Jump to content
Sign in to follow this  
speedy_bob

Discuri Frana Ovalizate ?

Recommended Posts

I_am_Stealth

Cum spune AndyG, eu cred ca explicatia consta in faptul ca ati adoptat termenul impropriu "popular" de ovalizat :) pentru discuri uzate neuniform. Noi sau cel putin eu am discutat in termeni stiintifici, unde oval inseamna OVAL. La Dacie personal am vazut discuri uzate in 1000 de feluri. Uzura laterala neuniforma da bataie in pedala, asta e clar. Sau ca sa fiu si mai precis si in sens popular cand "ai 8-uri la discuri" :) Atunci iti bate si volanul si pedala si toata masina :)

@Doru cred ca un disc OVAL in sens geometric iti da vibratie sesizabila in volan mai degraba in curba, nu pe loc drept. Realitatea e ca atunci cand sunt ovale sunt uzate neuniform lateral si e greu sa separi cauzele. Pe de alta parte raza discurilor e destul de mica si personal SUNT CONVINS ca daca exista o ovalizare a lui nu o sa fie simtita nicaieri, atata timp cat nu este uzura neuniforma laterala.

@R_Z_F Nu prea am ce sa inteleg...pentru ca e impropriu... Un disc poate avea acele "gropi" (grosime variabila), "8-uri" daca vrei :) exact asa cum zice andyG, FARA ca sa fie oval in sens geometric.

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

eu va relatez exact care a fost fenomenul in momentul cand discul a fost prins in strung si rotit(ambele discuri aveau uzura simetrica in grosime),nu-mi dau cu parerea.fenomenul apare brusc din motivele pe care le relateaza @speedy bob.(discurile sunt din fonta)

Edited by R Z F

Share this post


Link to post
Share on other sites
audi_m

I_am_Stealth: In sens pur geometric ai perfecta dreptate. Termenul de "ovalizare" este incorect in cazul discurilor, este insa relativ corect in cazul tamburilor (relativ deoarece deformarea poate fi pur neregulata si nu dupa o elipsa). Pe de alta parte constat ca, indiferent de termenul utilizat, toata lumea se refera la acelasi lucru: deformari sau uzuri laterale ale discurilor. Ovalizarea propriuzisa (pe circumferinta discului) ar apare doar ca rezultat al erorilor de fabricatie si nu din functionare, un efect posibil fiind inducerea de vibratii la turatii mai ridicate - insa numai in cazul in care discurile nu sunt echilibrate dinamic. Oricum greu de crezut aparitia unui astfel de defect. Vad insa ca discutia a pornit de la intrebarea privind posibilitatea aparitiei deformarii discurilor in anumite conditii de exploatare. A deformarii si nu a uzurii. Referitor la comentariul privind discurile "incandescente", pot sa dau exemplul (este drept - extrem) masinilor de F1, unde discurile functioneaza aproape permanent la rosu. La o masina "normala" este mai greu asa ceva, insa nu imposibil. Discurile ar fi la rosu la o temperatura de peste 700 grade Celsius, iar niste placute Axxis vad ca au temperatura de functionare la regim continuu de 550 grade Celsius. Asa ca nu cred ca la 700 ar lua foc (dar nici bine nu s-ar simti). Nu mai zic de niste placute TMS Racing, ce pot functiona la temperaturi si de peste 760 grade Celsius, ca astea sunt pentru curse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Si adevarul e ca din cate stiu eu placutele de frana mai demult aveau azbest si erau practic TOTAL ne-combustibile. Mai nou s-a scos azbestul din ele pentru ca e cancerigen. ca urmare, placutele noi sunt facute din ceva care uzeaza discurile mult mai tare. Personal am vazut o singura data niste discuri-placute unde CEVA ardea. Dupa o coborire a Feleacului (Cluj) cu un Sprinter, cand a oprit la baza a scos stingatorul sa stinga flacarile la rotile din fata!! NU stiu daca ardeau placutele efectiv, sau ce era depus pe ele, etc.. insa ziua fiind, discurile nu erau rosii deloc. Sunt convins ca se inrosesc, insa ma gandesc tot logic, ca daca discurile se apropie de rosu atunci chiar ca se pot deforma in toate felurile...Cu tamburii e altceva. Acolo iarasi un exemplu anecdotic e ce se intampla la Dacie :P cu ei.

Bottom line, niste discuri proaste, se pot incinge la rosu si la racire iau orice forma :P (aproape) iar daca ceea ce le-a dus la incingere e considerat condus necorespunzator... atunci e posibil sa fie asa......

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

am uitat sa va spun ca discurile sunt originale au siglele vw-audi pe ambele.primul lucru care l-am facut dupa ce le-am demontat a fost sa ma uit daca sunt originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DraKu

ma pana acuma mu am avut probleme cu frana, ce e drept nu am mai repetat experimentul ... placutzele daca sunt de calitate cel mult se coc dar nu iau foc ... alea pt curse franeaza de mai multe ori cand sunt "coapte" se mentzin in parametrii astea normale ... probabil doar 1 data a doua frana urmata imediat dupa prima de la 200 la 0 probabil e muuuullt mai slaba ...

:soare: azi ma duc sa imi pun niste zimmermmanuri pe fatza sa vedem ce o ieshi ca cele vechi sunt cam uzate ...

Stie cineva ceva discuri de frana pt. spate care sa fie cat de cat decente?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Badger

Hmm...stiu ca era undeva ceva legat de "warped brake disks". Concluzia lor era ca practic foarte rar se intampla sa se "ovalizeze" discul (sa se deformeze fizic din cauza diferentelor de temperatura), dadeau si o statistica...ceva de genul 1%. Cel mai des problemele cu trepidatii, batai si alte chestii de genul asta la franare apar din cauza materialului din care sunt facute placutele, care la uzura se acumuleaza neuniform pe suprafata discului, iar la temperaturi mari determina modificarea duritatii discului pe anumite zone.

Si eu am niste trepidatii la franare pe la 110 km/h, dar trebuie sa schimb telescoapele pe fata. Trepidatiile pot sa apara din mai mult cauze, nu doar de la frane.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites
criserb

De o vreme cred ca am si eu probleme cu discurile de frana, am niste trepidatii destul de mari in volan la franari sa le zicem violente si pe langa astea se aude si un harshait ciudat in momentul cand masina e aproape oprita...

Cred ca e de la discuri, dar nu sunt sigur....

Cum pot sa stiu sigur daca asta e problema, si daca asta e... am inteles mai sus ca pot fi duse la strung si remediate sau schimbate... Ce e mai bine, sa le schimb sau sa le duc la strung?

Daca e sa cumpar altele, de care sa-mi iau, la fel ca cele care le am deja sau mai bune? ce inseamna discuri mai bune.

Mentionez ca este vb despre masina din semnatura care are acum 70.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Parerea mea este ca ar trebui sa iti iei unele noi. Am o retinere cand este vorba de a interveni (mecanic) asupra unor piese facute din metal tratat special, echilibrate, etc. Probabil ca si strungul va rectifica discul/discurile dar prefer ceva facut in fabrica dupa niste standarde ale producatorului si cu utilaje specializate, decat o "inginerie" facuta in RO la un strung dintr-o uzina... A mai fost si discutia aia cu "gauritul" discurilor la bormasina (din aia industriala nu de mana, evident)...este de acelas gen. Eu cel putin sustin ca nu merita. Nu stiu ce efect poate avea un astfel de tratament asupra materialului.

Discuri mai bune... Dupa parerea mea, "mai bune" ar insemna printre altele, sa fie facute de un producator cunoscut sau cel care produce OEM pentru masina ta. Fara a avea pretentia ca ii enumar pe toti, ai putea cauta ATE, TRW, Brembo. Un al doilea aspect ar fi tipul de disc: ventilat/neventilat, cu gaurele, cu striuri, si cu gaurele si cu striuri, etc. Eu mi-am luat cu striuri (ATE Power Disk). Sunt multumit de ele si am impresia (dar poate e doar imaginatia mea) ca franeaza mai bine. Totusi sunt persoane de pe forum care au studiat acest aspect si diferentele intre tipurile de discuri...dupa cautari si discutii pe forumuri de afara, concluzia a fost ca cel mai bine, tot cele "pline" franeaza, fara gaurele si fara striuri. Explicatia a fost in principiu ca au cea mai mare suprafata de contact (striurile/gaurelele reduc din ea) si sunt mai rezistente/fiabile tot datorita acestui lucru (majoritatea fisurilor apar intre gaurile din disc). Asta era la masini cu puteri mari, 200 CP si peste, nu stiu daca se aplica si la tine.

Eu ti-as recomanda ATE ventilate cu striuri sau fara...depinde ce gasesti pentru masina ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi_bm

A patit cineva sa i se deformeze (ovalizeze) discurile pe spate...? pe fata le-am schimbat recent cu unele destul de bune...dar la franare mai lina simt o sacadatie in franare, deci nu tremura volanul sau pedala de frana, doar o senzatie de franare incontinua dar isesizabila la franari puternice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

ai rezolvat problema cu trepidatia???

Eu am pe masina discuri Brembo care s-au ovalizat in 10 000 de km, desi le-am facut corect procedura de rodaj... Banuiesc ca nu au fost corect montate. Acum caut un service in Buc unde pot sa le rectific/roluiesc fiindca nu mai suport vibratiile in volan de fiecare data cand franez la viteze mai mari. Ce service recomandati pentru aceasta procedura? E totusi vorba de frane, nu pot avea incredere in oricine :icon_thumright:

cu aceeasi marca am facut si eu lucrarea azi:cind invirteam incet de roata raminea pe o bucata "intepenit" de placuta; culmea ca cel pe care il credeam ok avea bataia mai mare ca asta, dar uzura mai mica asa ca le-am rectificat pe amindoua

rezultatul a fost ca bataia de la frinare s-a amplificat ...

discurile spate le voi inlocui curind...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

dat jos...rectificat iar (puse momentan la pastrare sau vinzare)...montat 2 ca noi din dezmembrari si s-a rezolvat problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maryus1984

sal...eu am avut probleme cu franarea...imi trepida volanul la franare...am schimbat cam tot pe la directie...inclusiv discurile de frana cam de 4 ori pe garantie...in final am avut placutele de farana crapate dar nici un mecanic nu s-a gandit sa le verifice...acuma am trepidatie la franare doar la viteza cam peste 110 km/h si nu stiu care ar mai putea fi cauza? ma gandesc sa rectific discurile de frana de pe masina,poate ca s-au ovalizat ... :icon_confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Un mecanic bun, iti schimba si placutele cand schimba discurile...Daca ai schimbat deja de 4 ori, nu crezi ca ai putea sa ai vreo alta problema? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maryus1984

am fost la mai multi mecanici...si toti au venit cu ideea de a schimba discurile...placutele le-au vazut  ca sunt aproape noi si nu le-au mai scos din etrier sa se uite atent la ele ca erau crapate...m-am gandit si la alte probleme intrucat din cauza asta am schimbat aproape toata directia: capete planetare dinspre cutie pe ambele parti,coloana volan,bucse bara stabilizatoare,rulmenti pe ambele parti,butucii pe ambele parti, toate bucsele pe ambele parti,capete planetara dinspre roata pe ambele parti,amortizoarele,flansele la amortizoare,discurile de 4 ori,placutele de frana,anvelopele,jantele...atata timp cat volanul tremura doar cand ating pedala de frana ,iar in rest,in timpul mersului nu joaca...ma gandesc ca e vorba de vreo piesa care are rol la franare...avand in vedere ca inainte sa schimb placutele de frana crapate volanul trepida la fiecare franare indiferent de viteza,iar dupa schimbarea lor trepideaza doar la viteza de peste 110 km si nu foarte tare...deci ma gandessc ca doar discurile mi-aumai ramas,intrucat discurile au fost schimbate de 4 ori dar de la interval scurt de timp dar placutele nu,ele fiind crapate tot timpul,chiar daca discurile erau noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri