de 70 la ora...incarcat, n-a mancat niciodata mai mult de 5%. Testat: 16 litri in Buc. ;) Ajuns...ramas 1 litru...la Mangalia...300km.A! alea mari baga si frana de motor...daca nu stii...fara sa aprinda stoape...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Eu va recomand atunci cand mergeti la "aspiratie",sa nu fiti mai departe de juma' de metru de al' din fatza... chiar mai aproape ca poate nu-i vedti nici stopurile...sau mai bine sa pui pasageru' din dreapta (daca ai fre'unu ca tine in masina),sa se tina cu mana de bara lu ala din fata si tu sa opresti motoru'...economia e si mai mare asa! Ar fi bine sa si "consumati "ceva inainte :angry:

Unde nu mai pui ca scapam si noi de niste ZEVZECI...si ce mai economie ar fi... :)

Baaaai voi ati INNEBUNIT de tot?... :)

Eu am mers o data la shtanga, tras de cineva,si cum dansa ala in fatza mea la mai putin de 3 metri era sa adorm de parca m-ar fi hipnotizat...si era dimineata dupa o mica vacanta si un somn bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, nu a spus nimeni ca e usor sau sigur.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde nu mai pui ca scapam si noi de niste ZEVZECI...si ce mai economie ar fi... :angry:

Hai bah Mirci... asha capsat eshti tu pe mine? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici prea aproape de masina din fatza nu e bine ... ma rog - considerentele ar fi altele si anume zona de turbulente creata. Estimez ca este o anumita lege aerodinamica in functie de viscozitatea mediului si viteza de fugarire din care se deduce distanta optima fatza de masina din fatza. Astfel in primii 1-2 m zic eu este asemanator vidului in spatiu - masina continua sa mearga doar in virtutea inertiei (avantajul ar fi doar ca nu opune aceeasi rezistenta mediului). La un 2-3 m ai putea vorbi de aspiratie .. .dar nu cred ca mai e valabil la 5-6 m ... Poate cel mai bine e sa facem un tabel (sa incercam fiecare sa ne tinem scai de cite un autotren, si sa trecem datele intr-un tabel :angry:

Bine ... cum mintea mea merge chiar mai departe, se poate imagina (pt masinile avansate, pe pilot automat) un sistem cu telemetru (laser sau ultrasunete) si un indicator de consum instantaneu (pentru bucuria personalului navagant) care sa stabilizeze automat distanta fata de masina din fatza (sa actioneze singur asupra acceleratiei atunci cind este cazul).

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.A! alea mari baga si frana de motor...daca nu stii...fara sa aprinda stoape...

Eu unul nu am auzit de masina care sa aprinda lampile pe frana atunci cand se franeaza cu motorul.

Nu e frana de motor, e retarder (montat pe cutie) ori frana electrica (montata pe axul cardanic)..... De obicei aceste frane seplimentare aprind lampile, dar se obijnuieste a fi scoase legaturile. Cum un camion are limitator de viteza, se mai intampla sa fie si decuplat pe naspa (e ilegal sa decuplezi limitatorul, prietenii stiu de ce). Cand vezi in oglinzi politia, e bine sa reduci fara sa dai semnale, ca sa nu se prinda garda...

Bine ... cum mintea mea merge chiar mai departe, se poate imagina (pt masinile avansate, pe pilot automat) un sistem cu telemetru (laser sau ultrasunete) si un indicator de consum instantaneu (pentru bucuria personalului navagant) care sa stabilizeze automat distanta fata de masina din fatza (sa actioneze singur asupra acceleratiei atunci cind este cazul).

Deja s-a inventat asa ceva, si testat pe desupra, in Italia pe A1.

Sistemul e asa: Un sofer in camionul din fata si in spatele lui alte camioane fara sofer, cuplate electronic la primul. In felul asta un singur sofer poate "conduce" doua-trei camioane. :frigbaitata: Interesant, nu?

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' de mersul la inspiratie ati auzit? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici prea aproape de masina din fatza nu e bine ... ma rog - considerentele ar fi altele si anume zona de turbulente creata. Estimez ca este o anumita lege aerodinamica in functie de viscozitatea mediului si viteza de fugarire din care se deduce distanta optima fatza de masina din fatza. Astfel in primii 1-2 m zic eu este asemanator vidului in spatiu - masina continua sa mearga doar in virtutea inertiei (avantajul ar fi doar ca nu opune aceeasi rezistenta mediului). La un 2-3 m ai putea vorbi de aspiratie .. .dar nu cred ca mai e valabil la 5-6 m ... Poate cel mai bine e sa facem un tabel (sa incercam fiecare sa ne tinem scai de cite un autotren, si sa trecem datele intr-un tabel ;)

Trebuie 2 Trabantzi. Unul se pune in fatza bus-ului, tirului sau ce-o fi si il afuma, iar un alt Trabi sta in spate si studiaza turbulentza cu ajutorul fumului aluia din fatza ;)

Eu am mers (si voi merge in continuare) la 6-7 metri in spate la 90 la ora- sub distantza asta ma simtzeam angoasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersul asta seamana intr-un fel cu alt mod de-a merge.... sa-i zicem la transpiratie... cind te tzii scai de tirul din fatza si in spate mai ai un tir care tot micshoreaza distanta intre el si tirul din fatza lui.... ca tu fiind cu trabant nu intri in raza lui vizuala. daca stam putin si calculam.... in functie de distanta intre tiruri, viteza vintului lateral si prietenia dintre cei doi shoferi de tir.... cred ca ai putea sa mergi gratis.... spre IML. Da' transpiratia pe tine va fi abundenta ;)

Bine... in chestia asta am omis pietricelele de pe asfalt (care, btw, se aplica pe parbriz si in cazul mersului la aspiratie)

gata? mutam topicul la tuning?

aaa..am gresit (cred) .. nu la tuning.... la cafenea.... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut
Bine... in chestia asta am omis pietricelele de pe asfalt (care, btw, se aplica pe parbriz si in cazul mersului la aspiratie)

de aia or fi inventat oamenii "husa" aia de piele care se prinde ca o masca pe masina... ca sa poata merge la aspiratie... desi io pana acum am vazut-o doar pe bmw-uri si cateva neamuri mai tinere de vw. :)

pe autostrada daca vrei sa scoti consum mic in felul asta te alegi cu ciupituri serioase pe capota, de la pietricele mici din cauciucurile alora mari; io am deja doua puncte pe capota ... pt. ca am vrut sa merg mai incet cand am mers la Wob, pt. consum si plimbare. Nu rezisti mai mult de 20 de km.

... mai e si problema cu banda din dreapta... care nu este la fel de buna si lina ca celelalte (cred ca taman datorita prietenilor mari).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...buna ideea cu husa.... ma gindesc s-o folosesc (husa) si la parbriz... si asa s-a eliminat transpiratia in cazul mersului in spatele tirului

tare..... v-am zis io ca ajungem la tuning....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fartatilor! Da auzita-ti voi de mersul la aspitatie cu Mobra ? Prin 1975 ( toamna) am practicat figura in drum spre Paltinis. De unde , de obicei mergem culcati ( cei doi ocupanti) pe rezervor ( adica eu, ca cel din spate era peste mine!!) cand ajungem in spatele vreunui TIR ne ridicam brusc si ne "umflam in pene" de ne sugea Tirul gecile dupe noi. Figura dupa care mergem constant cu a patra la 75-80 pe ora ( asta pina frana tirul!!). De la Cluj la Mare n-am avut curajul sa fac chestia asta ca si asa era fff obositor drumul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!