Jump to content

Discuri Frana Ovalizate ?


speedy_bob
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am o intrebare: e posibil sa se ovalizeze discurile de frana al audi A4 2000 in conditii sa spun de functionare normala?

De ex daca forjez masina si incing discurile iar apoi merg cu masina la spalatorie si dau cu apa pe ea se pot ovaliza?

Imi pun intrebarea asta pt ca am auzit ca la BMW se intampla destul de des astfel de fenomene (pt modele de prin 2001).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yap ..... se poate .... si la una nou nouta poti sa-i faci asa ceva.

Ce ai relatat acolo nu e "functionare normala". E un pic ... extrema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te intreb eu , cum ti-ai dat seama ca sunt ovalizate?

uzura neuniforma e mai frecventa decat ovalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile sunt tratate din fabrica sa reziste la temperaturi extreme..poti cobori cu frana picior din Alpi si in acelasi timp sa ploua sau sa fie zapada (apa sau zapada intrand astfel la discuri), asta nu inseamna ca se vor ovaliza !

Uzura nr km rulati (peste 80.000km in general), coroborata cu un stil defectuos de conducere in schimb, le ovalizeaza. Acest lucru se observa la franarea de urgenta la viteze superioare. Totusi, ca principiu de aplicat, lasa sa se raceasca masina inainte de orice "baie"... este mai intelept asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am probleme cu discurile.

Si eu ma gandesc ca totusi, in afara de uzura excesiva nu ar trebui sa se ovalizeze asa usor.

Un prieten mi-a spus ca la BMW se intampla destul de frecvent sa se ovalizeze discurile dar totusi mie nu-mi prea vine sa cred.

oricum am vazut un filmulet cu testele la care sunt supuse discurile de frana pentru audi : le incingeau intr-un hal in care nu o poti face nici cum in conditii reale.

Discul era incandescent , ca si cum ar fi scos de la turnatorie si ieseau scantei din el.

Stiu ca nu e indicat sa le "decalesti" si eu evit asta.

Multam de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura nr km rulati (peste 80.000km in general), coroborata cu un stil defectuos de conducere in schimb, le ovalizeaza.

Explica-mi ce stil de conducere defectuos ovalizeaza discurile? Uzura neuniforma se produce exact cand are loc o decalire a lor datorita apei. Daca se stropesc de la o balta sa zicem se pot decali in cazul in care sunt fierbinti, nu? Dupa parerea mea uzura neuniforma datorata decalirii e de 10000 mai plauzibila decat ovalizarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina din semnatura i-am rectificat discurile,erau ovalizate, au putina uzura(70000 km).se poate intampla cum spune@spydee_bob.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de exemplu am discurile cu uzura neuniforma, ce discuri recomandati pt masina din semnatura, si daca stiti ceva preturi aproximative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai patru discuri+placutele aferente te duc pe la vreo 1000 Ron..cam atit m-au costat pe mine.Discurile sunt ATE,de prim montaj la Audi.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RZF sau speedy, explicati-mi si mie cum se ovalizeaza. Care e fenomenul? Ca uzura neuniforma nu produce ovalizare veci pururi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dacia dinainte schimbam discurile odata la 4 luni (aveam unele de rezerva, le rectificam si asteptam sa se ovalizeze celelalte) :lol: .

Nu cred ca la audi se intampla asa ceva chiar daca folosesti excesiv frana si oricum se simte daca sunt ovalizate ca dardaie volanul la frana .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai patru discuri+placutele aferente te duc pe la vreo 1000 Ron..cam atit m-au costat pe mine.Discurile sunt ATE,de prim montaj la Audi.

Luigi Vicol

Mersi de informatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth: Mie chiar mi s-a intamplat acest fenomen de "ovalizare" (deformare) a unui disc si a unui tambur la o Dacie Nova. Acest lucru se intampla daca piesele nu sunt corect executate / tratate, raman tensionate in urma turnarii si prelucrarilor. Atunci cand temperatura lor creste (si este firesc sa creasca in functionare) au loc transformari structurale ce conduc la eliberarea tensiunilor si, implicit, la deformarea piesei. O incalzire exagerata si neuniforma sau o racire neuniforma pot conduce la aceleasi efecte, dar mai greu asa. Oricum, faza cu defectele de fabricatie banuiesc ca este mult mai rara in cazul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o paranteza, la Dacie sunt convins ca e posibil sa vina usor ovale si neuniforme din fabrica :banghead: Eu am crezut ca tampesc cu niste batai in pedala de frana de la Dacie. Se uzau neuniform, etc. ce vreti voi si asta in interval de cateva mii de Km. Altele noi , dupa un timp la fel. Insa hai sa fim seriosi ca totusi otelul nu e plastillina! Mai degraba se crapa sau se uzeaza neuniform de o mie de ori.... Pe bune acuma, a scos cineva un disc sa il masoare si a devenit OVAL?? Deci eliptic in proiectie???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus 1 data 1 frana de la 210 la 0km/h ... era noapte mashina s-a oprit cam in 200m cand s-a oprit a ieshit fum din rotzi si mai presus cand am coborat discurile fatza erau uniform incandescente cele spate mai putzin. Oricum mi-a picat fatza ... nu trebuia sa opresc, trebuia sa rulez in continuare sa le racesc :somnmare: . Mentionez ca nu am probleme cu franele si ... sper sa nu intervina ... discuri echipare originala ATE etrieri ATE placutze TEXTAR. Destul de multzumit de frane ... nimic de obiectat dupa eveniment (inca).

La fosta dacie cele mai longevive discuri au fost nishte bosch-uri fabricate in spania de care am fost multzumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe masina discuri Brembo care s-au ovalizat in 10 000 de km, desi le-am facut corect procedura de rodaj... Banuiesc ca nu au fost corect montate. Acum caut un service in Buc unde pot sa le rectific/roluiesc fiindca nu mai suport vibratiile in volan de fiecare data cand franez la viteze mai mari. Ce service recomandati pentru aceasta procedura? E totusi vorba de frane, nu pot avea incredere in oricine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam orice strungar bun te poate rezolva.Important este sa-ti strunjeasca dintr-o singura prindere si fata si spatele lor.

Iti recomand Ciclop Magheru,la parter au niste strungari super meseriasi care stiu ce au de facut.

Sanatate

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus 1 data 1 frana de la 210 la 0km/h ... era noapte mashina s-a oprit cam in 200m cand s-a oprit a ieshit fum din rotzi si mai presus cand am coborat discurile fatza erau uniform incandescente cele spate mai putzin. ....

Sa ma ia naiba daca am vazut sau auzit vreodata de discuri incandescente la vreo masina de la O (una singura) franare violenta!! Din cate am vazut si din cate stiu eu placutele iau foc mult mai repede, pana sa ajunga discurile la incandescenta. Nu stiu cum franati voi sa ajunga discurile la rosu, insa eu zic ca placutele iau foc daca asta se intampla!!

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RZF sau speedy, explicati-mi si mie cum se ovalizeaza. Care e fenomenul? Ca uzura neuniforma nu produce ovalizare veci pururi.

se ovalizeaza din cauza diferentelor bruste de temperatura.cad e ovalizat discul(face precum roata descentrata de la bicicleta)sau ambele, pedala de frana trepideaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt interventie RZF.

Am uitat sa citesc topicul de fata si I_am-Stealth m-a interpelat acum ceva vreme...Scuze pt lipsa de reactie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca TREBUIE sa existe o excentricitate LATERALA ca pedala sa iti trepideze. Logic ma gandesc ca doar faptul ca discul e oval nu poate avea ca efect trepidatia pedalei de frana. Nu vad cum! Placutele de frana sunt ACOPERITE COMPLET tot timpul caci discul e cu ceva mai lat, deci NICI macar suprafata de contact nu variaza. DACA ar varia, ai avea o miscare de dute-vino fata-spate a masinii in timpul franarii. DACA grosimea discului e CONSTANTA, NU COTEAZA diametrul lui minim sau maxim, NICIODATA nu o sa iti dea bataia in pedala. Pentru ca NU SE MODIFICA presiunea in instalatia de franare DELOC. Daca fuleaza, daca are uzura neuniforma ca DIAMETRU, atunci DA, iti poate bate pedala. Ideea ca iti "bate pedala, pulseaza" sau cum vreti sa ii ziceti nu are legatura directa cu ovalizarea discurilor.

Sunt multi care "reconditioneaza" discurile la strung.... Trebuie dibacie multa pentru a invarti discul in strung cu centrul de rotatie FIX unde e cand e pe masina. Cele pe care le am acuma pe fata au fost slefuite pe margine pentru a netezi adancitura in ele produsa de placute :angry:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termenul "ovalizate" este folosit popular si nu arata propriu-zis ca discul e oval.

Asa cum spunea si RZF "face precum roata descentrata de la bicicleta" sau se uzeaza neuniform, si produce in ambele cazuri vibratii la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@i am stealth iti mai dau un exemplu,de data asta trebuie sa intelegi.discul oval(dupa cum spunea si @AndyG este denumire populara)face precum roata de la caruta care nu calca pe aceeasi urma,este opt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

face precum roata de la caruta care nu calca pe aceeasi urma,este opt.

:) pe langa ca sunt ovalizate mai sunt si 8

E ca in bancul ala cu copilul care intreaba: Tati de ce rosile astea sunt galbene? la care tatal raspunde: Pentru ca sunt verzi!

on topic: poate sa nu fie 8 (ca roata de caruta) si tot sa fie denumite ovalizate. Atunci cand planeitatea discului e afectata de uzura neuniforma (adica se formeaza "gropi" nu adanci dar pe suprafata mai mare decat placuta pe o parte a discului sau pe ambele) dar asta-i mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic ma gandesc ca doar faptul ca discul e oval nu poate avea ca efect trepidatia pedalei de frana. Ideea ca iti "bate pedala, pulseaza" sau cum vreti sa ii ziceti nu are legatura directa cu ovalizarea discurilor.

Dar trepidatia din volan la franare de la viteze superioare? Aici sigur este un efect al discurilor "ovalizate"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!