Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor, vreau sa-mi schimb amortizoarele pe fata la golf plus 2005 1.9 tdi. Cum aflu ce diametru are fuzeta sa le pot comanda? Precizez ca am cautat pe amazon (nu ma aflu in RO) si imi da 50 mm si 55 mm, amandoua dimensiuni compatibele :( cum pot afla? Daca as masura cu o ață exteriorul amortizorului jos la intrare in fuzeta, as putea afla de cat e diametrul? O formula de calcul care ar fi? Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circumferința (ce vrei tu să măsori) se împarte la pi (3,14) și îți rezultă diametrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau masori cu un subler grosimea amortizoarelor actuale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe amortizoare nu ai codul?! Daca ai codul ,afli foarte usor si diametrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măsoară cu ruleta sau cu șubler cat de gros este ....nu merge sa pui amortizor de 55 mm in fuzeta de 50 ...nu intra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat niște amortizoare noi kyb și am observat la amorsare înainte sa îl pun pe mașină ca se decomprima greu ii ia 37 de sec pana se decomprima de tot, la comprimat este tare. 

Este normal? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, rayn a scris:

Pe amortizoare nu ai codul?! Daca ai codul ,afli foarte usor si diametrul.

Codul este 1T0413031DN , ma poti ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele de 1.9 vin cu frane de 280 si amortizoare de 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de 55cm cum a zis colegul, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate ce marca de amortizor ai ales?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
lucian.ciobotaru

Salut,

Detin ul golf V 1.9 TDI cod BXE din 2006 si vin catre voi cu urmatoarea rugaminte (nu stiu daca am postat unde trebuie sau daca ma poate ajuta cineva):

Ma intereseaza sa schimb toate articulatiile de pe spate (brate, bucse)  inclusiv arcuri si amortizoare insa din ce am inteles sunt mai multe echipari.

Ma poate ajuta cineva cu niste coduri pentru piesele de care am nevoie?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sigur mergi la magazinul tau de piese preferat si cumperi piesele dupa seria de sasiu si codurile pr aferente suspensiei arcuri pot sa iti recomand doar oem sunt mai scumpe dar cumperi exact ce trebuie Am intalnit multe cazuri cand un producator aftermarket avea de ex corespondent un singur model de arc la 3 variante de PR diferite fiecare avand la randul cod de piesa OE diferit, deci pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua ....am un pic de ajutor daca mă poate ajuta cineva..trebuie sa schimb amortizoarele spate problema este că pe seria șasiu Wvwzzz1kz8m195710  vin mai multe coduri și anume Sachs 312617 și mai scumpe Sachs  312616  ar mai veni un cod dar e foarte ieftin și nu l-am băgat în seama...eu le-am comandat pe amândouă sa văd diferența ...diferența dintre ele vizual sunt la fel de lungi la fel de groase problema ar fi că unele sunt mai tari adică Sachs 312617 și mai ieftine undeva la 280 ron iar Sachs 312616 ar fi mai scumpe  undeva la 380 Ron dar mai moi....și nu știu ce sa aleg dintre cele două mașina este o Jetta sport 2008 2.0 tdi bmn 170 cp....

Daca cineva poate să mă îndrume îl rog să îmi spună.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

312 617 este echiparea de original.(ai eticheta alba si codul pe amortizoarele originale ale masinii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ambele amortizoare in fața și Sachs 312.  617 și Sachs 312 616 sunt identice iar 312616sunt mai moi ca 312617 și 312616 sunt mai scumpe ca 312617

Am avut amortizoare kyb ultra sr care sunt cel mai proaste amortizoare de pe piata durata de viață sub 1 an deci nu mai știu codul de origine  de pe cele originale

Mas îndrepta către cele mai scumpe 312616 dar sunt mai moi la apăsare de revenit revin la fel doar la apăsare e diferenta (te gândești că ce este mai scump este mai bun) 

De aceea întreb de diferența dintre cele două 

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

La masina din semnatura (Golf 5, 1.4 TSI, suspensie sport din fabrica) mi s-a rupt un arc pe fata. Masina avand aproape 230k km am hotarat ca pe langa arcuri sa schimb si amortizoarele. 

Ca tot am montat si jante pe 17 (masina arata ok cu suspensia sport OE, 15 mm mai joasa decat un golf standard) si avand problema cu arcurile am zis sa o fac sa arate si mai bine si am comandat arcuri Eibach Pro Kit (cod: e10-85-014-06-22) care se zice ca ar mai cobori cu inca 15mm pe langa suspensia sport de fabrica.

Acum intrebarea mea este ce amortizoare sa iau? Amortizoarele din suspensia sport OE sunt diferite de cele standard sau aceasta suspensie are doar alt tip de arcuri care sa coboare masina cu acei 15mm?

Eu ma gandesc ca se gasesc amortizoare Sachs echivalente cu cele OE si in principiu ma astept ca dupa ce voi inlocui amortizoarele si voi pune arcurile Eibach masina sa nu fie mai inalta decat in acest moment, adica vreau sa vad acei 15mm mai jos decat acum.

Multumesc pt. eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor! 

Incep prin a-mi cere scuze anticipat daca nu postez unde trebuie si rog moderatorii sa mute daca este cazul. Am cautat in capitolul golf 5 articulatii si suspensii si n-am gasit nimic din ce ma intereseaza.

Masina: VW Golf GTI 2008 MK5, cod motor BPY (SUA) - totul stock, nimic modificat, 83.000km

Ma gandesc ca a cam venit vremea sa schimb amortizoarele si arcurile pentru ca 99.9% nu au fost schimbate pana acum.

Ma uit la setul de arcuri Eibach Sportline (cele rosii - inteleg ca Prokit nu merg pe Golf GTI) si amortizoarele stock de la Sachs. Mi-ar placea sa cobor garda la sol o idee (Eibach Sportline ar cobora garda la sol cu 20-25mm) - https://www.eibach-shop.com/eibach-verlagingsveren-vw-golf-v-1k-gt-1.4-tsi-gti-2.-p-124420.html

Daca sunt posesori de GTI MK5 care au mers pe varianta asta...e ok? Se pierde mult din confort fata de setup-ul stock cu arcuri sachs? Desi Eibach spune ca arcurile Sportline sunt facute sa mearga cu amortizoare stock, am vazut unele pareri pe net cum ca aceste arcuri ar uza prematur amortizoarele Sachs.

Acum doi ani cand am luat masina din Polonia, fostul proprietar a facut o testare la un dealer VW local iar testul amortizoarelor a iesit asa (capitolul subliniat este 'aderenta la suprafata de rulare): 

1433517013_WhatsAppImage2019-04-25at20_52_44.thumb.jpeg.bf7a21d234aa71c01e97295bfc7e4bb4.jpeg

Ma gandesc ca dupa acesti doi ani de cand o am, au mai scazut procentele alea...

Daca schimb amortizoarele si arcurile, trebuie schimbate si alte componente ale suspensiei?

Multumesc frumos pentru orice parere!

Cele bune

H

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile.si amortizoarele se verifică la un test drive. Frânează pe.piatra cubica dacă simți masina instabilă atunci pot sa fie aceste piese.

 

Testele de amortizoare sunt ieftine poți să faci și tu unul, însă sunt o mare pacaleala, deoarece mergi cu mașină nouă și nu ies valorile ( nu mă refer la 100%).

Cheltuiala este destul.de mare, se schimba amortizoare ( nu recomand kyb, Monroe) flanșe și protecții amortizoare fata spate, arcuri ( nu recomand kyb) . Pe lângă astea poate mai depistezi diverse piese care la o mașină de 11 ani se uzează ( bucse mai ales alea la puntea fata de la brațele trapez) bucse bara stabilizatoare și bucsele de la bratele in forma de s de pe puntea spate. Cam astea se uzează primele.

 

Daca mai ții mașina o.vreme îți recomand să le schimbi, va fi total.alta ținută de drum, inclusiv frânarea. Eu am schimbat toată suspensia la golf 5 și am fost foarte mulțumit ( 4 amortizoare, 4 arcuri + flanșe, 4 bielete, rulmenți toți, 30 bucse fata spate date jos punțile, și bucsele de la brațul antirastunare, care ține cutia de caroserie) . Mașina mea era din 2004 și avea 300.000km aprox, doar 50k in Ro.

 

Amortizoarele erau așa uzate că nu mai.reveneau sus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pentru sugestii, deenman! Deocamdata, nu aud mai nimic pe la articulatii (troncanelile specifice). Zic mai nimic, pentru ca exista totusi o trosnitura (ca si cand se detensioneaza un fier/arc) cand virez dreapta mai in forta si doar la a doua tura de volan. Zgomotul vine de undeva din partea de jos, parca de sub pedalier. Din pacate, mecanicul la care merg cu GTI-ul nu a reusit sa isi dea seama de la ce e, chiar daca a verificat cam tot ce se putea verifica. E posibil sa fie de la vreo articulatie, am vazut ca s-a mai discutat aici despre ceva care seamana cu ce aud eu. Poate chiar arcul de pe partea dreapta fata....naiba stie. Se mai aude si daca plec mai in forta de pe loc sau la franari violente. Nu ma pot plange ca e barca GTI-ul insa se apleaca un pic in curbe iar directia nu e cea mai precisa din lume in sensul ca exista o idee de delay in momentul in care incep sa virez usor dreapta sau stanga. La o masina ca GTI-ul ma astept sa reactioneze imediat.....e prima data cand detin un GTI deci nu am mare experienta ca sa-mi dau cu parerea daca e normal asa sau e ceva in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi tamponul la cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de sugestie, mihai! la asta nu m-am gandit ?

are importanta daca e DSG sau manuala? al meu e DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are daca îl doar verifici....daca îl schimbi are ..vezi că e sub baterie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vreau si eu sa ma ajutati cu o parere in privinta suspensiei la un golf 5, 1.9 tdi.

Cand merg mai tare de 40 km/h si dau peste mici denivelari in asfalt, ca si cele facute de tiruri sau mici gropite, simt cum fuge spatele si nu inteleg de unde ar fi problema. Tin sa precizez ca am schimbat amortizoarele toate 4, pentru ca cele de pe fata erau terminate, cu altele noi de la Bilstein, sunt mai rigide putin, iar de atunci parca spatele fuge cand dau peste denivelari sau gropi mai mici. Cu noile amortizoare am facut in jur la 15.000 km maxim, iar in total masina are 180.000.

Va rog un sfat, pentru ca nu stiu ce sa mai verific, bucsele pe spate sunt bune, nu dau semmne de imbatranire. 

Multumesc mult!

Modificat de Raulalex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!