Jump to content

Cutia De Viteze


valmont
 Share

Postare recomandată

Ceva similar cu problemele descrise aici patesc si eu.

Intra mai greu I -a si chiar II si III. Dar Cu I e enervant pt ca uneri plec greu in intersectii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • albinaru

    7

  • valmont

    4

  • bausto

    3

  • dan 48

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am aceeasi problema , nu stiu cum s-ar putea rezolva .Daca stie cineva va rog.....Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal viteza I intra un PIC mai greu....dar nu greu....(e ca un prag) si numai cand masina de deplaseaza, cand bagi din a II-a in I-a.NU am gasit o explicatie stiintifica dar un instructor auto mi-a zis ca e normal si ca...."viteza I e folosita pentru plecarea de pe loc, cand sta roata". :vaidecapulmeu:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu treapta intai de viteza am si eu polo-ul meu din2005 -insa am observat ca daca dau drumul un pic la ambreiaj reusesc s-o bag in viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut tuturor,

Stiu ca nu este aria dedicata masinii mele si ca nu s-a mai scris pe acest topic de multa vreme insa am aceleasi probleme ca majoritatea celor ce au scris pe acest topic.

Eu am o Skoda Octavia 1.4 16v 80cai 2011(noua) care nu intra complet in prima viteza si daca ridic usor piciorul de pe ambreiaj, maneta este trasa in 1-a viteza si intra. Nu mi se pare o problema foarte grava insa este extrem de enervanta in trafic.

As avea cateva intrebari celor ce au sau au avut aceasta problema:

1. Ati rezolvat cumva problema si care a fost cauza acestei probleme?

2. Cam care este frecventa cu care se intampla aceasta problema?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o intrebare am si eu ..la catzi km se schimba uleiul din cutie la benzinar 1.2 12 valve , pana in momentul de fata merge excelent dar am de 80 de mii km si ma gandesc ca urmeaza si schimbarea lui ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am si eu o problema cu un polo din 2008 1.4 tdi 70 cai. mi-a sarit din viteza 5 in timp ce rulam cu 120 km/h. am mai incercat o data sa o bag in aceeasi treapta si dupa vreo 5 km mi-a sarit din nou. care e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare, am si eu o problema la un VW Polo 9N3, 1,9 TDI din 2007, agata rau treapta a 3-a daca ma grabesc la schimbarea treptelor, sunetul este identic cu incercarea de a schimba fara sa debreiz, daca fac pauza din a 2-a in a 3-a nu agata, la alta treapta nu am probleme.

Cineva mi-a spus ca ar putea fi de la cablurile de la schimbator insa cred ca ar fi trebuit sa agate si in treptele 1 si 5 ca sunt tot catre inainte la schimbare,

probabil ca un sincron e problema.

 

Astept pareri.  Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma confrunt cu o problema. Cu treapta a 4-a am probleme cand schimb din a 5-a in a 4-a, nu intra nicicum... Trebuie mai intai sa ma "prefac" ca schimb a 3-a, apoi a 4-a. (din a 3-a in a 4-a nu are nici o problema)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta 1 sau cea de mers inapoi au cateodata probleme in a cupla, nu numai la aceasta masina. Am intalnit chestia asta la kia cee'd, polo, focus, fabia. Daca se intampla rar, nu este o problema. Daca se intampla foarte des, ar fi cazul sa o duceti la o verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am dat jos cutia pt. schimb ambreiaj si cu aceasta ocazie am schimbat si uleiul. Am golit cutia data jos si intoarsa pe toate partile sa se scurga tot uleiul si am scos 1,7 litri. Eu am bagat 2 litri de ulei ce corespunde vascozitatii 75w care o cere cutia, si cu specificatia API GL4 care e de asemenea cerinta. Deocamdata am dat o tura cu masina sa vad cum se comporta si urmeaza sa verific nivelul.

 

Intrebarea mea e daca uleiul e doar putin peste nivel daca mai are rost sa-l las sa se scurga, sau nu incurca cu nimic cutia avand aerisitor si nu va face presiune si poate se mai pierde in cursul anilor ?

 

Uleiul folosit e Motul Multi DCTF https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79843/original/Multi_DCTF_%28GB%29_0614.pdf?1409849022care se comporta bine si a mai atenuat rulajul cutiei (in frana de motor in a 3a se auzea decelerarea), pret 120 lei 2 litri.

Pentru interesati kitul de ambreiaj e Sachs si vine complet cu placa de presiune, disc de ambreiaj si furca cu rulment la 650 lei. Am cumparat separat si boltul de culisare al furcii pe OEM cu 30 lei. Acum cutia nu mai agata la schimbarea treptelor, ambreiajul tine jos, si la pornire de pe loc nu mai trepideaza.

La manevrarea usoara a  schimbatorului a ajutat si curatarea si gresarea furcilor selectorului de viteze de pe cutie.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Pentru un Polo Cross din 2004 am probleme cu intrarea in viteza a 5-a, intra in a 3-a.

Sa fie problema din timonerie ? 

Cand intra  si iese nu agata sau alta neplacere.

Sunt  momente  cand pur si simplu gliseaza in a 3-a ca si cum a 5-a n-ar exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o bucsa de plastic uzata,care nu permite schimbatorului sa mute furca la a 5-a.Dai la o parte mansonul schimbatorului si se vede bucsa,din plastic,gofrata, care e uzata.Asta daca cablurile sint in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la culisanta laterala,nu aia de jos.Aia de jos selecteaza 1-2,3-4 si 5,iar laterala unul din cele 3 grupuri mentionate anterior.Tu da jos burduful,actioneaza schimbatorul si se vede clar piesa in cauza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bucsa aia,nu brat,cea in cauza.Cred ca nu vorbim de aceeasi piesa.Se scoate aia si se pune alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu scuzele de rigoare nu vad nici o bucsa de plastic, decat nuca cu un brat. Este sub armatura care tine nuca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi ce motorizare ai, eventual cod motor, cod cutie ca să-ţi pun o poză aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 1,4  16 v motor BBY din 2004. Cred ca am gasit ceva fabricat de Topran se numeste bucsa levier si este ceva de plastic ca un manson care inveleste nuca de plastic. Asta o fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai o imagine de ansamblu a timoneriei. Tu ai o imprecizie la mişcarea stânga dreapta a manetei schimbătorului. Pentru mişcarea asta este responsabil cablul B, deci trebuie verificat dintr-un capăt în altul tot ce înseamnă bucşă să nu ai jocuri în ele. Mai întâi ar fi bine să gresezi cablurile să nu ai vreun blocaj.

1-vedere ansamblu-selector.pdf

Aici ai compunerea timoneriei în detaliu atât la partea de schimbător cât şi la cea de cutie

2-compunere timonerie schimbator.pdf

3-compunere timonerie cutie.pdf

Dacă te apuci să umbli pe acolo citeşte cu atenţie documentul următor

4-demontare-montare timonerie.pdf

Şi bineînţeles dacă intervii la timonerie trebuie şi reglată

5-reglare timonerie.pdf

Mai jos ai codurile pieselor care compun timoneria (sunt două pt că sunt în funcţie de nr. de caroserie, vezi şi tu care se potriveşte)

6-coduri-1.pdf

7-coduri - 2.pdf

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extraordinar ! Mi ai dat o mina de aur ! Multumesc foarte mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,

Stie cineva care este diferenta intre doua coduri pentru o carcasa de cutie de viteze? 

Codul pe care il are carcasa cutiei mele de viteze este 02T301107B iar eu ce am gasit sa cumpar este acelasi cod dar fara terminatie. (acel "B")

Pe scurt problema cutiei este urmatoarea:

S-a rupt siguranta (elementul nr. 20 din schema) care tine axul vertical al diferentialului. Acesta nu a mai stat in pozitia lui si in timp ce masina rula freca si in carcasa cutiei. In urma frecarii cu carcasa, aceasta s-a fisurat si scapa ulei acum. Acea siguranta este 2 lei. Deja am comandat-o. Cutia merge perfect. Am desfacut-o am curatat-o cu spray de discuri. Am curatat magnetul. Si acum am 2 variante.

1 - sa schimb carcasa care este defapt doar un capac. Dar nu am gasit decat carcasa fara terminatie B

2 - sa sudez carcasa originala pe care am dat-o jos.

 

Ce parere aveti? Am atasat poze cu carcasa pe care am gasit-o si cu schema cutiei.

20211111_102240.jpg

20211114_184756.jpg

Screenshot_20211114-184956_PieseAutoro.jpg

Screenshot_20211114-185011_PieseAutoro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!