Jump to content

Ulei In Lichidul De Racire


lexus
 Share

Postare recomandată

Am vorbit cu mai multi mecanici si mi-au spus ca cel mai bun este de la Wurth, costa cam 100 lei.

Am cautat azi peste tot si nu am gasit. In targ nici atat.

Stie cineva un magazin unde gasesc ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    15

  • lexus

    7

  • JGD

    7

  • CARLOZDRE

    6

salut,

din ce am citit pe aici,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba garnitura de chiulasa si iti mai fa atatea ganduri negre.90% asta este .Cauta un service corect care sa nu te arda si ai sa vezi ca ti-ai facut probleme degeaba.Acu nu oi fi tu asa de ghinionist .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt surprins ce repede sariti toti pe garnitura de chiulasa....Pe bune.

Eu zic sa verificati TOT altceva si apoi sa mergeti la mecanic cu "schimbati-mi garnitura de chiulasa"... duPA CARE sa descoperiti un termostat blocat sau mai stiu eu ce altceva stupid de tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Locuiesc in Anglia, mi-am luat un B5.5 (Dec 2001, deci model 2002 - 70.000 mile). Profan fiind, m-a incalzit trapa si culoarea + oboseala dupa 4 zile de cautari si cheltuieli si am luat fara sa mai deschid si capota, am mizat si pe faptul ca oamenii aici sunt mai putin tepari decat in tara, si mai ales ca am fost asigurat ca am garantie 3 luni de zile la motor. Oricum, de-as fi deschis capota, tot dracul ala ar fi fost :D.

Am observat totusi, la o luna dupa, ca am ulei in vasul de expansiune, din intamplare, fiindca a trebuit sa completez cu ceva ulei, martorul de bord se aprinsese (desi masina avea un full service facut ceea ce inseamna ca si ulei schimbat/adaugat) si aveam un drum lung de facut. De vreo doua zile citesc cazuri similare, o sa o fac in continuare, vreau insa niste precizari sa vad daca are rost sa-mi iau zile libere sa ma duc la ala s-o repare (e un garaj), sa ma iau de el. Am mers de atunci peste 2-3 mii de km, drumuri intinse, nu am observat disfunctionalitati, motorul nu s-a incalzit in mod deosebit, nu am observat scurgeri de ulei, etc.

Vreau sa stiu.. am motive serioase de ingrijorare? O mai pot tine asa cateva mii de km? Ce se poate intampla, in cel mai rau caz? Fiindca.. astia p-aici sunt toti niste incompetenti, si afirm asta cu tarie (fie ca-s mecanici/tehnicieni/ingineri sau functionari/contabili/bancheri/etc). Ca atare, nu am incredere in ei. Daca ma duc cu masina inapoi, nici nu stiu cum sa pun problema, mai ales ca-mi va fi greu sa ii/le explic, nu stiu cum dracu' ii zic eu aluia de garnitura de chiulasa. Plus ca timpul e alta problema, locuiesc la 3 ore de mers de garaj, 3 dus, 3 intors, cat dureaza oare toata treaba?

Intreb, ca urmeaza un drum lung pt mine, plec in vacanta, vreau macar sa stiu ce pierd. Tare de tot imi e insa frica ca daca o duc, si ei umbla la ea, sa n-o "zgandare" si sa ma faca clientul lor pe vecie + probleme, etc. Repet, sunt vai mama lor, e o natie de incompetenti, indiferent de domeniu, luati ce zic acum de buna si daca vreti sa-mi dati un sfat, dati-mi-l pe marginea a ceea ce am intrebat si va rog, nu-mi puneti parerile la indoiala despre "cunoscatorii" astia :). Deci, ce sa fac? Sa ma duc neaparat? Sa incerc eu sa determin exact daca e garnitura sau nu? Sa schimb apa din vas si sa-i observ comportamentul? Ceva sfaturi practice? Si apropo, cum verific si daca am apa in ulei, fara sa ma bag sub ea si sa scot uleiul? C-am inteles ca atunci e nasol.

Multumesc.

Modificat de CARLOZDRE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976

Treaba nu e buna. Garnitura de chiulasa,chiulasa probleme asa imi suna.

Sa vedem ce spun colegii. Daca ai garantie fuguta sa o repare.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi garnitura de chiulasa, poate fi chiulasa, poate fi un dobitoc care a completat cu ulei din gresala in vasul de expansiune :)

Stiu un caz in care s-a completat cu lichid de parbriz in "borcanul" de antigel ... banuiti urmarile ... multe spume si vapori... fas motorul. Asta in Service :vaidecapulmeu:

Mai poate fi vreun soi de aditiv sau praf ce se pune pentru a opri eventualele scapari de antigel. Unul de proasta calitate bineinteles, care lasa urme uleioase si infunda circuitul.

In circuitul de racire ai observat suprapresiune? Sunt furtunele "beton"?

LE:

1. Du-te la un Service ca oricum trebuie sa cureti circuitul de racire si oricum e periculos sa mai mergi asa.

2. Poti vedea pe joja daca ai apa in ulei. Uleiul devine cremos de culoare gri. Te poti uita si in capacul pe unde se toarna ulei.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

CARLOZDRE, depinde ce intelegi prin "ulei". Colorata putin suprafata de la antigel in vas, ori e ulei mult, depus si pe marginile de la vas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie fisurat inauntru racitorul de ulei. Si eu era sa pic de fraier si sa desfac motorul la un VW T3 pentru garnitura de chiulasa dar noroc cu un al doilea mecanic care a zis sa verificam racitorul de ulei si pe urma mai vedem de garnituri de chiulasa. La mine era ulei (un strat subtire) ca o pelicula pe antigel si mai aveam depuneri pe pereti din vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si pompa tandem. Mai plauzibil decat garnitura de chiulasa. Am vazut mai multe Passat-uri cu problema asta.

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Alte completari, pe masura ce-mi dau seama:

- La drum lung am observat ca baga aer cald cu japca, uneori, am citit posturile anterioare si ma gandesc ca ajuta informatia asta.

- E ulei mult cred, apa nu pare sa scada, dar e deja maronie si vasul e plin de apa uleioasa si spume. Am sa verific din nou, eventual fac si-o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am venit de la mecanic, am fost la doi.

Primii mi-au zis ca e sigur garnitura de chiulasa, s-a uitat Fane ala acolo dupa ce i-am povestit si-a zis ca aia e. Apoi i-am zis ca l-am sunat pe tipul de la care am cumparat masina si l-am pus sa vorbeasca cu el, ca se inteleg mai bine. Si mi-a zis ce mi-a zis si mie ala de la care am cumparat masina, ca e vorba de cooling oil sau ceva de genul asta, care se imbina/desparte si in felul asta ajunge in vas, dar in nici un caz nu e garnitura de chiulasa aia, care s-ar numi.. head gasket?

Ma rog, dupa ce au vorbit ei la telefon, l-am rugat pe mecanic sa imi zica daca el ar avea incredere si ce sa fac, s-a scarpinat in cap vreo 5 minute, s-a uitat, a zis ca e ok si ca practic nu am ce sa fac. Am sugerat sa scot apa din vas (tipul de la care am cumparat masina a zis ca a facut asta de cateva ori si tot e ulei si ca e uleiul de racire, ca nu e garnitura, ca asa a crezut si el, ei la garaj) si mecanicul a zis ca nu rezolv mai nimic si mi-a sugerat s-o las asa.

N-am avut incredere in el si am fost la altul. Astia mi-au parut mai de incredere, i-am zis tipului ce mi-a zis primul mecanic si a zis ca nu exista asa ceva, a bagat un furtun dintr-un aparat in vasul de expansiune si a citit pe un monitor niste parametri dupa care m-a asigurat ca nu e garnitura de chiulasa, la sigur zice el, urmeaza sa ma duc Vineri la el sa scoata apa din circuit, sa faca aerisire, etc. Acum imi dau seama ca nu mi-a zis de fapt ce crede el ca ar fi..

Voi ce credeti? Aparatul ala, sa ma incred in el? Cum de si-a dat seama, dupa presiune? Sa merg la alt mecanic? Ambii s-au uitat la ulei si nu cred ca e apa in el. De asemenea, ambii au convenit ca nu e prea mult ulei in apa, am vazut si eu ca nu e asa cum am crezut. Treaba e ca tre' sa bat fierul cat e cald, masina mai are garantie o luna de zile la motor, daca nu o duc s-o faca in eventualitatea ca ar fi garnitura, o sa ma coste vreo 4-500 de lire.

Modificat de CARLOZDRE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi so luam loigic traseul de apa se intlneste cu cel de ulei doar in bloc si in chiulasa in rest sunt total separate deci nare cum sa ajunga alfel ulei in apa

aparatul de lau bagat ei in vas e un aparat care verifica daca in apa exista gaze de evacuare un fel de tester pt chiulasa

si functioneaza de obicei in cazul garnituri defecte , in cazul chiulase sun 3 simptome :

baga ulei in apa cand chiulasa se fisureaza pe turul de ulei baga apa in ulei cand chiulasa se fisureaza pe retur

sau baga apa pe avacuare cand chiulasa e crapata doar pe canlul de apa!

termoflotul e racitor de ulei

termostatul e cel care comanda robineti de pe instlatie sa dechida sau sa inchida probabil de acolo si lipsa de caldura

termocupla e cea care comanda ventilatoarele de racire sa porneasca sau sa opreasca !

in fine deci revenind problema de obicei e din chiulasa sau garnitura blocul nu crapa asa usor in rest nu are cum sa ajunga ulei in instalatia masini .coolin oil se traduce ulei de racire cea ce .. nu e chiar adevarat se mai obisnueste ca intercolerul sa fie numit racitor pe ulei dar practic in el ajunge ulei scapat pe galerie

daca se refera la termoflot ala e pur si simplu o bucata de aluminiu carea ajuta de disiparea calduri inainte de intrarea in filtru

head gaschet e garnitura de capac la culbutori

cilinder gaschet e cea de chiulasa

deci ca solutie initiala data jos chiulasa verificata planeitatea si inlocuit garnitura daca nu se rezolva alta chiulasa

cat despre macanici stim prea bine cat sunt de buni credema am invatat mecanica doar din simplu fapt ce ori de cate ori aveam o problema eram purtat dintrun service in altu fiecare isi dadea cu parerea si schimbam o gramada de piese care nu erau defecte

de multe ori primeam explicatii efectiv fara nici o logica cum e cea care ai primito tu de le englezul de ai luat masina

daca analizezi un motor ai sati dai sema ca is niste aberatii cea ce spun unii

si cu riscu de a ma repeta traseul uleiului se intalneste cu cel al apei doar la nivelu motorului mai exact blocul si chiulasa care sunt racite de apa in rest apa intra in chiulasa si iese iar traseul ei este total separat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul, vw-raz-van, apa se mai intalneste cu uleiul si acolo unde ai spus tu, adica in schimbatorul de caldura de deasupra filtrului de ulei, si daca te uiti cu atentie, de acolo pleaca furtunele care incalzesc caloriferul din habitaclu, de aici si posibile probleme la incalzirea din masina.

Parerea mea este ca, daca motorul nu se supraincalzeste, furtunele cu antigel care duc si aduc antigelul in si din motor nu sunt sub presiune, nu exista abur sau gaz anormal la esapament garniturile blocului motor ies din discutie. Cat despre legatura dintre intercooler si racitorul de ulei, se aseamana cu legatura dintre coada vacii si stampila primariei.(ca sa folosesc o expresie consacrata).

In concluzie eu sugerez verificarea acelui schimbator de caldura care este deasupra filtrului de ulei, care constituie si soclul filtrului de ulei.

Ar mai fi ceva, si anume faptul ca, daca acel ulei din vas nu e ulei ci motorina, la passaturi, cand motorina de pe retur depaseste 170 grade celsius, ea este directionata spre un alt schimbator de caldura inainte de a fi returnata in rezervor. Acel schimbator de caldura, care are si pompa de apa separata, foloseste tot lichidul de racire al motorului. Asta se intampla cu precadere cand e cald afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu votez tot pentru garnitura de chiulasa. Nu am vazut pana acum nici macar o singura masina care sa bage ulei in apa sau apa in ulei sau gaze in circuitul de racire si sa nu fie garnitura de chiulasa. Nu e chiar asa de greu de schimbat, e ceva de munca dar eu cred ca va rezolva problema.

Uleiul din motor face spuma? Scade nivelul uleiului din baie? E presiune prea mare in carter? Daca stim asta mai putem sa ne dam cu presupusul. Oricum, eu asi desface motorul fara sa ma mai gandesc mai ales daca ai ceva garantie.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am dat seama ca al doilea mecanic mi-a zis ca nu e garnitura la sigur, dar nu mi-a zis de fapt ce e. Eu am fost fericit auzindu-l pe om afirmand sus si tare ca nu e garnitura, am uitat sa vad ce zice el despre asta. In fine, ma duc in 4 zile sa scoata apa din circuit, sa faca aerisirea, etc, sa vad apoi ce se intampla dupa aia.

vw-raz-van, head gasket nu e garnitura de chiulasa, cum scrie aici?!

Pai, valioglu, alte completari:

-N-am vazut sa faca spuma, verific maine in timp ce merge motorul, nu stiu insa daca se vede.

-Nu stiu daca scade nivelul uleiului, tocmai ce-am completat cu 1l fiindca mi s-a aprins becul pe bord, la nici 3000 de mile dupa un full service, care e destul de riguros aici si inseamna, printre altele, si schimbarea uleiului, printre altele; deci, din doua una, ori mananca ulei mult si d-asta am ramas fara ori nu au pus ei suficient din zgarcenie, urmatorul full service (se face regulat, oarecum obligatoriu) e la vreo 79.000 de mile.

-Nu sunt sigur ce e carter, daca e insa baia de ulei, nu prea vad cum sa imi dau seama daca e presiune sau nu.

E mai naspa, tipul de la care am luat-o o da sus si tare ca e ce dreacu' mi-a zis el ca e, nu stiu cum sa il constrang sa o desfaca si sa isi faca treaba, am nevoie de o certitudine, sa ma pot duce cu gura mare acolo, daca ma duc degeaba sau daca omul e jigodie, cum sunt eu profan ma poate face in vreun fel, nu stiu, sa plang, sa imi cada ceva dupa cateva luni, nu vreau sa il presez decat la sigur, acum, cat inca mai e in garantie.

DosarPenal, maine verific furtunele alea, motorul n-a parut a se supraincalzi pana acum, o sa incerc sa localizez schimbatorul ala si sa aduc in discutie solutia, cu un mecanic. Masina e pe benzina.

Aveti vreo schema ca pt idioti, de si cu circuitul apei si al uleiului in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu votez tot pentru garnitura de chiulasa. Nu am vazut pana acum nici macar o singura masina care sa bage ulei in apa sau apa in ulei sau gaze in circuitul de racire si sa nu fie garnitura de chiulasa. Nu e chiar asa de greu de schimbat, e ceva de munca dar eu cred ca va rezolva problema.

Repet eu am fost patit cu asa ceva si era sa desfac un motor aiurea ceea ce implica niste costuri. Pur si simplu era stricat termoflotul sau racitorul de ulei, cum i s-o zice corect, (in care are loc racirea uleiului cu ajutorului lichidului de racire) cel din poza, care e la fel la toate motoarele diesel de 1.9 .

...Dupa ce am vazut uleiul in vas, aia de la service, au scos din circuit termoflotul ( au scos furtunele din termoflot si le-au pus unu in celalalt ) asta pentru a vedea daca mai baga ulei in vas. Dupa ce au facut acest lucru, imi baga aer fierbinte in masina...

Eu unul dupa ce iti fac curatarea instalatiei de racire iti recomand sa aplici solutia lui CIDaniel pentru a vedea daca e dusa sau nu garnitura de chiulasa.

O alta solutie ar mai fi demontarea racitorului/termoflotului si pe un stut de la el pus un furtun de aer comprimat de la un compresor si pe celalat stut pui un manometru. Initial bagi in el ceva presiune si opresti compresorul si verifici presiunea aerului si apoi il lasi asa 15-20 minute, dupa care citesti din nou presiunea pe manometru si daca e mai mica decat cea initiala atunci sigur racitorul/termoflotul e spart/stricat si e necesara inlocuirea lui si nu a garniturii de chiulasa.

NU are rost sa desfaci motorul inainte de a verifica ce ti-am zis.

post-8269-1212474406_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

II dau dreptate lui Liviu. Cele mai mari sanse de defectiune sant la racitorul de ulei. Mai ales daca nu baga compresia in instalatia de racire. La VW n-am experiente cu el, dar la motoarele de 1.7 dci de Astra e o minune daca nu ai probleme cu el.

Si oricum, cel mai simplu si ieftin e sa umbli la termoflot, nu la garnituri de chiulasa si alte cele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw-raz-van, head gasket nu e garnitura de chiulasa, cum scrie aici?!

asta era ideia e ,,cilinder ,, in fata lu head gaschet nu stiam exact denumirea da stiam ca e cu cilinder in fata

cat despre restu cum crezi eu mi-am dat cu parerea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa completez, am fost la alt mecanic si omul a zis ca ar verifica orice altceva inainte decat garnitura de chiulasa, a bagat degetul in vas, a zis ca e e decat putin ulei si ca el crede ca e coolant oil, sau cooling oil, si ca ar verifica aia in primul si primul rand. Apoi, am fost la unul dintre mecanicii de dinainte, unde trebuia sa schimb apa, tipul a fost franc si mi-a zis dupa ce l-am intrebat ca el nu crede ca ar trebui sa imi pierd banii p-acolo, ca masina nu are coolant oil sau ce dracu' mi-a zis ala de dinainte, doar s-a uitat si mi-a zis ca pur si simplu nu are, ca la alea diesel. S-a mai uitat la apa, a zis si el ca e de fapt curata, e o pojghita de ulei la suprafata doar si capacul murdau cu spume dar in rest, apa e ok, se pare ca m-am alarmat degeaba. Multumesc de sfaturi/ajutor.

Aveti vreo schema ca pt prosti, sa inteleg si eu ce ulei raceste ce, ce face nu stiu ce pompa, cum circula apa si uleiul in baie, de unde si de ce, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Te asigur ca nu este garnitura de chiulasa, eu m-am plimbat pe la multi mecanici, dupa ce am schimbat termoflotul (racitorul de ulei), am curatat toata instalatia de racire,

am pu antigel (DOAR G12, nu alte mizerii de pe la noi), si ce crezi, merge perfect fara nici un gram de ulei in vasul de expansiune...dupa 10000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E diferenta mare intre datele ultimelor postari. Oricum, cel care a solicitat parerea noastra putea sa ne dea un feed back pana la urma (bineinteles daca a rezolvat ceva). NU e frumos sa intrebi, lumea te ajuta si nu catadicsesti sa la spui si lor ce si cum a fost pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

valioglu, nu-s nesimtit, am apreciat ajutorul altfel nu-mi mai raceam "degetele" de pomana multumind.

Am fost pana in tara si inapoi, am facut vreo 4000 de mile de atunci, am bagat intre timp inca vreo 4-5 litri de ulei fiindca mi-aparea indicatorul si cand verificam, ia-l de unde nu-i.

In mare, am abandonat cercetarile ca nu am inteles mare lucru si diversitatea de opinii e confuza. Eu ma pricep bine la IT, in general, dar am vazut specialisti/tehnicieni care habar nu au de capul lor si castiga extraordinar, mai sunt si cautati. Banuiesc ca si aici e cam acelasi lucru. Oricum, daca mai conteaza, am observat ca dupa ce am completat cu ulei, la plin facut mi-a aratat pe bord un posibil de 485 de mile (!) ceea ce e enorm, chiar si pentru un average calculat asa, din ochi. Pana acum, imi arata din start 430, rareori 450. Si pot spune ca a consumat mai putin.

In rest, n-am avut probleme, daca porneam aerul degeaba il opream ca ramanea blocat, dar asta era si inainte si alarma care incepea sa piuie dupa ce incuiam, cred ca e vreun consumator pe undeva sau vesnica problema cu lumina din torpedou sau sunroof-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am problema cu ulei in vasul de expansiune.

Masina este un benzinar dupa cum se vede.

Insa am o mica problema cu termoflotul(racitorul de ulei) din acea zona nu tot timpul se observa cum se prelinge

ulei.Se vad picaturi cum se preling si senzatia mea este ca se prelig in special la ralanti si in primele trepte de viteza.

(La drum lung nu consuma ulei facut Franta -Romania dus intors 200-300 grame asta insemnand cam 5000de km :) , insa in oras in 3000 de km 800 de grame. :)

De unde ar putea sa curga ulei din zona racitorului de ulei?Inteleg ca prin racitor de ulei trece antigel din ce am inteles, acesta ar raci uleiul care printr-o conducta alaturata ajunge din nou in baia de ulei,cred ca principiul asta este, sper ca logica mea nu e gresita.

Am inteles ca pentru a fi etans exista si o garnitura de cauciuc.

Acest termoflot daca nu gresesc la benzinar este imediat in spatele filtrului de ulei, la un ADR ,1.8,20v cel putin.

Este cineva care l-a schimbat singur ?In ce este prins acest termoflot de bloc motor? Sper ca exista cineva care la schimbat.

Astept sfaturi.

post-20258-1221166138_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!