Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

Daca tot umbli acolo pune piulita cu autoblocare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa fie de acolo ca nu mai stiu ce as putea schimba sau de unde poate fi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciurdea Ionut

Foarte bun video.

Suruburile se schimba pentru ca asa este specificatia, practic tin si a 2-3 a oara, la fel si cu oring-urile in anumite zone de etansare.

Privind service-urile va spun ca sunt foarte multi tantalaii, va voi spune ce am patit eu cu biletele antiruliu.

Imi aleg un magazin din Iasi(verona) imi aduc bieletele si tot ei mi-au propus sa le schimb la dansii, mai luasem piese de la ei pentru dacie, nu m-am invatat minte atunci si nici acum cu golful.

Imi vin si zic sa vin a doua zi la 18:30 ca mi le monteaza. Merg la ei si se apuca de bieleta stanga, da cu degripant, nu reusesc se chinuie 40 min si pana la urma o da jos prin taiere dupa ce bineinteles gasesc flexul, se rugau de unul de acolo sa il dea pentru ca toate erau incuiate ca na se fura. O taie, si sa o puna pe cea noua, cand colo nu vine bara, ce-i de facut? Il cheama pe colegul polizor si dai amandoi unul cu mainile altul cu ranga rupe bara de torsiune si masina in 2, pe la 19:40 termina doar o bieleta, programul terminandu-se la 20:00 imi zic sa vin a doua zi, in gandul meu mai vine drq. Plec si nu merg 2 km ca batea in draci mai tare ca la inceput, ma intorc si bat in usa si la service si magazin ca mii frica sa plec asa cu ea sa o verifice sa vada daca-i stransa bine. A verificat si era stransa, ala de la comenzi deja mi-a zis ca am alta problema si ca trebuie bara, ba ii mai spune si dobitocul ala poreclit " mecanic" ca a vazut bucsele de pe bara cam scoapte, dar saracul nu stia ca au o forma mai diferita.

Asta se intampla anul trecut prin august parca, de atunci prin toamna m-am mai uitat si eu odata la bieleta si am schimbat-o cu cealalta noua ca na nu aveam incredere ce au facut "mecanicii" dar bataia a ramas in continuare.

Astazi cu bieleta in portbagaj m-am deciz sa vad daca e bara sau nu, ies la masina cu chef de munca, suspend masina de ambele roti fata ca sa nu folosesc rangi ca desteptii de la verona, nu ma chinui prea mult pentru ca am folosit wd40 si o piulita care am infiletat-o inainte de a o desface pe cea care era stransa, pentru a fi sigur ca nu ma chinui cu piulita, a mers brici, wd 40 face minuni, aaaa am mai folosit si o perie de sarma.

Desfac ambele bielete de pe amortizor le leg bine si astfel anulez bara de torsiune fac un drum scurt prin gropi si vad ca nu mai am bataia, ma intorc dau jos de tot bileta de pe dreapta care nu fusese umblat, o pun in locul ei pe cea care mi-au montat-o desteptii de la verona, strang tot si fac o proba, fericire mare nimic nu mai bate, eram asa de fericit parca primisem cadouri de craciun, nu-mi venea sa cred ca am stat mai bine de jumatate de an cu bataia si grija ca e altceva desi cand am schimbat uleiul am beneficiat de o verificare gratuita a trenului de rulare si mi-a zis ca trebuie schimbate bieletele.

....si uite asa am scapat de o bataie simpla care mi-a sfarmat nervii. Daca sunt nervos pe cineva? da! acela sunt eu pentru ca desi am ceva cunostiinte de mecanica am stat dupa niste cretini care imi puteau face pagube mai mari la masina.

La schimbare bielete antiruliu e simplu, o faci in fata blocului fara flex-uri doar cu: suspendare masina ambele roti, wd 40, perie sarma, cheie tubulara si fixa, imbus pentru contra si un pic de pricepere. De 50-60 lei ii iau la copil ceva si nu-i dau la nepriceputi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te cred, ma bucur ca ai rezolvat problema si cu siguranta mecanicii intregi la cap ii numeri pe degete. Din pacate, partea cu flexul nu e mereu evitabila, dar merita incercarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati jocul in etrieri  la mine s a rezolvat prin schimbare culise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu e trasa frana de mana, etrierii au un oarecare joc (normal). Ideea ar fi sa verifice daca poate cu frana de mana usor trasa in timp ce se deplaseaza masina. La mine am zgomote pe spate si in aceasta situatie, deci nu e din cauza etrierilor intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vreau sa schimb si eu flansele si amortizoare fata Golf 5 variant PDG am amortizoarele originale SACHS cod 1K0 400 035 si mai are un cod 1T0 413 031G A ce este G si A de la coada si ce echivalente au ca banuiesc ca nu mai gasesc ca astea si cum pot testa daca mai sunt bune dupa ce le scot de pe masina nu sunt sigur ca sunt duse .Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa imi inlocuiesc si eu amortizoarele spate de pe gti cu unele Sachs, insa nu reusesc sa descifrez niste "parametri" din catalogul online Sachs / ZF pentru modelele disponibile.

1. Sachs 400 051 --> Parametru: SEOV30/13X187A --> disponibil la cerere
2. Sachs 310 950 --> Parametru: SEOV30/13X212A
3. Sachs 311 014 --> Parametru: SEOV30/13X121A --> nu se mai fabrica; inlocuit de Sachs 310 950
4. Sachs 310 949 --> Parametru: SEOV30/13X212A --> nu se mai fabrica; inlocuit de Sachs 310 950

M-ar interesa daca stiti ce inseamna acesti parametri, cu sufixul diferit dupa "13X". Atat vehiculele cu suspensie standard cat si cele cu suspensie sport pot folosi amortizorul Sachs 310 950. Nu ar fi trebuit sa fie mai dur cel de gti?

Modelul 400 051, etichetat Super Touring pe unele site-uri de piese, este marcat ca fiind disponibil la cerere. Oare nu au vanzare si de aceea nu le mai produc?

Daca mai stiti si alte marci bune de amortizoare va rog sa imi spuneti. Am ales Sachs intrucat sunt folosite si in echiparea de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ce cod oe are amortizorul de pe masina si cauta corespondentul de la Sachs in functie de codul original

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul original este 1K0 513 029 GP si e trecut pentru toate amortizoarele Sachs de mai sus... De aici si dilema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garda este joasa sau standard??

400051 este Advantage cu eticheta rosie

310950 este Supertouring cu eticheta albastra

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sachs 310 950 este corespondent sau Bilstein B4 19-140025

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu garda joasa, suspensie cu codul G08. Multumesc pentru raspunsuri.

M-au cam bagat in ceata cu catalogul lor online si cu preturile din RO. Modelul 400 051 este cu 30-40% mai scump decat 310 950, care se potriveste la toate caroseriile, dupa ce vechile coduri s-au transformat cam toate in acest 310 950 atotcompatibil.

Voi merge pe 310 950. Imi mai raman de gasit tampoane de cauciuc de 118 mm si sa iau suruburi din reprezentanta. Ce credeti, merg schimbate amortizoarele fara sa demontez arcurile? Cu un cric cred ca pot ridica bratul inferior ca sa strang surubul de la portfuzeta in pozitia "unladden".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revii cu feedback.Din ce stiu cele Advantage sunt pe ulei si sunt mai moi/comfort,pe cind cele SuperTouring sint gaz/ulei si sunt mai rigide/sportive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vreau sa schimb amortizoarele spate la un golf 5 variant cu p.d.grele codul scris pe ele este 1K0 513 029 GL cum aflu si eu ce marca sunt si ce coduri echivalente pot folosi.si daca trebuie schimbate suruburile.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe sachs/boge eu nu am gasit echivalenti in schimb am gasit monroe 23987/140ron ,kyb 349137/229ron,OE-394ron in 5 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci rayn pentru rapiditatea raspunsului te rog un link pe privat sau aici dar nu cred ca este voie vreau sale comand ca saptamana viitoare vreau sa o fac as vrea OE nu conteaza pretul.stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat piesele (amortizoare si flanse spate Sachs, tampoane Febi si protectii din plastic negru originale), imi mai trebuie suruburile si piulitele originale si timp sa ma apuc de treaba.

Lucrurile notabile momentan ar fi: flansele spate Sachs sunt de fapt originale cu codul polizat, iar amortizoarele Sachs 310 950 vin cu piulita ovala, nu din aceea originala cu blocare de teflon. 

Revin cu informatii peste cateva saptamani, dupa ce se va indrepta vremea si voi reusi sa am timp de un DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat poze la piese si impresii dupa montaj.Pareri despre amortizoare,cum sunt mai moi sau mai tari fata de cele OE.

Si eu am pus ochii tot pe 310950.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Iata si pozele; sper sa iti mai fie de folos.

 

20160426_232628.jpg

20160426_232553.jpg

20160426_232359.jpg

20160426_232322.jpg

20160426_232102.jpg

20160426_232031.jpg

20160426_232023.jpg

20160426_232014.jpg

20160426_231759.jpg

20160426_231745.jpg

20160426_231729.jpg

20160426_231712.jpg

20160426_231707.jpg

20160426_231658.jpg

20160426_231638.jpg

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De folos,Multam' baga un feedback,cum simti masina mai inchegata,La trecerea peste  bumpere scoate acel ''fassss'' de la gaz??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mare drag, insa nu am apucat sa le montez inca. Am avut de furca cu altele (non-auto) si mi-au fost decalate multe... Voi reveni cu detalii, insa mai poate dura si o luna...

Cat despre gaz, nu stiu daca voi reusi sa aud zgomotul respectiv, dar voi incerca, cu geamurile deschise. In principal, eu urmaresc sa scap de pocnituri/troncanit la bumperi/teren accidentat cu gropite multe dispuse in sir indian. Acest zgomot il pun multi pe seama culiselor de etrieri spate, insa la mine face zgomot si cu frana de mana trasa doi dinti in timp ce dau prin gropite. De aceea, sper sa le demonstrez ca o alta posibila cauza ar fi flansele degradate ale amortizoarelor spate.

Ca fapt divers, suruburile OE au mai costat vreo 80-90 de lei (piulita si 3 suruburi amortizor, plus surub cu piulita pentru bratul inferior spre portfuzeta). Partea buna la piulitele OE este ca au guler de blocare nylock. Ma intreb de ce s-au zgarcit cei de la Sachs si au livrat amortizoarele cu piulite ovale. Bine ca nu au zis sa dam cu solutie de intepenit filetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat de curand amortizoarele si ma declar multumit de noul nivel de amortizare. Desi voi exagera, pot spune ca cele vechi imi ofereau senzatia ca voi cadea cu totul in gropile pe care nu le puteam evita. Nu aveam balans suplimentar nici cu astea vechi, insa cursa era mult prea lunga, de parca singurele care amortizau erau de fapt arcurile.

Noile amortizoare imi redau impresia de masina mai inchegata, nu stiu daca neaparat mai stabila, ca nu am avut ocazia sa fortez nota si nici nu mai am curaj sa imi asum riscuri in ultima vreme. Per total, a meritat, chiar daca nu sunt OE, ci doar OEM.

Cand lucreaza amortizoarele nu am simtit nici un zgomot de genul vreunui fasait. Am avut ocazia sa le aud in urma cu vreo doi ani dinspre puntea fata, inainte sa imi schimb amortizoarele. Pe puntea spate nu am auzit fasaituri nici cu amortizoarele vechi, nici cu cele noi. 

De zgomotul suspensiei spate inca nu am scapat, si aici ma refer la acele troncaneli la denivelarile mici si dese, pe care unii dintre colegii nostri le pun in seama port-etrierilor. Din moment ce se aud troncaneli chiar si cand franez, inca refuz sa cred ca port-etrierii au vreo vina. Imi indrept atentia inspre bratele multi-link-ului si inspre bieletele antiruliu, cu toate ca pe acestea le-am inlocuit in urma cu vreo doi ani si ceva, cu unele Lemforder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca zicea AlBundy ceva legat de aceste brate spate, eu am schimbat tot pe spate, 16 bucse, 2 bielete scurte, 2 arcuri, 2 amortizoare, 2 flanse, inclusiv bucsele la punte alea mari, e total altceva cu ele noi, am pus doar lemforder.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, adyp2003 a scris:

Am schimbat de curand amortizoarele si ma declar multumit de noul nivel de amortizare. Desi voi exagera, pot spune ca cele vechi imi ofereau senzatia ca voi cadea cu totul in gropile pe care nu le puteam evita. Nu aveam balans suplimentar nici cu astea vechi, insa cursa era mult prea lunga, de parca singurele care amortizau erau de fapt arcurile.

Noile amortizoare imi redau impresia de masina mai inchegata, nu stiu daca neaparat mai stabila, ca nu am avut ocazia sa fortez nota si nici nu mai am curaj sa imi asum riscuri in ultima vreme. Per total, a meritat, chiar daca nu sunt OE, ci doar OEM.

Cand lucreaza amortizoarele nu am simtit nici un zgomot de genul vreunui fasait. Am avut ocazia sa le aud in urma cu vreo doi ani dinspre puntea fata, inainte sa imi schimb amortizoarele. Pe puntea spate nu am auzit fasaituri nici cu amortizoarele vechi, nici cu cele noi. 

De zgomotul suspensiei spate inca nu am scapat, si aici ma refer la acele troncaneli la denivelarile mici si dese, pe care unii dintre colegii nostri le pun in seama port-etrierilor. Din moment ce se aud troncaneli chiar si cand franez, inca refuz sa cred ca port-etrierii au vreo vina. Imi indrept atentia inspre bratele multi-link-ului si inspre bieletele antiruliu, cu toate ca pe acestea le-am inlocuit in urma cu vreo doi ani si ceva, cu unele Lemforder.

Deci zici ca  sunt ok si comparabile ca parametri cu cele OE?! Pe spate confirm si eu ca nu se aude acel FASSS la trecerea peste limitatoare/bumpere.La cele vechi ai miscat/apasat tija sa vezi daca mai revin/lucreaza? sau era ramanea blocata?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!