Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

Incearca Monroe Heavy Duty pentru drumuri grele , in jur de 250 ron Bucata.   Mentionez ca sunt rigide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia codurile de la reprezentanta si incearca la un magazine de piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, ma poate ajuta cineva sa-mi spuna unde pot gasi articulatia planetara stanga partea dinspre cutie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti partea de la cutie fara probleme, incearca aici https://www.autoatu.ro/ . Se gaseste usor, dar cel mai probabil o sa-ti ceara o serie de caroserie baietii, asa ca ar trebui sa o ai pe aproape. Sper ca te-am ajutat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara, detin un Golf 5 din 2004 2.0TDI 140cp Sportline, mi-a plesnit arcul stanga fata, poate cineva sa-mi spuna cu ce cod de culori vine arcul pentru masina mea din fabrica? Pe arcul care s-a rupt nu reusesc sa vad nicio culoare, iar pe cel din dreapta am Portocaliu-Roz, vreau sa stiu daca este original portocaliu-roz sau au fost schimbate. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/27/2016 at 5:37 PM, Sergiuvw said:

Buna seara, detin un Golf 5 din 2004 2.0TDI 140cp Sportline, mi-a plesnit arcul stanga fata, poate cineva sa-mi spuna cu ce cod de culori vine arcul pentru masina mea din fabrica? Pe arcul care s-a rupt nu reusesc sa vad nicio culoare, iar pe cel din dreapta am Portocaliu-Roz, vreau sa stiu daca este original portocaliu-roz sau au fost schimbate. Multumesc anticipat.

si eu tot BKD din 2004. S-a rupt cel de pe dreapta fata, si codul de pe el era mov-alb-alb. Dar nu am nici eu masina de noua, asa ca poti lua informatia doar orientativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-mi aduc bine aminte pe arcuri after eu nu am vazut ''buline de culori'' deci cel rupt este aftermarket, probabil a mai plesnit odata.Schimba-le pe amindoua. Intra pe ''partbase.org'' si cauta-le

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Ieri am facut un test la amortizoare care sunt OEM si mi-au iesit urmatoarele valori:

1). Pe fata : 61 - 60 > 50;

2). Pe spate: 63 - 55 >50; Am inteles ca diferenta dintre ele sa nu fie mai mare de 10;

Ideea e ca pe fata trebuie schimbate flansele cu rulment ca a inceput sa scartaie a metal cand virez dreapta si face foarte urat masina, sa schimb doar astea sau sa schimb si amortizoarele ca tot le desfac si fac si directia? Sau sa le mai tin vreo 2 3 ani, ca eu nu fac decat 10 mii de km pe an? Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tot platesti o ''palarie'' de bani manopera schimba si amortizoarele,Ori cauti varianta economica OE jzw 413031 sau Sachs Super Touring 312266 daca ai carcasa de 50mm sau ma rog ce iti perimiti ca pina la urma e masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am flanse cu rulment:  sachs - 95 de lei + 95 de lei, manopera :150 de lei; directie : 50 de lei! cost total = 400 de lei! asa amortizoare noi inca 10 mil! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu schimbi amortizoarele se vor uza mai repede anvelopele,flansele ,caseta  de directie va fi afectata,bucse bascule .Daca amortizorul nu isi mai face treaba cine crezi ca preia socurile/gropile din asfalt?? in final vei ajunge de fapt sa platesti mai mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu mi se pare uzura mare la ele tinand cont ca testul a spus 60-61 pe fata! Adik nu sunt sub 50! Cred ca o mai duc cu ele 2 ani lejer pana ajung ele la 50, tinand cont ca fac 10 mii pe an! oricum testele astea nu sunt precise, ca sa fie un test facut calumea trebuie sa scoti amortizorul si sa il testezi doar pe el sa ii masori parametrii, gazul, etc! Sunt in dubii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista un test de amortizoare serios cu ele montate pe masina, de asemenea ele isi modifica comportamentul dupa ce se incalzesc..

Conteaza prea multe lucruri, de la presiunea anvelopelor, tipul anvelopelor, bucse, etc....pana la standul de masurare.

Daca nu ai km asa multi poti sa le mai pastrezi, ideea este ca manopera este prea mica, inseamna ca nu respecta indicatiile de montaj din ELSA, probabil o sa incerce sa nu dea fuzetele jos, ceea ce la planetara scurta (stg.) o sa se lase cu burduf de planetara care o sa se distruga in timp scurt dupa aceea.

Mai ia in calcul ca de obicei bieletele anti-ruliu nu se pot desface, deci vor fi taiate si trebuie altele noi, suruburi noi, piulite noi, inca ~ 350Lei

Suruburile cu care se strange fuzeta pe amortizor se schimba si se strang la cuplu.

Suruburuile de sus de la flansa se schimba!

De asemenea reglajul geometriei nu poate sa coste 50Lei, trebuie stabilit in calculatorul de directie punctul de 0, trebuie VCDS sau VAS, minim 150Lei la un service care stie cum sa faca aceste lucruri.

 

In concluzie, atentie la service!

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizualizeaza urmatorul video, nu mi se pare ca taie ala ceva acolo si sincer mi se pare destul de usoara defacerea si inlocuirea!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun video, este procedura din ELSA, mai putin partea cu suruburile si piulitele noi care sunt obligatorii.

Este multa manopera implicata, cel putin ca timp, daca nu pare de complexitate.

Cu ocazia asta am vazut ca am uitat de suruburile de planetara, si ele se schimba si se strang la cuplu, 200Nm + 180gr. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca deja l-ai speriat si nu mai schimba nimic :biggrin:.Acum nu cred ca suruburile alea sint problema.Ideea este ca la demontare sa se foloseasca degripant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ELSA se precizeaza ca se schimba toate suruburile si piulitele aferente.

Sunt unele la care nu trebuie facut rabat, cum sunt cele dodecagonale de la planetara, surubul si piulitele de la prindere amortizor de fuzeta, cele 3 piulite de la pivot si piulitele de la bieletele de directie.

Se poate accepta ca suruburile de sus cu care se prinde flansa de sasiu, sau piulita din capul amortizorului sa ramane cele vechi, desi unele noi ar avea pasta blocanta pe interior.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general degripantul e frectie la picior de lemn.

Eu a trebuit sa pun flexul pe pivot cand mi-am schimbat burduful exterior. Nu mai zic de ranga de 1,5 metri pe care am folosit-o sa adaug 180 de grade la surubul planetarei, si asta din aproape in aproape. Cica e surub cu deformare controlata, dar strangi de iese apa din el...

Cand mi-am schimbat amortizoarele in reprezentanta, pe o bieleta antiruliu a trebuit tot asa, sa puna flexul... Deci, depinde de noroc, daca vrei o exprimare optimista.

Pe scurt, trebuie un mecanic intreg la cap, dupa cum te sfatuiau si colegii.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am inteles punctul vostru de vedere, daca distruge ceva sa si plateasca ca eu nu cer schimbarea bieletei sau nu mai stiu ce! In alta ordine de idei o suspensie care iese pe tester 60% nu cred ca e de inlocuit, adik pentru doar 40% uzura gata inlocuiesc, doar daca nu ai ce face cu banii, ca asa masina are 10 ani, hai sa iau una noua! Eu fac 10 mii de km pe an, cred ca 20% de uzura o fac in 4 ani, adik la 40 de mii de km facuti cu masina! Testul e relativ, ca daca imi bate vreo bucsa , un brat s-a dus precizia testului! M-am apasat pe masina si nu se balancane mai mult de 2 ori sa zic si mi se pare destul de rigida masina la gropi, la drum! Deranjant este scartaitul de la rulmentii aia din capul amortizorului, pe aia i-as schimba ca ma dispera zgomotul de caruta! in rest masina e tapana, am schimbat la ea: bielete antiruliu, bucse de confort, burduf de planetara ca era spart, pe spate am pus protectii amortizoare ca erau rupte cele vechi, brate spate alea din partea inferioara (nust daca zic bn), si toate astea acum 2 ani, si m-a costat 8 mil manopera plus piese (piesele au fost : lenforder , spidan) cu factura in service. Poate costurile manoperei vi se pare mic, dar sunt si service-uri care se respecta si lucreaza pe bani putini, nu sunt japcari ca altii sa iti jupoaie pielea dupa tine! 

Am mai schimbat : 1). Garnitura de la pompa de tandem ca era dusa si curgea ulei pe la ea - manopera - 30 de lei; 

                              2). EGR ca era dus si curgea ulei : produs original Whaler pret - 240 de lei si cablajul de la injectoare scos, curatat, dat cu mastic si pus la loc tot asa ca dadea ulei manopera plus 40 de lei inlocuit; 

Acum de 2 saptamani nu mai curge ulei pe nicaieri, sper sa nu mai am probleme! Tot de la EGR-ul ala nenorocit imi iesea un fum alb dens cand porneam masina si mereu dupa ce stateam cu ea 3 4 ore si o porneam iar scotea, Egr-ul facea vapori de ulei ii baga in motor si cand porneam motorul ardea uleiul! 

Am masina asta de 5 ani de zile si am facut 50 de mii cu ea, si tot ce am scris am schimbat la ea, in rest nimic, masina e f misto e sanatoasa, dar sincer m-a lasat cu un gust amar motorul, problemele astea cu uleiul, daca deschideai capota la mine era plin de ulei peste tot, nu se poate asa ceva! Asa ca mitul neamtului s-a cam stins asa usor, cel putin pentru mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal intr-un service daca nu pot desface bieleta antiruliu te suna si-ti spuna ca solutia urmatoare este sa o taie, daca accepti bine, daca nu poti sa-ti iei masina, nu este vina lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut acum o saptamana am schimbat arcurile plus flansele fata la golfu din semnatura am pus arcuri  lesjofors la recomandarea mecanicului .problema e ca sta foarte ridicata pe fata ce recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut,aceasi problema troncanit pe spate dreapta ,inlocuit amortizoare ,bucse, bielete nu ai mai dau de cap nu exista jocuri este adevarat ca nu am schimbat flansele de amortizor pentru ca mi s-au parut in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Troncanea si inainte sa schimbi ''amortizoare,bucse,bielete'' Ce brand de amortizoare ai pus?https://www.partsbase.org/vw/golf-variant-4motion-golf-eu-2005-1j-5-000-001-50020-rear-axle-beam-with-attachment-parts/

Ai schimbat si poz 13?La montarea flansei pe amortizor ai pus piulita cu autoblocare sau normala??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bataia a aparut dupa schimbarea amortizoarelor la vreo 1000 km ,am folosit piulita normala cu care au venit amortizoarele.am comandat o flansa noua sa o schimb si sa vad daca asta ar fi cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!