Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

auzi ... rola de alternator ... ala da "mecanic" :) ... eu pana am descoperit de la ce provine zgomotul a durat 1 an de zile si 4 mecanici si-au dat cu parerea .... ultimul fiind cel mai aproape de adevar! ...

@PaulBogdan ce pot sa iti zic este ca la mine zgomotul provenea de la flansa amortizor ... zgomotul se auzea la denivelari sau drumuri neasfaltate si la viteze mici ... se auzea ca si un troncanit fier pe fier ... am dat flansa jos si surpriza, baza metalica a flansei stramba!!! probabil la o groapa mai sanatoasa s-a indoit... Am schimbat flansa si rulmentul si acum zgomotul a disparut ...

In foto de mai jos se vede unde sunt bucsele mari ... cu o lampa sau lanterna puternica poti verifica daca bucsa are fisuri ... cu "ranga" doar bucsele mici se verifica !

Sper ca iti sunt de folos informatiile ...

Succes!

post-48653-0-02800100-1319148798_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa te rog sa ai grija mare in caz ca te bagi tu sub masina, chiar daca ai experienta.

In mod normal, masina nu ar trebui sa se sprijine pe roti cand faci verificarea asta, deci recomandat ar fi sa o ridici cu elevatorul.

In poza de mai jos e bucsa mare de la bascula. Dupa cum vezi, a mea are o cuta formata deoarece parchez masina cu o parte pe trotuar; insa nu e crapata inca, si are aproape 4 ani.

img6769rp.jpg

Ca sa verifici daca sunt crapate, bagi o surubelnita mai zdravana prin gaurile bucsei si incerci sa o tensionezi intr-o parte si'ntr-alta.

Insa cel mai des pica bucsele mici, iar alea nu le poti verifica tocmai usor, fara sa desfaci nimic.

Uite niste informatii puse de un baiat care a observat ca are joc in bucsele mici (front Lower Control Arm bushings); a pus si un video ilustrativ in al doilea link.

http://www.golfmkv.net/blog/archives/81#

http://www.photoshop.com/users/tombadera/assets/ded128693f8d4bafa397806e8f1a12bd

Ca sa poate misca bucsa mica asa cum vezi in filmulet, cel mai probabil a scos bratul (bascula) din pivot (dinspre fuzeta).

Si inca un amanunt, adesea neglijat de oameni din comoditate sau zgarcenie: anumite suruburi/piulite sunt de unica folosinta pe masina. In aceasta categorie intra si majoritatea celor de la trenul de rulare. Daca vei fi nevoit sa inlocuiesti bucsele, nu te zgarci pentru cateva zeci de lei si ia-ti si suruburi noi. Astea le gasesti doar la reprezentanta. Eu de exemplu m-am confruntat cu niste trosnituri groaznice dinspre puntea fata din cauza unor suruburi refolosite de niste mecanici "priceputi". Ideea ar fi ca acele suruburi se deformeaza la strangere si de aceea filetul nu mai e la fel de grozav cand le refolosesti si nu mai musca la fel de bine. In plus, ele sunt tratate din fabrica si au un strat de protectie impotriva reactiei dintre aluminiu si fier (otel), deci nu ti se vor intepeni si nici nu se vor rupe la scoatere dupa cativa ani (= nu pui vaselina cand le strangi si nici solutie de intepenire filete). Si inca un lucru important: suruburile astea trebuie stranse la un anumit cuplu cu cheia dinamometrica, si uneori se adauga si o strangere suplimentara de 90 sau 180 de grade. Din experienta proprie, cu mana nu iti vei da seama cat de tare sa le strangi. Pentru a strange la 70 Nm + 90 grade surubul mare de la bucsa mare de la brat (bascula), am cam facut pipi pe mine. Recunosc totusi ca aveam o cheie cu brat scurt, de vreo 20-25 cm. Dupa ce am prelungit-o cu o teava la 40-50 cm, altfel au stat lucrurile.

Bucsele mici de la bascula se schimba DOAR cu o presa hidraulica. Altfel, termini treaba in 3 zile si va iesi si prost pe deasupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo @adyp2003 ne-ai facut sa ne lamurim exact cum stau lucrurile in legatura cu bucsele astea. La mine 100% cele mici au joc si scartaie cand este frig.

Am vazut cateva posturi cu unii dintre colegi care si-au montat bucse mari de cupra. Sunt de preferat acestea in locul celor originale?

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce iti doresti:

- cele de cupra, fiind pline, rezista mai mult timp si in acelasi timp banuiesc ca iti dau senzatia de masina mai rigida, sport;

- cele normale, cu ajutorul gaurilor, inghit mai multa energie si amortizeaza socurile mai bine, deci vei avea o calatorie mai comfortabila, in detrimentul duratei lor de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc si eu pentru ajutor.Aveti vreo idee cat costa bucsa de cupra sau cele normale? @adyp2003 u ce bucse recomanzi ca vad ca te pricepi:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la producator, nu stiu ce marca sa recomand. Eu am pus OEM, dar au pretul piperat bine.

Bucsele mari vin cu tot cu carcasa cea mare ("trapezoidala") de aluminiu si costa vreo 260 ron bucata la reprezentanta, iar cele mici vreo 70 ron bucata, iar manopera undeva spre 200 ron.

Dupa cum ziceam mai sus, nu va pot recomanda sa va puneti normale sau de cupra, intrucat nu vreau sa aruncati pe urma cu pietre in mine. De gustibus. Eu unul imi voi pune normale in continuare, intrucat Bucurestiul e un oras de cacao, plin de gropi si nu vreau sa ma ia cu ameteala cand ma dau jos din masina. Adica aleg confortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in nici un caz nu am arunca cu pietre in tine!!!m-ai ajutat si ai tot respectul meu!!!si precis i-ai ajutat si pe altii.Bucsele mari nu se pot cumpara separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar asa ... la buscele mari se schimba obligatoriu doar pereche sau ... !?

@adyp2003 ... 260 ron bucata de busca? :banghead: ... pe alea care le-ai inlocuit ce firma scriau pe ele? sau scria ceva? :) ...

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Dupa ce am schimbat bucsele trebuie refacuta geometria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puntea fata, nu. La carte scrie ca schimbarea bucselor pe fata nu necesita refacerea geometriei.

Pentru puntea spate, da. Insa mecanicii puturosi din reprezentante nu o vor face, pe motiv ca puntea spate se deregleaza mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o prob ,cand dau intr-o groapa mare cu roata dreapta fata se aude un zgomot f tare ,gen fier pe fier, la gropi mici ,denivelari sau alte chesti nu scoate nici un zgomot joc am verificat nu pare sa aiba un bucse,nici jantele nu cred ca ating fiinde pe 18 ca s-ar vedea pe marginea lor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fier pe fier in varianta de rulare poate fi de la placute daca acestea au crapat cumva sau daca au ajuns la nivel...aceeea gropa fiind coincidenta cu inceputul zgomotului. Ridica masina pe un elevator si efectueaza o inspectie vizuala ca pe ghicite este cam greu (poate mama omida fiind exceptie :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te uiti si la flansa de la amortizor.ii posibil sa se fi indoit.cel mai bine ii sa mergi la un mecanic sa iti faca o constatare si asa macar sti sigur care ii baiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la placutele de frana sunt noi,,doar discurie putin uzate,,cred ca sigur asta nu e cauza pt ca se aude o pocnitura ca de metal pe metal,,cred ca ar putea fi flansa amortizorului ,,,whoo knoww:-??o sa verific la un mecanic cel mai sigur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut -

Dimineata cand este frig, sub 5-6 grade, puntea fata scartaie ca o corabie (un fel de cauciuc pe cauciuc) dupa ce se incalzeste un pic sau merg mai mult cu ea gata - nu se mai aude nimic. In rest masina merge foarte ok, nu troncane nu bocane nimic.

Am vazut la mai multi colegi pe forum ca problema cea mai frecventa este de la bucsele mici. Intrebare, maine ma duc cu masina la mecanic, dar daca pana ajung eu la "doctor" nu mai are nimic,, nu mai scartaie, nu se mai manifesta ce naiba ii zic omului, poate sa se uite sub ea sau sa "o faca sa scartaie" altfel? Intreb pentru ca nu prea am timp de pierdut, si plec foarte greu de la serviciu :) Nu as vrea sa se apuce sa schimbe alte piese aiurea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine au fost bucsele de vina (mari+mici). Daca vrei sa fii sigur ca rezolvi problema, le schimbi pe toate.

Daca nu ai bani de aruncat pe fereastra, le schimbi doar pe cele mici si vezi ce se intampla mai departe... Nu cred ca iti poate garanta cineva ca rezolvi sigur doar cu schimbarea bucselor mici, la fel de bine cum nu iti poate spune nimeni ca le vei schimba degeaba pe cele mari. E neplacut ca nu ai timp de pierdut cu masina pe la mecanic, dar totusi trebuie sa iti asumi niste riscuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos - o sa le schimb sigur pe cele mici - din ratiuni bugetare, nu le schimb pe cele mari momentan. intrebare acum: daca nu sunt schimbate toate (mari si mici) deodata, articulatiile au de suferit sau ma rog, sistemul de suspensie?

Vis-a-vis de verificare, daca nu mai scartie cand ajung la mecanic - se poate identifica exact si corect problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Q1: Nu cred ca va avea de suferit. Dar daca vei schimba ulterior si bucsele mari, e recomandat sa inlocuiesti toate suruburile din nou, iar strangerea finala (la cuplu) a surubului lung de la bucsa mica (doar asta e cel pretentios) sa fie facuta cu masina "asezata pe roti" ca sa nu scurtezi viata bucsei. Celelalte suruburi / piulite de la bascula nu sunt pretentioase si pot fi stranse final chiar si cu roata in aer.

Q2: Nu neaparat. Cand am inlocuit bucsele mici la Octy2 nu aratau distruse; in schimb, cele mari, daca faceam parghie cu o surubelnita prin nervurile de cauciuc ale bucsei, vedeam ca e crapata urat de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru informatii - maine ma duc cu masina la mecanic si va tin la curent.

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina la mecanic - dar bineinteles nu a scos niciun sunet. Nici pe roti nici pe elevator. Una din bucsele inferioare (mare) nu este foarte solida, dar nici de schimbat nu este inca - a zis ca e posibil sa fie de la ea. S-a uitat la toate bucsele, articulatii - totul este tapan. A gresat bucsele mari - si acum astept un ger sa vad daca mai face ceva.

Sper sa nu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema, probabil tot de la angranajele directiei. se manifesta astfel, am observat acum numai cand a dat frigul...daca conteaza, la viraj maxim stanga sau in special dreapta "pusca" ceva la roata si scapa ca o roata dintata peste un dinte....daca ma puteti ajuta cu o parere, oricum fiind din cluj am sa fac o vizita la vestitul IMI, mecanicul nostru...mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A gresat bucsele mari - si acum astept un ger sa vad daca mai face ceva.

Sper sa nu :)

Pana la urma cum e? S-a linistit cu "vasilica"? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aline si la mine se manifesta un zgomot asemanator indeosebi la viteza mica , viraj spre stanga si apoi la revenirea volanului.bucsele sunt toate verificate si in stare bnuna;parerea mea ca trebuie schimbat ,rulmentul de la amortizordin partea superioara,mai asteptam pareri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!