Jump to content
Sign in to follow this  
speedy_bob

Discuri Frana Ovalizate ?

Recommended Posts

speedy_bob

Salutare,

Am o intrebare: e posibil sa se ovalizeze discurile de frana al audi A4 2000 in conditii sa spun de functionare normala?

De ex daca forjez masina si incing discurile iar apoi merg cu masina la spalatorie si dau cu apa pe ea se pot ovaliza?

Imi pun intrebarea asta pt ca am auzit ca la BMW se intampla destul de des astfel de fenomene (pt modele de prin 2001).

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Yap ..... se poate .... si la una nou nouta poti sa-i faci asa ceva.

Ce ai relatat acolo nu e "functionare normala". E un pic ... extrema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

te intreb eu , cum ti-ai dat seama ca sunt ovalizate?

uzura neuniforma e mai frecventa decat ovalizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DORU_14

Discurile sunt tratate din fabrica sa reziste la temperaturi extreme..poti cobori cu frana picior din Alpi si in acelasi timp sa ploua sau sa fie zapada (apa sau zapada intrand astfel la discuri), asta nu inseamna ca se vor ovaliza !

Uzura nr km rulati (peste 80.000km in general), coroborata cu un stil defectuos de conducere in schimb, le ovalizeaza. Acest lucru se observa la franarea de urgenta la viteze superioare. Totusi, ca principiu de aplicat, lasa sa se raceasca masina inainte de orice "baie"... este mai intelept asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedy_bob

Eu nu am probleme cu discurile.

Si eu ma gandesc ca totusi, in afara de uzura excesiva nu ar trebui sa se ovalizeze asa usor.

Un prieten mi-a spus ca la BMW se intampla destul de frecvent sa se ovalizeze discurile dar totusi mie nu-mi prea vine sa cred.

oricum am vazut un filmulet cu testele la care sunt supuse discurile de frana pentru audi : le incingeau intr-un hal in care nu o poti face nici cum in conditii reale.

Discul era incandescent , ca si cum ar fi scos de la turnatorie si ieseau scantei din el.

Stiu ca nu e indicat sa le "decalesti" si eu evit asta.

Multam de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth
Uzura nr km rulati (peste 80.000km in general), coroborata cu un stil defectuos de conducere in schimb, le ovalizeaza.

Explica-mi ce stil de conducere defectuos ovalizeaza discurile? Uzura neuniforma se produce exact cand are loc o decalire a lor datorita apei. Daca se stropesc de la o balta sa zicem se pot decali in cazul in care sunt fierbinti, nu? Dupa parerea mea uzura neuniforma datorata decalirii e de 10000 mai plauzibila decat ovalizarea lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

la masina din semnatura i-am rectificat discurile,erau ovalizate, au putina uzura(70000 km).se poate intampla cum spune@spydee_bob.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mr_x4you

Eu de exemplu am discurile cu uzura neuniforma, ce discuri recomandati pt masina din semnatura, si daca stiti ceva preturi aproximative.

Share this post


Link to post
Share on other sites
l.u.v

Pai patru discuri+placutele aferente te duc pe la vreo 1000 Ron..cam atit m-au costat pe mine.Discurile sunt ATE,de prim montaj la Audi.

Luigi Vicol

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

RZF sau speedy, explicati-mi si mie cum se ovalizeaza. Care e fenomenul? Ca uzura neuniforma nu produce ovalizare veci pururi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daxy2001ro

La dacia dinainte schimbam discurile odata la 4 luni (aveam unele de rezerva, le rectificam si asteptam sa se ovalizeze celelalte) :lol: .

Nu cred ca la audi se intampla asa ceva chiar daca folosesti excesiv frana si oricum se simte daca sunt ovalizate ca dardaie volanul la frana .

Share this post


Link to post
Share on other sites
mr_x4you
Pai patru discuri+placutele aferente te duc pe la vreo 1000 Ron..cam atit m-au costat pe mine.Discurile sunt ATE,de prim montaj la Audi.

Luigi Vicol

Mersi de informatie

Share this post


Link to post
Share on other sites
audi_m

I_am_Stealth: Mie chiar mi s-a intamplat acest fenomen de "ovalizare" (deformare) a unui disc si a unui tambur la o Dacie Nova. Acest lucru se intampla daca piesele nu sunt corect executate / tratate, raman tensionate in urma turnarii si prelucrarilor. Atunci cand temperatura lor creste (si este firesc sa creasca in functionare) au loc transformari structurale ce conduc la eliberarea tensiunilor si, implicit, la deformarea piesei. O incalzire exagerata si neuniforma sau o racire neuniforma pot conduce la aceleasi efecte, dar mai greu asa. Oricum, faza cu defectele de fabricatie banuiesc ca este mult mai rara in cazul VAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Ca o paranteza, la Dacie sunt convins ca e posibil sa vina usor ovale si neuniforme din fabrica :banghead: Eu am crezut ca tampesc cu niste batai in pedala de frana de la Dacie. Se uzau neuniform, etc. ce vreti voi si asta in interval de cateva mii de Km. Altele noi , dupa un timp la fel. Insa hai sa fim seriosi ca totusi otelul nu e plastillina! Mai degraba se crapa sau se uzeaza neuniform de o mie de ori.... Pe bune acuma, a scos cineva un disc sa il masoare si a devenit OVAL?? Deci eliptic in proiectie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
DraKu

Am pus 1 data 1 frana de la 210 la 0km/h ... era noapte mashina s-a oprit cam in 200m cand s-a oprit a ieshit fum din rotzi si mai presus cand am coborat discurile fatza erau uniform incandescente cele spate mai putzin. Oricum mi-a picat fatza ... nu trebuia sa opresc, trebuia sa rulez in continuare sa le racesc :somnmare: . Mentionez ca nu am probleme cu franele si ... sper sa nu intervina ... discuri echipare originala ATE etrieri ATE placutze TEXTAR. Destul de multzumit de frane ... nimic de obiectat dupa eveniment (inca).

La fosta dacie cele mai longevive discuri au fost nishte bosch-uri fabricate in spania de care am fost multzumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLF

Eu am pe masina discuri Brembo care s-au ovalizat in 10 000 de km, desi le-am facut corect procedura de rodaj... Banuiesc ca nu au fost corect montate. Acum caut un service in Buc unde pot sa le rectific/roluiesc fiindca nu mai suport vibratiile in volan de fiecare data cand franez la viteze mai mari. Ce service recomandati pentru aceasta procedura? E totusi vorba de frane, nu pot avea incredere in oricine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
l.u.v

Pai cam orice strungar bun te poate rezolva.Important este sa-ti strunjeasca dintr-o singura prindere si fata si spatele lor.

Iti recomand Ciclop Magheru,la parter au niste strungari super meseriasi care stiu ce au de facut.

Sanatate

Luigi Vicol

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth
Am pus 1 data 1 frana de la 210 la 0km/h ... era noapte mashina s-a oprit cam in 200m cand s-a oprit a ieshit fum din rotzi si mai presus cand am coborat discurile fatza erau uniform incandescente cele spate mai putzin. ....

Sa ma ia naiba daca am vazut sau auzit vreodata de discuri incandescente la vreo masina de la O (una singura) franare violenta!! Din cate am vazut si din cate stiu eu placutele iau foc mult mai repede, pana sa ajunga discurile la incandescenta. Nu stiu cum franati voi sa ajunga discurile la rosu, insa eu zic ca placutele iau foc daca asta se intampla!!

Edited by I_am_Stealth

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F
RZF sau speedy, explicati-mi si mie cum se ovalizeaza. Care e fenomenul? Ca uzura neuniforma nu produce ovalizare veci pururi.

se ovalizeaza din cauza diferentelor bruste de temperatura.cad e ovalizat discul(face precum roata descentrata de la bicicleta)sau ambele, pedala de frana trepideaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DORU_14

Multumesc pt interventie RZF.

Am uitat sa citesc topicul de fata si I_am-Stealth m-a interpelat acum ceva vreme...Scuze pt lipsa de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Parerea mea e ca TREBUIE sa existe o excentricitate LATERALA ca pedala sa iti trepideze. Logic ma gandesc ca doar faptul ca discul e oval nu poate avea ca efect trepidatia pedalei de frana. Nu vad cum! Placutele de frana sunt ACOPERITE COMPLET tot timpul caci discul e cu ceva mai lat, deci NICI macar suprafata de contact nu variaza. DACA ar varia, ai avea o miscare de dute-vino fata-spate a masinii in timpul franarii. DACA grosimea discului e CONSTANTA, NU COTEAZA diametrul lui minim sau maxim, NICIODATA nu o sa iti dea bataia in pedala. Pentru ca NU SE MODIFICA presiunea in instalatia de franare DELOC. Daca fuleaza, daca are uzura neuniforma ca DIAMETRU, atunci DA, iti poate bate pedala. Ideea ca iti "bate pedala, pulseaza" sau cum vreti sa ii ziceti nu are legatura directa cu ovalizarea discurilor.

Sunt multi care "reconditioneaza" discurile la strung.... Trebuie dibacie multa pentru a invarti discul in strung cu centrul de rotatie FIX unde e cand e pe masina. Cele pe care le am acuma pe fata au fost slefuite pe margine pentru a netezi adancitura in ele produsa de placute :angry:

Edited by I_am_Stealth

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndyG

Termenul "ovalizate" este folosit popular si nu arata propriu-zis ca discul e oval.

Asa cum spunea si RZF "face precum roata descentrata de la bicicleta" sau se uzeaza neuniform, si produce in ambele cazuri vibratii la franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

@i am stealth iti mai dau un exemplu,de data asta trebuie sa intelegi.discul oval(dupa cum spunea si @AndyG este denumire populara)face precum roata de la caruta care nu calca pe aceeasi urma,este opt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndyG
face precum roata de la caruta care nu calca pe aceeasi urma,este opt.

:) pe langa ca sunt ovalizate mai sunt si 8

E ca in bancul ala cu copilul care intreaba: Tati de ce rosile astea sunt galbene? la care tatal raspunde: Pentru ca sunt verzi!

on topic: poate sa nu fie 8 (ca roata de caruta) si tot sa fie denumite ovalizate. Atunci cand planeitatea discului e afectata de uzura neuniforma (adica se formeaza "gropi" nu adanci dar pe suprafata mai mare decat placuta pe o parte a discului sau pe ambele) dar asta-i mai rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DORU_14
Logic ma gandesc ca doar faptul ca discul e oval nu poate avea ca efect trepidatia pedalei de frana. Ideea ca iti "bate pedala, pulseaza" sau cum vreti sa ii ziceti nu are legatura directa cu ovalizarea discurilor.

Dar trepidatia din volan la franare de la viteze superioare? Aici sigur este un efect al discurilor "ovalizate"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri